Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
    mooie kar wel, op foto

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      je moest eens weten hoe verschrikkelijk populair een 190 was
      kijk maar eens hoeveel sjaloekie's er nog mee rondrijden.

Comment

een gewone 2.3 - 16V is zalig maar zo'n evo II heeft toch wa teveel show bij naar mijn gedacht. Hoe rijdt zo'n ding trouwens, kan dat ook iets anders dan hard rechtdoor? Ooit veel autosportsuccesen behaald ofzo?
        Het feit dat de EVO-versies de homologatiemodellen waren van de wagens die in de DTM het goed weer maakten, de M3's rond de oren reden als het ware, telt dat als autosportsucces?

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Trailerfilm DTM 1992 GTC German Touring Carwww.motorsport-dvd.de

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
          kijk maar eens hoeveel sjaloekie's er nog mee rondrijden.
          tis een graadmeter, je kan er niet omheen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Het feit dat de EVO-versies de homologatiemodellen waren van de wagens die in de DTM het goed weer maakten, de M3's rond de oren reden als het ware, telt dat als autosportsucces?

Trailerfilm DTM 1992 GTC German Touring Carwww.motorsport-dvd.de

http://www.youtube.com/watch?v=9z8oC_LbI0o

zalig zo'n rechtstreekse duels tussen bmw en mercedes, vlug effe opgezocht en blijkbaar heeft de 190E het dtm kampioenschap toch maar 1 keer gewonnen tegen 2 keer de m3. Aantal racezeges zou wel representatiever zijn.
            Last edited by ; 11/01/2007, 22:55.

Comment

zalig zo'n rechtstreekse duels tussen bmw en mercedes, vlug effe opgezocht en blijkbaar heeft de 190E het dtm kampioenschap, toch maar 1 keer gewonnen tegen 2 keer de m3. Aantal racezeges zou wel representatiever zijn.
              1986: An AMG Mercedes 190 E 2.3-16 records two victories in the German Touring Car Championship (DTM).
              1988: The AMG Mercedes 190 E 2.3-16 takes four wins in the German Touring Car Championship, Mercedes-Benz and AMG strike up an of-ficial partnership in motorsport.
              1989: AMG is the most successful team in the DTM, with Klaus Ludwig and Johnny Cecotto notching up seven race wins at the wheel of the AMG Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution I.
              1990: Premiere of the more powerful 190 E 2.5-16 Evolution II.
              1991: AMG Mercedes finishes top of the team standings and Klaus Ludwig is the most successful driver. Mercedes-Benz takes the con-structors’ title. The DTM is at the peak of its powers, with the races at-tracting an audience of over 153 million.
              1992: AMG Mercedes again takes the team honours and Mercedes-Benz the constructors’ crown. Klaus Ludwig is the DTM champion driving an AMG Mercedes 190 E 2.5-16 Evolution II. Ellen Lohr becomes the fist woman to win a round of the DTM – at the wheel of an AMG Mercedes – whilst former Formula 1 World Champion Keke Rosberg also drives for the team.
              1993: Roland Asch finishes runner-up in the DTM in an AMG Mercedes. This proves to be the farewell season for the AMG Mercedes 190 E, the winner of 50 races.

Ik weet niet wat de M3 die jaren aan het doen was. ff opzoeken

Comment

• 1987 en 1989 wint de M3 het DTM

Aantal overwinningen enzo ben ik nog aan het opzoeken, maar BMW motorsport.com laadt traag bij mij

Edith zegt dat ik nergens exacte cijfers kan vinden.

Edith haar zus zegt dat ik iets gevonden heb, maar dat ik het nog ff moet kanaliseren en in een normale lay-out zetten.
                Last edited by ; 11/01/2007, 23:12.

Comment

• 1987: 5-0 voor M3
                  1988:5-4 voor M3
                  1989 (introductie EVO I): 7-7
                  1990 (introductie EVO II en M3 Sport Evo): 9-5 voor M3
                  1991: 8-6 voor M3
                  1992: 14-7 voor 190E

Dus in het totaal:

M3: 41
                  190E: 36

Comment

• Ik ben seizoen 1993 nog vergeten

daar was het 8-0 voor de EVO

dus het totaal is 41-44 voor de Evo vs M3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                      Ik ben seizoen 1993 nog vergeten

daar was het 8-0 voor de EVO

dus het totaal is 41-44 voor de Evo vs M3
                      1993 reed de E30 M3 niet meer onder BMW Motorsport de DTM...

De M3 (alleen E30) heeft 1436 officiele overwinningen behaald tussen 1987-1992 (1628 dagen)

Hier kan geen enkele circuitwagen aan tippen, in de rally mss alleen de Lancia Integrale. Ik ben dus opzoek naar het aantal officiele overwinningen van de Integrale. Lukt echter nog niet zo goed, wil iemand even helpen??

Alvast bedankt!
                      Joep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door m3e30 Bekijk Berichten
                        1993 reed de E30 M3 niet meer onder BMW Motorsport de DTM...

De M3 (alleen E30) heeft 1436 officiele overwinningen behaald tussen 1987-1992 (1628 dagen)

Hier kan geen enkele circuitwagen aan tippen, in de rally mss alleen de Lancia Integrale. Ik ben dus opzoek naar het aantal officiele overwinningen van de Integrale. Lukt echter nog niet zo goed, wil iemand even helpen??

Alvast bedankt!
                        Joep
                        Maar ze reden nog wel mee...
                        Dat seizoen hebben de EVO I's ook nog verschillende overwinningen behaald als ik me niet vergis, dus het verschil met de wagens van de voorbije jaren was niet zoooo groot he...

Comment

een gewone 2.3 - 16V is zalig maar zo'n evo II heeft toch wa teveel show bij naar mijn gedacht. Hoe rijdt zo'n ding trouwens, kan dat ook iets anders dan hard rechtdoor? Ooit veel autosportsuccesen behaald ofzo?
                          Ik denk dat het ding beter bochten pakt dan dat het rechtdoor rijdt... Daarvoor is het ook gemaakt hé, die opzichtige spoilerset is niet voor de show. Deze auto is gemaakt onder het 'form follows function' begrip...

Comment

• Vraagje: Zijn deze wagens betrouwbaar?

Hebben jullie weet van EVO's die al aardig wat km's probleemloos hebben gereden?

Dank bij voorbaat

Comment

• Ik merk al een tijdje dat jij meer wilt dan alleen maar op fotootjes zitten geilen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
                                Hebben jullie weet van EVO's die al aardig wat km's probleemloos hebben gereden?
                                waarom het lot tarten voor luttele pk's ?

i don't get that

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  waarom het lot tarten voor luttele pk's ?

i don't get that
                                  't is fun!
                                  Vaak gevaarlijk ook, maar ach je leeft maar 1 keer. (al dan niet wat korter als normaal)

Comment

• het zijn idd alleen maar wa centen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                      Ik merk al een tijdje dat jij meer wilt dan alleen maar op fotootjes zitten geilen
                                      Deze wagen fascineert me...

Ik heb 1) het geld niet en 2) het lef niet

Comment

• vekoopt dien brakke porsche

Comment

• bestond een evolution 2 in automaat ?

Comment

Working...
                                          X