Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes 190E 2.5-16 Evolution II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nee, gewoon goei kameraden. En toevallig wonen we op 100m van elkaar

Comment

• owkay

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
        Trage sluitingsstijd?
        en ik vermoed eerst stilstaan en dan achterwaarts weg.

Idd, trage sluitersnelheid. Twas al midden in de nacht toen, dus pikdonker. Sluiterstijd instellen op 8 seconden, camera stabiel zetten, en met de auto 3 seconden blijven staan, en dan achteruit rijden.
        (Avantus is de fotograaf )

Tja, die andere auto's hebben allemaal een apart verhaal rond zich... maar de meeste (300E, 2.0 AMG, 525i RD) zijn 'nalatingen' van het tuningbedrijf van m'n vader vroeger. (Technicar in St-Niklaas voor diegene die het mss kennen).
        We werkten toen nauw samen met Mosselman Turbo Systems, en ontwikkelden samen hiermee de (mss onbekende) Mosselman 300CER en 300SLR auto's.
        M'n vader is ermee gestopt in 1994. We hebben nog wel enkele stukken/wielen/etc. liggen van in die tijd, en ook enkele auto's dus (btw, deze 3 staan al jaren gestockeerd, en er is dus wel wat werk aan om deze terug op de baan te krijgen... maar tijd is mijn beste vriend ). De 300E Biturbo was m'n vader z'n dagelijkse auto toen, de 525i was de auto van m'n grootvader, de 190E 2.0 AMG zijn we toevallig tegengekomen en hebben we teruggekocht, en de 300TD was gerepareerd door Technicar, en diende eigelijk direct voor de nieuwe zaak (daarmee dat 'ie ook blauw gespoten werd (meer bepaald: Mauritius blauw van BMW ).
        De Alfa 147 is weer een ander verhaal, die kochtten we eigelijk een dik jaar terug voor m'n moeder, maar nadat ze er eens mee in panne heeft gestaan op de parking van de Aldi, wil ze er nooit meer een meter mee rijden.... tja,... goe voor mij hé .
        De Audi 100 CS hadden Avantus en ik samen gekocht, om evt. om te bouwen als circuitauto, of gewoon om door te verkopen, maar uiteindelijk heeft Avantus mij dan uitgekocht.

Tees is wel héél ver off-topic, dus kzal het hier maar bij houden. Als het zover is, zal ik wel nog eens een apart topicske openen.

en nu terug EVO II - talk hé!

Comment

• hehe kzie dat ge mij al voor waart terwijl ik mijn postje aant schrijve was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Alst die in Zwitserland is, is het idd dezelfde.
            Nope, een belg

Als ik me niet vergis had hij ook een 190sl en een 300sl

Comment

• Mijn vroegere baas heeft een 190 2.5 en een 300SL gehad.

Comment

• Nog een mooie GT4 foto:

Dringend een ps2 terug nodig, kan ik ook eens gaan experimenteren met velgen enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Nog een mooie GT4 foto:

Dringend een ps2 terug nodig, kan ik ook eens gaan experimenteren met velgen enzo

Aha!
                  Kzal mijn ps2'ke nogies aanzette vandeweekend!

Comment

Aha!
                    Kzal mijn ps2'ke nogies aanzette vandeweekend!
                    Ik heb GT4 en een volle garage nog, maar ik ben alleen de PS2 kwijtgeraakt op een zatte moment

Comment

• 10€ voor uw spel met kaart
                      200€ voor mijn psII met spellen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        nog zo'n doorzichtig foto'ke.
                        'truc' is dus als volgt. Ik stond met camera op statief klaar met sluitertijd van ik dacht 10sec. (of 15, het was toen eigelijk pokkedonker)

Matteo start buiten beeld en ik geef na 3sec ofzo teken om zo snel mogelijk in beeld te rijden en tot stilstand te komen. Levert wel ies leuke effectjes op

Cooool, moet ik ook eens proberen

Comment

Idd, trage sluitersnelheid. Twas al midden in de nacht toen, dus pikdonker. Sluiterstijd instellen op 8 seconden, camera stabiel zetten, en met de auto 3 seconden blijven staan, en dan achteruit rijden.
                          (Avantus is de fotograaf )

Tja, die andere auto's hebben allemaal een apart verhaal rond zich... maar de meeste (300E, 2.0 AMG, 525i RD) zijn 'nalatingen' van het tuningbedrijf van m'n vader vroeger. (Technicar in St-Niklaas voor diegene die het mss kennen).
                          We werkten toen nauw samen met Mosselman Turbo Systems, en ontwikkelden samen hiermee de (mss onbekende) Mosselman 300CER en 300SLR auto's.
                          M'n vader is ermee gestopt in 1994. We hebben nog wel enkele stukken/wielen/etc. liggen van in die tijd, en ook enkele auto's dus (btw, deze 3 staan al jaren gestockeerd, en er is dus wel wat werk aan om deze terug op de baan te krijgen... maar tijd is mijn beste vriend ). De 300E Biturbo was m'n vader z'n dagelijkse auto toen, de 525i was de auto van m'n grootvader, de 190E 2.0 AMG zijn we toevallig tegengekomen en hebben we teruggekocht, en de 300TD was gerepareerd door Technicar, en diende eigelijk direct voor de nieuwe zaak (daarmee dat 'ie ook blauw gespoten werd (meer bepaald: Mauritius blauw van BMW ).
                          De Alfa 147 is weer een ander verhaal, die kochtten we eigelijk een dik jaar terug voor m'n moeder, maar nadat ze er eens mee in panne heeft gestaan op de parking van de Aldi, wil ze er nooit meer een meter mee rijden.... tja,... goe voor mij hé .
                          De Audi 100 CS hadden Avantus en ik samen gekocht, om evt. om te bouwen als circuitauto, of gewoon om door te verkopen, maar uiteindelijk heeft Avantus mij dan uitgekocht.

Tees is wel héél ver off-topic, dus kzal het hier maar bij houden. Als het zover is, zal ik wel nog eens een apart topicske openen.

en nu terug EVO II - talk hé!
                          Gaat dat met 3 sec die koplampen op de cam gericht?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                            Gaat dat met 3 sec die koplampen op de cam gericht?
                            daar is toch ook een 10tal seconden voor nodig om in den donkere genoeg licht op te nemen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              daar is toch ook een 10tal seconden voor nodig om in den donkere genoeg licht op te nemen...
                              Idd, plus, de koplampen schijnen niet 'direct' in de lens van de camera, de auto staat een beetje schuin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DB7 Vantage Bekijk Berichten
                                Nog eens wat cijfertjes opgezocht in enkele oude Autogidsen. Prijzen zijn inclusief BTW:

2.3-16:
                                mei 1985 = 1.380.000 bfr.
                                januari 1986 = 1.496.250 bfr.

2.5-16
                                februari 1989 = 1.752.940 bfr.
                                januari 1990 = 1.806.140 bfr.

Best wel stevige prijzen dus. Over de EVO-versies heb ik niets teruggevonden van prijzen... maar ja, hebben die ooit in de prijscatalogus gestaan aangezien het gelimiteerde versies waren?
                                Ter vergelijking, een 911 kostte rond 1990 zo om en bij de 2.4 mio als ik me niet vergis. Ik was toen 25 en vond dit ook een megabangelijke bak. De spoiler moet je ook in zijn tijdsgeest zien . Dat was toen helemaal hip.
                                Ik wil er in ieder geval nog altijd eentje op mijn oprit....zeker weten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Da's eigenlijk één van de meest heerlijke duo's die je je als autoverzamelaar in huis kan halen : een Mercedes-Benz 190E 2.5 16v Evolution II naast een BMW M3 Sport Evolution (of een Cecotto).

De eigenaar van deze auto...

...
                                  Last edited by ; 22/11/2006, 16:08.

Comment

• ... heeft ook deze 'mooie' ()foto's gemaakt:

Tot de beste man z'n collectie behoort:

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution II
                                    BMW M3 Sport Evolution
                                    BMW M6 '85
                                    Lancia Delta HF Integrale Martini 5
                                    Lancia Thema 8.32 (by Ferrari)
                                    Ferrari Mondial 8 '81

Dat zou het voor mij ook al doen...

Comment

• Mooie collectie

Blijkbaar een 80's lover
                                      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                                        Mooie collectie

Blijkbaar een 80's lover
                                        Idd! Zoals het hoort, trouwens...

Comment

• Dit is een 190E 2.3-16. Is dat de voorganger van de Evo?

Comment

Working...
                                          X