Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes GLK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    allebei verkopers ?
    Allebei kopers zul je bedoelen. Ik zit wel in de verkoop maar zeker niet van auto's ;-)

    Comment


    • doe zo voort

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        doe zo voort

        ??? Euh, zal ik doen...

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
          Klopt, vandaag prijs laten maken. MB geeft echt wel deftige kortingen op leasing. Dubbele van bij Audi.

          Prijs laten maken voor een 220 GLK 2WD, sport pack interieur en exterieur, Command navi, zonnewerend glas, Xenon en verwarmde zetels. Kwam netto bijna 3000 Euro goedkoper dan een A5 SB van 136PK met lounge pack en Intenso plus.

          De command navi is wel vrijd uur. Heeft er iemand ervaringen met de AUDIO 50 GPS. Zou werken met pijlen en pictogrammen. Heeft iemand dit? Foto's zijn welkom.
          Hou er wel rekening mee dat binnenkort je eigen bijdrage voor een leaseauto gaat afhangen van de CO2 uitstoot, en dan gaat er wel een groot verschil zijn in GLK en een A5 SB. De grens zou gaan liggen op 130gr, daarboven zou het behoorlijk (exponentieel) duur gaan worden.

          Ook de leasprijzen zelf zullen onder druk komen te staan, want de werkgever gaat ook meer moeten betalen voor auto's met hoge CO2 en daarnaast nog eens een vermindering van de aftrek van tankkaarten.

          Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik vrees dat we binnenkort allemaal met een Golf 1.6D gaan moeten rondrijden.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
            Hou er wel rekening mee dat binnenkort je eigen bijdrage voor een leaseauto gaat afhangen van de CO2 uitstoot, en dan gaat er wel een groot verschil zijn in GLK en een A5 SB. De grens zou gaan liggen op 130gr, daarboven zou het behoorlijk (exponentieel) duur gaan worden.

            Ook de leasprijzen zelf zullen onder druk komen te staan, want de werkgever gaat ook meer moeten betalen voor auto's met hoge CO2 en daarnaast nog eens een vermindering van de aftrek van tankkaarten.

            Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik vrees dat we binnenkort allemaal met een Golf 1.6D gaan moeten rondrijden.
            Beide wagens zitten in C02 klasse D. A5 heeft een uitstoot van 152 en de GLK 158. Zoveel verschil zal er dis niet zijn tss de twee. De 163PK van de A5 zit dan wel weer in de C klasse met een uistoot van 137.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
              Beide wagens zitten in C02 klasse D. A5 heeft een uitstoot van 152 en de GLK 158. Zoveel verschil zal er dis niet zijn tss de twee. De 163PK van de A5 zit dan wel weer in de C klasse met een uistoot van 137.
              Ik heb je een PM gestuurd.

              Comment


              • Gisteren gaan test rijden met een 220CDI 4Matic vermits de RWD nog niet beschikbaar is.
                Was een zwarte met offroadpack (17 duims velgen, plastieke beschermdelen op de bumpers, enz...), lederen zetels, Command navi, verduisterede ramen... Rededelijk goed voorzien dus. De 17'ers van het offroadpack komen wat klein over, boviendien staat hij wat hoger op zijn poten dan met het sportpack (2 cm lager en 19 duims velgen) en ben ik geen fan van de plastiek stukken op de bumpers. Rijden deed hij wel super, zeer vlot met de 163pk en zeer comfortabel. Door de 4WD plakt hij echt wel op de baan, wat bij de RWD waarschijnlijk iets minder zal zijn. Je kan heb echt in de bocht gooien zonder de minste rolneigingen. Jij hebt wel het gevoel in een SUV te zitten, maar hij rijdt zoals een limousine. Ik rij nu zelf met een 3 touring, die uiteraard wat sportiever is, maar de GLK moet er zeker niet voor onder doen. Ik stel me enkel de vraag hoe het gaat zijn met het sportonderstel en de 19'ers.
                De Command navi is echt wel de moeite en zou zeker een must have zijn en tegenstelling tot de dure Xenon's die er nu ook niet op zaten en ik zou laten vallen.
                Deze was uiteraard uitgerust met een automaat welke zeer vloot in de toeren liet trekken. Enige nadeel: Het stuur is wat vaag en het stuurwiel zelf vind ik ivg met mijn sportstuur in mijn 3 wat dun en dus minder prettig in de hand. Op de edition 1 kan je een fantastisch AMG stuur krijgen, wat echter niet in de gewone optielijst staat. Waar ik wel van schrok was daardat je met deze wagen wat hoger zit en echt het gevoel hebt van een SUV, in tegenstelling tot bv een X1, dadelijk je een beetje King of the Road begint te voelen...NOT GOOD ;-)
                Het is een wagen die je ofwel zeer mooi vind of wel zeer lelijk (mijn vrouw vond het een lego auto :-) ), maar bekijks heb je wel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk Berichten
                  Het is een wagen die je ofwel zeer mooi vind of wel zeer lelijk (mijn vrouw vond het een lego auto :-) ), maar bekijks heb je wel.
                  tja, je bent slecht vertrokken...
                  mijn vrouw wilde zelf de showroom niet in...
                  zo is het uiteindelijk een Q5 geworden
                  nu je de GLK getest hebt, probeer even de Q5 (bestaat nu ook in 136pk)
                  ben benieuwd over je mening (en over deze van je vrouw !)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    tja, je bent slecht vertrokken...
                    mijn vrouw wilde zelf de showroom niet in...
                    zo is het uiteindelijk een Q5 geworden
                    nu je de GLK getest hebt, probeer even de Q5 (bestaat nu ook in 136pk)
                    ben benieuwd over je mening (en over deze van je vrouw !)
                    Op dat gebied valt het nog mee. Het is een firmawagen dus zij trekt zich daar weinig van aan vermits ze zelf een Mini heeft. Wat de Q5 betreft; deze gaat echt niet binnen budget vallen. Een A5 SB 136 PK is nu al stukken duurder dan een 163PK RWD van de GLK. Bij zowel MB en Audi zitten we in de hoogste fleet korting, enkel is deze fleetkorting met de bijkomende kortingen bij MB bijna 2x zo hoog als bij Audi. Keuze snel gemaakt dus ;-). Bovendien denk ik dat 136 PK voor een wagen zoals de Q5 wat min is, dan neem ik liever de 163PK van de GLK. Bovendien zie je ze een heel pak minder rijden, alhoewel dat wel zal veranderen nu de instap wat lager is met de RWD.

                    Comment


                    • Nog een bijkomend minpunt:

                      De zetels, deze zijn vrij vlak en bieden weinig steun ook als zijn ze met aanpasbare lendensteun. Er worden echter geen andere zetels aangeboden op deze wagen. Ik heb nu sprortzetels op mijn 3 en deze zijn naar mijn mening nog altijd de referentie. Ik heb de laatste tijd in zeer veel wagens (A4,A5, Q5, Passat CC, C klasse, Insignia, XC60,...) gezeten al dan niet met sportzetels en er zijn er weinig die kunnen tippen aan de sportzetls van BMW. Enkel de zetels in de Passat CC, die zelfs dan nog standaard zijn, zitten super...

                      De afwerking in de GLK staat naar mijn mening terug op MB niveau. Persoonlijk vind ik het een zeer mooi interieur, zeker met sportpack mett andere tellers, alu lijsten, zwart hemelbekleding, lederen stuur, enz...
                      De alu lijsten zijn volgens mij ook echt alu (zo zien ze er in ieder geval toch uit) en geen stuk plastiek, enkel het standaard stuur blijft lelijk ook al is het met leder bekleed. De kofferruimte is voldoende maar geen ruimte wonder. Deze is ook wel tot in de puntjes afgewerkt wat van vele andere niet gezegd kan worden. Ik zelf ben 1m86 in kan nog achter de bestuurder plaats nemen wanneer ik deze had ingesteld naar mijn wensen. De bestuurders zetel mocht echter nog iets lager kunnen van mij. Nu kijk je een beetje van uit de hoogte op het dashboard en kijk je ook op de motorkap. Dit zal echter wel eigen zijn aan het concept van dit soort wagens

                      Comment


                      • Ik heb gisteren een testrit gedaan, en was toch ook wel onder de indruk.
                        Enig minpunt bij mij is nog de prijs: bovenop de essential komt er geen dealer korting. Ben nog zwaar aan het twijfelen dus...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
                          Ik heb gisteren een testrit gedaan, en was toch ook wel onder de indruk.
                          Enig minpunt bij mij is nog de prijs: bovenop de essential komt er geen dealer korting. Ben nog zwaar aan het twijfelen dus...
                          Andere dealer zoeken, 3.5 % is zonder veel aandringen mogelijk. Zaterdag zelf ondervonden.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk Berichten
                            Andere dealer zoeken, 3.5 % is zonder veel aandringen mogelijk. Zaterdag zelf ondervonden.
                            Voor een GLK essential? Had jij ook de 170PK ipv de 163PK? Bij mij zeiden ze dat de essential de 170PK versie is (er was dan wel een compensatie voor de BIV).

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
                              Voor een GLK essential? Had jij ook de 170PK ipv de 163PK? Bij mij zeiden ze dat de essential de 170PK versie is (er was dan wel een compensatie voor de BIV).
                              Nee, de 163pk versie. Was ook nog onbeperkt te bestellen (tot 30/11). Enkel de C-klasse essential was bijna einde voorraad omdat ze daar de 'oude' motor nog voor gebruiken en die is bijna op.

                              Op de GLK is de essential uitvoering eigenlijk gewoon een korting van 3.000 euro. Enige verplichting is de 2wd versie nemen met 'Sport Pack Exterieur'. Opties waren ook zonder probleem toe te voegen, en daar zijn nu ook nog goede promoties op. (Business Pack -1.570 euro)

                              Comment


                              • En heb je bovenop de essential korting en het business pack nog die 3,5% gekregen? Bij welke garage was dit?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
                                  En heb je bovenop de essential korting en het business pack nog die 3,5% gekregen? Bij welke garage was dit?
                                  3,5% korting was ter vervanging van de actie '6 jaar garantie'. Dus als je vrede neemt met 2 jaar garantie ipv de actie 6 jaar garantie krijg je 3,5% extra korting.

                                  Is bij elke MB dealer zo, vandaag bij een andere dealer offerte gaan vragen, en daar was dit ook zo.

                                  Comment


                                  • Inderdaad, heb zonet hetzelfde voorstel gekregen. Dan lijkt mij de 6 jaar garantie toch interessanter.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk Berichten
                                      Inderdaad, heb zonet hetzelfde voorstel gekregen. Dan lijkt mij de 6 jaar garantie toch interessanter.
                                      Kweetnie, de betrouwbaarheid van MB kennende zou ik voor de korting durven kiezen :-)

                                      Comment


                                      • Dat is natuurlijk ook wel een feit

                                        Comment




                                        • extra garantie is een troef als je nogal snel van auto wisselt
                                          kutterij is natuurlijk dat je gebonden bent aan merkdealer

                                          Comment

                                          Working...
                                          X