Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Mercedes GLK
Collapse
X
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenKlopt, vandaag prijs laten maken. MB geeft echt wel deftige kortingen op leasing. Dubbele van bij Audi.
Prijs laten maken voor een 220 GLK 2WD, sport pack interieur en exterieur, Command navi, zonnewerend glas, Xenon en verwarmde zetels. Kwam netto bijna 3000 Euro goedkoper dan een A5 SB van 136PK met lounge pack en Intenso plus.
De command navi is wel vrijd uur. Heeft er iemand ervaringen met de AUDIO 50 GPS. Zou werken met pijlen en pictogrammen. Heeft iemand dit? Foto's zijn welkom.
Ook de leasprijzen zelf zullen onder druk komen te staan, want de werkgever gaat ook meer moeten betalen voor auto's met hoge CO2 en daarnaast nog eens een vermindering van de aftrek van tankkaarten.
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik vrees dat we binnenkort allemaal met een Golf 1.6D gaan moeten rondrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenHou er wel rekening mee dat binnenkort je eigen bijdrage voor een leaseauto gaat afhangen van de CO2 uitstoot, en dan gaat er wel een groot verschil zijn in GLK en een A5 SB. De grens zou gaan liggen op 130gr, daarboven zou het behoorlijk (exponentieel) duur gaan worden.
Ook de leasprijzen zelf zullen onder druk komen te staan, want de werkgever gaat ook meer moeten betalen voor auto's met hoge CO2 en daarnaast nog eens een vermindering van de aftrek van tankkaarten.
Ik wil niet pessimistisch zijn, maar ik vrees dat we binnenkort allemaal met een Golf 1.6D gaan moeten rondrijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenBeide wagens zitten in C02 klasse D. A5 heeft een uitstoot van 152 en de GLK 158. Zoveel verschil zal er dis niet zijn tss de twee. De 163PK van de A5 zit dan wel weer in de C klasse met een uistoot van 137.
Comment
-
Gisteren gaan test rijden met een 220CDI 4Matic vermits de RWD nog niet beschikbaar is.
Was een zwarte met offroadpack (17 duims velgen, plastieke beschermdelen op de bumpers, enz...), lederen zetels, Command navi, verduisterede ramen... Rededelijk goed voorzien dus. De 17'ers van het offroadpack komen wat klein over, boviendien staat hij wat hoger op zijn poten dan met het sportpack (2 cm lager en 19 duims velgen) en ben ik geen fan van de plastiek stukken op de bumpers. Rijden deed hij wel super, zeer vlot met de 163pk en zeer comfortabel. Door de 4WD plakt hij echt wel op de baan, wat bij de RWD waarschijnlijk iets minder zal zijn. Je kan heb echt in de bocht gooien zonder de minste rolneigingen. Jij hebt wel het gevoel in een SUV te zitten, maar hij rijdt zoals een limousine. Ik rij nu zelf met een 3 touring, die uiteraard wat sportiever is, maar de GLK moet er zeker niet voor onder doen. Ik stel me enkel de vraag hoe het gaat zijn met het sportonderstel en de 19'ers.
De Command navi is echt wel de moeite en zou zeker een must have zijn en tegenstelling tot de dure Xenon's die er nu ook niet op zaten en ik zou laten vallen.
Deze was uiteraard uitgerust met een automaat welke zeer vloot in de toeren liet trekken. Enige nadeel: Het stuur is wat vaag en het stuurwiel zelf vind ik ivg met mijn sportstuur in mijn 3 wat dun en dus minder prettig in de hand. Op de edition 1 kan je een fantastisch AMG stuur krijgen, wat echter niet in de gewone optielijst staat. Waar ik wel van schrok was daardat je met deze wagen wat hoger zit en echt het gevoel hebt van een SUV, in tegenstelling tot bv een X1, dadelijk je een beetje King of the Road begint te voelen...NOT GOOD ;-)
Het is een wagen die je ofwel zeer mooi vind of wel zeer lelijk (mijn vrouw vond het een lego auto :-) ), maar bekijks heb je wel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wes Bekijk BerichtenHet is een wagen die je ofwel zeer mooi vind of wel zeer lelijk (mijn vrouw vond het een lego auto :-) ), maar bekijks heb je wel.
mijn vrouw wilde zelf de showroom niet in...
zo is het uiteindelijk een Q5 geworden
nu je de GLK getest hebt, probeer even de Q5 (bestaat nu ook in 136pk)
ben benieuwd over je mening (en over deze van je vrouw !)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtentja, je bent slecht vertrokken...
mijn vrouw wilde zelf de showroom niet in...
zo is het uiteindelijk een Q5 geworden
nu je de GLK getest hebt, probeer even de Q5 (bestaat nu ook in 136pk)
ben benieuwd over je mening (en over deze van je vrouw !)
Comment
-
Nog een bijkomend minpunt:
De zetels, deze zijn vrij vlak en bieden weinig steun ook als zijn ze met aanpasbare lendensteun. Er worden echter geen andere zetels aangeboden op deze wagen. Ik heb nu sprortzetels op mijn 3 en deze zijn naar mijn mening nog altijd de referentie. Ik heb de laatste tijd in zeer veel wagens (A4,A5, Q5, Passat CC, C klasse, Insignia, XC60,...) gezeten al dan niet met sportzetels en er zijn er weinig die kunnen tippen aan de sportzetls van BMW. Enkel de zetels in de Passat CC, die zelfs dan nog standaard zijn, zitten super...
De afwerking in de GLK staat naar mijn mening terug op MB niveau. Persoonlijk vind ik het een zeer mooi interieur, zeker met sportpack mett andere tellers, alu lijsten, zwart hemelbekleding, lederen stuur, enz...
De alu lijsten zijn volgens mij ook echt alu (zo zien ze er in ieder geval toch uit) en geen stuk plastiek, enkel het standaard stuur blijft lelijk ook al is het met leder bekleed. De kofferruimte is voldoende maar geen ruimte wonder. Deze is ook wel tot in de puntjes afgewerkt wat van vele andere niet gezegd kan worden. Ik zelf ben 1m86 in kan nog achter de bestuurder plaats nemen wanneer ik deze had ingesteld naar mijn wensen. De bestuurders zetel mocht echter nog iets lager kunnen van mij. Nu kijk je een beetje van uit de hoogte op het dashboard en kijk je ook op de motorkap. Dit zal echter wel eigen zijn aan het concept van dit soort wagens
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk BerichtenIk heb gisteren een testrit gedaan, en was toch ook wel onder de indruk.
Enig minpunt bij mij is nog de prijs: bovenop de essential komt er geen dealer korting. Ben nog zwaar aan het twijfelen dus...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door swiebo Bekijk BerichtenAndere dealer zoeken, 3.5 % is zonder veel aandringen mogelijk. Zaterdag zelf ondervonden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk BerichtenVoor een GLK essential? Had jij ook de 170PK ipv de 163PK? Bij mij zeiden ze dat de essential de 170PK versie is (er was dan wel een compensatie voor de BIV).
Op de GLK is de essential uitvoering eigenlijk gewoon een korting van 3.000 euro. Enige verplichting is de 2wd versie nemen met 'Sport Pack Exterieur'. Opties waren ook zonder probleem toe te voegen, en daar zijn nu ook nog goede promoties op. (Business Pack -1.570 euro)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk BerichtenEn heb je bovenop de essential korting en het business pack nog die 3,5% gekregen? Bij welke garage was dit?
Is bij elke MB dealer zo, vandaag bij een andere dealer offerte gaan vragen, en daar was dit ook zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door svensson Bekijk BerichtenInderdaad, heb zonet hetzelfde voorstel gekregen. Dan lijkt mij de 6 jaar garantie toch interessanter.
Comment
Comment