Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeg nu zelf; wat een design. Goed die uitvoering met die zwarte aanbouwdelen is lelijk, maar zoals hij hierboven in het dnkerblauw staat . Vergelijk dit met een X3...tjonge wat een bak dit.
jawel. Maar mercedes heeft de domme gewoonte om de laatste tijd op elk model met 4-matic dat ook op de kofferklep te zetten. Dus evenzeer op een ML, GL etc.
edit: zou me trouwens niet verwonderen dat er op de GLK ook een RWD-variant uitkomt...
jawel. Maar mercedes heeft de domme gewoonte om de laatste tijd op elk model met 4-matic dat ook op de kofferklep te zetten. Dus evenzeer op een ML, GL etc.
edit: zou me trouwens niet verwonderen dat er op de GLK ook een RWD-variant uitkomt...
Dat denk ik niet, de GLK is een trapje hoger dan een RAV 4, Tucson, Tiguan en Sportage.
De X3 en nieuwe Q5 zullen ook niet met een RWD-variant uitkomen denk ik
jawel. Maar mercedes heeft de domme gewoonte om de laatste tijd op elk model met 4-matic dat ook op de kofferklep te zetten. Dus evenzeer op een ML, GL etc.
edit: zou me trouwens niet verwonderen dat er op de GLK ook een RWD-variant uitkomt...
Er zijn nog maar weinig autojournalisten die al hebben kunnen rijden met de nieuwe Mercedes-Benz GLK, maar Autointernationaal.nl kan u nu al de eerste testrecensie bieden van de nieuwe compacte SUV. ‘Compact’ doet misschien ook een bescheiden prijskaartje vermoeden, maar dat zal niet het geval zijn. De officiële prijzen moeten nog bekend worden gemaakt, maar reken op een kleine 60 mille voor de GLK 350, waarmee in de Pyreneeën kennis kon worden gemaakt. Bovendien is de GLK vrijwel even lang als de Jeep Grand Cherokee en dat is naar Europese begrippen allesbehalve een compact model. . . De hoekige styling van de GLK heeft tot nu toe niet alle handen op elkaar gekregen, maar is wel illustratief voor de onverzettelijke houding van Mercedes-Benz: het model moet beslist niet gezien worden als een ‘soft roader’ of (erger nog) een cross-over. Vermoedelijk heeft Mercedes-Benz deze strategie gekozen om de eigen C-klasse Estate in 4Matic uitvoering niet voor de voeten te lopen, waarmee de GLK de techniek deelt. Of de insteek van het Duitse merk de juiste zal blijken te zijn, is afwachten want met de huidige hoge brandstofprijzen zijn SUV modellen uit de gratie geraakt en zijn alleen cross-overs nog goed te slijten. . . Mercedes-Benz levert de GLK in eerste instantie alleen met 4Matic vierwielaandrijving, waarbij onder normale omstandigheden 44 % van de aandrijfkrachten naar de voorwielen gaan en de rest naar achteren. Op termijn zal de SUV echter ook leverbaar worden in een zuinigere achterwiel aangedreven variant. De rijproef in de Pyreneeën wees uit dat de GLK in de modder zondermeer beter zijn mannetje staat dan de BMW X3, maar de vraag is of mensen die daar gevoelig voor zijn niet liever ‘the real thing’ willen, i.c. een model van Jeep of Land Rover. Het gros van de doelgroep zoekt niet meer dan een auto die ook bij gladheid tractie houdt en waarmee met een gerust hart op wintersportvakantie gegaan kan worden. De GLK voldoet dan aan de eisen, maar dat geldt ook voor de X3. En voor de eerder genoemde 4Matic uitvoering van de C-klasse Estate. . . Aan de aandrijflijn van de GLK 350 zal het evenwel niet liggen. De 3,5 liter V6 motor levert royaal trekkracht en is gekoppeld aan de uitstekende 7-traps automaat van het huis. Het interieur is ruim en de hoekige bouw heeft als voordeel dat de GLK prima valt te overzien. Hier wordt de X3 duidelijk afgetroefd, want dat model biedt een versnelling minder en heeft een duidelijk minder ruim interieur. Ook qua koppel heeft de BMW het nakijken. . . Toch lijkt de Beierse autofabrikant zich meer zorgen te moeten maken over de Audi Q5 dan over deze GLK. Anders is dat voor Land Rover. Met de CLS mikte Mercedes-Benz 4 jaar geleden op het hart van de Jaguar koper. Doet zij nu met de GLK bij de Freelander hetzelfde? .
Die Konkurrenz hat sich bereits in Stellung gebracht und wartet auf den Start des kompakten GLK. Die Taktik, mit der Mercedes ein großes Stück vom hart umkämpften SUV-Markt erobern will: Geländetauglichkeit.
Comment