Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Opel Insignia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Guest repliedNog aan't wachten op mijn Insignia 2009... en modeljaar 2010 komt er al aan . Kijk maar even op http://www.motor-talk.de/forum/opel-insignia-b716.html . Schijnbaar wel wat veranderingen : Recarozetels verkrijgbaar , nieuwe OPC kits , nieuwe 19" velgen (5 spaak) ,nieuwe kleuren ... maar ook het wegvallen van zichtbare uitlaat en sportpedalen bij de CDTI sport . Te vroeg besteld ??
-
Guest repliedFoto's ENO
De foto's van ENO zijn ST zijn geplaatst bij "zijn auto".
Heb er bij "mijn auto" ook nog enkele geplaatst van onze auto's samen.
Leave a comment:
-
Guest repliedIemand een gedacht wat dit zou kosten? Ik kan er nergens een prijslijst van terug vinden.
Rear bumper sports insert.i 41 01 451.Rear silencer.
Bijgevoegde Bestanden
Leave a comment:
-
Guest repliedHeb het al een keer gevraagd maar doe het nog een keer: is er iemand op dit forum die rondrijd met het PARK EXPERT systeem?
Leave a comment:
-
Guest repliedWat de vergelijking met BMW, Audi of Mercedes betreft:
Ik heb deze merken ook bekeken, qua leasing is het prijsverschil minder groot door de hogere restwaarde.
Maar 2 dingen die direct opvallen:
1) als je 2 kleine mannen hebt en een grote koffer wil moet je niet bij die 3 merken gaan, BMW is zelfs zielig kleine koffer, Audi iets beter maar door z'n vorm krijg je daar ook niet veel in. Mercedes is zeker ook geen ruimtewonder.
2) Als je een sport neemt + gold pack heb je toch een auto met serieus wat opties op.
Als je het zelfde budget neemt voor die andere wagens heb je een wagen met niet of heel weinig opties, om niet te zeggen naakt. Als je een van bovenstaande merken een beetje sporty wil laten uitzien kost dat stukken van mensen.
verschil edition ST of sport ST = 1800 euro
verschil A4 avant of Avant sline = 4900 euro(zit nog niet eens een soort flexride in)
En ik ben ook gaan proefrijden met die merken, ok stiller in ieder geval wel (heb nu Passat met oude TDI dus zal de Opel ook al stukken beter zijn). Ook zijn ze qua motor wel beter qua prestaties, verbruik en CO2 waardes (belangrijk voor leasing). Ik denk dat op dat gebied Opel wel wat beter zijn best zal moeten doen.
BMW vind ik niks hebben en zeker al niet het interieur, zogezegd klasse voor mij is het geeeuuwww (ieder z'n smaak natuurlijk). Redelijk wat collega's ook die volgende keer geen BMW zullen nemen wegens niet zo tevreden om allerhande redens.
Audi afgeschoten door madam wegens koffer, nochtans mooie auto.
Mercedes C Avantgarde heel mooie auto maar moest ik wel heel hard bijbetalen voor dan nog een redelijk naakte auto te hebben en een simpele bollekes pijtljes GPS.
Dan met Opel, vind ik persoonlijk het meeste hebben, zeker qua interieur.
Grote koffer dus madam ook content en het gevoel van dju testrit is gedaan mag ik die niet de rest van de dag hebben? (had ik bij de andere niet echt). Als je dan kijkt wat je allemaal krijgt voor je geld dan is de keuze snel gemaakt natuurlijk.
En nog een puntje dat vrij belangrijk is, zetels zaten op het moment van de testrit zalig goed en wegens mijn rugproblemen kan dit wel tellen.
Enfin conclusie is dat je heel veel krijgt voor je geld en de opmerking dat de afwerking niet echt premium is kan kloppen, voor 5.000 - 7.0000 euro meer voor hetzelfde zou de kwaliteit net iets beter mogen zijn zeker??
Let wel:
Moest ik door omstandigheden geen break nodig hebben ( breaks zijn heeeel duur in leasing op dit moment, minstens 50euro per maand duurder dan berline) zou het wel een Audi A4 geworden zijn, waanzinnig goede restwaarde voor de A4 en daardoor kon ik nog redelijk wat opties nemen en was de koffer niet zo belangrijk.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geff Bekijk BerichtenNa 2 maanden en 2500 km op de teller wil ik mijn persoonlijke mening eens laten weten. Ik heb al veel positieve reacties gekregen over het design van de wagen van familie, vrienden en collega's. Dit is ook te zien aan de verkoopcijfers van het eerste kwartaal 2009 dat de Insignia zeker in de smaak valt.
Mijn persoonlijke pluspunten eens opsommen:
* Qua uitzicht een prachtige wagen + knap interieur.
* Uitstekend weggedrag + comfort met 20" (had ik wat schrik voor, rijdt zachter dan m'n Vectra GTS met 17")
* Motor (cdti 2.0 160pk) vooral de hernemingen, je hoort hem wel maar niet storend.
* Uitstekende sportzetels, in mijn geval geen leder
* AFL, zou ik niet meer kunnen missen + een mooie look. Voor de twijfelaars een must
* DVD800 NAVI systeem.
* Mogelijkheden ivm de instellingen van de wagen (Flexride, radio, auto, verlichting, verluchting,....enz)
Mijn persoonlijke minpunten dan:
Eigenlijk maar kleinigheden
* Ontbreken van opbergvak voor zonnebril (zat in m'n GTS in het plafond)
* Koffer gaat niet automatisch open langs binnen, enkel met sleutel (in mijn geval 4 drs)
* Elektrische ramen werken enkel met het contact aan.
* Gemiddeld verbruik van 8L/100km.
Voor de rest zeer tevreden. Ik moet een binnenspringen bij m'n dealer voor enkele kleine mankementen, Mijn stuur staat een klein beetje scheef en m'n remmen piepen soms. Waarschijnlijk uitlijnen, hoop dat dit het verbruik doet dalen. Met m'n GTS zat ik aan een gemiddeld verbruik van 6,8L/100km.
Zal nog wel dalen na 10000km.
Maar aan 6.8 zal je niet geraken
Leave a comment:
-
Guest repliedST Cosmo 2.0 CDTI 130pk - Technical grey - besteld : eind januari - levering : eind juni
+ Gold pack
+ AFL
+ Panoramisch dak
+ 19" velgen
Leave a comment:
-
Na 2 maanden en 2500 km op de teller wil ik mijn persoonlijke mening eens laten weten. Ik heb al veel positieve reacties gekregen over het design van de wagen van familie, vrienden en collega's. Dit is ook te zien aan de verkoopcijfers van het eerste kwartaal 2009 dat de Insignia zeker in de smaak valt.
Mijn persoonlijke pluspunten eens opsommen:
* Qua uitzicht een prachtige wagen + knap interieur.
* Uitstekend weggedrag + comfort met 20" (had ik wat schrik voor, rijdt zachter dan m'n Vectra GTS met 17")
* Motor (cdti 2.0 160pk) vooral de hernemingen, je hoort hem wel maar niet storend.
* Uitstekende sportzetels, in mijn geval geen leder
* AFL, zou ik niet meer kunnen missen + een mooie look. Voor de twijfelaars een must
* DVD800 NAVI systeem.
* Mogelijkheden ivm de instellingen van de wagen (Flexride, radio, auto, verlichting, verluchting,....enz)
Mijn persoonlijke minpunten dan:
Eigenlijk maar kleinigheden
* Ontbreken van opbergvak voor zonnebril (zat in m'n GTS in het plafond)
* Koffer gaat niet automatisch open langs binnen, enkel met sleutel (in mijn geval 4 drs)
* Elektrische ramen werken enkel met het contact aan.
* Gemiddeld verbruik van 8L/100km.
Voor de rest zeer tevreden. Ik moet een binnenspringen bij m'n dealer voor enkele kleine mankementen, Mijn stuur staat een klein beetje scheef en m'n remmen piepen soms. Waarschijnlijk uitlijnen, hoop dat dit het verbruik doet dalen. Met m'n GTS zat ik aan een gemiddeld verbruik van 6,8L/100km.
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door louisrr Bekijk BerichtenZondagavond 19.00 op RTL 7, rtl-autowereld met de test van ST............ weer met 20 duimers, en ik maar wachten omdat die velgen niet te leveren zouden zijn, behalve voor de pers.Ik rij al 2 maanden rond met 20"
Leave a comment:
-
Guest repliedZondagavond 19.00 op RTL 7, rtl-autowereld met de test van ST............ weer met 20 duimers, en ik maar wachten omdat die velgen niet te leveren zouden zijn, behalve voor de pers.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk BerichtenIk zou eens een foto willen zien als deze branden om verschil te zien , alle 2 naast elkaar
Hoogstwaarschijnlijk staan er daar wel zonder en met AFL. Zal ik eens vragen of ze de lichten eens aan willen zetten.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk BerichtenTja, en wat ik dan ook niet snap is waarom ze de Insignia ST altijd willen vergelijken met de A4 Avant, 3 touring of C-klasse Break? De Insignia ST is toch ongeveer even groot als een A6 Avant, 5 touring of E-klasse Break?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door E90N Bekijk BerichtenMooi is hij, maar deze opmerking is fel overroepen he
Hij kan Nooit tippen aan deze merken, en dan spreek ik nog niet over de restwaarde ;-)
Maar we gaan hier ook geen merkenoorlog voeren !
toch heb ik daar 1 bemerking bij...rust die audi,mercedes of bmw hetzelfde uit als een insignia en leg de prijzen naast elkaar...dan is de naam wel duur betaald...
pas op,ik ben zelf ook bmw en audi-fan en mits de financiele middelen stond allicht zo'n wagen op de oprit...maar voor wie met beperkingen rekening moet houden is dat verschil misschien groot genoeg om een mooie opel te verkiezen boven een naam..
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenEerlijk gezegd twijfel ik d'r aan of ik voor de 20" en OPC-kit zou gaan als ik er eentje zou kopen.
Waarom geen Irmscher kit en velgen kiezen.. 20' velgen en de opc-kit samen kosten maar 2200 euro rechtstreeks als optie...voor iemand die belang hecht aan dit soort accessoires is dat een koopje..
er zijn ook mensen die totaal niet wakker liggen van 17,18 of 20 duim..laatst was ik in een garage en mensen van om en bij de 50 waren fel geinteresseerd in de insignia..er stond ook een zwarte sport met geperforeerd leder..schitterende wagen..nadat de verkoper zei dat dat de 'sport'versie was hebben ze hem niet eens meer bekeken..ze hebben niet eens in de wagen gekeken hoe het interieur er uitzag....alleen om die benaming 'sport'.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk BerichtenVolgens de reviewer doet de ST het beter als je de FlexRide in de Tour stand zet en is hij niet zo goed te besturen in de Sport stand???
Dit begrijp ik niet goed? Ik wou net voor de FlexRide kiezen omwille van de Sport stand en de verlaagde ophanging. Is het FlexRide systeem nou wel of geen nuttige optie i.c.m. een ST CDTI 130pk???
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door ironmangeorges Bekijk BerichtenIk zou eens een foto willen zien als deze branden om verschil te zien , alle 2 naast elkaar. Wel spijtig dat de LED er niet bij zijn want die vindt ik echt supper. Ik hoop dat er op korte termijn de mogelijkheid zal zijn om gewone lichten te nemen maar dan wel met LED's via aftersales. Dan verander ik mijn koplampen onmiddelijk.
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door InsigniA Bekijk BerichtenIedereen heeft het hier over 18, 19, 20" ...
Op alle foto's worden er 18, 19, 20" getoond ...
Is er dan echt niemand die - zoals ik - de ("gewone") 17" alu velgen heeft genomen ?
En mocht er dan toch ergens een zonderling zoals ik zijn, graag een fotoke.
Als 't iets meer mag zijn ... 17" alu op een Technical Grey ST.
Alvast merci !
Geen nood. je bent zeker niet alleen. Zelf heb ik ook een 5D met 17" alu velgen en dan nog wel in de uitzonderlijke "Myth green" kleur
Leave a comment:
-
Oorspronkelijk geplaatst door fico99 Bekijk BerichtenTja, en wat ik dan ook niet snap is waarom ze de Insignia ST altijd willen vergelijken met de A4 Avant, 3 touring of C-klasse Break? De Insignia ST is toch ongeveer even groot als een A6 Avant, 5 touring of E-klasse Break?
Leave a comment:
-
Guest repliedOorspronkelijk geplaatst door Jackie74 Bekijk BerichtenIk vind zeker dat de Insignia daar zeker in slaagt en ook korter komt bij de grote 3 (Audi, BMW & Mercedes). Ook de prijs is zeker iets wat het verschil maakt.
Heb vroeger eens het vergelijk gemaakt tussen een Insignia ST Cosmo 130pk met een Audi A4 avant 120pk en dan is de Audi met dezelfde standaard uitrustingen als de Insignia Cosmo 7000 euro duurder. Is dan toch een erg groot verschil.
Leave a comment:
Leave a comment: