Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een quasi full-option (buiten leer, xenon en wat idiote prullaria) 170pk sportcoupé voor nog geen 30.000 Euro vind ik toch scherp geprijsd. Goedkoper dan de gelijkwaardige Golf zelfs...
Zo'n Scirocco is toch belachelijk duur. Ik kwam daarnet op de configurator rond de 33.000 euro uit. Daarnet heb ik ook de Megane CC geconfigureerd (zo gelijk mogelijk), en die kwam uit op zo'n 27.000 euro....
Zo'n Scirocco is toch belachelijk duur. Ik kwam daarnet op de configurator rond de 33.000 euro uit. Daarnet heb ik ook de Megane CC geconfigureerd (zo gelijk mogelijk), en die kwam uit op zo'n 27.000 euro....
ge kunt toch geen scirocco vergelijken met en renault hé
Juist ja. Alle elektronische meuk die je je maar kunt bedenken, navi, sensoren, alarm, panoramisch dak, cruise control, elektronisch sperdiff, 18", R-line, ...= basis?
@Dimi: Ik heb ook gekeken voor renault megane RS trophy dan nog, ik kwam uit op een 37000 en is een mooie auto maar ik vind vanbinnen kwa vergelijking een scirocco een heel stap hoger. Net zoals ik mijn idee van de ford RS heb laten varen door de binnenkant. Ik vind dat de VW modellen vanbinnen je geld echt besteden, dit had ik met de binnenkant van de andere modellen niet. Alles zo goedkoop & plastiekerig. is wel mijn persoonlijke mening uiteraard!
Ik heb ook al veel andere auto's gevonden voor het zelfde geld of minder dan mijn toekomstige rocco R, maar ik blijf toch naar de scirocco terugkeren, De enige auto die mij echt zou laten twijfelen was een 335 ( oke een m3 ook maar dat was buiten het budget door verzekering / verbruik & taxen. )
hey, mijn scirocco 2.0 tsi heeft 30.000 km en is nog nagelnieuw vanbinnen en vanbuiten.
indien je iemand kent die interesse heeft en me een redelijk pijs voorsteld.
dan mag je het me altijd laten weten
is een zwarte met leren zetels, verwarmd met gps rns500 van 2011 met 210 pk
zou graag naar buitenland vertrekken, maar moet eerst paar dingen verkocht krijgen
Kan je mij fotos + extra info (bouwjaar, reden van verkoop, vraagprijs, andere opties dan reeds vermeld+...) doorsturen aub.
iemand in de vriendenkring is op zoek naar een Scirocco.
Voor alle scirocco rijders of vw wagen die rijden met rns 510 systemen toch maar oppassen. Vorige nacht ingebroken in mijne scirocco, ramen uitgeklopt, en uiteraard zitten prullen aan het dashboard en mijn rns systeem gepikt. Volgens de politie is het de laatste tijd weer rage voor deze systemen.
Voor alle scirocco rijders of vw wagen die rijden met rns 510 systemen toch maar oppassen. Vorige nacht ingebroken in mijne scirocco, ramen uitgeklopt, en uiteraard zitten prullen aan het dashboard en mijn rns systeem gepikt. Volgens de politie is het de laatste tijd weer rage voor deze systemen.
Inderdaad. De Touran ook leeggeroofd een paar maand geleden. Vieze kakkers die dat doen. JE bent je navigatie kwijt en hebt nog zoveel herstelkosten er bovenop.
Blijkbaar zijn die dingen erg in trek omdat mensen die (al dan niet in het buitenland) een VW 2de hands kopen dat achteraf laten inbouwen op de zwarte markt. De enige oplossing is dat VW die dingen minder modulair zou maken, zoals bvb in de recente Audi's. Die dingen kunnen moeilijker ingebouwd worden in een bestaande Audi zonder die optie omdat de knoppen-layout op het dashboard dan helemaal niet overeenkomt.
De beste bescherming is uiteraard om gewoon helemaal geen navigatie en dergelijken als optie te nemen. Gebruik je iPhone als navigatie en laat alleen een houder in de auto achter. Wel uitkijken dat je de houder niet op de ruit laat plakken, en ook een eventuele zuignap-kring op de voorruit afveegt zodat ze daarvoor ook niet je ramen gaan uitkloppen.
Jullie leggen de (mede-)verantwoordelijkheid van de diefstal van die RNS-toestellen bij VW?
Die toestellen zijn gegeerd omdat ze heel goed zijn en veel geld kosten. De constructeur biedt trouwens een diefstalbeveiliging aan: een alarmsysteem op de auto. Ik vraag mij af hoeveel van de auto's die 'beroofd' worden dit als optie hebben... En ja, ik weet dat dit niet altijd helpt, maar de drempel voor een dief zal toch hoger liggen als een alarm af gaat.
Jullie leggen de (mede-)verantwoordelijkheid van de diefstal van die RNS-toestellen bij VW?
Die toestellen zijn gegeerd omdat ze heel goed zijn en veel geld kosten. De constructeur biedt trouwens een diefstalbeveiliging aan: een alarmsysteem op de auto. Ik vraag mij af hoeveel van de auto's die 'beroofd' worden dit als optie hebben... En ja, ik weet dat dit niet altijd helpt, maar de drempel voor een dief zal toch hoger liggen als een alarm af gaat.
Het zijn de dieven die verantwoordelijk zijn, dat staat buiten kijf. Maar je kunt het de dieven makkelijk maken of moeilijk maken. VW maakt het hen erg gemakkelijk. Bij ons was het plastieken ding zelf netjes teruggeplaatst, behalve de ruit was er geen zichtbare schade, alle kabeltjes netjes losgekoppeld. Een werkje van enkele seconden voor een professionele dief.
wij hebben een alarmsysteem op de auto. Maar je bent naief als je denkt dat dit ook maar de minste inbraak- of diefstalbeveiliging betekent. Dit is in diverse onderzoeken reeds meermaals aangetoond. Een autoalarm dat afgaat: geen kat die daar naar omkijkt. Een dief die een ruit stukslaat en bij loeiend alarm de autoradio meeneemt uit een Porsche: niemand belt de politie, niemand moeit zich ermee, iedereen gaat er van uit dat er niks aan de hand is.
De enige keren dat de politie een melding krijgt van een autoalarm is dat wanneer iemand 's nachts zijn alarm consant afgaat van de wind. De mensen bellen dan de politie om te vragen het alarm af te zetten zodat ze kunnen slapen.
Het zijn de dieven die verantwoordelijk zijn, dat staat buiten kijf. Maar je kunt het de dieven makkelijk maken of moeilijk maken. VW maakt het hen erg gemakkelijk. Bij ons was het plastieken ding zelf netjes teruggeplaatst, behalve de ruit was er geen zichtbare schade, alle kabeltjes netjes losgekoppeld. Een werkje van enkele seconden voor een professionele dief.
Wat in mijn ogen de fout van VAG is dat ze zelf de mensen de mogelijkheid geven om een '2dehands' systeem in te bouwen. Dit zou gewoon niet mogen gebeuren en kan in mijn ogen perfect softwarematig vermeden worden door er een unieke code in te steken. Als je dan merkt dat verkopers, al dan niet op eigen initiatief, de tip geven om zonder te bestellen en voor minder dan de helft van de prijs er een '2de hands' in te steken dan ben je fout bezig.
Een alarm werkt wel in sommige omstandigheden, bij onze A3 is enkele jaren geleden ingebroken maar ze zijn gaan lopen zonder GPS. 2 andere in het dorp waren hun GPS wel kwijt.
Nu is met de RNS 315 er wel een degelijke en betaalbare GPS in optie verkrijgbaar, ik denk wel dat dit de markt voor gestolen toestellen wel gaat verkleinen.
Ja op mijne scirocco staat een alarm op maar persoonlijk denk ik met of zonder alarm
dat dat voor die dieven niet veel uitmaakt. Ik woon hier op een kruispunt, auto staat steeds op de oprit in het licht. Naast mijne oprit staat immers een lichtpaal welke snachts altijd brand.
Het alarm is om half 4 snachts afgegaan, het spijtige is wel dat uw alarm niet langer als x aantal sec mag loeien. Want de eerste keer met een slaapkop heb je zoiets van, ' ik heb wel iets gehoord maar blijf toch liggen'. Tot ja dat alarm terug begint af te gaan, je gaat kijken via uw slaapkamerraam en je ziet daar 2 vreemdelingen aan uwe auto prutsen
En toen ben ik verkeerd beginnen reageren, heb die mannen voor het rot van het straat beginnen ui te schelden. Had beter stil en de politie moeten bellen of rustig naar beneden moeten gaan en die mannen persoonlijk eens een lesje leren. Maar de drang om te roepen en die mannen uit te schelden was op da moment zo groot
Maar proper hebben ze het bij mij ook wel gedaan. Geen kabels fzo doorgeknipt, mooi alles proper afgekoppeld. Ze hebben zelfs het grijze covertje mooi laten liggen op de grond. Wss als aandenken. Wel veel lakschade aan ene kant, glas aan hun kleren blijven hangen denken we en beginnen schuren tegen mijnen auto.
Comment