Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Scirocco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
    Zelfde vragen voor u:
    Ik ken natuurlijk niet alle autotypes vanbuiten maar zoals ik reeds beschreef gebruikt Audi een minder modulair systeem. Hiermee bedoel ik: wanneer je een A4 koopt met GPS is de knoppenlayout op de middenconsole anders dan een A4 zonder deze optie. Gewoon de GPS unit overbouwen zou dus geen oplossing zijn want de knoppen om hem te bedienen zijn er gewoonweg niet. Men zou dus veel meer moeten overbouwen dan enkel de gps unit.

Het is een vaststaand feit dat vooral de VW GPS-ingebouwde dingen erg in trek zijn. Ik kan niet direct een referentie vinden, maar het is wel een feit. Het stond in de krant dus is het waar
    Het is het feit dat er een grote 2de hands markt voor is dat de dieven aantrekt. Voor merken waarvor die markt niet bestaat hoeft men uiteraard niet in te breken.
    Last edited by ; 06/03/2012, 12:30.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Wat in mijn ogen de fout van VAG is dat ze zelf de mensen de mogelijkheid geven om een '2dehands' systeem in te bouwen. Dit zou gewoon niet mogen gebeuren en kan in mijn ogen perfect softwarematig vermeden worden door er een unieke code in te steken. Als je dan merkt dat verkopers, al dan niet op eigen initiatief, de tip geven om zonder te bestellen en voor minder dan de helft van de prijs er een '2de hands' in te steken dan ben je fout bezig.
      Een andere oplossing zou er uit kunnen bestaan gewoon eindelijk eens alle auto's met een GPS uit te rusten. Dat zou misschien de basisprijs van een auto geen goed doen wanneer ze een bepaalde winstmarge willen blijven aanhouden, maar de grotere basisproductie en het feit dat het assemblage process eenvoudiger is zou toch een en ander goed meoten maken. Het is zoals electrische ramen en airco: het hoort gewoon standaard te zijn vandaag de dag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dePAUL Bekijk Berichten
        Een andere oplossing zou er uit kunnen bestaan gewoon eindelijk eens alle auto's met een GPS uit te rusten. Dat zou misschien de basisprijs van een auto geen goed doen wanneer ze een bepaalde winstmarge willen blijven aanhouden, maar de grotere basisproductie en het feit dat het assemblage process eenvoudiger is zou toch een en ander goed meoten maken. Het is zoals electrische ramen en airco: het hoort gewoon standaard te zijn vandaag de dag.
        Totaal niet mee akkoord, net als electrische ramen en airco voor mij niet standaard hoeven te zijn. Al evenmin van die regen en lichtsensoren, dat is allemaal overbodig spul op de basisbehoefte en dat is rijden.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Zelfde vragen voor u:
          Bij mijn weten is het navigatiesysteem Command in de vorige generatie Mercedes E en C ook makkelijk te jatten. Daarom is dat in de huidige ook compleet anders ingebouwd. Alle andere constructeurs hebben hun systemen veel beter geïntegreerd.

Is dat een antwoord op uw vraag?

Comment

Totaal niet mee akkoord, net als electrische ramen en airco voor mij niet standaard hoeven te zijn. Al evenmin van die regen en lichtsensoren, dat is allemaal overbodig spul op de basisbehoefte en dat is rijden.
            Wie een basisauto wilt die koopt een basisauto, maar een auto van rond de 30.000 EUR mag wel wat meer hebben dan de basisuitrusting. Tenslotte zit zo'n GPS voor wie het niet nodig heeft niet in de weg en het kost werkelijk niets (100, misschien 200 EUR ofzo).
            Zoals ik aan mijn dealer ook al probeerde uit te leggen: zelfs mijn GSM heeft standaard een GPS. Wat zou een auto dat niet hebben?

Als je echt een basisauto wilt met de nadruk op rijden dan koop je een oude BMW E36 325i. Geen ESP, geen airco, geen electrische ruiten, geen radio de naam waardig, geen gps, geen zetelverwarming. Gewoon de basis: achterwielaandrijving, atmosferische 6 in lijn,...

Comment

Wie een basisauto wilt die koopt een basisauto, maar een auto van rond de 30.000 EUR mag wel wat meer hebben dan de basisuitrusting. Tenslotte zit zo'n GPS voor wie het niet nodig heeft niet in de weg en het kost werkelijk niets (100, misschien 200 EUR ofzo).
              Zoals ik aan mijn dealer ook al probeerde uit te leggen: zelfs mijn GSM heeft standaard een GPS. Wat zou een auto dat niet hebben?

Als je echt een basisauto wilt met de nadruk op rijden dan koop je een oude BMW E36 325i. Geen ESP, geen airco, geen electrische ruiten, geen radio de naam waardig, geen gps, geen zetelverwarming. Gewoon de basis: achterwielaandrijving, atmosferische 6 in lijn,...
              Ik kies zelf ook altijd voor wagens die zwaar in de opties zitten, maar die keuze moet vrij zijn in mijn ogen. Mocht ik nu een wagen zoeken en niet veel kilometers doen, waarom zou ik dan niet voor een Scirocco kunnen gaan die volledig kaal is maar wel een performante motor heeft bijvoorbeeld. Of waarom zou een jonge gast niet voor een leuke Scirocco kunnen kiezen zonder opties en met basismotor en een stel leuke velgen?

Opties opdringen is hatelijk in mijn ogen en drijft de prijs alleen maar onnodig omhoog.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Bij mijn weten is het navigatiesysteem Command in de vorige generatie Mercedes E en C ook makkelijk te jatten. Daarom is dat in de huidige ook compleet anders ingebouwd. Alle andere constructeurs hebben hun systemen veel beter geïntegreerd.

Is dat een antwoord op uw vraag?
                Wat Mercedes betreft wel.

Comment

Wat Mercedes betreft wel.
                  Wat BMW betreft is het van de E38/E39 geleden dat de systemen nog binnen een paar minuten uit te bouwen en in een andere auto in te bouwen waren (en dan nog had je de CD- of DVD-lezer niet want die zat in de koffer, en moest je vaak andere interieurlijsten e.d. bijbestellen, en was de ombouw dus omslachtiger dan nu in veel VW's). En zo is het hedentendage meestal bij nieuwe modellen: geen dure all-in-1 double DIN toestellen meer die in een hele rits andere auto's van het merk/concern passen, maar mooier ingebouwde en beter beveiligde systemen (met gescheiden monitor, CPU en bediening). Zo hoort het.
                  Dat de RNS510 zo vaak gejat wordt ligt zuiver aan het verouderde systeem: alles in één (bediening, cpu, monitor) en dus met nagenoeg geen moeite over te bouwen in andere auto's, en een erg brede toepassing van het systeem (in zga elke auto van het merk en meerdere merken binnen het concern).
                  Om daar echter VW aansprakelijk voor te houden... dat vind ik een stap te ver gaan. Je gaat toch Audi ook niet aanmanen om lelijker of slechtere auto's te bouwen zodat ze minder gewild worden bij dieven? De RNS-systemen zoals we ze nu kennen zijn gewoon erg vatbaar voor diefstel, net zoals nog zoveel dingen dat zijn. Dat VW de installatie nadien van zoiets onmogelijk zou moeten maken via software, vind ik ook verregaand. Wat dan met mensen die legaal zo'n toestel kochten nadien? En wil je alle VW-garages opdragen om elke auto die binnenkomt aan de kabel te gaan leggen om na te gaan of de RNS die erin zit, wel geen gestolen toestel is?
                  Last edited by ; 07/03/2012, 11:48.

Comment

• Had het ook voor met de Golf vorig jaar. 4000 Euro aan kosten (voor de verzekering dan toch... ).

In de Scirocco heb ik nu gewoon een RNS315 en een alarm. Ze zullen wel minder snel inbreken nu.

Comment

Ik kies zelf ook altijd voor wagens die zwaar in de opties zitten, maar die keuze moet vrij zijn in mijn ogen. Mocht ik nu een wagen zoeken en niet veel kilometers doen, waarom zou ik dan niet voor een Scirocco kunnen gaan die volledig kaal is maar wel een performante motor heeft bijvoorbeeld. Of waarom zou een jonge gast niet voor een leuke Scirocco kunnen kiezen zonder opties en met basismotor en een stel leuke velgen?

Opties opdringen is hatelijk in mijn ogen en drijft de prijs alleen maar onnodig omhoog.
                      In de grond ben ik het met je eens. Waarom betalen voor iets dat je niet nodig hebt? Laat de keuze aan de klant dan kan hij zijn centjes besteden zoals hij het verkiest.
                      Maarrrr... Ergens is het normaal dat zaken die vroeger optie waren nu standaard zijn. Voor dure zaken is het normaal dat men die op de optielijst houdt, maar voor de GPS is de prijs alleen kunstmatig duur. De meest geavanceerde GPS-en kosten werkelijk geen 50 EUR meer. Als de constructeur daar nog een winstmarge van 300% op wilt nemen dan nog kost die auto niets meer dan een auto zonder die optie. Integendeel, het zou wel eens goedkoper kunnen uitkomen omdat het productieprocess vereenvoudigt. Soit, het zijn vooral commerciele redenen die constructeurs ervan weerhouden dit te doen. Zo kan men vrolijk 2000 EUR rekenen voor iets wat maar 50 EUR kost. Je denkt dan dat je 2000 EUR bespaart door die optie niet te nemen, in werkelijkheid betaal je juist om die optie niet te hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                        (...)In de Scirocco heb ik nu gewoon een RNS315 en een alarm. Ze zullen wel minder snel inbreken nu.
                        Euh... neen.

Comment

• Ben zelf op zoek naar Scirocco (zie bij Vragen "Golf VI / Scirocco R-line).
                          Zou liefst RNS 510 nav systeem hebben. Oogt zeer mooi en veronderstel goed systeem (mag ook voor zijn prijs). Zo'n verhalen doen wel een beetje schrikken.

Mijn vraag: is het echt de moeite voor nav 510 te nemen, of is de 310 perfect genoeg? Dat groot scherm zou inbrekers natuurlijk sneller aantrekken spijtig genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                            Ben zelf op zoek naar Scirocco (zie bij Vragen "Golf VI / Scirocco R-line).
                            Zou liefst RNS 510 nav systeem hebben. Oogt zeer mooi en veronderstel goed systeem (mag ook voor zijn prijs). Zo'n verhalen doen wel een beetje schrikken.

Mijn vraag: is het echt de moeite voor nav 510 te nemen, of is de 310 perfect genoeg? Dat groot scherm zou inbrekers natuurlijk sneller aantrekken spijtig genoeg.
                            Een VW is sowieso een zeer gegeerde wagen bij dieven. Of er nu een GPS in zit of niet. De beste raad die ik je dan ook kan geven is gewoon: zorg dat hij goed verzekerd is. Kijk goed na wat de voorwaarden van je verzekering zijn. De ene verzekering is de andere niet. De ene zal bvb de schade die door de diefstal ontstaan is niet dekken, de andere zal helemaal niets dekken van onderdelen-diefstal, nog een andere zal je een franchise aanrekenen.

Het gekste wat ik gehoord heb is dat ze inbreken in wagens om de airbags te stelen. Om daarvoor dan een wagen zonder airbags te kiezen vind ik toch ook weer een berug te ver.

Comment

Euh... neen.
                              Toch wel, de RNS315 wordt gewoon met rust gelaten want die krijg je amper verkocht (haja, met al die gestolen RNS510 die voor een prijsje van de hand gaan)...

Toen de mijne gestolen werd, stond 10 meter verderop een Golf met RNS315. Ze hadden gerust die ook nog kunnen meenemen, maar hebben hem laten zitten...

Bij de garage zijn alle diefstallen ook RNS510, terwijl de RNS315 meer verkocht wordt.

Comment

• Mijn RNS-E is ook tweedehands. Moesten ze nu eens geen stukken van mensen voor dat ding vragen.. En om die er uit te krijgen heb je gewoon vier "haken" nodig. Je moet zelf niets verwijderen. Gewoon insteken, trekken en kabels loskoppelen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                                  Toch wel(...)
                                  Ik refereerde vooral naar het aanwezig zijn van een alarminstallatie.

Comment

• De AMI in Leipzig mag dan niet bekendstaan om z'n enorme nieuwswaarde, toch heeft de show dit jaar een heuse wereldprimeur te bieden: de Volkswagen Scirocco GTS.

De Volkswagen Scirocco GTS is gebaseerd op de Scirocco 2.0 TSI. Het vermogen is dus 210 pk. De GTS onderscheidt zich door diverse stijlelementen uit de jaren zeventig en tachtig. Over de motorkap, het dak en de kofferklep lopen bijvoorbeeld zwart-rode racestrepen. Verder biedt de nieuwe versie rode remklauwen, aangepaste voor- en achterbumpers, sideskirts en rood gelakte buitenspiegelkappen. Tenslotte heeft de auto 18-inch 'Thunder' lichtmetaal.
                                    De goedkopere GTS biedt tegen een duidelijk lagere prijs ook diverse elementen van de Scirocco R. We noemen de dakspoiler en de diffusor aan de achterzijde. Binnenin domineren de kleuren zwart en rood. In deze Scirocco GTS beleeft de 'golfbalversnellingspookknop' z'n terugkeer; ook de Scirocco GTS uit het begin van de jaren tachtig had zo'n pookknop.
                                    De AMI vindt van 2 tot en met 10 juni plaats in Leipzig. Of de Scirocco GTS ook naar de Benelux komt, is nog niet bekend.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Scirocco GTS live @ AMI Leipzig:

Bron: [www.auto.cz]
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Working...
                                          X