Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
hey ik ben nieuw hier.
ik ben wel redelijk content met mijn scirocco maar toch wat minpuntjes.
hier en daar wat plastiekerig geluid, en als ik rij hoor ik de vering vanachter ongelooflijk kraken.
echt storend, en als je de gordel niet omdoet, dan klettert hij de hele tijd tegen zijkant.
voor de rest nog alles ok, alleen wou ik nog wat meer power, je komt het te vlug gewend.
by the way, hoe plaats ik foto's
Van de geluidjes heb ik persoonlijk geen last, misschien ben ik er te gemakkelijk in .
Als je je gordel niet aandoet, maakt de wagen toch steeds van zijn oren? Of heb je dit laten afzetten?
Power kan je steeds bijsteken, met een chip kan je er tot 40pk erbij krijgen (bij de 1.4 160pk versie)! Kan je zelfs door VW laten doen met behoud van je garantie...
bij mij stopt het geluidje na 2 minuutjes.
en ja chippen, maar heb beetje schrik dat het demotor niet ten goede zal komen.
en momenteel zit ik nu met de 2.0 liter versie
210 pk.3maarja een mens wilt altijd meer
Mijn 200pk versie staat ook op 250pk nu. Gaat wel lekker vooruit. Maar het is en blijft voorwiel aandrijving he. Op droog wegdek cava... Nat wegdek moet ge niet te veel gas geven in 1/2 en soms ook 3de vites
Deze morgen de BBS'en gaan ophalen, passen er heel mooi onder vindek. Kzal ze wel nog es goe moeten kuisen ;-)
Vind je zelf niet dat ze zo klein ogen? Maatje groter zou veel beter geweest zijn denk ik. Al kan een verlaging veel doen. Maar nu vind ik het niet echt mooi
bij mij stopt het geluidje na 2 minuutjes.
en ja chippen, maar heb beetje schrik dat het demotor niet ten goede zal komen.
en momenteel zit ik nu met de 2.0 liter versie
210 pk.3maarja een mens wilt altijd meer
Is waar alles word snel een gewoonte maar de 2.0 210PK is toch al niet meer alledaags. Ben je gewoon van met stevig spul te rijden van voorheen mss? Dan beter de R genomen of iets anders van zelfde prijsklasse.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
uw 250 pk scirocco..
doet de tuning alleen iets aan de trekkracht of word de snelheid ook hoger.
en waar heb jij je auto laten doen?
Tuning is zowel pks als trekkracht he. Heb al eens 250 op de teller gehad maar dan heb je veel meters nodig om nog sneller te gaan. Die van mij is bij shiftech gedaan.
Een tijdje geleden ging het hier over een klein piepje die te horen was bij het optrekken. Vanaf vandaag merk ik waarschijnlijk dit zelfde piepje bij mijn scirocco met DSG. Als ik op de gas duw komt er vlak voor de reactie een klein piepje. Het is niet altijd merk ik op. Enkel bij optrekken van lagere snelheden tot normaal. Bij traag optrekken of goed doorduwen heb ik het nog niet gemerkt. Was hier voor een goede uitleg en oplossing of hebben mensen nog steeds last van?
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
zijn al veel discussies over geweest, maar een eenduidige oplossing is er volgens mij nog niet...
volgens de laatste berichten zou het de waterpomp zijn, maar het geluidje is niet schadelijk.
mijn rocco heeft het ook heel soms, maar door de dumpvalve valt het niet zo op
zijn al veel discussies over geweest, maar een eenduidige oplossing is er volgens mij nog niet...
volgens de laatste berichten zou het de waterpomp zijn, maar het geluidje is niet schadelijk.
mijn rocco heeft het ook heel soms, maar door de dumpvalve valt het niet zo op
Niet schadelijk is al goed maar gezellig toch ook niet. Ik had er al hier en daar over gelezen maar dat was allemaal bij manueel geschakelde. Over DSG had ik nog nilks gehoord. Zal wel niet de enige zijn zeker. Zal mijn dealer eens raadplegen als hij fenomeen herkent.
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Technieker bij acm in mechelen had mij gevraagd of ik er ook last van had. Tot nu toe nog niet. Hij zei dat het dan wss niet van toepassing was op de 2.0tsi dsg. Maar ik meen mij te herinneren dat ze er wel een oplossing voor hadden. Anders daar eens horen?
Heeft er iemand soms een vermogens en PK-curve van zowel de TDI136/140 als de TDI-170 in deze wagen ?
Verkoper zei dat de 136/140 niet veel slechter is, omdat ie zijn koppelpiek vroeger in de toeren haalt ... ja, daarmee is alles en niks gezegd in feite. Piekwaarden alleen kunnen zo bedriegelijk zijn.
je moet hier vooral naar de hellingshoek van het opkomende vermogen kijken die is nagenoeg perfect , had nog iets beter gekund met goede brandstof ( zat 95oktaan in ) want de ontstekingskurve was niet zo regelmatig.
We zijn na de tuning ook gaan testrijden en man man die gaat toch wel super hoor , leuke duuw in de rug zonder te veel koppel ( dsg ) . Echt de max
Niet schadelijk is al goed maar gezellig toch ook niet. Ik had er al hier en daar over gelezen maar dat was allemaal bij manueel geschakelde. Over DSG had ik nog nilks gehoord. Zal wel niet de enige zijn zeker. Zal mijn dealer eens raadplegen als hij fenomeen herkent.
Heb net hetzelfde voor met de mijne en heb ook de DSG... Ik was ook van plan om eens langs te gaan bij mijn garage... Ben jij er ondertussen al geraakt en is er een oplossing voor?
Begin augustus is er een Corrado/Scirocco treffen in Herselt, gezien op scirocco-club.nl
Voor de liefhebbers:
2e Internationale Scirocco Corrado Treffen België / Herselt op 5-6-7-en 8 augustus 2010
• Georganiseerd door: Scirocco-Club België.
• Waar: Herselt; Voetbalterrein Blauberg 2230 Herselt
• Wanneer: 5-6-7-en 8 augustus 2010 Opgelet! De meeting-dag zelf is op Zaterdag 7 Augustus
• Wie: Iedereen met een Scirocco type 1, 2 of 3 of een Corrado is welkom.
• Camping: we verblijven op de voetbalpleinen van voetbalclub Blauberg waar we uitgebreide kampeermogelijkheden ter beschikking hebben gekregen. Ook is er een grote kantine, waar je rustig kan vertoeven en je eten op een aangename manier nuttigen. Een winkel ("Spar"-supermarkt) bevindt zich op 30 meter van het voetbalplein.
Op het voetbalterrein is het ten strengste verboden enig vuur te maken ook niet voor een bbq maar er wordt door ons een gemeenschappelijke bbq-stand voorzien naast de kantine.
• Eten en drankp vrijdagavond wordt door de Club spaghetti voorzien en op zaterdagavond bbq en dit alles voor 15€ per persoon voor de 2 maaltijden(!!) gelieve dit te vermelden bij de voorinschrijving
• Feestjes: De, door ons, georganiseerde feestjes hebben nog nooit van sluitingsuur gehoord, dus we feesten gewoon door tot de vroege uurtjes. Elke meetingdeelnemer is hier welkom.
Zaterdagavond is er een fuif-/dansavond voorzien in de kantine georganiseerd door de club. Enkel toegankelijk voor deelnemers aan de meeting.
• Rondritp vrijdag maken we een muzeumbezoek aan Autoworld in Brussel. Op Zaterdag hebben we een begeleide rondrit voorzien in de streek, een mooie gelegenheid om dit prachtige landelijke deel van Vlaanderen op een rustige en aangename manier te leren kennen en om samen van een lekker ijsje te genieten
• Prijzen: Voor elke categorie zijn er prijzen voorzien en deze worden op Zaterdag-avond uitgereikt (*)
• Wat kost het: De prijzen voor dit weekend bedragen 25€ per deelnemende auto (bestuurder en passagiers inclusief) met 1 tent en 6€ per bijkomende tent bij voorinschrijving; ter plaatse 30€ per wagen met 1 tent en 6€ per bijkomende tent; elke ingeschreven deelnemer (wagen) krijgt een uniek verassingspakket. Dagbezoeker (Zaterdag 7/ 15€/wagen (Graag ook tijdig voorinschrijven!).
• Terrein Open: De ingang van het terrein is op 5 augustus 2010 vanaf 's ochtends 10h30 geopend.
• Voorinschrijven: Tot 1 Augustus; schrijf HIER in.
(*)Opmerking: Jury bestaat uit 3 onafhankelijke mensen, afkomstig uit het bedrijfsleven, met ruime mate van ervaring in de: Racerij, tuning en oldtimer-gebeuren, binnen VW. Organiserende leden zijn uitgesloten van elke vorm van deelname.
Comment