Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Prachtig nu in dat sneeuw landschap.
De mijne heeft nog geen sneeuw gezien omdat mijn vriendin haar auto (mijn ex auto) winterbanden heeft rijden we meestal met die. Zalig overal doorploeteren terwijl de meesten vastgeraken.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Ik denk eraan om nog vlug de DSG erbij te nemen, maar twijfel of het de meerprijs waard is.
Ik zie dat best wat mensen die optie erbij nemen.
Daarvoor doe ik het niet hoor, maar ik wou in eerste plaats een automaat, in de States goede ervaring mee gehad...is het verschil eigenlijk groot met een automaat? Ik heb geen ervaring met DSG of tiptronic, dus dat zal wel wennen worden zeker?
Zelf niet voor de DSG gekozen omdat ik het vrij saai rijden vind. Je kan er schakelen op wel 4 (!!!) verschillende manieren en denk dat de meeste toch maar 1 manier gebruiken op den duur. En dat voor toch een goeie meerprijs...
Ook een reden dat ik dit niet gedaan heb is dat ik de Scirocco na verloop van tijd zou willen chippen tot 200pk en dan ben je beter met de handgeschakelde want anders krijg je snel broks!
Ik denk eraan om nog vlug de DSG erbij te nemen, maar twijfel of het de meerprijs waard is.
Ik zie dat best wat mensen die optie erbij nemen.
Daarvoor doe ik het niet hoor, maar ik wou in eerste plaats een automaat, in de States goede ervaring mee gehad...is het verschil eigenlijk groot met een automaat? Ik heb geen ervaring met DSG of tiptronic, dus dat zal wel wennen worden zeker?
DSG kost in principe 1400 euro extra maar in combinatie met een of ander zoals multifunctie stuur mag je rekenen op een 2000 euro meer tegenover de handbak. Weet niet waarom je DSG overweegt of juist niet.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
waarom ik het overweeg...in de states heb ik al tweemaal een aantal weken met een automaat gereden...en toen had ik al de neiging dat mijn volgende een automaat moest zijn...plus het lijkt me best fun om eens met de DSG te rijden.
waarom ik het overweeg...in de states heb ik al tweemaal een aantal weken met een automaat gereden...en toen had ik al de neiging dat mijn volgende een automaat moest zijn...plus het lijkt me best fun om eens met de DSG te rijden.
Ik heb de 2.0 tsi met DSG. Ik vind het zalig rijden zo een DSG. Lekker lui en relax als je rustig wil rijden. Je merkt bijna niet dat de bak schakelt. En als je dan eens goed wil doortrekken en je hem in sport zet knalt de wagen vooruit. Schakelen gaat super vloeiend. Wil je dan weer eens het F1 gevoel dan zet je hem op manueel en schakel je met de paddles aan het stuur.
Ik heb testgereden met de 2.0 manueel en dat ging goed. Vervolgens de 2.0 dsg en dat reed naar mijn mening vlotter.
Heb voorheen ook met een bmw 3 coupe testgereden en hiervan sprak de automaat mij niet zo aan. Er zat nogal wat vertraging op het schakelen met de paddles aan het stuur. Alsook had je echt dat schakelgevoel van een trage automaat. Met de DSG bak heb je dit niet. Ik heb geen ervaring met de DSG van de 1.4tsi.
Ik heb de 2.0 tsi met DSG. Ik vind het zalig rijden zo een DSG. Lekker lui en relax als je rustig wil rijden. Je merkt bijna niet dat de bak schakelt. En als je dan eens goed wil doortrekken en je hem in sport zet knalt de wagen vooruit. Schakelen gaat super vloeiend. Wil je dan weer eens het F1 gevoel dan zet je hem op manueel en schakel je met de paddles aan het stuur.
Ik heb testgereden met de 2.0 manueel en dat ging goed. Vervolgens de 2.0 dsg en dat reed naar mijn mening vlotter.
Heb voorheen ook met een bmw 3 coupe testgereden en hiervan sprak de automaat mij niet zo aan. Er zat nogal wat vertraging op het schakelen met de paddles aan het stuur. Alsook had je echt dat schakelgevoel van een trage automaat. Met de DSG bak heb je dit niet. Ik heb geen ervaring met de DSG van de 1.4tsi.
Ik heb dezelfde ervaring met mijn DSG voor de 1.4tsi. Je hebt gewoon het beste van de twee werelden; je kunt zelf schakelen als je het wil en voor lange afstanden laat je de bak gewoon automatisch zijn werk doen. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Ik denk dat ik 90% automatisch rij (in normalde modus =D), 8% in sport en 2% zelf schakel met de paddles.
Ik heb dezelfde ervaring met mijn DSG voor de 1.4tsi. Je hebt gewoon het beste van de twee werelden; je kunt zelf schakelen als je het wil en voor lange afstanden laat je de bak gewoon automatisch zijn werk doen. Ik zou echt niet meer zonder kunnen. Ik denk dat ik 90% automatisch rij (in normalde modus =D), 8% in sport en 2% zelf schakel met de paddles.
Ik denk zo een 90% in D en 10% in S. De paddles gebruik ik veel bij inhalen als de wagen in D staat of om op de motor af te remmen om toch wat remmen te sparen bij trager remmen met een lange remafstand.
2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
2014 Opel Astra OPC
2015 Audi TT TDI S-Line
Comment