Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volkswagen Scirocco

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jawadde, 7 maanden wachten.
    Toen ik mijne scirocco vorig jaar in september had bestelt heb ik maar 3 maanden moeten wachten.
    En dat duurde voor mij al een eeuwigheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MarcL Bekijk Berichten
      Jawadde, 7 maanden wachten.
      Toen ik mijne scirocco vorig jaar in september had bestelt heb ik maar 3 maanden moeten wachten.
      En dat duurde voor mij al een eeuwigheid.
      De eerste 3 maanden zijn idd de ambetantste ook, elken dag bestelbon bezien, boeksken, foto'kes en reviews op internet... nadien wel wa afgezwakt moenek zeggen... maar nu toch efkes de kriebels... mag er woensdag om... schupke, enjoy !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jamnesia Bekijk Berichten
        De eerste 3 maanden zijn idd de ambetantste ook, elken dag bestelbon bezien, boeksken, foto'kes en reviews op internet... nadien wel wa afgezwakt moenek zeggen... maar nu toch efkes de kriebels... mag er woensdag om... schupke, enjoy !
        Inderdaad, elke dag maar boekskes van de scirocco bekijken.En voortdurend op internet zoeken naar foto's van scirocco's.
        Ik had mijne dus begin september bestelt zonder dat ik de Scirocco in het echt had gezien.
        Toen hij daarna in oktober voor het eerst voorgesteld werd in de garage was ik er s'morgens vroeg als eerste bij om te kijken wat ik gekocht had. :-)
        Ik kreeg die dag ook mijn produktieweek te horen (W47) en toen heb ik bijna wekelijks gemaild naar de garage of ze nog geen nieuws hadden.
        Tot ik begin december op een vrijdag een mail kreeg dat hij in Belgie was aangekomen en ze hem de week nadien verwachtte.
        Als ik 7 maanden had moetenwachten werd ik gek denk ik.

Comment

• Ik heb hem sinds gisteren eindelijk in bezit.
          Ma nu is men handleiding int frans.Garage gaat nederlandse versie bestellen.
          Iemand die mij kan uitleggen hoe het juist zit met de automatische lichten?
          Die van mij branden precies altijd.Ook al schijnt de zon en maakt nie uit als ik ze op AUTO of OFF stand staan.

Mvg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schupke Bekijk Berichten
            Ik heb hem sinds gisteren eindelijk in bezit.
            Ma nu is men handleiding int frans.Garage gaat nederlandse versie bestellen.
            Iemand die mij kan uitleggen hoe het juist zit met de automatische lichten?
            Die van mij branden precies altijd.Ook al schijnt de zon en maakt nie uit als ik ze op AUTO of OFF stand staan.

Mvg
            Dat zijn uw daglichten. Die branden dus altijd, eender hoe ge uw schakelaar zet.Zelfs in de O stand.
            Binnenkort is dat verplicht op alle nieuwe wagens.
            Mijn dealer had dit allemaal uitgelegd toen ik mijn scirocco ging afhalen.

Comment

• Als uw lichten in de AUTO stand staan, dan gaat uw dashboard verlichting ook automatisch aan wanneer het buiten donker begint te worden of ook soms als ge onder een brug doorrijd waar het nogal donker is.
              IK heb mijn verlichting altijd in de AUTO stand staan.

Comment

• Inderdaad het boekje van mijn GTI is ook nog in het Engels, daar er nog geen Nederlandse versie beschikbaar is... Maar de dealer had netjes alles uitgelegd!!!

Je kan trouwens de dagrijlichten wel uitschakelen, maar staat ook in het boekje hoe...
                Gewoon laten aanstaan, is binnenkort verplicht....

Comment

• Haja thnx voor de uitleg mannen.
                  Maar tussen u daglichten en gewoon lichten is toch geen verschil he?

Dus eigenlijk doet de AUTO stand dan enkel de bediening van de dashboard verlichting.

Grtz

Comment

• Jawel, de dagrijlichten zijn de binnenste van je koplamp. Zogezegde klein licht...
                    De gewone lichten zijn de buitenste van de koplamp...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kurtjevv Bekijk Berichten
                      Jawel, de dagrijlichten zijn de binnenste van je koplamp. Zogezegde klein licht...
                      De gewone lichten zijn de buitenste van de koplamp...
                      Is toch geen verschil bij mij hoor 's nachts en overdag.
                      De binnenste van de koplamp zijn de grootlichten,de gewone zijn idd de buitenste en de standlichten zitten in de bumper.

Comment

• Bij een Skoda Superb zijn de daglichten ook gewoon de Xenon's die altijd opstaan.

Comment

• dashboard update

Ik hoor dat iemand hier nog maar pas zijn scirocco heeft. Ik heb de mijne nog maar juist besteld maar ben al een tijdje an het uitkijken en vergelijken. Ik heb een vraagje?
                          Ik heb juist en heel recent fimpje gezien op internet waaruit blijkt dat de scirocco model 2010 een licht veranderd dashboard heeft. De boordcomputer was wit in plaats van rood en de kleine meters van de benzine en temp. staan in de grote meters van snelheid en toerental. Beetje zoals bij de golf VI maar dan zonder die diepe ronde gaten van het dashboard. Dus een dashboard van de golf V met de meters en BC van de VI. Het stuur was ook dat precies dat van de VI. Zou kunnen dat dit alles is of zijn er nog dingen veranderd aan de scirocco model 2010
                          VW SCIROCCO 1.4 TSI 160 CV DSG my2010 - interior
                          Last edited by Fredje07; 12/08/2009, 22:48.
                          2005 Citroën C2 1.4 HDI VTR
                          2009 VW Scirocco 1.4 TSI DSG
                          2014 Opel Astra OPC
                          2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                            Veel rijplezier

Hoelang hebben jullie moeten wachten? Nu zou de wachttijd 4 maanden zijn normaal gezien...

Grtz
                            Wachttijd momenteel is 3 maanden. De mijne nog maar net besteld en midden november
                            zou hij geleverd worden. Ik heb de 1.4/118KW genomen met DSG.
                            Heb je al een betere offerte gekregen dan de 2.5%. Bij ons in de buurt (Deinze) krijg je rond de 5%.
                            2014 Opel Astra OPC
                            2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                              Wachttijd momenteel is 3 maanden. De mijne nog maar net besteld en midden november
                              zou hij geleverd worden. Ik heb de 1.4/118KW genomen met DSG.
                              Heb je al een betere offerte gekregen dan de 2.5%. Bij ons in de buurt (Deinze) krijg je rond de 5%.
                              ja klopt heb de mijne half julie besteld en heb deze ook zo rond eind november begin december dus nog effe wachten
                              ja kheb iets meer dan 7.5 % gekrege ja moet kunne onderhandele e

Comment

• Welke garage was die 7.5%?
                                WIl gerust wel wat verder rijden voor extra korting

Hier op de site van scirocco-club Nederland vind je alle verschillen:

Scirocco
                                • Modeljaar 2010 begint voor de Scirocco per productieweek 22 en is per maandag 4 mei 2009
                                bestelbaar in Gids.

Wijzigingen modeljaar 2010
                                • Per direct is de Scirocco leverbaar met een 125 kW 2.0 TDI. Standaard is deze motor gekoppeld aan een 6-versnellingsbak, optioneel is de 6-DSG leverbaar.
                                • In ‘boordcomputer plus’ wordt de olietemperatuur voortaan digitaal weergegeven.
                                • Bij digitale radio-ontvangst wordt de dakantenne vervangen door een antenne in de zijruit.
                                • De standaard diefstalremmende wielbouten worden vervangen door “Thatcham” diefstalveilige wielbouten.
                                • Vernieuwde noodremassistent. Zodra er harder geremd moet worden dan een remvertraging van 2,5m/s gaan de remlichten knipperen om het achteropkomende verkeer te waarschuwen. Zodra de snelheid onder de 10 km/h komt worden de alarmlichten ingeschakeld.
                                • De gordelvergrendeling verloopt vanaf voortaan geluidsarmer.
                                • Het combi-instrument met de rode verlichting wordt vervangen door het nieuwe combi-instrument met witte verlichting.
                                • Er wordt een nieuw type lederen 3-spaaks stuurwiel met alu-inlegstukken standaard voor de Scirocco.
                                • Het symbool van de noodremassistentie wijzigt.
                                • Het haakje om een jas op te hangen verplaatst zich van boven de achterzijruiten naar de B-stijl.

Persoonlijk vind ik het wel een goeie verbetering allemaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xxxracexxx Bekijk Berichten
                                  Welke garage was die 7.5%?
                                  WIl gerust wel wat verder rijden voor extra korting

Hier op de site van scirocco-club Nederland vind je alle verschillen:

Scirocco
                                  • Modeljaar 2010 begint voor de Scirocco per productieweek 22 en is per maandag 4 mei 2009
                                  bestelbaar in Gids.

Wijzigingen modeljaar 2010
                                  • Per direct is de Scirocco leverbaar met een 125 kW 2.0 TDI. Standaard is deze motor gekoppeld aan een 6-versnellingsbak, optioneel is de 6-DSG leverbaar.
                                  • In ‘boordcomputer plus’ wordt de olietemperatuur voortaan digitaal weergegeven.
                                  • Bij digitale radio-ontvangst wordt de dakantenne vervangen door een antenne in de zijruit.
                                  • De standaard diefstalremmende wielbouten worden vervangen door “Thatcham” diefstalveilige wielbouten.
                                  • Vernieuwde noodremassistent. Zodra er harder geremd moet worden dan een remvertraging van 2,5m/s gaan de remlichten knipperen om het achteropkomende verkeer te waarschuwen. Zodra de snelheid onder de 10 km/h komt worden de alarmlichten ingeschakeld.
                                  • De gordelvergrendeling verloopt vanaf voortaan geluidsarmer.
                                  • Het combi-instrument met de rode verlichting wordt vervangen door het nieuwe combi-instrument met witte verlichting.
                                  • Er wordt een nieuw type lederen 3-spaaks stuurwiel met alu-inlegstukken standaard voor de Scirocco.
                                  • Het symbool van de noodremassistentie wijzigt.
                                  • Het haakje om een jas op te hangen verplaatst zich van boven de achterzijruiten naar de B-stijl.

Persoonlijk vind ik het wel een goeie verbetering allemaal
                                  is in antwerpen, garage et rietje in kapellen
                                  yep verbeteringen komen de auto nog beter te staan hihi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V_Andy Bekijk Berichten
                                    ja klopt heb de mijne half julie besteld en heb deze ook zo rond eind november begin december dus nog effe wachten
                                    ja kheb iets meer dan 7.5 % gekrege ja moet kunne onderhandele e
                                    Dat begrijp ik hier nu niet. Ik heb 3 garages gadaan en overal geven ze die 5% en beetje afronden naar rond getal. Als je praat van meer zeggen ze dat dit het maximum is dat ze mogen geven van de invoerder. De garages die ik bezcocht liggen niet direct bij elkaar in de buurt en ik had geen offerte mee van de concurrentie. Hebben ze die 7.5% op een oficiliële offerte gezet of enkel de uiteindelijke prijs op je bestelbon? Want dat maakt een verschil.
                                    2014 Opel Astra OPC
                                    2015 Audi TT TDI S-Line

Comment

• 7.5% is ook gene vette. Ik wacht nog even de introductie af van de basisdiesel 16. tdi 90pk af vooraleer ik een beslissing neem. Dit zou voor +-18.000 euro een mooi alternatief voor de geplande Golf 1.6 tdi 90pk kunnen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fredje07 Bekijk Berichten
                                        Dat begrijp ik hier nu niet. Ik heb 3 garages gadaan en overal geven ze die 5% en beetje afronden naar rond getal. Als je praat van meer zeggen ze dat dit het maximum is dat ze mogen geven van de invoerder. De garages die ik bezcocht liggen niet direct bij elkaar in de buurt en ik had geen offerte mee van de concurrentie. Hebben ze die 7.5% op een oficiliële offerte gezet of enkel de uiteindelijke prijs op je bestelbon? Want dat maakt een verschil.
                                        ja moet er wel bij zeggen wij komen wel heel vaak in die garage dus, ouders , broer, ale heel de familie koot daar wagens dus, dat allemaal speelt wel ne rol se, want denk dat het zelfs meer dan 7.5%was se, ma indeed ben ook naar beerens geweest enzo, enja daar kreeg ek ook maar max 5 % se, hangt ook heel veel af van welke verkoper enzo se, ma geloof mij gerust, ze kunne veeeel meer dan 5 % geven se

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ferdinand Bekijk Berichten
                                          7.5% is ook gene vette. Ik wacht nog even de introductie af van de basisdiesel 16. tdi 90pk af vooraleer ik een beslissing neem. Dit zou voor +-18.000 euro een mooi alternatief voor de geplande Golf 1.6 tdi 90pk kunnen zijn.
                                          Ik hoop dat die er niet komt eigenlijk Moet toch iet of wat exclusief blijven...
                                          Komt daar nog eens bij dat ie met 90 pk zwaaaaaaaaaaaaaaar underpowered gaat zijn Rare keuze in elk geval...

Comment

Working...
                                          X