Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toyota iQ

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
    Smart 0.8diesel heeft 45 pk.

De 1.4d4d heeft weldegelijk een handvol voordelen in zo'n kleine wagens als de Smart of iQ.

Zo is het koppel van de 1.4d4d van 190Nm reeds verkrijgbaar bij 1800t/m waar dat bij de 0.8d slechts 110Nm bij 2000t/m is. Toch wel een redelijk verschil.

't Grootste voordeel van de 1400cc zal vooral z'n toerental bij hogere snelheden wezen. Aangezien men in Europa stillaan meer & meer compacte wagens gaat aankopen als vervanging van de ruimere & grotere wagens gaan die kleine autootjes meer en meer afstanden gaan afleggen. Men koopt ze immers niet enkel meer als 2e wagen om rond de kerktoren te rijden, maar als volwaardig alternatief voor een grotere. En voor grotere afstanden rijdt een 1400cc niet alleen minder rumoerig maar ook nog 'es 'kalmer' dan een 800cc.

Rest dan nog het verbruik. In een Aygo verbruikt zo'n 1.4d4d gemiddeld 4,0liter/100km. Wél wetende dat zo'n Aygo ruim 150kg méér weegt dan een Smart en ruim 70cm langer is. De iQ kan dus gerust nog een halve liter minder verbruiken. En dan komt men op 3.5 liter/100km, een verbruik praktisch gelijk aan dat van een Smart, namelijk gemiddeld 3.3liter/100km.

Dat wagentje gaat verkopen, wees daar maar zeker van!
    U hier ook te vinden(wat een toeval )

Ja de voordelen van de iQ is zijn ruimte, 3de zitplaats, dat hij groter tov de Smart (alleen mist ik hier dan wel het doel van deze wagen een beetje )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
      U hier ook te vinden(wat een toeval )

Ja de voordelen van de iQ is zijn ruimte, 3de zitplaats, dat hij groter tov de Smart (alleen mist ik hier dan wel het doel van deze wagen een beetje )
      de Smart is ook niet meer zo klein. Voordeel is, vooral bij hogere snelheden dat hij minder zijwindgevoelig is. Daar denk ik dat de IQ een goed punt gaat scoren. Maar echt concureren met de smart gaat ook niet denk ik, smart heeft cabrio, iq ...

We zien wel wat er van komt, mocht de IQ er niet geweest zijn, had ik mij al lang een Smart besteld, zoveel fun in zo'n klein wagentje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlaCkBirD Bekijk Berichten
        Maar als 2de wagen is zoiets perfect, wagentje voor brood te halen, beenhouwer, in stad rond te tuffen.
        Daarvoor neem ik de fiets. Hoe klein je kar ook is, je staat er ook mee in de file, aan de lichten..., je neemt ook 1 plaats in in de parkeergarage, je moet ook de éénrichtingsstraten volgen... En veel carpoolen moet je met zo'n ding ook niet, want die zit direct vol.

En dat ze daar een diesel in lepelen, dat versta ik toch ook niet.

Comment

Live @ BIMS in Londen:

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

Bron: [www.autoexpress.co.uk]
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Voor wat betreft de transmissie kan er gekozen worden uit een handgeschakelde 6-bak of een automaat. In een later stadium volgt start/stop techniek. Een hybride uitvoering hoeven we niet te verwachten; volgens Toyota zou een dergelijke variant te duur worden. Over kosten gesproken: de goedkoopste iQ versie gaat in Nederland naar verwachting 11.500 euro kosten. Dat is best veel geld voor een 2,99 meter lange auto, maar bij de prijs is dan wel airconditioning en ESP inbegrepen. Evenals een hoge ‘cult factor’ en een naar verwachting zeer bescheiden afschrijving. Ja, Toyota bouwt de slimmere Smart!

De iQ maakt zoals gezegd dus gebruik van bestaande techniek en dat betekent dat Toyota alleen maar een Yaris motor uit de schappen hoefde te pakken. In 68 pk 1,0 liter 3 cilinder configuratie verbruikt de iQ slechts 3,9 liter per 100 kilometer (1:25,6). Ter vergelijking: de Smart Fortwo zit zowel in 61 pk als 71 pk uitvoering op 4,7 liter en de Yaris 1.0 of 5,5 liter. Ook de Aygo is met 4,6 liter per 100 kilometer duidelijk minder zuinig. Om van alle markten thuis de zijn, biedt Toyota de iQ ook aan als 90 pk sterke 1.4 D4-D diesel en in 1,3 liter benzine-uitvoering met circa 100 pk.

eindelijk nog eens wat nieuws, en een automaat.
              100pk zal ook niet mis zijn

Comment

Comment

Comment

Bron: [www.autobild.de]

Comment

ziet er wel cool uit, tov de smart lijkt hij echt wel veel stoerder

hopelijk binnenkort wat meer nieuws beschikbaar want het is nog altijd maar wat gissen.

Comment

Grootste voordeel van de smart, is de gerobotiseerde versnellingsbak, hopelijk neemt toyota die over van de auris

Das zowat zijn grootste nadeel, die versnellingsbak. Vind aan die iq wel leuk dat ge kunt kiezen tussen koffer of passagiers, best handig. De iets dikkere motoren maken snelweggebruik ook stukken doenbaarder dan bij de smart die net iets te licht gemotoriseerd is.

Comment

Interieur(kleuren) lijk(t)(en) me maar vreemd...
                          Last edited by ; 23/08/2008, 13:56.

Comment

Wat is ie schattig.

Comment

'k denk dat die derde zitplaats niet echt veel voorstelt.. die is wss alleen voor (heel kleine) kinderen gemaakt
                              freude am fahren

Comment

Hmm, dit vind ik echt een heel mooi autooke

Moest ik nu geld genoeg hebben é :S

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk Berichten
                                  Hmm, dit vind ik echt een heel mooi autooke

Moest ik nu geld genoeg hebben é :S
                                  kunt nog wat sparen is maar voor binnen een klein jaartje

Comment

kunt nog wat sparen is maar voor binnen een klein jaartje
                                    Twas iets van 11000 euro...

da heb ik, als student, toch niet direct verdient denk ik

nu ja, ik kan al beginnen é

Comment

Kan je die wagen nog dwars parkeren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                                        Kan je die wagen nog dwars parkeren?
                                        neen, alles dat groter is dan de 1 ste generatie smart lukt het niet, en deze is groter dan de 2de generatie smart.

en het was trouwens illegaal in belgie

Comment

Toyota heeft de iQ geïntroduceerd op de Japanse markt:

Comment

Working...
                                          X