Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lancia Delta

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
    Het mijne is in het Nederlands. Jij hebt jouw auto misschien in Brussel of Wallonie gekocht? Men moet toch oppassen met die dealers hoor. Bij de aflevering van de Delta bv. had ik donkerblauwe vloermatten in de auto liggen. Er bestonden geen zwarte zei men mij. Toen ik bleef aandringen bestonden ze blijkbaar wel en kon ik ze kopen voor 89 euro Heb mij toen eens heel kwaad gemaakt en plotseling was het de poetser geweest die zich van kleur vergist had. Ik bedoel maar, toch maar uitkijken want ze maken je wijs wat ze willen. Vandaar ook mijn frustratie over die Europa SD. Heb gisteren nog een mail ontvangen van NAVTEQ dat zij er niks mee te maken hebben en dat Lancia het zo wil.

Ik heb mijne gekocht in lovenjoel(vlaams-brabant).zij zeggen dat ze daar bijna niet aangeraken maar toch nog is achter horen!die samenwerking met NAVTEQ kon ook wel beter,je betaald
    je arm aan die sd kaarten als je ander landen wilt. ik lees dat ze nu een sd kaart van
    europa hebben? ma da vind ik niet terug op de site van NAVTEQ.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door x-lite Bekijk Berichten
      Ik heb mijne gekocht in lovenjoel(vlaams-brabant).zij zeggen dat ze daar bijna niet aangeraken maar toch nog is achter horen!die samenwerking met NAVTEQ kon ook wel beter,je betaald
      je arm aan die sd kaarten als je ander landen wilt. ik lees dat ze nu een sd kaart van
      europa hebben? ma da vind ik niet terug op de site van NAVTEQ.
      Dat is het 'm juist. Ik heb bv. Duitsland al bijgekocht. Van in het begin zei men mij bij de dealer dat ik beter m'n SD-kaartjes kon bijkopen bij NAVTEQ vanwege goedkoper. ik heb nu al een paar weken contact met NAVTEQ maar die verwijzen mij naar Lancia om aldaar (bij de dealers) eventueel een dure kaart van Europa te kopen (289 euro). Wij zitten dus met een gehandicapt systeem. Ofwel moet men veel geld over hebben om een toch al niet goedkoop GPS verder te gebruiken in Europa. Ook kan men vanuit de Benelux geen bestemming intikken naar de rest van Europa zonder dat men het systeem nog kan gebruiken binnen de Benelux Hierbij de antwoorden van NAVTEQ die ik al ontvangen heb

Bedankt voor uw bericht.(1)
      Op dit moment hebben wij vanuit Lancia nog geen bevestiging dat betreffende Europakaart geschikt is voor uw systeem.
      Wanneer Lancia de keuze heeft gemaakt om betreffende kaarten voor uw systeem vanaf juli origineel bij de auto mee te leveren, moeten wij u voor betreffend verzoek naar uw Lancia Dealer of Lancia Belgie verwijzen. Wij kunnen u betreffende kaarten niet kosteloos omruilen.
      Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren; dan wel contact op te nemen met ons Customer Contact Center via onderstaande telefoonnummers.

Bedankt voor uw bericht.(2)
      NAVTEQ levert de database voor de kaarten in het Instantnav. systeem in uw Lancia Delta, maar Lancia bepaalt welke producten en op welke wijze deze beschikbaar worden gesteld. Wij vinden het ook jammer dat u hier niet tevreden over bent, maar verwijzen u naar uw Lancia dealer om daarover eventueel een bezwaar te maken.
      Indien u meer informatie nodig heeft, dan kunt u contact met ons opnemen door op deze email te reageren; dan wel contact op te nemen met ons Customer Contact Center via onderstaande telefoonnummers.
      Last edited by Jocar; 15/08/2009, 18:44.
      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• ik vroeg toen aan die dealer als ik mijne bestelbon tekende eind februari voor in verband met die sd kaarten dat ik ze beter bij hem kon bestellen anders moest ik te lang wachten en verzendkosten nog betalen als ik het via NAVTEQ deed.ik denk dat ze bij de dealers ook niet goed weten.ik zie op de site van NAVTEQ dat elke sd kaart 119 EURO kost. veel te veel!

grtz x-lite

Comment

het zijdelingsparkeren langs rechts gaat goed,maar langs links denk ik dat het niet gaat. moet ik is vragen binnekort aan de dealer.het meet de ruimte zelf en geeft dit aan op het display.hoef alleen gas en rem te gebruiken, sturen doe hij zelf.
          nog een vraagske.uw instructieboekjes is dat in het nederlands?mijne namelijk in het Frans.heb al gevraagd voor nederlans maar dat bestaat bijna niet hebbe ze mij daar gezegd.
          x-lite: voor het links parkeren met de magic parking moet je de linkerrichtingaanwijzer opzetten dan gaat het , niet sneller rijden dan 30 km/u en max 1.50 m van de links geparkeerde wagen rijden
          Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
          Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
            Gefeliciteerd metalfire , heb je de overheidspremie ontvangen wegens de lage uitstoot ?
            (3 % op de aankoopprijs en 200 € voor de roetfilter enkel bij de selectronic versies)
            Enkel 210 € voor de roetfilter. In alle documentatie die ik tot nu toe (en voor de aankoop) gevonden heb (inclusief gelijkvormigheidsattest!) staat dat de CO2 emissie 120 g/km is, en dus geen recht geeft op de 3% korting op factuur voor een maximum uitstoot van 115 g/km. Heb er dus ook niet naar gevraagd bij aankoop...

Na je vraag eens gekeken op het roze inschrijvingsbewijs (had daar tot nogtoe niet echt in detail naar gekeken) en tot mijn grote verbazing staat daar... 112 g/km (en dus zou ik wel recht hebben op de 3% korting )! Toen ik dit gisteren vroeg in de garage kon men ook geen antwoord hierop geven, maar men ging het navragen...

Heb jij die 3% korting dan wel gekregen

Oorspronkelijk geplaatst door dirk1 Bekijk Berichten
            Wie kan mij zeggen onder de Deltadrivers of er geen lichtje in de achteruitkijkspiegel moet branden s'nachts ?
            Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
            Goeie vraag, ik heb ook zo'n electrochrome binnenspiegel (of hoe dat ding ook mag heten) en ik zie s'nachts eigenlijk geen verschil. Een lampje heb ik ook nog niet zien branden
            Bij mij ook geen lampje, nog niet voldoende 's nachts gereden om te zeggen of het systeem al dan niet werkt. Indien iemand hier dus weet hoe dit werkt, graag reactie op het forum! De handleiding spreekt van een "ON/OFF toets onderaan de spiegel voor het in-/uitschakelen van deze functie", maar ik vind geen knopje

Oorspronkelijk geplaatst door x-lite Bekijk Berichten
            nog een vraagske.uw instructieboekjes is dat in het nederlands?mijne namelijk in het Frans.
            Mijn handleidingen zijn in het Nederlands. Ook hier down te loaden in PDF formaat: http://www.fiat-service.nl/instructi...open/start.php.
            Of ook nog hier (ook in andere talen!): http://aftersales.fiat.com/elum/Sele...eID=3&markID=3

PS
            Voor wie Duits begrijpt/kan lezen, hier nog een link naar een interessante thread betreffende de nieuwe Delta op een ander forum: http://www.viva-lancia.com/lancia_fo...php?194,page=1

Mvg,

metalfire 8-)

Comment

• Metalfire : bij mij staat ook 112 g/km op het inschrijvingsbewijs , heb ik gemeld en volgens de dealer is dat de juiste waarde , hij ging ervoor zorgen dat ik de staatspremie toch nog kan bekomen .Sinds vorige maand zijn de 1.6 mjet uitvoeringen gedaald in uitstoot , de handgeschakelde is van 130 naar 120 gegaan en de selectronic van 120 naar 112 g/km
              De achteruitkijkspiegel heb ik daarstraks getest (overdag ) met de sensor achteraan te bedekken en met een zaklamp in het glas te schijnen , en hij werd inderdaad donkerder (het glas tenminste ) maar geen lampje brandt , maar het werkt dus wel.
              Fiat Bravo 2008 - Lancia Delta 2010 - Fiat 500 2011 - Alfa Guilietta 2012 - VW Golf 2014 - Nissan Qashqai 2015 - Infiniti Q30 Sport 2016 - Nissan Leaf 2018 - Fiat 500e 2021
              Tweede wagens Renault Twizy 2013 - Mia electric 2012 - Smart Electric drive 2013

Comment

ik vroeg toen aan die dealer als ik mijne bestelbon tekende eind februari voor in verband met die sd kaarten dat ik ze beter bij hem kon bestellen anders moest ik te lang wachten en verzendkosten nog betalen als ik het via NAVTEQ deed.ik denk dat ze bij de dealers ook niet goed weten.ik zie op de site van NAVTEQ dat elke sd kaart 119 EURO kost. veel te veel!
                grtz x-lite
                Ze weten het verdorie goed bij de dealers want daar kosten ze nog een heel stuk meer dan bij NAVTEQ. Ze hopen nu natuurlijk bij Lancia dat zoveel mogelijk eigenaars van voor augustus zo'n Europa SD van 289 euro gaan kopen. Waarschijnlijk zal dan volgend jaar als de koe gemolken is de SD ook verkrijgbaar worden bij NAVTEQ aan een veel voordeligere prijs. Ik hang nog liever een Tom Tom tegen mijn voorruit dan aan zulke praktijken mee te werken. Zo tevreden als ik over mijn Delta ben zo ontevreden ben ik over de service van Lancia. Ik heb ze daar nu al betrapt op verschillende leugens
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalfire Bekijk Berichten
                  Voor wie Duits begrijpt/kan lezen, hier nog een link naar een interessante thread betreffende de nieuwe Delta op een ander forum: http://www.viva-lancia.com/lancia_fo...php?194,page=1
                  Interessant metalfire, thanks

Comment

x-lite: voor het links parkeren met de magic parking moet je de linkerrichtingaanwijzer opzetten dan gaat het , niet sneller rijden dan 30 km/u en max 1.50 m van de links geparkeerde wagen rijden

thanks dirk1 zal het binnekort is proberen.

Comment

• mercikes voor die handleiding metalfire. kan ik nu op mijn gemak is doornemen.

Comment

• Weet misschien iemand hoe het zit met het onderhoud? In de garage zegt men mij dat ik alle 20000 km moet binnenkomen. Terwijl in alle testen die ik lees 35000 km staat. Het check-up systeem in de Delta telt ook af vanaf 35000 km

Comment

Weet misschien iemand hoe het zit met het onderhoud? In de garage zegt men mij dat ik alle 20000 km moet binnenkomen. Terwijl in alle testen die ik lees 35000 km staat. Het check-up systeem in de Delta telt ook af vanaf 35000 km
                          Jocar , om de 35000 km of eens per jaar .Bij korte trajecten waarbij de motor niet op temperatuur komt , zandwegen enz. om de 20000 km

Comment

Jocar , om de 35000 km of eens per jaar .Bij korte trajecten waarbij de motor niet op temperatuur komt , zandwegen enz. om de 20000 km
                            Thanks Dirk

Comment

• Eerste foto's van mijn Delta

Comment

• Knap hoor, mooi

Comment

Weet misschien iemand hoe het zit met het onderhoud? In de garage zegt men mij dat ik alle 20000 km moet binnenkomen. Terwijl in alle testen die ik lees 35000 km staat. Het check-up systeem in de Delta telt ook af vanaf 35000 km

bij mij is het ook om de 35000km.ik heb ook de prijslijst van de dealer in verband met de onderhoud.kost mij de eerste keer 121.60euro btw incl met airco maar zonder olie. dan op de 70000km ook met airco maar zonder olie 255.30euro. distributie riem vervangen om de 4jaar kost 246.07euro btw incl.remschijf/blokset voor vervangen kost 461.54euro,en vanachter kost dit 323.75 euro btw incl.

Comment

bij mij is het ook om de 35000km.ik heb ook de prijslijst van de dealer in verband met de onderhoud.kost mij de eerste keer 121.60euro btw incl met airco maar zonder olie. dan op de 70000km ook met airco maar zonder olie 255.30euro. distributie riem vervangen om de 4jaar kost 246.07euro btw incl.remschijf/blokset voor vervangen kost 461.54euro,en vanachter kost dit 323.75 euro btw incl.
                                    Interessant, zo'n lijst heb ik nooit te zien gekregen. Distributieriem vervangen? Is dat niet om de zoveel kilometer? Of is dat hier om de 4 jaar

Comment

Eerste foto's van mijn Delta

heel knap! ik heb hetzelfde kleur en ook de velgen zijn idemdito.

Comment

Interessant, zo'n lijst heb ik nooit te zien gekregen. Distributieriem vervangen? Is dat niet om de zoveel kilometer? Of is dat hier om de 4 jaar

bij mij vorige auto was dat om de 90000km.maar hier staat op hun papier nu elke 4jaar.staat dat ook niet in uw onderhoudsboekje?

Comment

bij mij vorige auto was dat om de 90000km.maar hier staat op hun papier nu elke 4jaar.staat dat ook niet in uw onderhoudsboekje?
                                          Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet echt op gelet Dat is ook nog niet voor dadelijk, hé Zal het binnenkort eens bekijken

Comment

Working...
                                          X