Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw E93 M3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Zeeeer mooi, maar ik zou toch voor zwart leder gaan.

Comment

• Zwart leder is altijd knap, maar ik heb al zoveel wagens gehad met zwart leder dat ik eens wat anders wou. Trouwens, in een cabrio kan je beter een lichte kleur van leder te nemen, kwestie uw billen niet te verbranden...

Ik heb trouwens nog nooit zo'n lichtgeige leder gehad. In combinatie met het Jerez-zwart vind ik het zeer knap. Ik ben zeer benieuwd of het gemakkelijk proper te houden gaat zijn...
        OO 00 OO

Comment

• Proper houden valt wel mee denk ik. Ik heb mijn zetels, lichtbeige, in die 4 jaar eigenlijk nog niet echt gereinigd. Maja, heb gij al eens ne boer zijn koeien zien wassen omdat ze vuil zijn?

Comment

• Comment

• Prachtig met Chrome-Line. Zo zou ik 'm nemen (maar geen zwart interieur).

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                  Zwart leder is altijd knap, maar ik heb al zoveel wagens gehad met zwart leder dat ik eens wat anders wou. Trouwens, in een cabrio kan je beter een lichte kleur van leder te nemen, kwestie uw billen niet te verbranden...

Ik heb trouwens nog nooit zo'n lichtgeige leder gehad. In combinatie met het Jerez-zwart vind ik het zeer knap. Ik ben zeer benieuwd of het gemakkelijk proper te houden gaat zijn...
                  Inderdaad. Zelf hou ik sowieso meer van lichte kleuren leder. Maar ik heb het verschil al mogen ervaren. Zwart leder wordt verschroeiend warm, niet te vergelijken met lichtgrijs bijv. en dit ook al in een gewone wagen, in een cabrio wordt dat natuurlijk nog erger.

Comment

Aan de rode lichten naast een M3 CSL...

And the winner is...

Dat is geen CSL.
                    1991 Mazda MX-5 NA
                    Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
                    www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

• Comment

• But Is it Quicker?
                        After scouring the test results for some useful conclusion, the answer is “not really.” The M DCT car hit 60 mph in 4.3 seconds, cleared the quarter-mile in 12.7 at 113 mph, and achieved 150 mph in 26 seconds flat. Compare that to the six-speed manual’s numbers of 4.3, 12.8 at 113, and 24.3, respectively. If you zoom in even closer and look at each 10-mph increment, the two cars tradeoff which one is quicker until 120 mph when the manual starts pulling away.
                        Still No Replacement for the Manual
                        The M DCT gearbox is no doubt a technical marvel, but we don’t yet prefer it to a traditional manual.
                        First off, the throttle response from a standstill is annoyingly lazy. Most times we found ourselves pushing the pedal about halfway down just to get a reasonable response. When attempting to merge into busy traffic, we often used so much pedal as to hit the kickdown switch on the floorboard to get the M3 moving. And then once the clutch finally engages, you get too much acceleration and often, wheelspin. This slow clutch engagement is disconcerting and we all agree that it’s far quicker and easier to get a swift, predictable step-off in the manual version.
                        Second, when accelerating hard, there’s a fair amount of lag between the time you pull the shift paddle and when it actually upshifts. On an aggressive shift from first to second, you have to shift around 7200 rpm—nearly 1000 rpm early—to get it to change gears before the engine hits the 8400-rpm limiter. We never had this issue with SMG in the M5 and M6, and after hitting the limiter multiple times, we yearned for the manual. And when it finally does shift, it often slams into gear so violently as to upset the car.
                        We found the downshifts to be quicker and more acceptable, although in automatic mode, wide-open-throttle, two-lane passing maneuvers at 55–60 mph (a seven-to-two downshift) seemed no quicker than in a traditional automatic.
                        However, the taller seventh gear does allow the engine to run about 200 rpm lower than sixth gear in the manual, which could marginally improve real-world highway fuel-economy numbers. In Europe, the double-clutch M3 gets slightly better fuel-economy figures but U.S. EPA ratings remain at 14 mpg city, 20 mpg highway for either transmission. However, automatics generally get worse fuel economy, so parity isn’t necessarily a bad thing. We saw 20–21 mpg on a relatively flat, couple-hour highway slog.
                        For sure, the automatic mode—other than the lazy clutch engagement on step-off—is much improved over the SMG and now perfectly acceptable. Keep it in one of the less aggressive settings and the shifts are so smooth you might miss them unless you’re paying close attention. And, unfortunately, there’s a strong demand for automatics in high-performance sports cars. But—other than the launch control feature—we think it’s far easier and more satisfying to exploit the M3’s excellent dynamics with a traditional manual, which was not necessarily what we expected.
                        ............

Comment

• Is niet conform de ervaringen die je leest op de gekende Duitse en Amerikaanse fora en ook zeker niet de mijne.

M-dkg mag dan al niet perfect zijn (Mijn wagen heeft al een weekje bij de dealer mogen logeren voor een software probleem), ik zou een manuele bak zelfs nooit meer overwegen.

Deze bak kun je ook niet beoordelen na een ritje van 100km.

Je hebt 11 schakelprogrammas die je toelaten de bak helemaal aan je eigen smaak aan te passen en de vershillen tussen D2 en D3 zijn bijvoorbeeld subtiel maar zeker aanwezig.

Daarnaast maakt de DKG de M3 ook erg bruikbaar (lees aangenaam) voor gebruik in het gewone verkeer.

Wel, Ik ben natuurlijk niet moeilijk nog objectief te noemen. ;-)

P.

Comment

• ik postte het ook maar als informatie he, ik zou het persoonlijk nooit overwegen.. 't is zelfs niet sneller dan standaard (manuele bak is 1.7 seconde sneller naar 150 mph -- ok één test zegt niet zoveel maar geeft al een indicatie)

ik heb al met DSG gereden, ik vond het maar niks.. je hebt geen sensatie meer.. 't is net Playstation..

Comment

• DSG klinkt vooral erg lullig langsbuiten, zeker als je er normaal mee rijdt
                              Elke zaterdagmorgen hoor ik een TT 2.0TFSI DSG voorbijkomen en dat klinkt ongelofelijk zeikerig *bwuuuhhbwuuhbwuuhhhh*
                              Een gewone automaat heeft dan toch net meer charme qua geluid
                              En geen sensatie is nu eenmaal eigen aan automaten en semi-automaten, spijtig genoeg

Dat gezegd zijnde, dat cijfertjesgeneuk over het verschil tussen een manuele en niet manuele... who fucking cares

Comment

• Comment

• Ik rijd nu een week met M-DKG en ben er hopeloos verliefd op. In automatische modus D2 schakelt de wagen boterzacht en is het een heerlijk comfortabele wagen. Met de 'Power'-knop aan heb je een zeer gevoelige gasrespons waardoor de wagen zeer snel en bijna onvoelbaar terugschakelt. Ik vind het alleszins heerlijk om zo te rijden. Als je rustig gas geeft zit je aan 80km/uur al in 7de...

Als je sensatie wil, dan schakel je toch gewoon manueel met de schakelpaddleof het pookje. In S2 schakelt de wagen even boterzacht als in D2, maar dan wel met het verschil dat je zelfs beslist wanneer de wagen schakelt. Als je het bruut wil, dan zet je de stand in S6. Als je dan opschakelt wordt je telkens opnieuw serieus in de zetels gedrukt, terwijl de wagen bij het terugschakelen een dot tussengas geeft wat in mijn ogen toch wel voor serieuze rijsensatie zorgt.

Ik zeg het nogmaals, voor mij is dit een droom van een versnellingsbak...
                                  OO 00 OO

Comment

• Comment

Ik rijd nu een week met M-DKG en ben er hopeloos verliefd op. In automatische modus D2 schakelt de wagen boterzacht en is het een heerlijk comfortabele wagen. Met de 'Power'-knop aan heb je een zeer gevoelige gasrespons waardoor de wagen zeer snel en bijna onvoelbaar terugschakelt. Ik vind het alleszins heerlijk om zo te rijden. Als je rustig gas geeft zit je aan 80km/uur al in 7de...

Als je sensatie wil, dan schakel je toch gewoon manueel met de schakelpaddleof het pookje. In S2 schakelt de wagen even boterzacht als in D2, maar dan wel met het verschil dat je zelfs beslist wanneer de wagen schakelt. Als je het bruut wil, dan zet je de stand in S6. Als je dan opschakelt wordt je telkens opnieuw serieus in de zetels gedrukt, terwijl de wagen bij het terugschakelen een dot tussengas geeft wat in mijn ogen toch wel voor serieuze rijsensatie zorgt.

Ik zeg het nogmaals, voor mij is dit een droom van een versnellingsbak...
                                      Is het nu eigenlijk een groot verschil in power vergeleken met je 335i?

Comment

• Qua power moet de 335i coupé niet veel onderdoen voor de M3 cabriolet. De cijfers liegen daar ook niet om. De ontplooiing van het vermogen is gewoon anders bij beide wagens. De 335i bulkt van het koppel in lage toeren en accelereert dan ook fors vanaf de laagste toeren. Deze acceleratie blijft qua gevoel constant tot aan de begrenzer. Bij de M3 heb je wat minder koppel in lage toeren, maar eens boven de 4000 toeren is deze motor pas echt in z'n element. Vanaf 4000 toeren begint de wagen steeds forser te accelereren.

De M3 zal dus echt gebruik moeten maken van deze hoge toeren om een 335i voor te kunnen blijven.

Een groot verschil met de 335i is dat de M3 een gevoeligere en directere gasrespons heeft en daardoor sneller reageert als je de gas induwt.

Uiteindelijk zijn het 2 zeer snelle wagens, maar elk met hun eigen karakter.

Met een M3 sedan of coupé zal het verschil wel nog groter zijn.
                                        OO 00 OO

Comment

Working...
                                        X