Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw E93 M3

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door RangeLove Bekijk Berichten
    Ik zou niet teveel meer veranderen.
    Uw dealer gaat u gek verklaren!
    De verkoper kent mij ondertussen al...

Er zullen sowieso nog wijzigingen in de optielijst worden doorgegeven...
    OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      De verkoper kent mij ondertussen al...

Er zullen sowieso nog wijzigingen in de optielijst worden doorgegeven...
      O ja, dat doe ik ook altijd nog.

Ik ga nog een USB-kabeltje erbij nemen en aan de achteruitrijcamera ben ik serieus aant twijfelen.

Comment

• Alweer wat fotookes... SSII met chromé raamomlijsting...

OO 00 OO

Comment

• OO 00 OO

Comment

• Niet de meest flatterende kleur voor een M3.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
              Niet de meest flatterende kleur voor een M3.
              Nee?

Ik vind het nogthans een sjieke kleur voor een E93. Het is wel een lichte kleur, maar hier storen die naden me veel minder dan op een witte.

Ik zou het nog durven nemen.

Comment

• Hoe sluiten de twee zijruiten tegen elkaar aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten

Ik vind de gesloten E93 echt verre van geslaagd, en zeker verre van homogeen te noemen.

Open heb ik er dan weer weinig op aan te merken.
                  Dat is dan weer persoonlijk, uiteraard.

Objectief gezien is de neus van de C70 véél korter dan z'n achterkant, en dat kan je (los van subjectieve tweaks van dat feit) nog minder homogeen noemen. Het dak van de C70 is wat ronder, dat van de E93 is wat meer in vlakken verdeeld. Dat is het enige andere verschil dat ik, als we dan enkel objectief mogen oordelen, kan vinden. Dat dus en 't feit dat de C70 een duidelijk korte neus en een lange kont heeft, wat, gezien de modale auto-proporties, niet disproportioneel is, maar alleszins minder proportioneel dan bij de BMW E93. Het aantal (goed zichtbare) naden in het dak van beide auto's is ook gelijk.

Kijk, je mag zeggen wat je wil, en ja die C70 is een prachtige auto, maar als je ontkent dat de C70 op onderstaande foto een mate van "cab forward"ness vertoont die de BMW E93 op geen énkele manier en vanuit geen enkele hoek kan vertonen, dan ben je zéér hard de waarheid aan 't omzeilen.

Dat noem ik, alhoewel deze foto dit accentueert en het IRL niet zo "erg" is, een voor dat korte kleine platte neusje een véél te dikke, lange, volumineuze kont. Fact.
                  Last edited by ; 07/05/2008, 00:58.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 53 Bekijk Berichten
                    Ik vind het de minst homogene 4-zits cabrio qua look.
                    Ik raak er maar niet aan gewoon. De huidige clk carbrio bijvoorbeeld "klopt" helemaal vindk.
                    Oh wacht, die heeft ... een stalen dak met stof bekleed?

't Gaat 'm over coupé-cabriolets, hé. Uiteraaard zien 4-zits cabrio's met stoffen kap er zo goed als altijd veel beter uit (zowel in gesloten als in open toestand, omdat de auto in globo eleganter kan worden gehouden omdat zo'n stoffen dak minder plaats inneemt om weg te bergen)! Kijk maar naar die CLK cabrio (prachtige auto), de Audi A4 cabriolet (subliem mooie auto), de E46 '3 cabrio (subliem mooie cabrio), enz.

Er zijn maar weinig 4-zits coupé-cabriolets in dat segment. De C70 en de '3 cabrio zijn de meest obvious voorbeelden, misschien zijn er nog maar ik kan er zo niet meteen op komen. Een segment lager heb je dan de Eos, de Mégane CC, de Focus CC, enzovoort.

De Volvo C70 is een pracht van een cabrio, maar die heeft duidelijk tekenen van het feit dat z'n dak véél ruimte neemt om op te bergen. Niemand kan ontkennen dat z'n korte neusje een beetje weinig kracht heeft om die zeer lange kont te counteren, dat noem ik persoonlijk "minder evenwichtig", of "minder gebalanceerd". Los daarvan blijf ik het een prachtige auto vinden ... maar onderscheid maken tussen subjectieve gevoelens en het objectief bekijken van iets is niet altijd makkelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                      ²²²

E93 is zo lelijk met het dak dicht als dat 'ie knap is met het dak open!
                      Het wordt stilaan duidelijk dat die hardtop-cabrio's met hun stalen plooidak dus inderdaad vérre van de beste uitvinding zijn voor de looks van een auto. Enkel bij roadsters/2-zitters (SL en SLK als oorspronkelijke modellen op dat vlak), en bij de 4-zits cabrio bij de BMW E93, zie je aan de verdeling van de volumes van de auto niét dat het om een coupé-cabriolet gaat. De BMW E93 heeft geen langere kont dan de coupé heeft, in tegenstelling tot de zware achterkanten van zo goed als alle andere auto's van hetzelfde concept (C70 met duidelijk verlengde achterkant, 307 CC en Mégane CC met duidelijke obesitas-kont, Eos met verhoogde kont, enz.).

Ja, 't is lelijk, die naden in 't dak van een lichtgekleurde coupé-cabriolet.

Maar je moet me 'es uitleggen wat er zo "verschrikkelijk lelijk" is aan eentje in een donkerder kleur. Zoals deze.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten

Mocht je niet beter weten en de foto van slechtere kwaliteit zijn, je zou ofwel zeggen dat het "een" coupé is (mocht de coupé niet gekend zijn of bestaan), of hoogstens dat het een klassieke hardtop is die op een cabrio is geplaatst.

"Verschrikkelijk lelijk", of hoe 't ook wordt uitgedrukt ... kan je deze auto niét noemen als je ook de coupé OK vindt en de cabrio in open stand prachtig vindt. Naar mijn bescheiden mening. Want dit dak is zeer evenwichtig gestyled, zo goed als perfect gestyled want je ziet nauwelijks verschillen met een gewoon vast coupé-dak. Wat wil je nog meer? Geen naden? Koop dan een coupé, hè.

Comment

• Je hebt gelijk dat de E93 de minst zware kont heeft van alle 4-zits CC's. In dat opzicht heeft BMW wel een goed werk afgeleverd.

Wat mij stoort aan de 3-cabrio is de lelijke overgang dak-koffer. Het dak is gewoon niet mooi vormgegeven. Just my 2 cents.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                        2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                        2012-...
                        '07 BMW 118d

Comment

• Akkoord. Het dak is niet mooi daar, en aan die naden, 't is omdat 't zo'n 3-delig stalen ding is. Stoffen dak (A4, CLK) waren 100 keer knapper geweest imo.

Audi zegt dat de A5 cabrio met stoffen dak zal komen, en Mercedes belooft dat de 4-zits cabrio's ook altijd 'n stoffen dak gaan behouden. Ik hoop dat ze hun belofte waarmaken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Oh wacht, die heeft ... een stalen dak met stof bekleed?

't Gaat 'm over coupé-cabriolets, hé.
                            Dan moet jij maar wat duidelijker zijn :

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            dit is met ruime voorsprong de meest homogene 4-zits cabrio qua looks.

Comment

• Mea culpa.

*legt wat ustenciliën klaar*

Castigo corpum meum!

*KLET*

au

*KLET*

au

*KLET*

au

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                Mea culpa.

*legt wat ustenciliën klaar*

Castigo corpum meum!

*KLET*

au

*KLET*

au

*KLET*

au

zo hoort dat !!

*reikt pikhouweel aan*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Dt Bekijk Berichten
                                  Nee?

Ik vind het nogthans een sjieke kleur voor een E93. Het is wel een lichte kleur, maar hier storen die naden me veel minder dan op een witte.

Ik zou het nog durven nemen.
                                  Wel is nogal een onopvallende kleur die voor mij persoonlijk nogal saai is. Ook vind ik de lijnen van de M3 er niet zo goed in uitkomen. Zwart, rood en dat prachtige blauw waarvan ik de naam niet ken zijn daarentegen wel schitterende kleuren.

Comment

• Id de joenaatjed steejts worden de eerste M3 cabrio's geleverd. Helaas kunnen ze daar niet de optie 'hoogglans shadowline' aankruisen waardoor ze dus geleverd worden met chromé raamomlijsting tot grote ergernis van de meeste Americans...

Enkele fotookes...

OO 00 OO

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
                                      Wel is nogal een onopvallende kleur die voor mij persoonlijk nogal saai is. Ook vind ik de lijnen van de M3 er niet zo goed in uitkomen. Zwart, rood en dat prachtige blauw waarvan ik de naam niet ken zijn daarentegen wel schitterende kleuren.
                                      Als je het op die manier bekijkt, heb je wel gelijk. Hij komt beter tot zijn recht in die kleuren. Wat niet wegneemt dat ik het toch een knap kleurtje vind.

Moest ik ooit voor die beslissing staan, zou zwart het waarschijnlijk winnen van de rest..

Comment

• Ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik het bijzonder knap vind...

OO 00 OO

Comment

• Hoezo, "helaas"?

Mijn E93 M3 zou er eentje zijn in 't Jerez zwart, met Chrome Line, en binnenin Individual champagne.

Klassiek tijdloos mooi. Zoals een RS4 Cabrio die m.i. ook prachtig gebruik maakt van z'n matchroom accenten langs buiten, of zoals de CLK 63 AMG Cabrio die (zeker met zwarte koetswerkkleur) de 'saaiheid' zéér efficiënt doorbreekt met z'n chroom applicaties.

Comment

Working...
                                          X