Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes SLK Facelift

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'Ie is er toch echt niet knapper op geworden. En de SLK heeft al nooit 'n echt volwassen uiterlijk gehad, en nu met die imo gekunstelde foefjes links en rechts is ook dat zeker niet verbeterd...

Eigenlijk was de vorige SLK toch pakken knapper.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roox Bekijk Berichten
      Zo had ons ma bijna eentje gekocht. In Duitsland. Ne 200k. Maar we kwamen tot de conclusie dat het eigenlijk niet veel voorstelt. En toen zijn we naar bmw gereden om de 3 te bestellen
      Wat viel er dan tegen?

Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
      Ik vind 'm er echt enorm op vooruit gegaan, schitterend...

Als ik nu het geld had, ik kocht zo'n SLK...
      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten
        Speciale editie? Of gewoon accessoires?
        nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PHlL1 Bekijk Berichten

Dit interieur in een zwarte of donkerblauwe of zelfs bordeaux koets

Comment

• Ik vind 'm, op z'n hazelipje na, wel geslaagd

Maar ik zou toch naar de voorganger gaan... een zwarte graag, met AMG pack, in 280 of 350

Last edited by ; 20/02/2008, 12:44.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten

Jaja, moest het een Japans merk zijn zou het zijn van 'ze zijn weer aan het kopiëren'...

Anyway, ik vind het maar een inspiratieloze facelift. Dingen veranderen omdat er toevallig een facelift moet komen.

Ach ja, doe mij toch maar een Boxster. Dat is een sportwagen ipv een sportieve, snelle wagen...

Comment

• Dat zwarte lipje vooraan staat echt heel onnatuurlijk.
                De vorige was inderdaad knapper, dit is geforceerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                  Ik vind 'm, op z'n hazelipje na, wel geslaagd

Maar ik zou toch naar de voorganger gaan... een zwarte graag, met AMG pack, in 280 of 350

Leggen we samen ?

Comment

• Vandaag nog zitten kwijlen op zo'n zwarte 55 en een zwarte 350 met AMG-pack
                    nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
                      Dat zwarte lipje vooraan staat echt heel onnatuurlijk.
                      De vorige was inderdaad knapper, dit is geforceerd.
                      Heb je 'm al in 't echt gezien?

Valt echt héél goed mee, vind 'm mooier dan de vorige. Toont pakken sportiever nu.
                      nls2000

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nls Bekijk Berichten
                        Vandaag nog zitten kwijlen op zo'n zwarte 55 en een zwarte 350 met AMG-pack
                        Je hebt toch alles weer opgekuist he ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                          Je hebt toch alles weer opgekuist he ?
                          't was te veel
                          nls2000

Comment

Heb je 'm al in 't echt gezien?

Valt echt héél goed mee, vind 'm mooier dan de vorige. Toont pakken sportiever nu.
                            Neen, dat niet. Maar afgaand op de foto's vind ik dat wel.
                            Maar die zeggen inderdaad misschien nogal weinig, en zeker in die kleur.

Comment

• Ik heb hem in Brussel gezien en 't valt nog goed mee in 't echt. Zelfs dat nieuwe stuur dat ze overal in steken is zelfs knap te noemen.

Maar toch zou ik hem bestellen met AMG pack, want dat heeft hij toch wel nodig.

Comment

• Mercedes-Benz SLK
                                Geen valse belofte
                                1 april 2008 · Tekst Maurice de Bouvère
                                In april maakt de derde generatie van de Mercedes SLK zijn opwachting. De opfrisbeurt van de roadster omvat maar liefst 650 vernieuwingen. De meest opvallende wijzigingen betreffen het uiterlijk. Onderhuids is echter evenmin alles bij het oude gebleven.

Mercedes zette in 1996 een trend met de SLK door de roadster uit te rusten met een stalen klapdak. Binnen enkele seconden kon je de cabrio omtoveren tot een coupé. Het is vooral de destijds revolutionaire dakconstructie, die in de loop der jaren veel navolging heeft gekregen, waarmee Mercedes de SLK op de kaart zette. Het bezwaar tegen de eerste editie betrof vooral z’n te brave uiterlijk. Mercedes heeft goed geluisterd naar de kritiek op het toenmalige ontwerp en een vleugje SL aan het design van de tweede generatie SLK toegevoegd. De gefacelifte SL oogt eindelijk als een heuse ‘mannenauto’. De bijnaam ‘dameskapperscabrio’ die critici de SLK nogal eens smalend gaven, zal bij de versie die over krap twee maanden op het toneel verschijnt zeer waarschijnlijk niet meer vallen. Het variodak dat de roadster in 22 seconden transformeert tot coupé, is uiteraard ook bij de jongste versie van de compacte roadster van Mercedes gebleven. Maar het meest opmerkelijke aan de vernieuwde SLK is z’n neus, met een luchtinlaat die ‘m zelfs een beetje de uitstraling van een formule 1-auto geeft. Das Haus schaafde de voorkant bij, maar heeft de achterzijde evenmin onberoerd gelaten. De achterlichten zijn afgeronder en donker getint. De achterbumper omvat aan weerszijden een trapeziumvormig uitlaateindstuk, en wekt door de vormgeving van de onderkant de indruk van een difusor. Mercedes’ ingrepen zorgen eindelijk voor de krachtige uitstraling die een auto als de SLK behoort te hebben. En de machinerie onder de gewelfde motorkap zet de sportieve indruk die de SLK met z’n fysiek maakt adequaat om in daden.

Mechanische jubeltonen
                                De viercilinder compressormotor in de SLK 200 en de V6 uit de SLK 350 hebben beide grotere spierballen gekregen. De fabrikant claimt dat de CO2-emissie desondanks sterk is gedaald. De ‘instap’-krachtbron heeft 21 pk meer vermogen dan voorheen, en hoest nu 184 pk op. De trekkracht steeg met 10 Nm tot 250 Nm. Het verbruik is daarentegen met één liter per 100 km gedaald, en de CO2-uitstoot zakte met 27 g/km. In het motorruim van de SLK 350 doet een vernieuwde zescilinder dienst. Ongewijzigd is de motorinhoud van 3.498 cc. Maar door het toepassen van een ander inlaatspruitstuk en een aangepast klepbedieningsmechanisme, en het verhogen van de compressieverhouding en het maximum toerental, heeft Mercedes maar liefst 305 pk uit het blok weten te halen. Da’s 33 pk meer dan z’n voorganger wist te mobiliseren. Het maximumkoppel is toegenomen van 350 Nm tot 360 Nm. Deze maximale trekkracht wordt bereikt bij 4.900 omwentelingen van de krukas per minuut. Mercedes heeft de brandstofconsumptie van de zespitter echter met 1,1 liter per 100 km teruggebracht, en dat betekent tevens een reductie van de CO2-uitstoot van 28 g/km.
                                Een van de SLK’s waarmee we een kennismakingsrit maken, zit de debuterende zescilindermotor. In 5,4 seconden brult-ie vanuit stilstand naar 100 km/h, volgens de fabriek. Met het grootste gemak katapulteert de motor de SLK richting horizon. Onder begeleiding van snerpende geluiden uit de uitlaatpijpen, die naarmate het tempo toeneemt en het toerental zich stabiliseert, veranderen in een vertrouwenwekkende sonore brom. De inspirerende soundtrack kan het beste worden beluisterd met de kap neer. Het door Mercedes nauwkeurig geregisseerde orkest stort dan vol overgave z’n klanken over je uit. Deze geluiden, gemixt met de oorstrelende mechanische jubeltonen uit het vooronder, doen je steeds weer op het gaspedaal trappen. De (voor de zescilinders optionele) automatische 7G-TRONIC-versnellingsbak kiest op het juiste moment een volgend verzet; je zou het zelf niet anders doen. De gangwissels verlopen rimpelloos; zonder schokken of ander drama. Bij het terugschakelen word je zelfs getrakteerd op een toefje tussengas. Dat klinkt niet alleen lekker sportief, het heeft ook een functioneel aspect, want het vermindert de belasting van de motor.

Attractie
                                De achtcilinder uit de SLK AMG 55 en drieliter zescilinder van de SLK 280 hebben ongewijzigd hun weg gevonden naar het motorruim van de komende versie van Mercedes’ roadster. De laatste geven we net als de SLK 350 de sporen. Het lijkt wel of de minder vermogende SLK 280 het gehoor nog meer streelt dan de hoogtoerige V6 van de SLK 350, en hij nog gretiger asfalt verslindt. Aan deze suggestie zal zeker de zesversnellingsbak bijdragen, die je het gevoel geeft zelf meer invloed uit te oefenen op de klanken van de motor.
                                Het onderstel mag er zijn. Tot op hoge snelheden voelt de Mercedes buitengewoon stabiel aan. Het vergt weinig moed een bocht me hoog tempo in te sturen, zo gewillig en zonder drama laat de auto zich er doorheen dirigeren. Wanneer het echt te gortig wordt, treedt het stabiliteitscontrolesysteem na een kort sprongetje van de achterzijde corrigerend op. Maar voor wie een kwispelende staart een attractie vormt: het kan uiteraard uit. Dat de Mercedes fijner rijdt dan voorheen, komt niet voor rekening van het onderstel, want dat is door de Duitsers onveranderd overgenomen uit de vorige SLK. Ze hebben echter wel een nieuwe, mechanische stuurbekrachtigingsinstallatie toegepast, en die doet de rijkwaliteiten van de cabrio naar een hoger niveau stijgen. Rond de middenstand voelt de besturing enigszins indirect aan, maar da’s niet hinderlijk, want het stuurwiel verleent hierdoor een gevoel van stabiliteit in rechte lijn. Maar bij de geringste verdraaiing van het stuur, dat overigens van een nieuw ontwerp is, net als het instrumentarium, voel je de besturing tot leven komen; hij wint dan razendsnel aan directheid en precisie, en hierdoor voelt de SLK bijzonder wendbaar aan. De nieuwe snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging is optioneel op alle uitvoeringen van de SLK, behalve de 55 AMG; die heeft Dynamic Steering, zoals Mercedes de stuurbekrachtiging aanduidt in het standaardpakket.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2025 - BMW 1.20 (170 pk) - M Sport Pack Pro in Skyscraper Grau

Comment

• Ik vind de facelift bijna mooier dan ééntje met AMG pakket!

Die gesplitte voorbumper vind ik prachtig!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                  2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                  2012-...
                                  '07 BMW 118d

Comment

• Brabus neemt SLK onder handen
                                    21 april 2008 · Tekst Alexander Inia
                                    Mercedes-Benz frist de laatste maanden het gehele gamma op. Reden genoeg voor Brabus om ook met de nodige nieuwe producten op de proppen te komen. De laatste loot aan de stam is een flink opgepepte SLK.
                                    De jongens van Brabus doen zoals we van ze gewend zijn niet kinderachtig als het om vermogen gaat. De tuner lepelt een eigen motorblok in het vooronder, een 6,1-liter V8 met 445 pk. Het maximumkoppel bedraagt 635 Nm. Flink wat meer dan bij de SLK 55 AMG dus (360 pk en 510 Nm). De prestaties van de Brabus zijn ook beter: 0 tot 100 kilometer per uur kost 4,3 seconden en de topsnelheid bedraagt –door het ontbreken van de begrenzer- 305 kilometer per uur.
                                    Om al dit geweld te beteugelen, monteert Brabus allereerst een zelfontwikkeld sperdifferentieel. Een nieuw remsysteem moet de konings-SLK in noodsituaties sneller tot stilstand brengen. Verder zijn er de nodige aerodynamische aanpassingen, die Brabus met succes heeft getest in de windtunnel. Zo ligt de auto 30 millimeter lager bij het asfalt dan de gewone SLK en ontbreekt ook het bekende spoilerwerk niet.
                                    Om het achterblijvende verkeer in te peperen dat er iets bijzonders langsreed, heeft de tuningsfirma een uitlaatsysteem met vier verchroomde uitlaatpijpen gemonteerd. Verder kan de koper de sier maken met nieuw lichtmetaal, dat met een diameter van maximaal 19 inch te koop is.

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Nice! Al ben ik niet echt voorstander van die ledjes
                                      nls2000

Comment

• au neen hier ook al van die tuning leds

Comment

Nice! Al ben ik niet echt voorstander van die ledjes
                                          Akkoord, maar wij kunnen er toch maar beter aan wennen want men gaat er meer en meer gebruik van maken

Comment

Working...
                                          X