Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW Lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
    Best wel, ja. Ik herinner me nog dat ik met m'n ouders met één van de hele eerste 740d op reis ben geweest naar Italië (auto van Bornem) voor 2 weken, toen was die auto voor een diesel weergaloos krachtig. Toen in die tijd met een diesel in een luxeslee de begrenzer (250 km/u) aantikken, dat was ongehoord, en werd zelfs gezien als je reinste brutaliteit om (voor een diesel) zo barbaars in het Rijk van de Benzine te komen stormen.

Die motor heeft echter niet veel gegadigden gevonden, 'ie was, samen met de 3,3-liter V8 TDI in de Audi A8, net het tijdperk van de dikke en zeer krachtige diesels een beetje te ver vooruit.

Ik heb geen weet van grote problemen met die motor ... en aangezien dit eigenlijk een V8 is met de 3.0d-techniek van de stand van de E39 ... lijkt dit mij ook niet meteen een aanwijziging voor problemen, wel integendeel. Maar ik zei 't al : 'k heb er nooit naar gezocht, dus ik durf me niet uitspreken.
    Ik heb al serieus wat gegoogled, maar ik vind niets.

Daarentegen zie ik toch een aantal auto´s op mobile.de staan met een nieuwe motor, en dat zie ik niet graag.

Comment

• Valt nog mee vind ik. Je heb olie en water temperatuur aanduiding en de led wanneer je moet shiften en een recen track tijden info en het alcantara is leuk. Iets van 1OOO euro. Een Hartge aftermarket stuur vb is al snel 24OO euro en dan heb je geen extra funkties. Enige is het M stuur is ook mooi met het gepereforeerd leder. En als je het stuur in alcantara neemt ben je kwasi verplicht voor de homogeniteit in het interieur ook het pookje met de alcantara zakje te nemen en dan moet je nog aftermarket een alcantara zakje bestellen voor de e brake (hamann vb zou er mooi bij passen omdat het ook metaal is). ALs je dat niet doet zit dat stuur daar zo wat verloren omdat het als enige alcantara heeft.

Een gewoon M stuur kost ook al snel 6OO euro denk ik maar ken de prijzen niet meer vanbuiten.

Comment

• Heb ook de manual van het stuur liggen. Zit clever in elkaar. Vb de quarter mile meten van tijd. Het spel slaat automatisch af na een quarter mile (het stuur weet dit door de snelheid te berekenen van de snelheidsmeter) en als het afslaat dan heb je automatisch de tijd op uw display. Handig voor de mensen die tracken.

Comment

• Nog een detail: als het stuur oplicht dan zegt het op de display bmw performence en de leds lichten even op voor ze weer verduisteren. Meet ook g krachten maar bon redelijk gadget achtige feature

Leds zijn om de ideale shift tijden te weten maar ok dat weet men wellicht zelf ook maar lijkt me tof.

Beste lijkt me olie en water temperatuur aanduiding. Bij diesel alleen watertemperatuur aanduiding. Ik ken veel mensen die die feature missen in de nieuwe bmws. Bij een te hoge olie temperatuur heb je een waarschuwing die afgaat ook.

Comment

• Je kan ook de beste track tijden opslaan en uw voorruitgang meten als je de ring vb zou doen. Handig als je alléén in de wagen zit.

Comment

• Ik vind het jammer dat BMW performance geen sper aanbiedt. Op zo'n 135i zou dat nogal wat weten.

Comment

• foto

Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Minpunt aan de remmen vind ik wel de gele rare kleur en de vormgeving die wat eeek aandoet. Tis totaal anders dan de bekende motiv brembo vormgeving. De schijven zijn dan weer gegroefd en gepereforeerd: mooi en ideaal.
                  Ze zijn wel van Brembo gemaakt dacht ik nogthans.

Comment

• BMW Performance remkit = Brembo = stock remmen 135i

right?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
                      Ik heb al serieus wat gegoogled, maar ik vind niets.

Daarentegen zie ik toch een aantal auto´s op mobile.de staan met een nieuwe motor, en dat zie ik niet graag.
                      Dat is inderdaad geen goeie referentie, en langs één kant verwondert 't me ook niks. Immers: veel van die karren zijn zeer aantrekkelijk voor "middle sized wallets", en daarmee haal je je in Duitsland een ketel in huis die én snel is, én goed rijdt, én ook nog 'es weinig verbruikt. En gelijk welke diesel ziet af van Duits gemartel op de Autobahn (quasi-continu planché).

Ze zijn niet zo dik gezaaid, da's waar, dus 't is sowieso moeilijk afleiden hoe 't met de conditie van die auto gesteld is, uit de annonces.

Hoe is je Duits? Check anders 'es www.motor-talk.de of nog beter www.bmw-treff.de, daar kan je misschien meer vinden. Ik kijk 't nu zelf ook 'es na.

Comment

• Zo snelsnel gesprokkeld, vind ik o.a. dit :
                        • E38 740d last van een behoorlijk turbo-gat (onder de 1.500 tpm niks mee aan te vangen), en een enorme off/on-feeling rond de 1.800 tpm
                        • enkele topics over olieverlies (zowel E38 als E65 740d)
                        • E38 740d blijkbaar niet zo heel zuinig (vergeleken met de E65 740d)
                        • blijkbaar toch wel wat problemen met de automatische versnellingsbak van dat model, die blijkbaar op z'n toppen van z'n tenen moest staan om al dat koppel de baas te kunnen
                        • nog maar 2 berichten gevonden van "eerste eigenaars", en die melden geen 740d-specifieke problemen, enkel de '7-problemen (zoals klapperende vooras door te licht bemeten bushings, pixelproblemen in de MID, zo van die dingen)
                        effe bij motor-talk kijken

Comment

• Hmmm, best positieve berichten! Ik lees eerder écht positieve ervaringen als Langstrecken-trein. Kilometerstanden tot ver voorbij de 300k, 't zou zelfs een pest zijn inzake teruggedraaide kilometertellers, aangezien de E38/E39 makkelijk terug te draaien zijn nog (itt. de nieuwere modellen). Blijkbaar toch een zeer betrouwbare kilometervreter.

Maar ik lees hier oa. één advies: "zelfs al zijn ze betrouwbaar, als je eentje koopt met 200k km dan is de kans groot dat je binnenkort toch herstellingen aan je been krijgt, en een dieselpomp, of een turbo, of het inspuitsysteem, dat kost allemaal zoveel dat het spaareffect van dieselrijden dan meteen verloren gaat, dan is een benzine beter te betrouwen". Ik kan me daar wel deels bij aansluiten.

Comment

• gTa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                              gTa
                              Beetje bacilletjes hebben? Ze komen in koortsverpakking, en geven je binnen de 3-4 dagen een mooie longontsteking, of toch minstens een brochitis. Ze zijn goekuup!

Comment

Beetje bacilletjes hebben? Ze komen in koortsverpakking, en geven je binnen de 3-4 dagen een mooie longontsteking, of toch minstens een brochitis. Ze zijn goekuup!
                                Nog steeds zo ziek?

Comment

Dat is inderdaad geen goeie referentie, en langs één kant verwondert 't me ook niks. Immers: veel van die karren zijn zeer aantrekkelijk voor "middle sized wallets", en daarmee haal je je in Duitsland een ketel in huis die én snel is, én goed rijdt, én ook nog 'es weinig verbruikt. En gelijk welke diesel ziet af van Duits gemartel op de Autobahn (quasi-continu planché).

Ze zijn niet zo dik gezaaid, da's waar, dus 't is sowieso moeilijk afleiden hoe 't met de conditie van die auto gesteld is, uit de annonces.

Hoe is je Duits? Check anders 'es www.motor-talk.de of nog beter www.bmw-treff.de, daar kan je misschien meer vinden. Ik kijk 't nu zelf ook 'es na.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Zo snelsnel gesprokkeld, vind ik o.a. dit :
                                  • E38 740d last van een behoorlijk turbo-gat (onder de 1.500 tpm niks mee aan te vangen), en een enorme off/on-feeling rond de 1.800 tpm
                                  • enkele topics over olieverlies (zowel E38 als E65 740d)
                                  • E38 740d blijkbaar niet zo heel zuinig (vergeleken met de E65 740d)
                                  • blijkbaar toch wel wat problemen met de automatische versnellingsbak van dat model, die blijkbaar op z'n toppen van z'n tenen moest staan om al dat koppel de baas te kunnen
                                  • nog maar 2 berichten gevonden van "eerste eigenaars", en die melden geen 740d-specifieke problemen, enkel de '7-problemen (zoals klapperende vooras door te licht bemeten bushings, pixelproblemen in de MID, zo van die dingen)
                                  effe bij motor-talk kijken
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                  Hmmm, best positieve berichten! Ik lees eerder écht positieve ervaringen als Langstrecken-trein. Kilometerstanden tot ver voorbij de 300k, 't zou zelfs een pest zijn inzake teruggedraaide kilometertellers, aangezien de E38/E39 makkelijk terug te draaien zijn nog (itt. de nieuwere modellen). Blijkbaar toch een zeer betrouwbare kilometervreter.

Maar ik lees hier oa. één advies: "zelfs al zijn ze betrouwbaar, als je eentje koopt met 200k km dan is de kans groot dat je binnenkort toch herstellingen aan je been krijgt, en een dieselpomp, of een turbo, of het inspuitsysteem, dat kost allemaal zoveel dat het spaareffect van dieselrijden dan meteen verloren gaat, dan is een benzine beter te betrouwen". Ik kan me daar wel deels bij aansluiten.
                                  Held .

Thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                    Nog steeds zo ziek?
                                    't Betert. Vandaag aan 'n hard tempo achterstand op 't werk beginnen inhalen met 38° koorts, lijkt wat te zijn gezakt nu (moet wel, a rato van 8 à 10 Dafalgans per dag). 'k Ga nog werk hebben, miljaar. Zat al met hooopen werk en een weekje achterstand, nu nog met die 2 dagen non-actief een week extra achterstand opgelopen.

STRESS !

Maar werken is gezond, hee.

Comment

't Betert. Vandaag aan 'n hard tempo achterstand op 't werk beginnen inhalen met 38° koorts, lijkt wat te zijn gezakt nu (moet wel, a rato van 8 à 10 Dafalgans per dag). 'k Ga nog werk hebben, miljaar. Zat al met hooopen werk en een weekje achterstand, nu nog met die 2 dagen non-actief een week extra achterstand opgelopen.

STRESS !

Maar werken is gezond, hee.
                                      Sterkte alleszins

Comment

• Gene paniek! Tante kan tegen een stootje. Thx.

'k Vind 't wel zeer rot dat ik de meeting heb moeten missen daardoor. Ik ben zondag zelfs maar wakker geworden rond halftwee, denk ik, om een half uur erna (25 minuten neus snuiten, resultaat 1,89kg glibberende groene klodders "blob", en 5 minuten pillen slikken en siroop slurpen) meteen weer als een blok in slaap te vallen om niet meer wakker te worden tot 15u maandagnamiddag. Om maar te zeggen: 'k ging 't écht niet gehaald hebben, 'k was precies ni in de ideale meeting-staat.

Comment

• bmw billboard van 15OO M2

Comment

Working...
                                          X