Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LOTUS Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
    Afgaande op toere zijn rijgedrag op Croix zal 'ie wel binnen die grens blijven.

    n/o!
    Je hebt gelijk

    Op Croix had ik al welgeteld 500 km gedaan met de M3 en ik was niet op mijn gemak daar durfde niet veel gas geven , en heb me daardoor niet zo geamuseerd ...
    intussen ken ik de M3 nu toch al veel beter hoor

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Toere, dat is in niets te vergelijken met een M3 in z'n grensbereik. Een Elise is véél giftiger als 'ie grip verliest dan je M3.

      Da's op zich niet slecht, maar wees je daarvan bewust.
      Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
      In het droge zullen de grenzen verder liggen. Maar eens je aan die grenzen komt zal 'ie véél moeilijker te rijden zijn.
      Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
      Ik bedoelde natuurlijk de moeilijkheid bij het grensbereik wat op droog idd een stuk verder ligt dan een M3, op nat echter...... Je bmw zal aankondigen en dan heb je meer dan tijd genoeg om te controleren, bij de lotus is je een pak minder tijd gegund
      Maar laat je niet afschrikken, ik zie het als een uitdaging, gewoon verstand gebruiken.
      Thx voor de tips , is niet dat ik nu plots geen Lotus ga "durven" kopen hoor , integendeel ...
      Mijn vrouwke en ik kijken verlangend naar morgen uit , hopelijk is ze nog zo enthousiast achter haren testrit

      Comment


      • Als je in de regen met zoiets rijdt zoals je met een gewone RWD zou doen met de motor vanvoor "tikje gas in de bocht en het kontje komt en dan op het gemakje wat tegensturen om hem zo te houden"... dat werkt dus niet bij een middenmotor
        Gegarandeerd dat je dan achterstevoor staat of in een gracht ligt

        Niet dat het onmogelijk is, maar je moet al zeer snelle reacties (en vooral ook de juiste) hebben om zoiets op te vangen

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
          Als je in de regen met zoiets rijdt zoals je met een gewone RWD zou doen met de motor vanvoor "tikje gas in de bocht en het kontje komt en dan op het gemakje wat tegensturen om hem zo te houden"... dat werkt dus niet bij een middenmotor
          Gegarandeerd dat je dan achterstevoor staat of in een gracht ligt

          Niet dat het onmogelijk is, maar je moet al zeer snelle reacties (en vooral ook de juiste) hebben om zoiets op te vangen
          Mijn vrouw gaat dit niet graag lezen denk ik

          Comment


          • Als je als een vrouw rijdt zou je niet veel problemen mogen hebben

            Alleen aquaplanning kan ook wel gevaarlijker zijn dan een andere auto.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
              Thx voor de tips , is niet dat ik nu plots geen Lotus ga "durven" kopen hoor , integendeel ...
              Mijn vrouwke en ik kijken verlangend naar morgen uit , hopelijk is ze nog zo enthousiast achter haren testrit
              Mijn vrouw rijdt ook met de Elise, de 111S (160 PK voor 750 kg), en ze vindt dat ZALIG 't Is een dametje van 1m58, 48 kg

              Wagen wordt bij ons echter enkel gebruikt bij mooi weer, we hebben nog n koppel andere wagens voor het typisch Belgisch weertje

              Een echte aanrader, die Elise !

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door bzguy Bekijk Berichten
                Mijn vrouw rijdt ook met de Elise, de 111S (160 PK voor 750 kg), en ze vindt dat ZALIG 't Is een dametje van 1m58, 48 kg

                Wagen wordt bij ons echter enkel gebruikt bij mooi weer, we hebben nog n koppel andere wagens voor het typisch Belgisch weertje

                Een echte aanrader, die Elise !
                Mijn vrouw 1m54 en 52 kg

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                  Als je in de regen met zoiets rijdt zoals je met een gewone RWD zou doen met de motor vanvoor "tikje gas in de bocht en het kontje komt en dan op het gemakje wat tegensturen om hem zo te houden"... dat werkt dus niet bij een middenmotor
                  Gegarandeerd dat je dan achterstevoor staat of in een gracht ligt

                  Niet dat het onmogelijk is, maar je moet al zeer snelle reacties (en vooral ook de juiste) hebben om zoiets op te vangen
                  Yep, maar je kan dat onder de knie krijgen, dat is de uitdaging. Met fluwelen handschoenen !

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                    Yep, maar je kan dat onder de knie krijgen, dat is de uitdaging. Met fluwelen handschoenen !
                    Genoteerd in de agenda :

                    fluwelen handschoenen kopen ...

                    Comment


                    • Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                        Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?
                        Je zegt het zelf, middenmotor tov motor voorin.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                          Je zegt het zelf, middenmotor tov motor voorin.
                          Puur omwille van het hoger gewicht achteraan dan?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                            Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?
                            - Korte wielbasis
                            - Middenmotor (gewicht achteraan of vooraan, maakt dat je de wagen kan "driften" door met dat gewicht te gaan "spelen". Als dat gewicht in het midden zit draai je gewoon rond je as. Ooit al een F1 echt zien driften? (zelfde principe).
                            - Lichtgewicht (bv je remt hard en draait stevig in, je achterkant wordt zo licht dat hij gewoon wegknalt en je doet rondgaan, door het middengewicht ga je niet schuiven maar rond gaan)
                            - Geen esp etc.....

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                              Puur omwille van het hoger gewicht achteraan dan?
                              Neeje

                              Comment


                              • Owkee , weer een paar posts die mijn madam beter nie leest

                                Comment


                                • De mijn had beter niet naar Tomtestosteron gekeken, die zit hier met den daver op haar lijf.

                                  Rustig opbouwen, en niet te stoer doen, EN (naar mijn mening) echt wel wat gaan oefenen, is leuk, veilig en je wordt één met de wagen. Beter daar voelen wat je kar kan, en vooral niet kan, dan op de openbare weg. En....het is nog leuk ook.

                                  Niet spectaculair, maar zo krijg je het langzaam onder de knie....

                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                  + YouTube Video
                                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                    De mijn had beter niet naar Tomtestosteron gekeken, die zit hier met den daver op haar lijf.

                                    Rustig opbouwen, en niet te stoer doen, EN (naar mijn mening) echt wel wat gaan oefenen, is leuk, veilig en je wordt één met de wagen. Beter daar voelen wat je kar kan, en vooral niet kan, dan op de openbare weg. En....het is nog leuk ook.

                                    Niet spectaculair, maar zo krijg je het langzaam onder de knie....

                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.


                                    + YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                    Wij hebben ook naar Tomtestoron gekeken , en nu naar uw filmpjes ...
                                    mijn vrouwke vind dat ik beter ook wa slipcursussen zou doen

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
                                      Iemand die daar een goede verklaring kan voor geven waarom een Lotus (middenmotor) een stuk giftiger zou rijden dan pakweg een BMW M?
                                      gisteren de Esprit uitgehaald om naar t werk te rijden : de weg lag wat nat, en het miinste dat ik het gas beroerde begon ik waarachtig door te slippen : teveel koppel/vermogen voor nat wegdek.

                                      Aan 120 km/u in 5e eens wat gas gegeven en begon spontaan te 'fishtailen', scary shit !

                                      Wagen is wle niet echt 'standaard' meer

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Jokke_vlo Bekijk Berichten
                                        De mijn had beter niet naar Tomtestosteron gekeken, die zit hier met den daver op haar lijf.

                                        Rustig opbouwen, en niet te stoer doen, EN (naar mijn mening) echt wel wat gaan oefenen, is leuk, veilig en je wordt één met de wagen. Beter daar voelen wat je kar kan, en vooral niet kan, dan op de openbare weg. En....het is nog leuk ook.
                                        Mijn ma vertrouwt het nu toch ook niet echt als mijn pa op de ring gaat rijden...
                                        Maar in Tomtestosteron was 't ook geen gewone race he.. en wat een landschap
                                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

                                        Comment


                                        • Toere, ben je al zeker dat je een R wilt (190pk) en geen 'gewone' elise?

                                          Als ik even in de UK ga shoppen dan kom je toch imo, meer bang for the buck aanbiedingen tegen.

                                          Neem deze als voorbeeld: http://www.pistonheads.com/sales/1795588.htm

                                          Blijkbaar goed onderhouden, extra opties, 50 000km, van 2004...Voor, met de huidige wisselkoers, 18 000€

                                          Wel een paar bedenkingen:

                                          -Is het erg hinderlijk om met een RHD in een lotus rond te rijden in België? Er zitten nog een aantal RHD bestuurders hier maar dat is dan bij andere merken?

                                          -Krijg je voor een UK import verhoudingsgewijs veel minder terug als je deze verkoopt dan bij een LHD model?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X