Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn madam ziet deze auto zeer graag zunne en pusht me een beetje , ik heb alleen maar schrik dat ze er niet graag mee gaat rijden
Madamme gaat met uwen andere rijden en gij met dit. Te verslavend. Ik ben alvast tevreden als mijn madamme met den ander rijdt en ik met de appelsien op stap "moet"
220pk is de lotus SC oplossing (supercharger) vooral meer koppel, dus moet je niet meer hoog in de toeren om vooruit te gaan. Kost +- 5ke
Komotec kost +-9ke voor 230pk(vanaf een s met 1zz) en 260pk(vanaf r met 2zz)
Nu moet je weten dat vanaf 220pk lotus's het moeilijk krijgen ivm de versnellingsbak, van synchro's tot volledige bakken die breken. Natuurlijk bestaan er oplossingen bij lotus.
Eind 2008 heb ik echt een kans gemist met lotus en de pound, dit allemaal door trage banken en feestdagen.
Had me anders een full option met perso interieur exige s besteld in de UK. Ik ben nog jong, stel dat zo'n kans nog eens komt, dan weet ik hoe snel te reageren.
Interessant, want dat is wat ik mij sinds de introductie van de SC al afvroeg: heeft een Elise wel een supercharger nodig? Ik denk dat het wel leuk is voor het koppel in lagere toeren, wat hem ook snel maakt in alledaagse rijsituaties zonder constant boven de 6000 toeren te hangen. Maar de meerkost is wel behoorlijk hoog natuurlijk...
Los daarvan: wat is eigenlijk de betere motor, de Rover K-Series of de Toyota (atmo)?
op het Lotusforum verkoopt iemand zijne R voor een 29000 €. Kleur :storm titanium
omgebouwde wagen uit 2004, je hebt natuurlijk een prijsverschil maar hoe werd deze omgebouwd, door wie, enz. Historiek, geaccidenteerd uit UK(cat D misschien)... De wagen zal waarschijnlijk correct zijn maar 2009 met nog fabrieksgarantie is voor mij een pluspunt. Hangt af wat je wenst:
*Indien je nog gaat modden met Bemani, kies voor de "storm" gezien goedkoper en je verliest dan toch lotus-garantie op de motor.=>Interessant indien trackdays
*Indien je een recente lotus zoekt waar je zekerheid hebt, vooral voor straatgebruik=>HOLLAND!...euhm...oranje
Velen hebben RHD's uit de UK gehaald, door de lage pound. Je hebt dan ook specialisten die deze wagens "goedkoop" ombouwen naar LHD om zo extra poen te maken. Lotus wereld is klein, vanaf dat een wagen niet 100%in orde is, wordt de verkoop al wat moeilijker.
Kijk naar de blauwe exige s die een tijdje bij Verhiest stond, wagen van 2007 en sinds 2008 te koop bij hem,
prijs is dan ook geevolueerd van 50ke naar 39ke, maar de geinteresseerden(waaronder ik) wisten dat de wagen import was. Traceren van de historiek zit er dan moeilijk nog in, en dat is belangrijk bij sportwagens.
Je hebt ook weinig btw-wagens in de lotuskring, dus vaak particulieren die de volle pot aan btw hebben betaald.
Particulieren die hun wagen weggeven zijn dan ook behoorlijk zeldzaam, bij duurdere italiaanse merken heb je al meer mensen die hun wagen leasen in buitenland...
Last edited by ; 18/06/2010, 08:57.
Reden: extra info
Comment