Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Heb die zien staan, en is pak goedkoper dan diegene waar ik op sta.
Maar wij (mijn schoonbroer en ik) vonden dat net een verschrikkelijke kleur.
Ook geen diff of abs op.....
Met wat zou je nu het snelst rondjes draaien, gemiddeld genomen.
Een (G)Cayman S of een Lotus Exige S (240pk)?
Als ik rondkijk zal een Cayman S toch meer te bieden hebben als wagen algemeen met daar bovenop dat mevrouw absoluut geen probleem maakt om daarmee mee te toeren.
Met wat zou je nu het snelst rondjes draaien, gemiddeld genomen.
Een (G)Cayman S of een Lotus Exige S (240pk)?
Als ik rondkijk zal een Cayman S toch meer te bieden hebben als wagen algemeen met daar bovenop dat mevrouw absoluut geen probleem maakt om daarmee mee te toeren.
Prijzen zijn vergelijkbaar.
Da's geheel afhankelijk van het circuit. Op een klein clubcircuit gaat die Exige altijd in het voordeel zijn, op een circuit als Francorchamps, met gelijke wapens (i.e. sper, semi-slicks, ophanging) gok ik dat de Cayman een voordeel heeft, met de nadruk op "gokken".
Natuurlijk qua motorsound e.d. heeft de Exige geen verhaal...
Ik denk uiteindelijk dat puur rondetijd van miniem belang is, uw beleving telt boven alles, en dat zal die Exige sowieso een pak meer bieden dan een meer aangeklede Cayman.
Als je echt een tracktoy zoekt lijkt 't mij wat zonde om voor een compromiswagen als een Cayman te gaan...
Da's geheel afhankelijk van het circuit. Op een klein clubcircuit gaat die Exige altijd in het voordeel zijn, op een circuit als Francorchamps, met gelijke wapens (i.e. sper, semi-slicks, ophanging) gok ik dat de Cayman een voordeel heeft, met de nadruk op "gokken".
Dunno ze. zo nen Exige met 260pk voor het gewicht van een pak melk tegen ne Cayman? Denk met skilled piloten dat ge met uwe Cayman toch serieus uw best gaat mogen doen.
Natuurlijk qua motorsound e.d. heeft de Exige geen verhaal...
tja, gelijk hoe je t bekijkt, een Cayman blijft ook maar een Cayman, een Exige is het echte spul
Zou idd zonde zijn om als trackwagen een Cayman te kopen ; leuk voor de dame des huizes, maar koop die dan een tweedehands TT'tje of zo, da's net hetzelfde voor haar en koop jij maar n tweedehands Exige dan
1) meld je aan op Lotusforum.be en maak dara je verlangens kenbaar
2) als je twijfelt over prestaties van een Exige vb, vraag dan aan Thierry Verhiest dat hij je eens meeneemt voor een ritje ; maar doe een reserve-onderbroekje mee (mij manier van spreken)
Zou idd zonde zijn om als trackwagen een Cayman te kopen ; leuk voor de dame des huizes, maar koop die dan een tweedehands TT'tje of zo, da's net hetzelfde voor haar en koop jij maar n tweedehands Exige dan
1) meld je aan op Lotusforum.be en maak dara je verlangens kenbaar
2) als je twijfelt over prestaties van een Exige vb, vraag dan aan Thierry Verhiest dat hij je eens meeneemt voor een ritje ; maar doe een reserve-onderbroekje mee (mij manier van spreken)
persoonlijk geen ervaring mee, maar er zijn al vaker 'twijfelaars' lijkbleek en met extra onderbroekvulling teruggekeerd na een testritje met Thierry Verhiest Kwestie dat hij toont tot wat zo'n kleine Elise/Exige in z'n mars heeft ...
Wat een sympatieke eigenaar ! Lang deze kant wens ik je nogmaals te danken en zoals gezegd komt de fles wijn (ik wou iets betalen en had mijn portefeuille niet bij : goe bezig.
Bevindingen:
Bevindingen test (zonet) met Lotus Cup 260
Passagier:
- Na het meerijden met een goed piloot (10de Lotus cup 2006), toch licht wagenziek
Zelf aan stuur:
- Rijsensatie en stuurgevoel zijn geweldig
- Relatief voorspelbaar uitbreken (goed kunnen aanvoelen gezien nat wegdek)
- Ben 4x4 en voorwiel gewoon, zal toch gewenning nodig hebben (gas bijgeven op 4x4 ipv gas lossen)
- Bij het uitkomen en rechte stukken voel ik toch het gebrek aan vermogen. Je bent dat zo gewoon....dat het daar een beetje wringt bij me.
Kan miss gek klinken maar zo voelt het.
Samengevat: nu nog een M3 testen en dan beslissen.
Ik schrijf de Lotus zeker en vast niet af maar twijfel tussen een Exige S met 240pk of de cup.
Comment