Mededeling

Collapse
No announcement yet.

E92 M3 vs C63 AMG vs RS4 b7

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• E92 M3 vs C63 AMG vs RS4 b7

De poll die zooo voor de hand ligt

Welkeen kies je?

De M3 E92: De auto waarop iedereen zat te wachten, de auto die zich al lang niet meer hoeft te bewijzen en blijkbaar weeral een state of the art masterpiece is.
    Anderzijds ook de wagen met een dubieus uiterlijk: de ene prijs hem de hemel in, de andere vindt hem ferm overstyled.

De C63 AMG: Deze wagen zou het deze keer toch echt wel moeten kunnen: het de M3 eindelijk eens lastig maken op het terrein waar hij altijd schittert: het circuit. Gewapend met een van de beste motoren ter wereld ( dixit TopGear Magazine ) en de voortrein van de CLK 63 AMG Black Series trekt hij ten strijde tegen zijn eeuwige rivaal. Feit is dat de meeste magazines het er loeiend over eens zijn dat Mercedes met deze wagen de best sturende sedan sinds de 190 EVO heeft en een concurrent voor de M3

De RS4: De wagen met de beste rij-eigenschappen over alle weersomstandigheden. Misschien toch wel de traagste van het pak, de oudste, maar desalniettemin razendsnel, een superklank, en vooral Quattro, waarmee je de rest in de regen naar huis rijdt. Straks wordt hij vervangen ( zij het niet in RS livrij ), maar dit mag je zeker niet onthouden voor hem te kiezen, gezien zijn superstyling.

Voorlopig vermoeden Top Gear:

- M3: Beste stuurgevoel
    - C63: Beste AllRounder
    - RS4: Beste wegligging onder moeilijkere omstandigheden

So Folks? What do you choose?
    123
    M3 E92
    38,21%
    47
    C63 AMG
    26,02%
    32
    RS4 b7
    35,77%
    44

De M3, de RS4 zegt met niet echt veel, en de AMG vind ik er net een beetje over...

Comment

gedeelde plaats met de M3 en de RS4 maar toch voor de M3 gedaan omdat de RS4 een beetje oud wordt maar de M3 ziet er dan een beetje tunersachtig uit vind ik persoonlijk.
      eerst eens in het echt zien.

Comment

Er is nog niks bekend van de AMG, geen real life foto's of filmpjes...

Comment

De poll klopt eigenlijk niet helemaal.

De C en RS4 zijn concurenten maar de e92 M3 volgens mij niet. Beter wachten tot de e90 M3 er is dan krijg je een betere poll.

Toekomstige RS5 en CLK AMG zijn concurenten van de e92 M3.

Ik ga mijn stem dus niet uitbrengen omdat ik vind dat het niet klopt om een coupe met 2 sedans te vergelijken.

Comment

Ik ga ongetwijfeld voor de RS4, de C 63 zegt me niet echt iets en de M3 is beetke overstyled imho.
            En Quattro

Comment

Zoals 't er vandaag voor staat, ga ik voor een RS4 Avant of 'n RS4 Cabrio. Die zijn al beschikbaar.

De AMG kies ik niet ... ik vind 'm helemaal niet mooi, 'ie heeft een automaat, en een limousine, nee dank je. Misschién de break wel, maar da's nog te vroeg nu.

De M3, mjah, misschién als coupé-cabriolet, om alles in één te hebben. Of de touring. Maar die twee zijn ook nog niet beschikbaar.

Puur technisch gezien gaat de M3 met de gouden plak lopen : korteslagmotor van de bovenste plank, RWD, variabel sperdifferentieel. De AMG 6,2-liter is dan wel de krachtigste van de hoop, maar met zo'n cilinderinhoud is dat ook geenszins moeilijk, en hoogtoerig kan je 'm nog altijd niet noemen (wat Mercedes ook beweert); wel is z'n automaat een pareltje van een bak, maar in zo'n auto heb 'k liever iets dat directer is. De RS4 heeft een schitterend 4WD-systeem, maar in z'n motor heb ik geenszins zoveel vertrouwen als in die van de M3, met name door z'n zeer lange slag en z'n daaruit volgende torenhoge zuigersnelheden (iets dat nefast is voor veel kilometers rijplezier).

Qua looks wint de RS4 het voor mij met de vingers in de neus van de M3 (die ik overstyled vind) en de AMG (de C-klasse vind ik zowiezo al een te hoekig ding, en de AMG-addenda vind ik de naam Benz niet waard, ze zijn véél te agressief, te "M3") ligt me ook geenszins. De RS4 mag dan fin de carrière zijn, althans toch de A4 waarop 'ie is gebaseerd: qua afwerking en looks scoort 'ie bij mij zowel binnenin als langs buiten 't hoogst.

Qua prestaties zal de AMG wel de hoofdvogel afschieten. Met zo'n big block in 't vooronder is 't niet verwonderlijk dat 'ie zo'n raket kan zijn. De RS4 en de M3 zullen op circuit zowiezo aan mekaar gewaagd zijn, maar de M3 zal waarschijnlijk meer skills vergen van z'n chauffeur, terwijl de RS4 door z'n fabuleuze aandrijving 't de bestuurder eigenlijk (te?) makkelijk maakt. Over de C AMG doen veel wilde geruchten de ronde, en ik hoop dat ze waar zijn. En toch neem ik 'm niet.

Dus op 3 staat zowiezo de Benz. Die kan me eigenlijk quasi niet bekoren. De strijd voor de eerste plaats is hevig. Maar, zoals 'k al in de eerste alinea zei, gaat vandaag de RS4 met de overwinning aan de haal. Een Avant dus, voor mij. 'n Donkerblauwe, met de standaard alu-look langs buiten, de zilverkleurige 19", de optionele ceramische remmen vooraan, de sportkuipjes en 't alcantara stuur. Dank u.

Comment

DE AMG!!!

-Qua design gaat hij gelijk op met de Audi RS4, maar hij verschilt toch harder van een normale C dan een RS4 van een normale A4.
                -De zaligste motor van de hoop, het meeste vermogen, zalige sound,...
                -Beste prestaties als ik me niet vergis.
                -Wederom gaat z'n interieur gelijk op met de A4, vooral het stuurtje en de zetels zijn zalig!

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                2012-...
                '07 BMW 118d

Comment

M3 vind ik lelijk en valt dus al direct af. Rijdt wss ook heel goed.
                  C63 vind ik best te pruimen! Al is hij op het randje van 'over the top' qua styling... ik hou over het algemeen van iets meer discretie.
                  De RS4 kies ik voor 1 hoofdreden... quattro. Zo'n vermogen onder alle omstandigheden goed om de baan kunnen zetten is voor mij een must, en dat is iets wat die andere 2 in de verste verte niet kunnen.

Comment

Ik ga persoonlijk voor de C63 AMG.

Ik ben er echt verliefd op aan het worden. Eindelijk een bruut uitziend sedan, al is het wat tegenstrijdig met wat Mercedes normaal uitbrengt.

Net de review gelezen van de preproductiemodellen door TopGear en hij kwam er toch héél goed uit hoor.
                    De motor wordt er geloofd dat het geen naam heeft, en is tevens naar eigen zeggen hét meesterwerk van dezelfde ontwerper als van de V10 uit de carrera GT. Uit de motor kan trouwens makkelijk +700pk gehaald worden, dixit AMG.
                    Geloof worden zijn trekkracht, waarvan hij er bakken heeft ( 500nM bij 2000 rpm ) en ondanks t feit dat zijn maximumvermogen bij 6800 rpm ligt trekt hij vrolijk door over de 7000 toeren. Dat vonden ze erg lovenswaardig.

Ook over de rij-eigenschappen waren ze erg te spreken. De best rijdende Mercedes sinds 18 jaar. Eentje die gelijke tred houdt met de M3, zij het dat het stuurgevoel iets minder goed is, logisch ook, het is en blijft een reissedan en geen hardcore racecoupé, zoals de M3 zich profileert.

Enige minpunt bleek immers de manuele modus van de versnellingsbak te zijn: die schakelde erg traag ( 1s ), maar AMG verklapte dat er een oplossing in de maak is voor de nieuwe bak met dubbele koppeling van BMW. In Automatische stand werkte de 7 bak immers vlekkeloos.

Me likes gewoon die styling

De BMW M3 spreekt me ook erg aan, maar gewoon uiterlijk iets minder dan de E46. Het lijkt eerder een overstyled monster imo die wat te zeer te koop loopt met zijn prestaties.

De RS4, de enige twijfel in vgl met de C63 amg wat mij betreft. Een heerlijk uiterlijk (vooral in break versie ), maar gewoon net iets trager en iets minder prestigieuzer wat mij betreft.

Comment

Ik was al aan het wachten op deze poll.

Met "gewone" motoren komt de C het laatste in mijn rijtje... maar de 63 AMG is werkelijk een fantastische wagen! Als het rijgedrag is zoals men beweert ga ik 100% voor deze wagen!

Comment

De Audi vind ik nog steeds zeer knap, vooral als berline maar hij ziet er opeens zo oud uit tov. de twee andere.

Voor een C63 AMG voel ik me nog iets te jong, ik vind de nieuwe C trouwens niet bepaald mooi. En die belachelijk hoge taxen Voor een Ferrari 599 betaal je minder.

De BMW dan: aan z'n styling moet ik mss nog een beetje wennen, ik moet 'm es irl zien. Maar voor de rest spreekt 'ie me zeer erg aan, alleen spijtig dat er nog geen SMG is.

Voor mij een rode of een blauwe met 19" en dat fuchsrot interieur.

Comment

Dju... enkel automaat op de C.

Comment

De M3!

Comment

Al zeker de Mercedes niet

De RS4 heeft op mij een blijvende indruk gemaakt, maar ik vermoed dat de M3 er niet moet voor onder doen.

Mocht het gigantische verbruik en het gigantische waardeverlies niet meespelen, ik had reeds een RS4 avant gekocht. Met de huidige modellen kies ik nog steeds de RS4 avant.

Comment

De nieuwe C-klasse vind ik best wel knap! Het is trouwens een van de enige (betaalbare??) mercedes die ik mooi vindt... M3, tja, ik vind hem niet mooi, en die RS4 B7, ik ben precies hem wat moe gezien...
                                zoals F430 al zei: De Audi vind ik nog steeds zeer knap, vooral als berline maar hij ziet er opeens zo oud uit tov. de twee andere...
                                So, C63 AMG it is!

Comment

Hoewel de C63 me zeer aangenaam verrast heeft, de M3 toch een klein beetje tegenvalt uiteindelijk en ik de RS4 altijd al een bangelijk scheurijzer gevonden heb, ...

ga ik toch nog voor de M3.

De RS4 is al op leeftijd in vergelijking met de andere twee vind ik, en de techniek staat zeker in dit segment verrevan stil.
                                  De motor van de C63, hoe goed ook, valt niet echt te vergelijken met de motor die in de Audi of de BMW ligt. ~450pk uit een 6.2 liter is verhoudingsgewijs niet echt om van achterover te vallen.
                                  Ik vind de M3 nog steeds de puurste van de drie en daarom krijgt hij mijn stem (en hij is zo mooi in het rood ), ook al is hij wat softer geworden en staan er enkele kilo's meer op de weegschaal dan zou mogen.

Comment

Ik kan er niet bij hoe je de M3 overstyled kan vinden en de C63 niet!
                                    Smaken en kleuren en twisten enz. ok maar in dit geval?

Komt de M3 ook met XDrive?
                                    In dat geval valt het Quattro voordeel van de A4 weg.

En zoals iemand iets hoger al zei, die A4 ziet er ondertussen écht wel oubollig uit...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

RS4 berline

- De coolste van de 3 (dik maar toch tikje discretie)
                                      - RS4 heeft 't mooiste interieur (die zetels alleen al...)
                                      - Zal waarschijnlijk later 't zeldzaamste zijn wegens productiestop A4 berline

Comment

Zonder twijfel de RS4!

De BMW valt zowiezo af, ik vind de e92 M3 echt kotslelijk. Het mag dan nog een state of the art masterpiece zijn, zo een wagen koop je met je hart, en niet met je verstand. En ik voel niets voor deze wagen...

Ook de AMG kan mij niet bekoren, ik ben geen fan van de styling, en nog veel minder van een automaat. Al was de versnellingsbak een spaceshuttlewaardig stukje gerobotiseerde techniek, op dat vlak houd ik mijn been stijf. Een echte driverscar moet een manuele versnellingsbak hebben.

Rest ons nog de RS4...what can I say? Schitterende looks, subliem interieur, Quattro, zalige V8 onder de motorkap...

Audi

Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

Working...
                                        X