Twee coupés die zéér goed op elkaar gelijken, en die sommige kopers ook hard zullen doen twijfelen.
Audi S5
BMW 335i Coupé
De Audi is duurder in aanschaf, al valt dat eigenlijk nog wel mee. Qua tax is 'ie wel een héél pak duurder dan de BMW, en ook z'n andere variabele kosten, en ook het waardeverlies, ligt hoger ... wat 'm dus uiteindelijk toch wel de duidelijk duurdere auto maakt. Anderzijds : 'ie heeft een V8 en is echt wel krachtiger en iets sneller. Plus 'ie heeft quattro-aandrijving, de BMW is RWD. Voor elk wat wils dus. Aangezien de automaat nog niet leverbaar is op de S5, staat ook de 335i hier enkel in manuele versie. Beide versies gaan hier in een sportieve outfit aan de start. (nota: Duitse prijzen)
Audi S5 : 55.900 EUR
+ metallic : 770 EUR
+ lederen interieur : 1.150 EUR
+ verw.voorzetels : 330 EUR
+ Audi Parking System Plus : 770 EUR
+ navigatiesysteem met DVD en MMI : 2.950 EUR
+ panorama-klapdak : 1.130 EUR
+ Adaptive Light : 350 EUR
+ 19" velgen : 1.075 EUR
+ interieurlijsten carbon : 300 EUR
+ licht- en regensensor : 125 EUR
+ auto.airco : 565 EUR
+ snelheidsregelaar : 265 EUR
+ diefstalalarm : 450 EUR
+ Bluetooth-telefoon in armsteun : 505 EUR
+ B&O Soundsysteem : 895 EUR
+ DAB : 235 EUR
+ Audi Music Interface : 245 EUR
= totaal 67.745 EUR
BMW 335i : 44.650 EUR
+ metallic : 770 EUR
+ leder interieur incl. verwarmde voorzetels : 1.450 EUR
+ M sportpack : 2.750 EUR
+ 19" velgen : 670 EUR
+ auto.airco : 770 EUR
+ armsteun vooraan : 150 EUR
+ voetmatjes : 100 EUR
+ comforttoegang : 600 EUR
+ regensensor en lichtsensor : 120 EUR
+ glazen zonnedak : 980 EUR
+ diefstalalarm : 460 EUR
+ snelheidsregelaar : 310 EUR
+ houten interieurlijsten : 490 EUR
+ DVD navigatiesysteem + ingebouwde Bluetooth telefoon : 3.970 EUR
+ DAB : 410 EUR
+ HiFi Logic 7 : 1.180 EUR
+ USB- of Ipod-aansluiting : 300 EUR
+ xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting : 450 EUR
+ PDC voor- en achteraan : 720 EUR
= totaal 61.310 EUR
Je krijgt 'm niet, stel dat je in de markt bent voor zo'n auto. Heb je de meerprijs (+ hoger verbruik + hogere taxen + hoger waardeverlies) er voor over, om met een quattro + V8 te rijden? Of kies je dan de BMW ? Argumenteer !
Audi S5
- 4,2-liter atmosferische V8
- 354 pk
- 440 Nm
- 0 - 100 km/u in ca. 5,1 sec
- topsnelheid 250 km/u (el.gelimiteerd)
- ECE-gemiddelde 12,4 liter / 100 km
BMW 335i Coupé
- 3-liter biturbo 6-cilinder in lijn
- 335 pk
- 400 Nm
- 0 - 100 km/u in 5,5 seconden
- topsnelheid 250 km/u (el.gelimiteerd)
- ECE-gemiddelde 9,5 liter / 100 km
De Audi is duurder in aanschaf, al valt dat eigenlijk nog wel mee. Qua tax is 'ie wel een héél pak duurder dan de BMW, en ook z'n andere variabele kosten, en ook het waardeverlies, ligt hoger ... wat 'm dus uiteindelijk toch wel de duidelijk duurdere auto maakt. Anderzijds : 'ie heeft een V8 en is echt wel krachtiger en iets sneller. Plus 'ie heeft quattro-aandrijving, de BMW is RWD. Voor elk wat wils dus. Aangezien de automaat nog niet leverbaar is op de S5, staat ook de 335i hier enkel in manuele versie. Beide versies gaan hier in een sportieve outfit aan de start. (nota: Duitse prijzen)
Audi S5 : 55.900 EUR
+ metallic : 770 EUR
+ lederen interieur : 1.150 EUR
+ verw.voorzetels : 330 EUR
+ Audi Parking System Plus : 770 EUR
+ navigatiesysteem met DVD en MMI : 2.950 EUR
+ panorama-klapdak : 1.130 EUR
+ Adaptive Light : 350 EUR
+ 19" velgen : 1.075 EUR
+ interieurlijsten carbon : 300 EUR
+ licht- en regensensor : 125 EUR
+ auto.airco : 565 EUR
+ snelheidsregelaar : 265 EUR
+ diefstalalarm : 450 EUR
+ Bluetooth-telefoon in armsteun : 505 EUR
+ B&O Soundsysteem : 895 EUR
+ DAB : 235 EUR
+ Audi Music Interface : 245 EUR
= totaal 67.745 EUR
BMW 335i : 44.650 EUR
+ metallic : 770 EUR
+ leder interieur incl. verwarmde voorzetels : 1.450 EUR
+ M sportpack : 2.750 EUR
+ 19" velgen : 670 EUR
+ auto.airco : 770 EUR
+ armsteun vooraan : 150 EUR
+ voetmatjes : 100 EUR
+ comforttoegang : 600 EUR
+ regensensor en lichtsensor : 120 EUR
+ glazen zonnedak : 980 EUR
+ diefstalalarm : 460 EUR
+ snelheidsregelaar : 310 EUR
+ houten interieurlijsten : 490 EUR
+ DVD navigatiesysteem + ingebouwde Bluetooth telefoon : 3.970 EUR
+ DAB : 410 EUR
+ HiFi Logic 7 : 1.180 EUR
+ USB- of Ipod-aansluiting : 300 EUR
+ xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting : 450 EUR
+ PDC voor- en achteraan : 720 EUR
= totaal 61.310 EUR
Je krijgt 'm niet, stel dat je in de markt bent voor zo'n auto. Heb je de meerprijs (+ hoger verbruik + hogere taxen + hoger waardeverlies) er voor over, om met een quattro + V8 te rijden? Of kies je dan de BMW ? Argumenteer !

Comment