Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S5 vs. BMW 335i

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Audi S5 vs. BMW 335i

Twee coupés die zéér goed op elkaar gelijken, en die sommige kopers ook hard zullen doen twijfelen.

Audi S5
    • 4,2-liter atmosferische V8
    • 354 pk
    • 440 Nm
    • 0 - 100 km/u in ca. 5,1 sec
    • topsnelheid 250 km/u (el.gelimiteerd)
    • ECE-gemiddelde 12,4 liter / 100 km

BMW 335i Coupé
    • 3-liter biturbo 6-cilinder in lijn
    • 335 pk
    • 400 Nm
    • 0 - 100 km/u in 5,5 seconden
    • topsnelheid 250 km/u (el.gelimiteerd)
    • ECE-gemiddelde 9,5 liter / 100 km

De Audi is duurder in aanschaf, al valt dat eigenlijk nog wel mee. Qua tax is 'ie wel een héél pak duurder dan de BMW, en ook z'n andere variabele kosten, en ook het waardeverlies, ligt hoger ... wat 'm dus uiteindelijk toch wel de duidelijk duurdere auto maakt. Anderzijds : 'ie heeft een V8 en is echt wel krachtiger en iets sneller. Plus 'ie heeft quattro-aandrijving, de BMW is RWD. Voor elk wat wils dus. Aangezien de automaat nog niet leverbaar is op de S5, staat ook de 335i hier enkel in manuele versie. Beide versies gaan hier in een sportieve outfit aan de start. (nota: Duitse prijzen)

Audi S5 : 55.900 EUR

+ metallic : 770 EUR
    + lederen interieur : 1.150 EUR
    + verw.voorzetels : 330 EUR
    + Audi Parking System Plus : 770 EUR
    + navigatiesysteem met DVD en MMI : 2.950 EUR
    + panorama-klapdak : 1.130 EUR
    + Adaptive Light : 350 EUR
    + 19" velgen : 1.075 EUR
    + interieurlijsten carbon : 300 EUR
    + licht- en regensensor : 125 EUR
    + auto.airco : 565 EUR
    + snelheidsregelaar : 265 EUR
    + diefstalalarm : 450 EUR
    + Bluetooth-telefoon in armsteun : 505 EUR
    + B&O Soundsysteem : 895 EUR
    + DAB : 235 EUR
    + Audi Music Interface : 245 EUR

= totaal 67.745 EUR

BMW 335i : 44.650 EUR

+ metallic : 770 EUR
    + leder interieur incl. verwarmde voorzetels : 1.450 EUR
    + M sportpack : 2.750 EUR
    + 19" velgen : 670 EUR
    + auto.airco : 770 EUR
    + armsteun vooraan : 150 EUR
    + voetmatjes : 100 EUR
    + comforttoegang : 600 EUR
    + regensensor en lichtsensor : 120 EUR
    + glazen zonnedak : 980 EUR
    + diefstalalarm : 460 EUR
    + snelheidsregelaar : 310 EUR
    + houten interieurlijsten : 490 EUR
    + DVD navigatiesysteem + ingebouwde Bluetooth telefoon : 3.970 EUR
    + DAB : 410 EUR
    + HiFi Logic 7 : 1.180 EUR
    + USB- of Ipod-aansluiting : 300 EUR
    + xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting : 450 EUR
    + PDC voor- en achteraan : 720 EUR

= totaal 61.310 EUR

Je krijgt 'm niet, stel dat je in de markt bent voor zo'n auto. Heb je de meerprijs (+ hoger verbruik + hogere taxen + hoger waardeverlies) er voor over, om met een quattro + V8 te rijden? Of kies je dan de BMW ? Argumenteer !
    243
    Audi S5
    62,96%
    153
    BMW 335i
    37,04%
    90

S5 S5 S5! Laat maar komen
    Nog juist lang werken en veeeel centjes verdienen , over die geldzaken ga ik me niet echt uitspreken, ik ken er gewoon niet genoeg van denkik

Comment

'k Heb deze poll gemaakt omdat ik zelf écht niet weet wat gekozen. Mocht de Audi niet (of maar 'n klein beetje) duurder zijn dan de BMW, dan nam ik meteen de Audi. Echter, de Audi is wél 'n pak duurder (als je de totale kostprijs over 3 jaar aan 30.000 km / jaar berekent, incl. verbruik en taxen, en ook rekening houdend met 't waardeverlies ... *slik* ). Maar de Audi is zoveel lekkerder (qua interieur, qua motor, vermoedelijk ook 'n pak zeldzamer, ...) en sneller.

Eerst wou ik nog 'es zéér Groen wezen en die nemen die op LPI gaat, maar beide motoren zijn direct ingespoten benzinemotoren en dat gaat bij beide dus nog niet (goed).

Voorts ben ik wel nog iemand die op z'n geld zit. Dus dan neig ik naar de BMW. Maar dan zie ik weer die S5 ... en dan smelt ik. En als je de motor hoort, hoe die roffelt... oh daar kan zelfs de zéér knappe 335i-sound vérre van tegen op.

Twijfelen... Ik slaap er nog een weekje over.

Comment

Puur qua looks... de S5, ik zie 'm regelmatig rondrijden en ik vind 'm werkelijk prachtig...
        Als ik m'n rijdershart én (dat is een meevaller) de rede laat spreken, de 335i...

Comment

Gilles, welke prijzen zijn dat? De Duitse, veronderstel ik? Bij ons kost een E92 335i 48.000 €.

Ik ga in ieder geval voor de 335i, sowieso mijn favoriete wagen in deze prijsklasse.
          Waarom? Hup:
          - goedkoper
          - sportief genoeg
          - merkliefde speelt ook wel mee.

Eigenlijk heb ik er nog nooit over nagedacht om iets kopen als een S4 of S5. Een RS4 of RS5 daarentegen ...
          120d Hatch Edition Sport

Comment

Na met een S5 gereden te hebben kies ik zeker en vast voor deze prachtige coupé!
            Man wat een drivers car!

Comment

Maarrrrr... ik ben zeer recentelijk van een full-on 6 cilinder-adept naar V8-geilaard gegaan...

Anderzijds die 4WD...

Comment

't Staat er nochtans.
                Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                (nota: Duitse prijzen)

Comment

Ik ben voor de BMW gegaan... Al zou ik geen van beide ooit kopen zonder automaat, maar goed. En zelfs dan zou ik in deze prijsklasse niet uitkijken naar deze modellen.
                  Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                    Maarrrrr... ik ben zeer recentelijk van een full-on 6 cilinder-adept naar V8-geilaard gegaan...

Anderzijds die 4WD...

Met geen stokken van de baan te krijgen die quattro, tractie blijft behouden op natte bochtige ondergronden zoals een trein op zn spoor!

Comment

RWD geeft de doorslag! 335i!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk Berichten
                        Met geen stokken van de baan te krijgen die quattro, tractie blijft behouden op natte bochtige ondergronden zoals een trein op zn spoor!
                        De 335xi heeft 'n 4WD-systeem dat zelfs nog ietsje beter is dan 't Audi quattro-systeem met TorSen. Alleen is de 4WD bij de BMW nog niet verkrijgbaar in de coupé. Was dat wel 't geval geweest, dan had ik uiteraard die hier gezet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                          RWD geeft de doorslag! 335i!
                          En voor geen 1.500 EUR laat je 'm inclusief 2 jaar garantie op motor en aandrijving naar 350 pk en 460 Nm brengen.

Comment

Smelt voor de blik van de S5..
                            (Foto getrokken op de A3Meeting 2007)

Comment

Niet omdat ik merkenblinde ben, maar geef mij toch de S5...

Wat een knap staaltje van geil design!!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                En voor geen 1.500 EUR laat je 'm inclusief 2 jaar garantie op motor en aandrijving naar 350 pk en 460 Nm brengen.
                                Ik zou die 1.500 EUR eerlijk gezegd liever besteden aan een degelijk diffje

Ik heb al wat meldingen gelezen van koelingsproblemen bij opgekietelde 335i's, is daar iets van aan?

edit: Wie biedt die 350pk + garantie? Lijkt me zo'n koopje...

Comment

De BMW heeft bijna alles voor zeker?

Motor (+- gelijke prestaties voor een fiscaal veel antrekkelijker exemplaar)
                                  Prijs
                                  Verbruik
                                  Zelfs de looks voor mij. De A5 heeft een zalig front, maar de rest van de wagen vind ik heel triest, de flank en de kont met name. De BMW is in dat opzicht veel homogener, en BMW blijft van overal herkenbaar. De A5 heeft een kont van de GM-groep of van een aziaat.

En de achterwielaandrijving!

Al bij al een zeer gemakkelijke keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                    Niet omdat ik merkenblinde ben, maar geef mij toch de S5...

Wat een knap staaltje van geil design!!

Idd, maar een knappere foto dan deze kan je er dan ook niet van maken.

Comment

Anyhow, nog 'es naar de pics van de donkergrijze S5 zitten zien op de CC, met rood leder en carbon binnenin. Aangezien geen van beide (noch S5, noch 335i) echte goeie trackday-karren zijn (te slap, geen sper, te zwaar), kies ik dan liever voor datgene dat me altijd veilig brengt waar 'k moet zijn (en dan wint de S5 lichtjes voor de BMW, omv. z'n quattro en z'n meer lineaire motor), en de auto die me meer 'n speciaal gevoel geeft (zeldzamere A5 + V8-motor).

Ik ga voor de S5. En 't eerste wat ik doe in de MMI, zijn die verschrikkelijke LED's vooraan definitief uitschakelen, aaaaaargh doedaweg!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Panterken Bekijk Berichten

Idd

Comment

Working...
                                        X