Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Maar serieus, de metaalklank van de M3, het gaat wel door been en merg, maar toch geen zo'n mooi geluid.
Meer lawaai van een ijzerzaag ofzo...
Agreed. Ik vind 'n standaard M3 ook niet zo mooi klinken. Als je echter de middendemper vervangt door 'n ander exemplaartje, klinkt 'ie echter metéén *bijna* als 'n E36 M3 3.0.
Anderzijds, zo (zoals die M54B32) klinken topmotoren nu eenmaal, dus de dag dat Audi's motoren zo gaan klinken, zitten ze op het niveau van BMW anno 2000 ongeveer.
Anderzijds, zo (zoals die M54B32) klinken topmotoren nu eenmaal, dus de dag dat Audi's motoren zo gaan klinken, zitten ze op het niveau van BMW anno 2000 ongeveer.
Moet dat het geluid zijn van een topmotor?
Als ik hier nu kijk, de S6 klinkt zéér zwaar ipv. de M5 meer hoogtoerig klinkt en ook meer door 'been en merg' gaat.
Ie is gewoon luider, ie schreeuwt het meer van de daken.
Maar puur op het geluid alleen is de S6 mooier, maar van de M5 is het meer fenomenaler, meer terwijl de S6 meer is.
'k Vind de Audi S V10 ook mooier klinken dan de BMW M V10, hoor. Ik heb 't persoonlijk niet zo op dat hees metaalachtig geschreeuw, waar trouwens ook de Audi S V10 "last" van heeft. Zal wel aan de bouwaard liggen.
Geef mij maar 'n Alpina- of AMG-V8-gebrabbel & -gedonder. Of de sound van de B7 RS4...
Als er een automaat beschikbaar wordt op de S5, dan zou ik voor de S5 gaan... Maar die is er nu nog niet, dus neem ik in dit geval de 335i (met automaat als het zou kunnen, want ik ben lui )
'k Vind de Audi S V10 ook mooier klinken dan de BMW M V10, hoor. Ik heb 't persoonlijk niet zo op dat hees metaalachtig geschreeuw, waar trouwens ook de Audi S V10 "last" van heeft. Zal wel aan de bouwaard liggen.
No way!
Geen 'hees metaalachtig' geschreeuw bij de V10.
Althans niet bij ons, misschien is het daarom ie zoveel olie verbruikt...
Van 't weekend heb ik mij het Duits tijdschrift 'Auto Zeitung' gekocht omdat daar een vergelijkende test instaat van de Audi S5 en de BMW 335i coupé.
Resultaat van deze test:
De Audi is groter dan de BMW. Dat is ook zo in het interieur. Vooral vooraan is de Audi ruimer. Achteraan wordt het verschil kleiner en zijn ze aan mekaar gewaagd. Ook de koffer van de Audi is ruimer. De Audi is dan ook een stuk zwaarder dan de BMW (125kg)
Hoewel de sportzetels van BMW al zeer goed zijn, worden de zetels van de Audi als nog beter bevonden.
Het geluidscomfort in het interieur is beter bij de BMW. De V8 van de Audi is alom present en klinkt forser door onder vollast.
Het veercomfort van de Audi die in deze test geschoeid was met 19'ers is vergelijkbaar met de BMW met 17'ers Runflats. Dit getuigt toch wel van het betere veercomfort van de Audi. Ook in beladen toestand blijft de Audi beter dan de BMW.
Aangezien de Audi 42pk meer heeft dan de BMW is het niet meer dan normaal dat de Audi wint qua prestaties. Toch is het verschil zeer klein. De BMW hoeft zich zeker niet te schamen.
Audi: 0-100 in 5,1 sec, 0-200 in 18,3 sec, 60-100 in 2,7 sec en 80-120 in 3,3sec
BMW: 0-100 in 5,5 sec, 0-200 in 19,1 sec, 60-100 in 2,8 sec en 80-120 in 3,4sec
Wat het verbruik betreft is BMW de grote winnaar. Het gemiddeld verbruik van de BMW is 11,8 liter tegenover 14 liter voor de Audi.
Wat de wegligging betreft is BMW de betere. De Audi heeft dan last van z'n hogere gewicht en dat zorgt voor onderstuur in de bochten. Het sturen is ook een stuk precieser bij de BMW.
Audi heeft wel het voordeel van de quattro wat zorgt voor een betere tractie. Ook is de Audi voorzien van een variabel sperdifferentieel
Blijft er nog het kostenplaatje over. De 335i is een stuk goedkoper dan de Audi, zelfs meer dan €10.000. Tesamen met de hogere ingeschatte restwaarde en de lagere gebruikskosten (tax, verbruik, verzekering) is de BMW zeker winnaar van dit hoofdstuk.
Of iemand deze meerprijs wil besteden aan de Audi is afhankelijk van persoonlijke smaak.
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Eigenlijk verkies ik atmosferische boven turbomotoren, maar de motor in de 335i is niet zomaar de eerste de beste turbomotor en behoort wel degelijk tot de besten van de klas.
Neem daar nog eens het hoge prijsverschil (ook kosten) bij en mijn keuze staat vast op de 335i.
Vergelijkende test tussen de Audi S5, de BMW 335i en de Mercedes CLK500.
Winnaar in deze test, geen rekening houdend met het budget en kostenplaatje, is de Audi S5. De kloof met de 335i si zo klein dat als je er ook de rekening gaat bijhalen de 335i de winnaar wordt in deze vergelijking.
De Mercedes blijft de dikste motor hebben, het beste comfort hebben en het beste bedieningsgemak.
De Audi is comfortabel en sportief tegelijk.
De BMW trekt eerder de kaart van sportieveling.
Alleszins kan gezegd worden dat de 335i een wagen is die vergelijkbaar is met concurrenten die 25 tot 40% duurder zijn... Een puike prestatie toch van BMW, niet?
OO 00 OO
Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.
Comment