Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30 VS. BMW 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo C30 VS. BMW 118d

Ik zou volgende week m'n keuze gaan maken voor m'n nieuwe wagen. Ik zit alleen met 1 probleempje Ik kan niet kiezen tussen een Volvo C30 1,6D of een BMW 118d...

* De Volvo C30:

- 1,6D met 110pk
    - Buitenkleur: Cosmic white met bodykit (java pearl of flint grey)
    - Binnenbekleding: Kalix/T-Tec binnenbekleding in Offblack/Quartz
    - Momentum uitvoering
    - 15" velgen met winterbanden
    - 18" Mestra of Nebula velgen met zomerbanden
    - Achterspoiler
    - Stuur & versnellingspook met Alu. inleg
    - En eventueel nog Performance Sound (ben ik nog niet zeker van)

Hij zou er dan ongeveer zo moeten uitzien:

* De BMW 118d

- 2 liter dieselmotor met 136pk
    - Buitenkleur: Alpineweiss
    - Binnenbekleding: Stof/leder - Orange/Schwarz
    - Option Line
    - Xenon's
    - Automatische airco
    - Multifunctioneel stuurwiel
    - M-sportstuur
    - Gespoten aanbouwdelen
    - Chrome-line buitenuitrusting
    - Sportzetels vooraan
    - Decoratieve lijsten Aluminium Akzentschliff
    - Snelheidsregelaar
    - Hemelbekleding in anthrazit
    - Standaard 16" velgen met winterbanden
    - 18" BMW velgen met zomerbanden (welke velgen weet ik nog niet)

De BMW zou er dan zo moeten uitzien (afhankelijk van de velgen natuurlijk):

Dus welke zouden jullie nemen als je mocht kiezen tussen deze 2 en eventueel waarom?
    129
    Volvo C30 1,6d
    34,11%
    44
    BMW 118d
    65,89%
    85
    Last edited by WC-eend; 18/03/2007, 17:01.
    Senna, Driven To Perfection

De C30 oogt sportiever maar de 1 zal ongetwijfeld meer rijplezier geven.

Ik zou het zelf niet goed weten, het hangt gewoon van de nieuwprijs en restwaarde af daar zou ik mij op baseren.

Alletwee heel leuke configuraties trouwens.

Comment

De 118D . Maar wel zonder chromé raamomlijsting. (Past niet bij witte buitenkleur) Dat oranje stof/leder is

Maar de C30 is ook een zeer knappe wagen... Moeilijk!
      1991 Mazda MX-5 NA
      Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
      www.dennisnoten.com - Flickr

Comment

Komen die op dezelfde prijs? Zeker de 1 dan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
          Komen die op dezelfde prijs? Zeker de 1 dan!
          Gisteren offerte laten maken voor de 1 maar dan zonder de xenons en dan was het zo'n +/- €400 goedkoper. Met de xenon's erbij en een extra korting is het dezelfde prijs ongeveer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
            Gisteren offerte laten maken voor de 1 maar dan zonder de xenons en dan was het zo'n +/- €400 goedkoper. Met de xenon's erbij en een extra korting is het dezelfde prijs ongeveer.
            Nice!

Wat een zalige snelle bak heb je met zo'n 118d!

Comment

ik ben niet zo'n grote fan van de 3deurs 1serie en zeker niet zonder M Pack dus kies ik voor de C30

Comment

Ik vind de 118d knapper, maar in 5-deurs idd nog knapper

Comment

Ik zou volgende week m'n keuze gaan maken voor m'n nieuwe wagen. Ik zit alleen met 1 probleempje Ik kan niet kiezen tussen een Volvo C30 1,6D of een BMW 118d...

* De Volvo C30:
                  - En eventueel nog Premium Sound (ben ik nog niet zeker van)
                  Ik zou het Eendje pakken; mooier en sportiever rijgedrag!

Alhoewel gaat de C30 exclusiever uitzien (ik zie er nog niet veel rondrijden...)

Rood; zou ik niet nemen, ik denk dat de 'High Performance audio' al goed genoeg zal zijn... Het kost ook dan ook maar 1/3 van het 'Premiumsound', die 1280,99 € kost tov. de High Performance audio die maar 413,22 € kost.

gTa heeft onlangs de Volvo V50 getest met High Performance audio en dat vond hij ervan;

Oorspronkelijk geplaatst door gTa

• Maar er zijn uiteraard ook goeie dingen !
                    • Het optionele soundsysteem (500 EUR) speelt goed! Oké, misschien iets teveel bass, je moet de equalizer bij de lage tonen zelfs onder nul afstemmen om een "egaal" geluid te krijgen ... maar de set speelt goed ! Ook de radio doet z'n werk goed. Wel een nadeel : de ontvangst van de Volvo V50 is, in vergelijking met de BMW's die ik erg regelmatig rijd, slecht. De tunnen onder het vliegveld van Wevelgem is de ideale testplek, zeker met StuBru erop. Bij de Volvo valt die volledig weg en is 'ie pas terug zo'n 100m na de tunnel terug op sterkte ; bij m'n BMW valt die nooit volledig weg, en is 'ie 20m na de tunnel al terug optimaal. ... Maar de sound van mijn BMW-basissysteem is om te huilen vergeleken met de klankkwaliteit van die V50 met optioneel systeem.
                  Oorspronkelijk geplaatst door gTa

Voor zijn prijs een héél erg goed systeem !! Een echte aanrader !!

Misschien zelfs af fabriek een beetje té veel bas, maar dat stel je met de ingebouwde equalizer (gescheiden voor- en achteraan !!) perfect af. Die equalizers zitten verborgen in het menusysteem van de auto, dus 't is een één keer afstellen naar je smaak, en daarna gedaan"-iets. Als die goed staat, heb je nog altijd de aparte, algemene afstelling van bass, treble, balance L/R en fader F/R, onder het menu dat achter de knop "tuning" verborgen zit (en veel makkelijker oproepbaar is). Afhankelijk van de kwaliteit van de radiozender, het soort muziek of uitzending stel je dan makkelijk de hoge en lage tonen een beetje bij.

't Is niet de bedoeling om 'm érg luid te gaan spelen, dan gaat het interieur (zeker de deurpanelen ... daar zijn ze weer) te hard meetrillen. Maar tot op een medium niveau (medium is bij mij een luidsterkte dat 't bijna niet meer mogelijk is om comfortabel een gesprek te voeren, "luid" is bij mij een volume waarbij je buiten de auto de tekst van de gezongen muziek kan verstaan) is 'ie van kwaliteit verrassend goed !

Het algemene klankbeeld is zeer treffelijk : de tonen worden mooi gescheiden (er zit dus een goeie 2-weg compo in, met een deftige scheidingsfilter), en de bassen blijven krachtig genoeg (voldoende versterking) en vol genoeg (voldoende grote en kwalitatieve woofer in de deuren onderaan). De hoge tonen zijn niet haarscherp (want dat vereist doorgaans zeer hoogstaande tweeters), maar nog altijd, voor een basissysteem, erg zuiver. Ik hoorde nooit het typische sissende geluid van de zovele basissystemen in andere auto's of merken.

Ik heb het standaardsysteem niet gehoord, maar in ieder geval : voor 500 EUR ben je met dit systeem schitterend bediend. Ik vraag me af of de 1.500 EUR die Volvo vraagt voor 't Premium Audio systeem eigenlijk nog wel de moeite is...
                  Dus als je voor de C30 zou kiezen, zou ik die optie zeker nemen!

Maar ik blijf voor de BMW gaan...

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                    Rood; zou ik niet nemen, ik denk dat de 'High Performance audio' al goed genoeg zal zijn... Het kost ook dan ook maar 1/3 van het 'Premiumsound', die 1280,99 € kost tov. de High Performance audio die maar 413,22 € kost.
                    Juist, heb mij vergist Het is Performance sound dat ik zou willen nemen dan en niet premium... Sowwy

Ondertussen ook al aangepast...

Comment

Juist, heb mij vergist Het is Performance sound dat ik zou willen nemen dan en niet premium... Sowwy

Ondertussen ook al aangepast...
                      Owkay, geen erg...

Zou je het nu nemen?

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                        Owkay, geen erg...

Zou je het nu nemen?
                        Ik zou het wel willen nemen als ik een C30 neem. Ik heb momenteel in mijn wagen een basstube steken en ik denk dat als ik het niet zou nemen in de C30, ik iets tekort ga komen...

Comment

De 118d maar niet in het wit!
                          Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gene Hackman Bekijk Berichten
                            De 118d maar niet in het wit!
                            Sorry geen andere keuze Ik vind wit een reteknappe combinatie voor sommige wagens en de 1 en de C30 vallen daar nu net onder

Comment

Ik kies voor de C30.
                              Kwa rijplezier moet hij niet al te veel onderdoen tegenover de 1-reeks en in het wit is de C30 toch schoner dan de BMW

De C30 zal exclusiever zijn en verbruikt ook minder

Comment

Het zijn alletwee héél mooie wagens!!
                                Maar die witte 1 met die velgen
                                Is echt supermooi !!!

Ik zou dus voor de 1 gaan!!

Comment

Is er iemand die ervaring heeft met het wit van BMW? Ik heb een beetje schrik ervoor omdat het geen metaalkleur is...

Comment

Is er iemand die ervaring heeft met het wit van BMW? Ik heb een beetje schrik ervoor omdat het geen metaalkleur is...
                                    Ik zal een 1 serie nooit in het wit nemen,krijg je volgens mij later nooit kwijt aan iemand

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      Ik zal een 1 serie nooit in het wit nemen,krijg je volgens mij later nooit kwijt aan iemand

Helemaal juist!
                                      Nora!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                        Tegen dat hij moet verkocht worden is het helemaal in!

Comment

Working...
                                        X