Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30 VS. BMW 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik vind de C30 ontelbaar keer knapper... maar in mijn ogen heeft de BMW zijn techniek als voordeel. (RWD, Zeer aangename motor, ...)

Daarom de 118d!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
      Die kost 1799 Euro en maakt hem dan ineens een pakje duurder en waar je buiten het optisch zicht niets aan hebt.
      Het optische zicht, is dat zoiets als het optische geluid maar dan visueel??

Sorry, ik ben aan't zagen.
      Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
      • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
      • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
      • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Lol !!

Ik zou dan toch die C30 zonder Bodykit nemen, en wat andere opties in de plaats..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
          Lol !!

Ik zou dan toch die C30 zonder Bodykit nemen, en wat andere opties in de plaats..
          Zoals de 2.0D dan bevoorbeeld?
          Senna, Driven To Perfection

Comment

En xenon ja, wat ik toch een must vind, ook qua veiligheid..

Wij zouden dat thuis nu eens altijd nemen, xenon + airco + leder + snelheidsregelaar, 4 musts voor mijn vader !

Deze opties hebben we dus ook op de auto's thuis..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedExceed Bekijk Berichten
              En xenon ja, wat ik toch een must vind, ook qua veiligheid..

Wij zouden dat thuis nu eens altijd nemen, xenon + airco + leder + snelheidsregelaar, 4 musts voor mijn vader !

Deze opties hebben we dus ook op de auto's thuis..
              Bwa de xenon's vind ik hier in België eigenlijk niet nodig. Het enige waarom ik dit dan ook op de 1 zou nemen is voor de LED-achterlichten.

Airco en cruise vind ik ook een must maar het leder wil ik niet omdat ik het oranje/zwart halflederen interieur zo knap vind op de 1 en bij de Volvo vind ik dat kalix/T-Tec in zwart/quartz ook prachtig.

Comment

'k Zal hier wa tegengewicht moeten brengen zeker?
                De C30 natuurlijk

Eerlijk? De 1 rijdt ongetwijfeld echter. Maar de zetels vind ik beter in de C30. Interieur vind ik mooi in de C30, mocht die afgeronde bak op het dashboard er niet opliggen (tellerkap) vind ik dat van de 1 prachtig.
                Maar vanbuiten vind ik de C30 mooier.

In elk geval, laat je leven niet leiden door het forum, maar laat je wel informeren door het forum en koop vooral de wagen waarvan je zelf denkt dat je er elke dag zult van genieten!

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                  In elk geval, laat je leven niet leiden door het forum, maar laat je wel informeren door het forum en koop vooral de wagen waarvan je zelf denkt dat je er elke dag zult van genieten!
                  Tuurlijk, maar ik vroeg me toch af wat de gemiddelde forumer zou kiezen En eigenlijk veel meer mensen dan ik gedacht had die voor de C30 kiezen. De C30 is een zeer knappe wagen maar dat vind ik van de 1 ook Ik weet het gewoon niet. Ik zou ze liefst allebei hebben maar dat is dus geen mogelijkheid. Ik zit dus met een "luxe-probleem" Dit weekend nog eens gaan testrijden met de C30 en dan maandag nog eens met de 118d en dan zien we wel wat het uiteindelijk word.

Comment

Het zijn beide mooie wagens.

Ik vind dat de C30 er lekker agressief uitziet voor een volvo.
                    De neus vind ik prachtig, aan het gat heb ik even moeten wennen (al duurde dat niet lang).

De BMW vind ik een zalig voertuig, lekker agressief en sportief. Maar ik zou eerder opteren voor een 120d, wat jammergenoeg niet in de opties van deze poll staat.

De BMW heeft toch nog iets meer PK dan de Volvo, dus : BMW.
                    M-stuur en sportzetels zijn een must...

Comment

Dit is een moeilijke bevalling, zeer zeker. Ik heb er (deels) ook voor gestaan, dus ik weet hoe 't voelt.

Als je de C30 knap vindt (het is een minderheid, maar er is dus een groep overtuigde fans), dan is 't moeilijk om er neen tegen te zeggen. Maar ... het is niet al buik en hart wat spreekt : als je de beide auto's goed gaat vergelijken, dan spreekt het verstand nogal vaak voor de BMW. In dit geval hier, is 'ie financieel gezien de interessantere van de twee (goedkoper in aankoop, hogere restwaarde), krachtiger, sneller, en beter afgewerkt. Alhoewel dat de '1 3-deurs ook geen reuzenkoffer heeft, is 'ie wel makkelijker bruikbaar en beter belaadbaar. En in de '1 heb je even veel plaats voorin.
                      De C30 is echter iets ruimer voor z'n twee passagiers achteraan, de '1 is op dat vlak kleiner. En 'ie heeft dus z'n exclusiviteit mee af fabriek. De verkoop blijft trouwens ondermaats (bron = zaakvoerder van Volvo-dealerships), dus zeldzaam blijft 'ie zowiezo, in zekere zin.

Eigenlijk is 't vrij simpel : als je houdt van écht rijden, en een snedig en goéd weggedrag op prijs stelt, dan kan je bijna niet om de BMW heen. Want geloof me : de C30 rijdt geenszins zo leuk en goed als de BMW '1 ... die laatste is een grote MINI qua rijgevoel (zeer direct, ultra-precies, levendig, speels zelfs), terwijl de Volvo C30 eerder een voorwielschuiver is, duidelijk meer zijdelingse neiging heeft, zich niet zo lekker voelt bij dynamischer bochtengedrag.
                      Is zo'n weggedrag jou vreemd, rijd je dus nooit zo, dan verliest de BMW '1 een grote troef. Maar dan houdt 'ie nog z'n betere motor, z'n financiële voordeel, en z'n afwerkings- en materiaalkwaliteit als voordelen over. Toegegeven : je ziet 'm op élke straathoek, en dat kan een nadeel zijn als je iets zoekt dat "anders" is.

Eerlijk? Als je wérkelijk een witte '1 3-deurs met 18" en xenonnetjes, en dat oranje/zwarte interieur, neemt, dan ben je even exclusief als met een C30.

Comment

Het is beslist, zal een BMW 118d worden Maandag na de testrit zal hij besteld worden. Alleen weet ik nog niet welke dealer. Er zijn er 2 in de running

Comment

Kan je je exacte configuratie van je 118d eens weergeven hier ? Opties enzovoort ?

Thanks !

Comment

Het is beslist, zal een BMW 118d worden Maandag na de testrit zal hij besteld worden. Alleen weet ik nog niet welke dealer. Er zijn er 2 in de running
                            Hehe had ik het niet gedacht Proficiat met de keuze, na de testrit zal je wellicht nog meer in de wolken zijn! Wat de kleur betreft, wit is enorm gedurfd, maar is het kleur dat meer en meer opkomt. Op elk internationaal autosalon vind je meer en meer van de modellen terug in het wit. Naast het feit dat de lijnen van de wagen beter tot zijn recht komen is het ook vrij exclusief in vergelijking met de huidige tendens: saphierzwart, sparkling graphite, monaco blauw...

Comment

Proficiat met je beslissing WC-eend!
                              Laat ons weten hoe de testrit is geweest...

Comment

Thnx allemaal.

Hier de configuratie:

118d

Buitenkleur: Alpineweiss III
                                Interieur: Stof/Leder - Organge/Schwarz

Extra opties:

- Multifuntioneel stuurwiel
                                - Alu. velgen styling 222 16" met winterbanden
                                - Gespoten aanbouwdelen
                                - Chrome-line buitenuitrusting
                                - Decoratieve lijsten in Aluminium Akzentschliff
                                - Snelheidsregelaar
                                - M sportstuur
                                - Hemelbekleding in anthrazit
                                - Option Line
                                - Automatische Airco
                                - Xenon
                                - Hogedrukreiniging voor koplampen
                                - Er komen ook 18" velgen met zomerbanden maar welke weet ik nog niet. Voorstellen zijn altijd welkom De styling 217 zoals op de foto's vind ik wel knap...

Foto's zoals ie zou moeten zijn:

Interieur:

Comment

Absoluut deze configuratie, én met deze 18" velgen..

En als het er nog bij kan, neem dan ook de radio Professional !

Comment

Ahja was het vergeten te zeggen. ik overweeg nog om de M-sportophanging erbij te nemen

Comment

Zeer knappe auto. 'k Heb "jouw" auto dus al live gezien, en testgezeten. Ik zou het zelf niet durven, zo'n witte, maar mocht ik geen LSE hebben besteld en wél een 3-deurs eentje willen, ik zou waarschijnlijk 'n andere kleur hebben gekozen maar wél altijd jaloers hebben geweest van elkeen die 'm toch in 't wit nam. En dat interieur in stof/leder oranje/zwart vind ik zelfs knapper dan het lemon leder in de mijne ... jammer dat dat interieur niet te krijgen is op de LSE.

Zéér zeer mooie '1 !

Wat betreft de M Sportophanging : veel harder is die niet, maar toch wel wat. Langere oneffenheden slikt 'ie probleemloos, 't zijn eerder de korte, harde stoten (putdeksels, wegdeknaden, putten in de weg, ...) die 'ie duidelijk harder doorgeeft. Zeker in combinatie met 18" laagprofielbanden. Maar ik vind het persoonlijk een duidelijke aanwinst voor 't weggedrag ! Je zal versteld staan wat een af fabriek BMW kan, met M ophanging en performante banden...

Iemand suggereert hier ook de radio Professional. Ikzelf zou dat eventueel ook wel durven aanraden. Maar dan enkel als je van plan bent om MP3-CD's te gaan afspelen. De gewone CD-radio kan dat (jammer genoeg) niet.

En inzake de velgen, ik geef je alvast enkele prijsideetjes.
                                      • Styling 208M (18" van 't M Sport Pack) : velgen origineel BMW, nieuw, op factuur, met banden Goodyear Eagle NCT5 (OEM-kwaliteit) : ca. 1.800 EUR ipv. 2.890 EUR aanbevolen verkoopprijs
                                      • Dubbelspaak Styling 182 (18" accessoire-velg, cfr. Felgenkatalog op bmw-treff) : idem, nieuw, OEM, op factuur : ca. 1.650 EUR incl. banden, ipv. ca. 2.700 EUR aanbevolen verkoopprijs
                                      • Sterspaak Styling 180 (18" accessoire-velg) : idem, ca. 1.800 EUR incl. banden, ipv. 2.700 EUR aanbevolen verkoopprijs
                                      • Sterspaak 2-delig Styling 179 (zie de '1 van Nemo) : idem, ca. 2.200 EUR ipv. 3.150 EUR aanbevolen verkoopprijs
                                      Dit is op basis van een lijst die 'k al zo'n 3 maanden geleden heb doorgemaild gekregen van m'n mannetje in Duitsland, dus dit is niet verbindend. Maar 't geeft een idee.

Comment

Ik heb voor de volvo c30 gestemd die vind ik veel mooier dan de bmw 1 .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door new_megane Bekijk Berichten
                                          Ik heb voor de volvo c30 gestemd die vind ik veel mooier dan de bmw 1 .
                                          Hij heeft BMW gekozen.
                                          Dat hij nu maar snel zijn avatar verandert...
                                          Last edited by ; 21/03/2007, 18:26.

Comment

Working...
                                          X