Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo C30 VS. BMW 118d

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door WC-eend Bekijk Berichten
    Is er iemand die ervaring heeft met het wit van BMW? Ik heb een beetje schrik ervoor omdat het geen metaalkleur is...
    Yoda007 van dit forum rijdt met een witte 118d met wat extra reclame. Die reclame weg gedacht, is het een spuuglelijke auto in het wit.

Wat mij betreft mag je zoiets nooit doen.

Voor de rest haal je met een 118d natuurlijk een heerlijkheid in huis. Rijdt lekker, geen sprintbom maar wel erg sportief, veel opties, hoge verkoopwaarde. Ik zou niet twijfelen en voor de BMW gaan.
    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

Comment

Absoluut de BMW.

Het uiterlijk van de C30 roept gemengde gevoelens op, en ik vind het interieur maar niks.

De 3-deurs 1-serie is een grote verbetering tov de 5-deurs, ook van de aangepaste motor verwacht ik veel (115 pk --> 136 pk).

Edit: moet je geen sportophanging nemen als je 18i eronder wil leggen?
      Last edited by Ingo; 18/03/2007, 23:22.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk Berichten
        Edit: moet je geen sportophanging nemen als je 18i eronder wil leggen?

Dat zie ik nog als de 18" velgen eronder liggen. In de bandencentrale waar ik altijd ga kunnen ze hem verlagen voor €300, dus goedkoper en eventueel lager leggen dan van fabriek af indien je het wenst. Zou het ook nog graag een beetje comfortabel houden
        Senna, Driven To Perfection

Comment

Okay, maar in ieder geval niet in het wit !!!

Le Mans blauw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ingo Bekijk Berichten
            Okay, maar in ieder geval niet in het wit !!!

Le Mans blauw
            In het wit of gene

Le Mans blauw is een zeer mooie kleur maar dan zou ik het M-pakket al moeten nemen...

Comment

Doe mij dan maar de C30, een 1 serie in 3 deursuitvoering vind ik erg lelijk

Comment

Pfffffffffff ik twijfel zelf ook hard

Zal er nog paar dagen over denken

Comment

Denk dat ik toch voor de 1 serie zou gaan.

Mits wat aanpassing kun je er de knappere wagen van maken.

Comment

Welke aanpassingen ?

Comment

Ik zou de Bimmer kiezen omwille van het rijplezier. Alleen zou ik die nooit in het wit willen.
                      Geen sportophanging op de Bimmer?
                      120d Hatch Edition Sport

Comment

1. Er is wel een groot verschil in Motor (1.6 tov 2.0)
                        2. De 118d zou ik persoonlijk iets anders kiezen, maar de Volvo vind ik persoonlijk helemaal niets ...

Comment

Gisteren offerte laten maken voor de 1 maar dan zonder de xenons en dan was het zo'n +/- €400 goedkoper. Met de xenon's erbij en een extra korting is het dezelfde prijs ongeveer.
                          Dan stem ik op de BMW. 'Ie zal beter z'n waarde houden, dus 't wordt zowiezo de betere deal voor de portemonnaie. En met z'n 136pk en z'n 300 Nm, en het betere onderstel, zal 'ie duidelijk meer rijplezier bieden ook.

Comment

Moest ik voor dezelfde keuze staan, het zou de 1 worden. Verdomme wat ben ik conservatief

Comment

Een witte 3-deurs BMW '1 met dat zwart/oranje interieur en de geslepen alu-lijstjes ... en dan zéker met die knappe 18"-velgen : Toch zéér knap hoor. Stond zo eentje in Genève. Ik ga 't niet gauw zeggen van een BMW eentje, maar : zeer knappe auto.

Comment

De Bmw 118d in deze configuratie met die 18" velgen gaat voor mij toch nog altijd boven een C30 1.6d, en ze mogen voor mij ook beiden in het wit.. !

Comment

De Bmw 118d in deze configuratie met die 18" velgen gaat voor mij toch nog altijd boven een C30 1.6d, en ze mogen voor mij ook beiden in het wit.. !

Comment

de nieuwe 118d heeft meer Pk's dan de vorige versie , en dat was nodig want de eerste versie vond ik een beetje traag De C 30 is voor mij één van de lelijkste auto's die momenteel verkocht worden Dan rij ik nog liever in een roze Lada , dan in een C 30 gezien te worden

Comment

Maandag om half 9 testrit met de nieuwe 118d. Daarna zal ik m'n definitieve beslissing maken en zal m'n nieuwe besteld worden

Comment

Ik zou volgende week m'n keuze gaan maken voor m'n nieuwe wagen. Ik zit alleen met 1 probleempje Ik kan niet kiezen tussen een Volvo C30 1,6D of een BMW 118d...
                                        Waarom een 1.6D en geen 2.0D ?

De C30.
                                        Mijn mening : de BMW1 vind ik al van de eerste dag een lelijk ding, zowel van buiten (dat hangbuikzwijneffect en die kinderachtige ogen vooraan) en binnen is het één en al designsaaiheid troef. De 3-deurs-uitvoering verandert daar weinig aan.

Ik vind hier trouwens geen prijsvergelijking tussen beide wagens. Dat heeft geen belang voor jou ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                          Waarom een 1.6D en geen 2.0D ?

De C30.
                                          Mijn mening : de BMW1 vind ik al van de eerste dag een lelijk ding, zowel van buiten (dat hangbuikzwijneffect en die kinderachtige ogen vooraan) en binnen is het één en al designsaaiheid troef. De 3-deurs-uitvoering verandert daar weinig aan.

Ik vind hier trouwens geen prijsvergelijking tussen beide wagens. Dat heeft geen belang voor jou ?
                                          Geen 2.0D in de C30 omdat het me dan te duur uitkomt. Nu zit ik voor de C30 op een 26000 Euro en als ik dan nog een 2.0D wil komt er nog eens 1500 Euro bovenop. Ik weet dat een C30 1.6D en een 118d niet vergelijkbaar is qua motorisatie maar ik zit ook aan een budget waar ik het liefst van al nie teveel wil over gaan. Het is eigenlijk de bodykit die de C30 de das om doet. Die kost 1799 Euro en maakt hem dan ineens een pakje duurder en waar je buiten het optisch zicht niets aan hebt. Een C30 zonder bodykit is geen optie daar ik hem niet graag zie zonder bodykit.
                                          De BMW komt zelfs op iets minder dan 26000 Euro en daar krijg ik dan een dikkere motor, xenons en nog wat voor terug. Opties die ik dus bij de C30 niet zou hebben voor hetzelfde geld.

Comment

Working...
                                          X