Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5 sportback Diesel 150PK VS Benzine 190PK

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
    zigolle , boek gewoon twee testritten bij D'ieteren, doe je dagdagelijkse trajecten eens, trap eens op zijn staart en rij eens rustig. Bekijk dan eens het verbruik. Nu is iedereen gewoon aan het gokken.

feit blijft: verbruik van een benzine is enorm afhankelijk van rijtraject, autostrade/stadverkeer en de zwaarte van de voet. En het verbruik kan serieus uiteen liggen. Zie mijn voorbeeld van mijn broer en mijn vRS (2.0tfsi 220pk) 8-9L tov 14L. De uitersten van een diesel ligt veel dichter bij elkaar. Ben ook van mening dat veel eigenaars die nu een benzine hebben terug zullen overschakelen naar diesel (wanneer er geen ander alternatief zal zijn). Ken weinig mensen die tevreden zijn over het verbruik van hun benzine (incl mezelf).,
    Die proefritten bij D'ieteren is nog geen slecht idee en wist ook niet dat dit kon, maar ik ga er eens achter horen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zigolle Bekijk Berichten

Die proefritten bij D'ieteren is nog geen slecht idee en wist ook niet dat dit kon, maar ik ga er eens achter horen
      natuurlijk kan dit, wel na te zien met jouw dealer of ze deze motorisaties staan hebben. De 150pk diesel zeer waarschijnlijk, de 190pk benzine zal afwachten zijn. Hij dient er wel voor te betalen, dus best bij je eigen dealer doen.
      en anders een tweedehands dealer zoeken die dergelijk model staan heeft en testritje versieren

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten

natuurlijk kan dit, wel na te zien met jouw dealer of ze deze motorisaties staan hebben. De 150pk diesel zeer waarschijnlijk, de 190pk benzine zal afwachten zijn. Hij dient er wel voor te betalen, dus best bij je eigen dealer doen.
        en anders een tweedehands dealer zoeken die dergelijk model staan heeft en testritje versieren
        Aaaah goed om te weten ik ga dat eens bespreken met mijn dealer dan wat de mogelijkheden zijn

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
          Hangt gewoon veel int kopke. Ik snap dat je daar niet persé tevreden van bent. Maar het enige verschil is dat je dat iets vaker ziet. Dat een diesel tegenwoordig makkelijk 300 euro kost per jaar aan taks, en dat de aanschafprijs makkelijk 2000 euro hoger ligt, dat is men snel vergeten.
          +1 Daar kan je al veel benzine voor oprijden.En het plezier van met een naft te rijden is pakken hoger dan diesel....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten

+1 Daar kan je al veel benzine voor oprijden.En het plezier van met een naft te rijden is pakken hoger dan diesel....
            Met het eerste akkoord, met het tweede niet volledig. Het tweede hangt er beetje vanaf, die Audi 190pk benzine heeft mooie koppelwaarden 340 nm bij 1450 toeren en zal wel aangenaam en comfortabel rijden. Maar als je zoals bij mijn vorige wagen je slechts 240 nm hebt bij 2400 toeren en toch 200 pk is dat minder comfortabel.... Even snel, maar totaal ander rijgedrag. Die wou ik wel wisselen eigenlijk voor de diesel met minder pk achteraf bekeken. Heb lesje geleerd. Tenzij je voor iets sportiefs wou gaan, dan waren die waarden beter gepast.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door THE GREEN HORNET Bekijk Berichten

Met het eerste akkoord, met het tweede niet volledig. Het tweede hangt er beetje vanaf, die Audi 190pk benzine heeft mooie koppelwaarden 340 nm bij 1450 toeren en zal wel aangenaam en comfortabel rijden. Maar als je zoals bij mijn vorige wagen je slechts 240 nm hebt bij 2400 toeren en toch 200 pk is dat minder comfortabel.... Even snel, maar totaal ander rijgedrag. Die wou ik wel wisselen eigenlijk voor de diesel met minder pk achteraf bekeken. Heb lesje geleerd. Tenzij je voor iets sportiefs wou gaan, dan waren die waarden beter gepast.
              Tis inderdaad heel belangrijk wat je zelf verwacht van rij-karakteristieken. In een kleine of sportief ingestelde wagen, zal een benzine sneller plezanter zijn, om wat sportief mee te gaan rijden. In een grotere wagen, als je wat meer op het gemak, rustig wilt toeren, zal het koppel van een diesel onderin plezanter zijn.

Daarnaast, dit verschil is wel een stuk groter bij een manuele wagen dan bij een (goede) automaat. Als je benzine vanzelf en vlot(!) 3 versnellingen terugschakelt bij een kick-down, dan maakt het minder uit dat deze minder koppel heeft in lage toeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                Daarnaast, dit verschil is wel een stuk groter bij een manuele wagen dan bij een (goede) automaat. Als je benzine vanzelf en vlot(!) 3 versnellingen terugschakelt bij een kick-down, dan maakt het minder uit dat deze minder koppel heeft in lage toeren.
                op koppel kunnen rijden is toch steeds interessanter, zelfs met automaat. Automaat heeft nog steeds een bepaalde vertraging en 3 vitessen terug moeten schakelen .. zal de wagen bruut overkomen bij kickdown.
                Rij al twee jaar met een dsg, blijf er toch gemengde gevoelens bij hebben. Gewoon rijden is een droom, sportief rijden ... kan het toch nog steeds niet tippen aan manueel schakelen. De snelheid van schakelen is subliem maar reageert niet altijd hoe jij het wilt. Autostrade maakt het uiteraard niet uit maar op de kronkelwegeltjes... Meestal schakel ik dan zelf met de flippers.

Comment

Tja, wat brengt het eigenlijk allemaal op den dag van vandaag? Heb zelf ook diesel gehad hiervoor van 260pk en 600 nm,nu de helft minder in benzine auto.
                  Vind hem vlot genoeg ,30,50,70 en 90 op gewone banen.Allemaal te zien hoe ge het bekijt zenne

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny65 Bekijk Berichten

Tja, wat brengt het eigenlijk allemaal op den dag van vandaag? Heb zelf ook diesel gehad hiervoor van 260pk en 600 nm,nu de helft minder in benzine auto.
                    Vind hem vlot genoeg ,30,50,70 en 90 op gewone banen.Allemaal te zien hoe ge het bekijt zenne
                    Ik ben wel beetje zwaarder gegaan eigenlijk.In de richting van uw vorige auto. Maar voor mij is dat eigenlijk niet om sneller te rijden maar vind het toch heel leuk al dat koppel.Ook bij gewone snelheden. Neemt niet weg dat een minder krachtige uiteraard ook voldoet. Voor het vermogen moet je het niet meer doen, enkel voor het comfort. Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik een half uurtje met mijn, vrouw haar toch wel trage Espace gereden heb, ik dit ook zo weer gewoon ben. Die heeft zo'n 340 Nm en slechts 130 pk en toch rijdt dat ook comfortabel op koppel.
                    Moet enkel incalculeren dat die wat trager is, maar is een gewoonte die snel aanpast... Ik heb het niet zo voor sportieve wagens, heb liever iets dat gezapiger rijdt. Heb je tegenwoordig veel meer aan. (gezapiger bedoel ik niet het woord traag mee)
                    Normaal zou ik een diesel durven aanraden hierom, maar die 190 pk benzinemotor van Audi lijkt me wel wat gezien zij specs.
                    Last edited by THE GREEN HORNET; 02/05/2018, 01:36.

Comment

Ik heb er nu 7000 km opzitten met een A5 sportback 2.0 tfsi Quattro 252pk, een gevarieerd rittenpatroon (rond de kerktoren + autosnelweg) en klok nu af op net geen 10 liter. Let wel 7,5 is mogelijk maar dan in eco mode en auto rijdt bijlange niet meer zo leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 4rings Bekijk Berichten
                        Ik heb er nu 7000 km opzitten met een A5 sportback 2.0 tfsi Quattro 252pk, een gevarieerd rittenpatroon (rond de kerktoren + autosnelweg) en klok nu af op net geen 10 liter. Let wel 7,5 is mogelijk maar dan in eco mode en auto rijdt bijlange niet meer zo leuk
                        Ik was van plan om de file ritten (Die ik helaas regelmatig doe) in eco mode te doen en dan de andere stukken in comfort/Dynamic
                        Nu vroeg ik mij eigenlijk af hoe de Auto modus zich eigenlijk gedraagd is dat misschien een goede combinatie van comfort/sportief/eco ? De modus klinkt alsof die dat automatisch regelt, maar heb er helaas geen ervaring mee maar jij misschien wel ondertussen

Comment

Verwacht geen wonderen van die eco of andere modussen.
                          Enkel in sport gaat die hoger in de toeren, maar in ECO is het vooral je gaspedaal dat veel trager reageert.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Verwacht geen wonderen van die eco of andere modussen.
                            Enkel in sport gaat die hoger in de toeren, maar in ECO is het vooral je gaspedaal dat veel trager reageert.
                            Aaaah oke dat wist ik niet Toevallig ervaring met Auto modus van Audi? Weet niet of dat een goede balans is als je er niet te veel mee bezig zijn met het selecteren van verschillende modus.
                            Weet niet of die modus weet dat hij op Eco moet gaan als je aan het cruisen bent en in dynamic (sport) moet gaan als je op je gas trapt.

Comment

Ja, ik had dat in mijn A6.

Bij Audi vind ik die modi intelligenter dan bij BMW.
                              Zelfs als je een tijdje in dynamic rijdt, maar op constante snelheid, dan schakelt die op om met lage toeren te rijden. Begin je wat agressiever te rijden, dan blijven de toerentallen hoog, en is de respons ook agressiever op het gaspedaal.

Bij BMW is sport eigenlijk gewoon 1-2 vitessen lager dan in Comfort of ECO.

Snap ook niet dat iedereen de automatische bak van BMW zo subliem vindt, ik vond de multitronic van Audi fantastisch, en zelfs de DSG in de Polo van mijn vrouw vind ik beter dan de bak in mijn BMW 5 nu.

Comment

Idd Tommie1,

zelfde met mijn Giulia Veloce (280 pk), dynamic houdt hij zich scherper tenzij je lange tijd niets doet, dan is die even dorstig of zuinig als andere modi. Gaat alleen sneller reageren.

Ivm verbruik: reken gewoon op 9 à 10 liter benzine ook voor die Audi indien je nog enigzins fun wil hebben.
                                Zuinig rijden lukt enkel bij lange constante ritten.
                                Soms probeer ik het ook en dan hou ik de auto rond 8l, en iets daarna zeg ik: f*ck it en stuif weg.

Comment

Als je dat telt voor de benzine tel dan ook maar acht liter voor de diesel.

Comment

Of je pakt toch de 1.4 benzine, heb je wa minder pk's maar die heeft ook wel genoeg koppel om deftig te rijden en ge gaat geen 9 liter verbruiken .

Comment

Ik ben wel beetje zwaarder gegaan eigenlijk.In de richting van uw vorige auto. Maar voor mij is dat eigenlijk niet om sneller te rijden maar vind het toch heel leuk al dat koppel.Ook bij gewone snelheden. Neemt niet weg dat een minder krachtige uiteraard ook voldoet. Voor het vermogen moet je het niet meer doen, enkel voor het comfort. Ik moet eerlijk zeggen dat, als ik een half uurtje met mijn, vrouw haar toch wel trage Espace gereden heb, ik dit ook zo weer gewoon ben. Die heeft zo'n 340 Nm en slechts 130 pk en toch rijdt dat ook comfortabel op koppel.
                                      Moet enkel incalculeren dat die wat trager is, maar is een gewoonte die snel aanpast... Ik heb het niet zo voor sportieve wagens, heb liever iets dat gezapiger rijdt. Heb je tegenwoordig veel meer aan. (gezapiger bedoel ik niet het woord traag mee)
                                      Normaal zou ik een diesel durven aanraden hierom, maar die 190 pk benzinemotor van Audi lijkt me wel wat gezien zij specs.
                                      Als ik dat zo lees denk ik dat je ook snel zou gewend raken aan mijn golfje want die heeft een comfortabel koppel voor zijn gewicht en is onder de streep aanzienlijk rapper dan die espace

Nu goed ik denk dat er uiteindelijk niet echt een goeie reden is om in dit geval voor de diesel te gaan, met 25000 km per jaar... en dan is die 2.0 tfsi 190 pk wel een aanlokkelijke keuze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Als ik dat zo lees denk ik dat je ook snel zou gewend raken aan mijn golfje want die heeft een comfortabel koppel voor zijn gewicht en is onder de streep aanzienlijk rapper dan die espace

Nu goed ik denk dat er uiteindelijk niet echt een goeie reden is om in dit geval voor de diesel te gaan, met 25000 km per jaar... en dan is die 2.0 tfsi 190 pk wel een aanlokkelijke keuze.
                                        Wie weet koop ik me er wel ene binnenkort.... Voor mijn vrouw als 't minder goed gaat tussen ons

Comment

• goeie test van twee instappers binnen hetzelfde segment:
                                          https://www.autoweek.nl/video/vw-art...pe-dubbeltest/
                                          Bevestigt eigenlijk mijn eigen gevoel (na een 316i te hebben gehad): 136 pk / 220 nm voelt in een BMW wat magertjes aan omdat je ver onder de limieten van het onderstel blijft, maar in een Arteon (en bij uitbreiding een Passat, A4, A5) valt met 150 pk / 250 nm prima te leven.

Comment

Working...
                                          X