Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    ik snap het niet goed, de ene voelt dat wel, de andere voelt het niet. Ik merk het verschil, had een F30 316i en deed eens een testrit met een Audi A4 1.4 150pk, en ik vond dat je het verschil goed kon voelen, die A4 rijdt niet beter dan een passat ofzo.
    Ja ik snap dat ergens wel. Ik heb een 318d en mijn vriend een A4 (B 2.0TDI. En in dagelijks verkeer merk ik dat niet en ik ben niet geheel onwetend als het op autos aankomt. Ik merk het alleen als je de BMW goed de sporen geeft in een bocht of als je vertrekt aan een kruispunt. Dan voel je het in de positieve zin. Maar dat is eens een keer 'zot doen'.
    Ik verveel me aan een rood licht en begin wat met die schakelaar te spelen en zet hem eens in sport, en 10 seconden later al terug :-)

Voor mij is dat dus niet het enige aspect aan een auto, comfort, technologie en interieurafwerking zijn voor mij zeker zo belangrijk.

Comment

Zo is dat. Nja je moet zelf je keuze maken dan, wij gaan het niet in je plaats doen en echt fout kan je natuurlijk nooit doen in dat segment...

Comment

Dat verschil voel je pas duidelijk als je na een hele tijd in van een RWD terug in een FWD stapt. Overstap van BMW > Volvo: voelde in het begin raar aan: vooral bij het aansnijden van een lange, snelle bocht (bv. afrit van de snelweg), voelt dat anders. Overstap van Volvo > Mercedes: het voelde meteen vertrouwd aan, waarbij je een grotere stabiliteit en dus ook rust in het weggedrag voelde.
        De draaicirkel van een RWD is meestal ook een flink stuk korter dan van een gelijkaardige voorwielaangedreven auto.
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

voor mij kan een FWD wagen nooit echt maximaal rijplezier bieden want idd net dat gedrag in lange bochten is zalig in vergelijking met een FWD. Ook bij lagere vermogens.
          Heb nu een Golf DSG omwille van het dagelijks comfort, met het geld dat ik uitspaar t.o.v. een A4 kan k ooit nog wel eens 2de hands iets met RWD en een handbak en mss cabrio / coupe .. kopen als 2e wagen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop
            Interessant zeg

Zitten in die combinatie lederen zetels in of is het dan een soort van stof/'man made leather'?
            In de AMG Line zit een combinatie Artico kunstleder met microfiber (zoals de stof waaruit brillendoekjes gemaakt zijn). Echt leder kost extra, maar is imho niet nodig (dode beesten op je zetels is zooo passé

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

In de AMG Line zit een combinatie Artico kunstleder met microfiber (zoals de stof waaruit brillendoekjes gemaakt zijn). Echt leder kost extra, maar is imho niet nodig (dode beesten op je zetels is zooo passé
              Kunstleder in een preemiejoem, tssss.... Maar wel kreften als in andere merken onderaan het dashboard ergens 'harde' plastic te bespeuren valt.
              Als in één van de heilige Duitse drievuldigheid plastieken namaakbrol wordt gebruikt, dan is echt leder plots passé...
              Het zal eerder iets te maken hebben met de prijs die ze er voor vragen, dan wordt plots de lederen portefeuille dicht gehouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P. Bekijk Berichten

Kunstleder in een preemiejoem, tssss....
                Excuse me, man made leather...

Comment

Ik reageerde op SKIwi, niet op groentesoep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maurice P.P.

Kunstleder in een preemiejoem, tssss.... Maar wel kreften als in andere merken onderaan het dashboard ergens 'harde' plastic te bespeuren valt.
                    Als in één van de heilige Duitse drievuldigheid plastieken namaakbrol wordt gebruikt, dan is echt leder plots passé...
                    Het zal eerder iets te maken hebben met de prijs die ze er voor vragen, dan wordt plots de lederen portefeuille dicht gehouden.
                    Kerel, heb ik ooit commentaar gehad op andere merken?
                    Mocht het geen leaser zijn ik zou misschien ook wel iets anders nemen, maar het is nu eenmaal zo dat je door de fleet kortingen en hogere restwaardes meer premium auto hebt voor hetzelfde budget...

En de discussie leder/kunststof heeft toch geen zak te maken met het vergelijken van premium met niet-premium merken?

Beetje gefrustreerd of zo?

Soit, los daarvan zijn er de dag zijn er voldoende kwaliteitsvolle kunststoffen beschikbaar, waarom zou je dan nog meer geld betalen voor leder, een product dat de natuur zwaar belast (beesten doden, zeeeer vervuilende industrie van leerlooierij,...)?

Comment

Kerel, heb ik ooit commentaar gehad op andere merken?
                      Beweer ik dat? Ik spreek in het algemeen, er wordt wat afgezaagd (ook in tests) over harde plastic in Koreanen, Jappen, Fransozen enz... maar nooit over één of ander plastic namaakleder bij de "preemijoems". Daar stel ik mij nu vragen bij, mag dat?

Mocht het geen leaser zijn ik zou misschien ook wel iets anders nemen, maar het is nu eenmaal zo dat je door de fleet kortingen en hogere restwaardes meer premium auto hebt voor hetzelfde budget...
                      Daar kan ik inkomen, en ontken ik ook helemaal niet.

En de discussie leder/kunststof heeft toch geen zak te maken met het vergelijken van premium met niet-premium merken?
                      Maar blijkbaar wel als het over harde(re) plastics gaat?

Beetje gefrustreerd of zo?
                      Neen hoor, integendeel!

Soit, los daarvan zijn er de dag zijn er voldoende kwaliteitsvolle kunststoffen beschikbaar, waarom zou je dan nog meer geld betalen voor leder, een product dat de natuur zwaar belast (beesten doden, zeeeer vervuilende industrie van leerlooierij,...)?
                      Straks gaat ge nog beweren dat dat kunstleder zelfs nog degelijker is ook en even comfortabel aanvoelt als echt nappa-leder?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                        Ondertussen is er nog een kandidaat bijgekomen. Na aandringen van mijn collega's ben ik gisteren naar Mercedes gegaan. Ik dacht zeker dat het te duur ging zijn en voor alle opties veel te veel zou moeten bijbetaald worden. Maar nee, die rol is blijkbaar weggelegd voor Audi.

Een C 200d met 9g tronic met professional pack, media pack, comfort pack, design pack, interieur & exterieur exclusive, parkeer pack en spiegelpack en dodehoekassistent..
                        Het lijkt erop dat door de toch wel grote korting die in het budget zou moeten passen. Zo'n 'first world problem' :-)
                        Professional pack, media pack, comfort pack, design pack... En dan vooral parkeer en spiegel pack... Ben ik de enige die soms is goed moet lachen met de wannebe engelse benamingen die de constructeurs hun opties geven ?

Comment

Ja, catalogus ben ik ook op 58,5k uitgekomen, maar met bijna 14k euro korting scheelt dat wel, uiteindelijk op 710 per maand (ex BTW, ex brandstof, 48 maand, 120.000km) afgeklokt

Dat is wel een stockwagen, maar met Business Pack, Technology Pack, AMG Line en trekhaak toch vrij compleet, denk ik.

Ik zou toch eens proberen moest ik van jou zijn. En vraag de verkoper om eens door de stocklijst te bladeren

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
                          Ik heb ook een offerte gevraagd in die lijnen, Business Pack, Technology Pack, Exclusive line, geen trekhaak. Maar ergens heb je toch heel erg goede voorwaarden gekregen. Ik probeer nu een budget te vullen van 760 ex btw etc, dus dat is 50 euro hoger, maar ik ben er zeker van dat deze niet zal passen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                            Professional pack, media pack, comfort pack, design pack... En dan vooral parkeer en spiegel pack... Ben ik de enige die soms is goed moet lachen met de wannebe engelse benamingen die de constructeurs hun opties geven ?
                            In alle eerlijkheid, dat is mijn fout. Ik heb eens op de offerte geschreven en daar staat netjes 'pakket'.

Comment

Beweer ik dat? Ik spreek in het algemeen, er wordt wat afgezaagd (ook in tests) over harde plastic in Koreanen, Jappen, Fransozen enz... maar nooit over één of ander plastic namaakleder bij de "preemijoems". Daar stel ik mij nu vragen bij, mag dat?
                              Natuurlijk, domme vragen bestaan niet, zegt men.

Het verschil tussen harde plastics en zachte plastics valt ook veel harder op. Het eerste voelt lekker zacht aan en het andere doet onze verwende premium vingertjes bloeden.
                              Het verschil tussen kunstleer en echt (toch tenminste het normale 'standaard' leer) is niet te zien, noch te voelen. Behalve als je er met een mes in gaat kerven of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop

Het verschil tussen harde plastics en zachte plastics valt ook veel harder op. Het eerste voelt lekker zacht aan en het andere doet onze verwende premium vingertjes bloeden.
                                Het verschil tussen kunstleer en echt (toch tenminste het normale 'standaard' leer) is niet te zien, noch te voelen. Behalve als je er met een mes in gaat kerven of zo.
                                +1

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

XE en Guglia zijn gediskwalificeerd. :-). Vanwege bedroevend infotainment systeem en bedenkelijke afwerking in het interieur.

Sent from my iPhone using Tapatalk
                                  tja, tegenwoordig is het infotainment hét belangrijkste aan een wagen blijkbaar.
                                  Zelf rijd ik met een X1 met alle toeters en bellen, maar wat zou ik graag die camionette inruilen voor een Alfa Giulia met bedroevend infotainment en dito interieur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten

tja, tegenwoordig is het infotainment hét belangrijkste aan een wagen blijkbaar.
                                    Zelf rijd ik met een X1 met alle toeters en bellen, maar wat zou ik graag die camionette inruilen voor een Alfa Giulia met bedroevend infotainment en dito interieur.
                                    Je zou nu toch al moeten weten dat de afwerking van alles wat niet Audi, BMW of Mercedes heet een bedroevende afwerking heeft en/of bucht is.
                                    Wat voor dommeriken zijn dat toch allemaal!

Comment

Wat voor dommeriken zijn dat toch allemaal!
                                      Jaloezie is iets lelijks...

Dat heeft hier niemand gezegd dat iets bucht is omdat de afwerkingskwaliteit in het interieur slecht is. Mijn huidige BMW is slecht afgewerkt maar die auto is geen bucht.
                                      Ma persoonlijk verkies ik een auto met een beter afgewerkt interieur en een infotainment systeem dat up-to-date is.

Comment

Ik heb ook nepleder in m'n F31, Sensatec noemen ze dat bij BMW. Ik heb dat bewust aangevinkt nadat ik die Sensatec uitgebreid had kunnen voelen en zien bij een exemplaar in de showroom. Was toen ook een optie van amper 250 euro (kost nu op de F31 wel al een 550 euro). Ik ben daar heel tevreden van.

Comment

Jaloezie is iets lelijks...

Dat heeft hier niemand gezegd dat iets bucht is omdat de afwerkingskwaliteit in het interieur slecht is.
                                          Groentesoep, ge moet beter leren lezen: ik schreef:. "...een bedroevende afwerking heeft en/of bucht is.."
                                          De mogelijkheid bestaat dus dat het beide is, en de mogelijkheid bestaat dus ook dat het één van beide eigenschappen is.

Comment

Working...
                                          X