Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking
    .
    Imho is BMW nog altijd interessant door zijn RWD (dat voel je tenminste tijdens het rijden), maar ik zou nooit veel geld spenderen aan een FWD kar. heb nu 28k voor ne goed uitgeruste golf, was mij bij een premium merk nooit gelukt, dan had ik richting 35k gegaan (voor A3 / 1 reeks / A klasse.).
    Hangt allemaal af van de deal van het moment. Ik rij sinds vorige week met een nieuwe wagen van 31k eur catalogus en heb hierop 34%koring gehad omdat het een stockwagen met daginschrijving was.
    Ik heb ook een gelijkwaardig model echt met de dealer besproken op bestelling en dan kon er amper 8%af.

Zo een deals kan je evengoed bij de duitsers vinden denk ik, als je lang genoeg wacht en zoekt. 28k voor een Golf is al wat, net zoals die +30k voor mijn model (v40) zeer stevig is. Dat zou ik er nooit aan gegevne hebben. De premium 3 wordt helemaal belachelijk catalogus.
    Last edited by SteakFriet; 11/06/2017, 08:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten
      De premium 3 wordt helemaal belachelijk catalogus.
      Akkoord, maar dus niet in leasing.

8 jaar geleden was ik aan het twijfelen tussen een redelijk goed uitgeruste A3 (waar ik bijna geen korting op kreeg) en de nieuwe, volledig uitgerust Laguna. Die Laguna was eigenlijk veel duurder catalogusprijs, maar door 22% fleet korting viel die veel goedkoper uit. Niet dus, de renault was 50e duurder per maand dan die A3 in leasing. Dus dat voelde wel wat aan dat je 'gestuurd' werd in de richting van bepaalde merken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schnippy Bekijk Berichten

Bij mij vroeger vanaf 190pk, nu vanaf 300

Verder moet je absoluut voor de bmw 4 gaan mooie reeks dit.
        OK, een beetje ouderwetse insteek. Bij mij begint rijplezier vanaf luchtvering.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Senbrox Bekijk Berichten

Hangt allemaal af van de deal van het moment. Ik rij sinds vorige week met een nieuwe wagen van 31k eur catalogus en heb hierop 34%koring gehad omdat het een stockwagen met daginschrijving was.
          Ik heb ook een gelijkwaardig model echt met de dealer besproken op bestelling en dan kon er amper 8%af.

Zo een deals kan je evengoed bij de duitsers vinden denk ik, als je lang genoeg wacht en zoekt. 28k voor een Golf is al wat, net zoals die +30k voor mijn model (v40) zeer stevig is. Dat zou ik er nooit aan gegevne hebben. De premium 3 wordt helemaal belachelijk catalogus.
          Nja is waar ik heb zeker niet de beste prijs betaalt. Dat krijg je als je nieuw bestelt met al de opties die je wil, zonder serieuze korting. 't enige voordeel was het launch pack op de facelift dat ik gratis kreeg (met o.a. active info display). Ik wou ook gewoon veel opties in combinatie met een fiscaal gunstige motor, want dan betaal ik weinig VAA en wegentaks in verhouding met de waarde van de auto. 't is dus ook een firmawagen, waarbij aankoopprijs niet het enige criterium is.
          VW, Audi, BMW is interessant als firmawagen wegens redelijk goede CO2 en goeie herverkoopwaarde.

En ja doe je hetzelfde bij 3 reeks of A4 (nieuw bestellen met veel opties), dan zit je nog een pak hoger, en dat weegt dan ook al door het in VAA, zelfs al is de uitstoot nog steeds gunstig.

Comment

In lease spelen twee zaken een heel grote rol:
            - fleetkorting (die idd vlug twee cijfers kent)
            - restwaarde

Dat laatste heeft er voor gezorgd dat ik nu geen Giulia rij.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Juist, en de modellen die er dan vaak veelbelovend uitzien omdat ze iets scherper geprijsd zijn als de Duitsers, vallen dan vaak toch nog door de mand aan de eindstreep.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                Los daarvan is die Renault voor 50k bucht.
                Op dit type van reacties heb ik me voorgenomen niet meer in te gaan.

Comment

Goed zo. Dat heeft ook niet veel nut.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
                    Goed zo. Dat heeft ook niet veel nut.
                    Inderdaad, vooral als uit uw reacties blijkt dat het u aan een stevige portie arrogantie niet ontbreekt.

Comment

Ondertussen is er nog een kandidaat bijgekomen. Na aandringen van mijn collega's ben ik gisteren naar Mercedes gegaan. Ik dacht zeker dat het te duur ging zijn en voor alle opties veel te veel zou moeten bijbetaald worden. Maar nee, die rol is blijkbaar weggelegd voor Audi.

Een C 200d met 9g tronic met professional pack, media pack, comfort pack, design pack, interieur & exterieur exclusive, parkeer pack en spiegelpack en dodehoekassistent..
                      Het lijkt erop dat door de toch wel grote korting die in het budget zou moeten passen. Zo'n 'first world problem' :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop
                        Ondertussen is er nog een kandidaat bijgekomen. Na aandringen van mijn collega's ben ik gisteren naar Mercedes gegaan. Ik dacht zeker dat het te duur ging zijn en voor alle opties veel te veel zou moeten bijbetaald worden. Maar nee, die rol is blijkbaar weggelegd voor Audi.

Een C 200d met 9g tronic met professional pack, media pack, comfort pack, design pack, interieur & exterieur exclusive, parkeer pack en spiegelpack en dodehoekassistent..
                        Het lijkt erop dat door de toch wel grote korting die in het budget zou moeten passen. Zo'n 'first world problem' :-)
                        Met al die opties erop zit je volgens mij qua leaseprijs al in de buurt van een E200d. En die heeft de meeste van die opties al standaard.
                        Ik zat zo'n beetje in dezelfde situatie en heb een (goed uitgeruste) E200d in mijn budget kunnen wurmen, terwijl een gelijkaardig uitgeruste C, 3-serie of A4 te duur was.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Met een C ga je dan wel met een oude motor en een pre-facelift zitten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SKIwi Bekijk Berichten

Met al die opties erop zit je volgens mij qua leaseprijs al in de buurt van een E200d. En die heeft de meeste van die opties al standaard.
                            Ik zat zo'n beetje in dezelfde situatie en heb een (goed uitgeruste) E200d in mijn budget kunnen wurmen, terwijl een gelijkaardig uitgeruste C, 3-serie of A4 te duur was.
                            Ik merkte idd dat ik dicht bij de prijs van een e200d kwam. Maar ik zie de meeste van de dingen toch niet standaard zijn :-). Als ik alles van die C klasse erin steek landt ik rond de 60.000, dat is toch een brug te ver denk ik :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop

Ik merkte idd dat ik dicht bij de prijs van een e200d kwam. Maar ik zie de meeste van de dingen toch niet standaard zijn :-). Als ik alles van die C klasse erin steek landt ik rond de 60.000, dat is toch een brug te ver denk ik :-)
                              Ja, catalogus ben ik ook op 58,5k uitgekomen, maar met bijna 14k euro korting scheelt dat wel, uiteindelijk op 710 per maand (ex BTW, ex brandstof, 48 maand, 120.000km) afgeklokt

Dat is wel een stockwagen, maar met Business Pack, Technology Pack, AMG Line en trekhaak toch vrij compleet, denk ik.

Ik zou toch eens proberen moest ik van jou zijn. En vraag de verkoper om eens door de stocklijst te bladeren

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Interessant zeg

Zitten in die combinatie lederen zetels in of is het dan een soort van stof/'man made leather'?

Comment

Vergeet niet dat de premium merken aan de leasemaatschappijen véél grotere kortingen geven dan aan particulieren.
                                  Er zijn altijd wel business packs, en de korting (die je als rijder niet ziet) is groot, zelfs op onderhoud.
                                  Reken daar een (iets) hogere restwaarde, lagere CO2, en je snapt direct dat een Audi soms goedkoper is dan een Renault/Citroen in maandelijkse full leasing. .

Dacht je echt dat bedrijven overal BMW's en Audis gaan geven als een Renault véél minder zou kosten....

Als je naar de klasse van de A6- 5 en E kijkt, dan heb je bij andere merken amper alternatieven. Verkoop maar eens een C6 of een Renault Safrane met grotere benzinemotor.

Comment

renault safrane? in welke eeuw leef jij :p C6 is ook alweer geschrapt ondertussen.

Comment

Onlangs met een 418dA (150pk) gereden van mijn broer.

Ik vind dat je niet veel van de RWD merkt dus voor het "rijplezier" moet je het imho niet doen.

Ik vind de 4gc mooier vanbuiten, maar de a4 is wél een stuk beter afgewerkt vanbinnen met al die technology packs.

Mijn keuze zou dus op de a4 vallen.

De vraag lijkt mij eerder wat jij verkiest qua exterieur/interieur. Qua rij eigenschappen vind ik niet dat er veel verschil in zit.

That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

ik snap het niet goed, de ene voelt dat wel, de andere voelt het niet. Ik merk het verschil, had een F30 316i en deed eens een testrit met een Audi A4 1.4 150pk, en ik vond dat je het verschil goed kon voelen, die A4 rijdt niet beter dan een passat ofzo.

Comment

Het verschil RWD vs FWD voel je bij wat sportiever rijden (accelereren, bochten insturen,...), ook bij de basismodellen, zeker bij de wat koppelrijkere diesels.

Comment

Working...
                                          X