Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

vanaf wanneer is er dan wel rijplezier.
    Last edited by greuntesop; 09/06/2017, 18:24.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten

Toch niet in prijs. Ik had een mooi uitgeruste Arteon met bijna alle packs voor minder dan de prijs van de GranCoupe, en daar zaten zeker niet alle opties op. Het probleem zullen de 18'' velgen zijn. En ik kan in die uitrusting niet kiezen voor 17'' velgen. Als ze hem aantrekkelijk willen maken voor de leasingmarkt zullen ze toch nog wat aanpassingen moeten doen.
      Laat die toch gewoon met 18" velgen leveren en leg er later 17" op en vraag dan wat extra korting. Moet toch mogelijk zijn?

Comment

Niet op leasing. Toch niet bij ons. De lease maatschappij ziet 18'' velgen en past de prijs voor de winter en zomerbanden in de offerte aan.

Comment

Ik heb geen idee, maar hoeveel is het verschil in maandelijkse leaseprijs tussen 17 en 18 " ?
          Ik zou denken (gokje) 10 à 15 euro?

Comment

Ja, pak 15 en dan nog eens 15 tussen 16'' en 17''. Dat is dus 1440 euro van het budget weg.

Comment

4GC
              behalve dat audi oersaai is vind ik de A4 gewoon niet knap. het ziet er gewoon ok uit...
              lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                4GC
                behalve dat audi oersaai is vind ik de A4 gewoon niet knap. het ziet er gewoon ok uit...
                Echte schoonheid zit van binnen?

Comment

Echte schoonheid zit van binnen?
                  Dat is een spreuk die lelijke mensen gebruiken...
                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop
                    Niet op leasing. Toch niet bij ons. De lease maatschappij ziet 18'' velgen en past de prijs voor de winter en zomerbanden in de offerte aan.
                    Maar nee gij, laat gewoon de garage 17" (desnoods als accessoire) op de offerte zetten en dan zal de leasemaatschappij met 17" rekenen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                      Autos zijn echt duur geworden . Zoveel betalen en nog altijd een lichte motor dat 0 rijplezier geeft.
                      Wat heeft dat nu voor belang, zolang de “looks” maar Mercedes, BMW, NSU of Rolls-Royce zijn, worden alle zonden immers vergeven.

Buren weten immers toch niet dat er een Renault, Peugeot, Skoda motor met 3 cilinders in zit. Of eventueel slechts een V12 BMW-motor.

Bij andere merken, kijk men natuurlijk wel door een bril alsof men een onfeilbare God is….

Comment

Schuilt er achter dat onsamenhangend gewauwel ook een punt?

Comment

Zijn catalogusprijzen, niemand betaalt die.
                          En een iets krachtigere motor kost in aankoop niet veel meer. Impact is enkel op de BIV.

Anderzijds, bijna 50k voor een A4 is veel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Anderzijds, bijna 50k voor een A4 is veel.
                            Specifiek een A4? Dat is toch evenveel voor een 3/4 reeks en een C klasse?

Comment

Specifiek een A4? Dat is toch evenveel voor een 3/4 reeks en een C klasse?
                              Ach ja, ik snap het allemaal niet zo, dat zogezegde "premium"-gedoe.
                              Een Espace 1.6 dCI met 160 PK in Initiale uitvoering, 160 PK, goede automaat met dubbele koppeling, letterlijk met alle toeters en bellen, nappa-lederen bekleding, ruimte zat in vergelijking met een A4, C-klasse of BMW 3/4, super comfortabel, blijft netjes onder de 50.000.
                              Maar dan roept (bijna) iedereen in koor "Wat? bijna 50.000 euro voor een Renault?"
                              Ik vind dat een (relatief) goedkope auto. ("premium" genoeg, en die harde plastic helemaal onderaan het dashbord als je op je buik gaat liggen,die neem ik er graag bij)

Maar uiteraard is ieder vrij in doen en laten.
                              Last edited by Maurice P.P.; 10/06/2017, 16:51.

Comment

De Audi hier. Heb er zelf reeds mee gereden en niets mis mee. Interieur zeer mooi afgewerkt en vind hem zelfs goed rijden. Niet zo sportief misschien maar dat hoeft niet noodzakelijk. Bij de BMW zou ik me storen aan het interieur dat zo ouwbollig is. Wel persoonlijk uiteraard die smaken. Een BMW zou ik nooit prive kopen maar aangezien het lease is moet je u ook minder zorgen maken .

Comment

Wat een uiteenlopende meningen weeral Gelukkig want anders reden we allemaal met hetzelfde rond.
                                  't probleem met die 'premium' bakken is, dat als ge ze deftig uitrust, het prijskaartje redelijk absurd wordt en na 5 jaar krijgt er niks meer voor.
                                  Terwijl de kwaliteit van andere merken ook altijd maar beter wordt en je die nog steeds deftig kan uitrusten zonder absurde prijzen te betalen.
                                  Imho is BMW nog altijd interessant door zijn RWD (dat voel je tenminste tijdens het rijden), maar ik zou nooit veel geld spenderen aan een FWD kar. heb nu 28k voor ne goed uitgeruste golf, was mij bij een premium merk nooit gelukt, dan had ik richting 35k gegaan (voor A3 / 1 reeks / A klasse.).

Comment

Maar ok, het gaat hier nu ook specifiek over leasing. En hoe die berekeningen werken, wordt ge sowieso gepusht naar de 'premium' merken. Ik vermoed dat het komt omdat ze verwachten er meer voor terug te krijgen of welke dark magic zo ook toepassen.

De Espace die hierboven wordt beschreven heeft mijn collega genomen, maar die zijn budget is 80 euro per maand hoger. Een Renault van 50k zal sowieso duurder zijn in leasing dan bv een Mercedes van 50k. Love it or hate it, veel kan ik daar niet aan doen.

Zelf zou ik ook nooit een audi van 50k kopen. Het is duidelijk dat ze bij die merken met een probleem zitten als de leasewagens terug geschroefd zouden worden.

Los daarvan is die Renault voor 50k bucht. Hij heeft hem 1 jaar en is al 2 keer naar de garage moeten gaan. En 1 keer daarvan moest hij 3! dagen binnen voor noodzakelijke software updates ivm terugroep acties. Hij is ook al 1 keer afgesleept geweest en blijkbaar werkt er dagelijks iets nieuws niet op dat grote touch screen. Ter vergelijking, ik ben met mijn BMW in 4 jaar 3 keer naar de garage geweest, smeerbeurten inbegrepen.

Ik vind de golf ook al redelijk premium :-), zeker voor 28k. Was een gelijkaardig uitgeruste Citroen C4 niet goedkoper geweest? :-)

Comment

Ja maar die C4 is dan weer niet zo premium en afwerkingskwaliteit en restwaarde van VW is beter.

Comment

vanaf wanneer is er dan wel rijplezier.
                                        Bij mij vroeger vanaf 190pk, nu vanaf 300

Verder moet je absoluut voor de bmw 4 gaan mooie reeks dit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop
                                          Los daarvan is die Renault voor 50k bucht. Hij heeft hem 1 jaar en is al 2 keer naar de garage moeten gaan. En 1 keer daarvan moest hij 3! dagen binnen voor noodzakelijke software updates ivm terugroep acties. Hij is ook al 1 keer afgesleept geweest en blijkbaar werkt er dagelijks iets nieuws niet op dat grote touch screen. Ter vergelijking, ik ben met mijn BMW in 4 jaar 3 keer naar de garage geweest, smeerbeurten inbegrepen.
                                          Dear lord here we go again. Voor mij net het omgekeerde. BMW is de grootste rotzooi waar ik mee gereden heb, aan men e90 en mindere mate e87 was altijd iets. Aan mijn Laguna en Megane nooit en cent kosten gehad. Conclusie?
                                          Wel ik meen te zeggen dat je een portie geluk moet hebben en sommige modellen van een merk hebben meer kinderziektes of seriueze problemen. Ik categoleer een Espace momenteel met kinderziektes, de E90 als absolute rommel (elektronisch,kettingen,bougies,...) maar de huidige 3serie is dan weer van hogere kwaliteit. Een oude laguna 2 was dan ook bucht.... alleszins hoe veel stappen BMW heeft gemaakt, ik schaf het niet meer aan door de meegemaakte miserie.

De tijd dat een BMW zo veel beter reed dan een ander door de rdw en sportieve inborst ligt ook al lang achter ons. Zo een A4 vind ik zelfs over het algemeen beter rijden en als je echt sportief wil gaan lijkt een XE of Giulia momenteel een betere optie.

Comment

Working...
                                          X