
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe Lease. A4 vs BMW 4
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
Toch niet in prijs. Ik had een mooi uitgeruste Arteon met bijna alle packs voor minder dan de prijs van de GranCoupe, en daar zaten zeker niet alle opties op. Het probleem zullen de 18'' velgen zijn. En ik kan in die uitrusting niet kiezen voor 17'' velgen. Als ze hem aantrekkelijk willen maken voor de leasingmarkt zullen ze toch nog wat aanpassingen moeten doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten4GC
behalve dat audi oersaai is vind ik de A4 gewoon niet knap. het ziet er gewoon ok uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
Echte schoonheid zit van binnen?lets have some more member berries
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesopNiet op leasing. Toch niet bij ons. De lease maatschappij ziet 18'' velgen en past de prijs voor de winter en zomerbanden in de offerte aan.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenAutos zijn echt duur geworden . Zoveel betalen en nog altijd een lichte motor dat 0 rijplezier geeft.
Buren weten immers toch niet dat er een Renault, Peugeot, Skoda motor met 3 cilinders in zit. Of eventueel slechts een V12 BMW-motor.
Bij andere merken, kijk men natuurlijk wel door een bril alsof men een onfeilbare God is….
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenAnderzijds, bijna 50k voor een A4 is veel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichten
Specifiek een A4? Dat is toch evenveel voor een 3/4 reeks en een C klasse?
Een Espace 1.6 dCI met 160 PK in Initiale uitvoering, 160 PK, goede automaat met dubbele koppeling, letterlijk met alle toeters en bellen, nappa-lederen bekleding, ruimte zat in vergelijking met een A4, C-klasse of BMW 3/4, super comfortabel, blijft netjes onder de 50.000.
Maar dan roept (bijna) iedereen in koor "Wat? bijna 50.000 euro voor een Renault?"
Ik vind dat een (relatief) goedkope auto.("premium" genoeg, en die harde plastic helemaal onderaan het dashbord als je op je buik gaat liggen,die neem ik er graag bij)
Maar uiteraard is ieder vrij in doen en laten.
Last edited by Maurice P.P.; 10/06/2017, 16:51.
Comment
-
De Audi hier. Heb er zelf reeds mee gereden en niets mis mee. Interieur zeer mooi afgewerkt en vind hem zelfs goed rijden. Niet zo sportief misschien maar dat hoeft niet noodzakelijk. Bij de BMW zou ik me storen aan het interieur dat zo ouwbollig is. Wel persoonlijk uiteraard die smaken. Een BMW zou ik nooit prive kopen maar aangezien het lease is moet je u ook minder zorgen maken.
Comment
-
Wat een uiteenlopende meningen weeralGelukkig want anders reden we allemaal met hetzelfde rond.
't probleem met die 'premium' bakken is, dat als ge ze deftig uitrust, het prijskaartje redelijk absurd wordt en na 5 jaar krijgt er niks meer voor.
Terwijl de kwaliteit van andere merken ook altijd maar beter wordt en je die nog steeds deftig kan uitrusten zonder absurde prijzen te betalen.
Imho is BMW nog altijd interessant door zijn RWD (dat voel je tenminste tijdens het rijden), maar ik zou nooit veel geld spenderen aan een FWD kar. heb nu 28k voor ne goed uitgeruste golf, was mij bij een premium merk nooit gelukt, dan had ik richting 35k gegaan (voor A3 / 1 reeks / A klasse.).
Comment
-
Maar ok, het gaat hier nu ook specifiek over leasing. En hoe die berekeningen werken, wordt ge sowieso gepusht naar de 'premium' merken. Ik vermoed dat het komt omdat ze verwachten er meer voor terug te krijgen of welke dark magic zo ook toepassen.
De Espace die hierboven wordt beschreven heeft mijn collega genomen, maar die zijn budget is 80 euro per maand hoger. Een Renault van 50k zal sowieso duurder zijn in leasing dan bv een Mercedes van 50k. Love it or hate it, veel kan ik daar niet aan doen.
Zelf zou ik ook nooit een audi van 50k kopen. Het is duidelijk dat ze bij die merken met een probleem zitten als de leasewagens terug geschroefd zouden worden.
Los daarvan is die Renault voor 50k bucht. Hij heeft hem 1 jaar en is al 2 keer naar de garage moeten gaan. En 1 keer daarvan moest hij 3! dagen binnen voor noodzakelijke software updates ivm terugroep acties. Hij is ook al 1 keer afgesleept geweest en blijkbaar werkt er dagelijks iets nieuws niet op dat grote touch screen. Ter vergelijking, ik ben met mijn BMW in 4 jaar 3 keer naar de garage geweest, smeerbeurten inbegrepen.
Ik vind de golf ook al redelijk premium :-), zeker voor 28k. Was een gelijkaardig uitgeruste Citroen C4 niet goedkoper geweest? :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesop Bekijk Berichtenvanaf wanneer is er dan wel rijplezier.
Verder moet je absoluut voor de bmw 4 gaan mooie reeks dit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door greuntesopLos daarvan is die Renault voor 50k bucht. Hij heeft hem 1 jaar en is al 2 keer naar de garage moeten gaan. En 1 keer daarvan moest hij 3! dagen binnen voor noodzakelijke software updates ivm terugroep acties. Hij is ook al 1 keer afgesleept geweest en blijkbaar werkt er dagelijks iets nieuws niet op dat grote touch screen. Ter vergelijking, ik ben met mijn BMW in 4 jaar 3 keer naar de garage geweest, smeerbeurten inbegrepen.
Wel ik meen te zeggen dat je een portie geluk moet hebben en sommige modellen van een merk hebben meer kinderziektes of seriueze problemen. Ik categoleer een Espace momenteel met kinderziektes, de E90 als absolute rommel (elektronisch,kettingen,bougies,...) maar de huidige 3serie is dan weer van hogere kwaliteit. Een oude laguna 2 was dan ook bucht.... alleszins hoe veel stappen BMW heeft gemaakt, ik schaf het niet meer aan door de meegemaakte miserie.
De tijd dat een BMW zo veel beter reed dan een ander door de rdw en sportieve inborst ligt ook al lang achter ons. Zo een A4 vind ik zelfs over het algemeen beter rijden en als je echt sportief wil gaan lijkt een XE of Giulia momenteel een betere optie.
Comment
Comment