Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 (3 reeks) of F10 (5 reeks)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
    blablabla
    een F10/11 LCI heeft geen garantie nodig
    en 't is een firmawagen...
    Firmawagen zou ik nooit laten chippen, kans is groot dat ze het zien bij BMW en leg het maar uit als de leasemaatschappij het komt melden aan uw werkgever. In elke car policy staat vermeld dat dit aanleiding kan geven tot onmiddellijk ontslag.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
      Firmawagen zou ik nooit laten chippen, kans is groot dat ze het zien bij BMW en leg het maar uit als de leasemaatschappij het komt melden aan uw werkgever. In elke car policy staat vermeld dat dit aanleiding kan geven tot onmiddellijk ontslag.
      2222222222

mijn motorblok is overleden na 2 en half jaar en 60.000km, wil je echt niet meemaken met een gechipte.

Comment

Vandaag gaan rijden met een 518d en een 418d gran coupe.
        Morgen zal de bestelbon getekend worden, het zal geen 5 reeks worden. Ik heb even getwijfeld maar het fun gehalte bij een 3 is zoveel groter. Akkoord dat het een mindere afwerking heeft dan de 5, maar het rijden is helemaal anders.

Nu nog de optielijst nakijken en de knoop doorhakken voor een F30 of F31.
        2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
        2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
        2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Comment

en dan een 20d? vermits gezinsuitbreiding wellicht toch de F31?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            en dan een 20d? vermits gezinsuitbreiding wellicht toch de F31?
            Ja, de 320d. Twijfelen nog tussen f30 (die ik mooier vind) en de f31 (die mijn madam mooier vindt). Zijn vorige week ook al even naar de garage geweest voor de buggy in de koffer van een 3 berline te steken en dat lukte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Racingboy Bekijk Berichten
              Ja, de 320d. Twijfelen nog tussen f30 (die ik mooier vind) en de f31 (die mijn madam mooier vindt). Zijn vorige week ook al even naar de garage geweest voor de buggy in de koffer van een 3 berline te steken en dat lukte.
              De F36 is volgens mij net iets handiger dan de F30 (door de hatchback), en was een jaar geleden in lease veel goedkoper dan de F30 (> 100 EUR per maand voor wagens met zelfde vermogen en zelfde aankoopprijs). De F36 is ook anders afgesteld dan de F30 en F31 (die zijn wat minder strak).
              Er is ook nog de Berlingo-versie van de 3-serie, de 3 GT, ruim en lelijk (maar die rijdt ook heel wat minder leuk imho)
              BMW 420dA : >>>

Comment

Ja, de f36 is mooier maar het gaat niet om een firmawagen, dan komt hij wel een stuk duurder uit...

Comment

@Racingboy : Ik ben zelf ook aan't uitkijken naar een nieuwe wagen en de F30 320d vind ik ook prachtig
                  Heb vroeger 12 jaar een E46 320d sedan gehad en nog steeds spijt dat ik deze weggedaan heb

Mag ik vragen of jij al een prijsofferte hebt en wat de kortingen zijn die ze bij BMW momenteel geven ?

Comment

Als ik zou moeten kiezen ts een 3 en een 5 zou het zonder fout een 5 worden… zeker met klein mannen ( of op komst ) … enkele jaren terug ben ik ook van een A6 avant naar een A4 avant gegaan ( hoofdzakelijk toen naar een A4 overgeschakeld omdat ik anders terug dezelfde A6 had moeten kopen , nieuwe model zou nog te lang geduurd hebben ) , dus dan maar een meer van opties voorziene A4 gekozen ipv de A6 die ik gewoon was…
                    Om een lang verhaal kort te maken, in die tijd ook 2 keer aan gezinsuitbreiding gedaan , na 3.5 jaar heb ik de wagen terug verkocht en me 3 jaar terug een A6 aangeschaft en daar heb ik nog niet één seconde spijt van gehad.
                    Ruimte is toch een niet te onderschatten gemak hoor, nu pleur je zo met gemak 2 buggy’s en wat andere zooi zonder veel puzzelen in de auto , met m’n vorige was dat wel even anders… akkoord er gaan er nu veel zeggen van hoeveel keer op een jaar heb je dat nodig, awel , meer dan je zou denken volgens mijn ervaring…
                    Ik zou daar toch nog eens hard over nadenken , en een 518D , hoeveel pk heeft die ? 135pk ofzo ? Ik heb ooit een A6 avant gehad met evenveel pk’s en die reed echt vlot genoeg voor het Belgische verkeer… meer is altijd leuker maar het comfort van een 5 reeks zou toch steeds primeren bij me.

Comment

518D bestaat in 136 en 150 pk. Alles hangt natuurlijk af van wat je gewoon bent, als je van een 320D met 163 of 184 pk komt, voelt zo'n 518 aan als een "logge slak"; kom je van iets trager, valt dat ongetwijfeld best mee.
                      VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                        518D bestaat in 136 en 150 pk. Alles hangt natuurlijk af van wat je gewoon bent, als je van een 320D met 163 of 184 pk komt, voelt zo'n 518 aan als een "logge slak"; kom je van iets trager, valt dat ongetwijfeld best mee.
                        Klopt. Ik ken iemand die heel tevreden is van een 518d, maar TS is wel een 120d gewoon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marioman Bekijk Berichten
                          @Racingboy : Ik ben zelf ook aan't uitkijken naar een nieuwe wagen en de F30 320d vind ik ook prachtig
                          Heb vroeger 12 jaar een E46 320d sedan gehad en nog steeds spijt dat ik deze weggedaan heb

Mag ik vragen of jij al een prijsofferte hebt en wat de kortingen zijn die ze bij BMW momenteel geven ?
                          Heb volgende kortingen kunnen krijgen:
                          100y editie is 3500 euro korting (btw incl.)
                          Op bepaalde pakketten, zoals comfort plus pack of business plus pack krijg je standaard korting die je op de configurator kan terug vinden.
                          Dan heb je nog de concessiekorting, meestal loopt dit gelijk over de garages, maar denk wel dat ik een goede deal heb kunnen maken.

Net eens uitgeteld en heb in totaal(100y korting, pack korting en concessiekorting) net boven de 20 procent korting gekregen, volgens mij is dat wel een heel goede deal.

Comment

Racingboy, ik heb het wellicht gemist.... welke is het nu juist geworden?

Comment

Zeker een f31 kiezen, je zal nog schrikken hoeveel ruimte je nodig hebt met kindjes :-). En na een jaar of 3 willen ze dan hun fietsje overal meenemen en dat krijg je niet samen met de buggy in een f30. En tegen dan is er misschien al een tweede kindje, met eigen buggy, luiertas, ...

Comment

Is toch de F30 geworden. Vond hem mooier en kon me iets meer opties permitteren. Zal binnenkort een topic er van aanmaken.
                                Indien ruimte nodig pakken we de Tucson van de vrouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sprinkler Bekijk Berichten
                                  Zeker een f31 kiezen, je zal nog schrikken hoeveel ruimte je nodig hebt met kindjes :-). En na een jaar of 3 willen ze dan hun fietsje overal meenemen en dat krijg je niet samen met de buggy in een f30. En tegen dan is er misschien al een tweede kindje, met eigen buggy, luiertas, ...

ik vraag me toch af hoe die single mom's met 2 of 3 kinderen toch door het leven graken met hun kleine corsa of fiat500 want als je het forum mag geloven is een 3 serie sedan al te klein voor een gezin met 1 kind
                                  lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                    ik vraag me toch af hoe die single mom's met 2 of 3 kinderen toch door het leven graken met hun kleine corsa of fiat500 want als je het forum mag geloven is een 3 serie sedan al te klein voor een gezin met 1 kind
                                    Ik vraag me dat ook altijd af. Je kan ook een dakkoffer gebruiken voor die ene keer dat je hem nodig hebt.
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

Je kan ook uw vrouw en kinderen minder laten meepakken .

waarom wil iedereen toch altijd zoveel brol meesleuren? Fietsjes kan je op de meeste toeristische plaatsen huren , dus dat gaat nie mee. Babybed overal te huur op hotels,appartementen,weekendhuisjes . Dus niet mee.

we zijn enkele jaren geleden met 2 koppels , met m'n s5 cabrio voor een week gaan skiien en alles paste perfect in de koffer, .... Zelfs nog wat plaats over.

en Ne dakkoffer no way , ge kunt daar maar 160km/h mee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                        Of de vrouw en kinderen thuis laten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten

waarom wil iedereen toch altijd zoveel brol meesleuren? Fietsjes kan je op de meeste toeristische plaatsen huren , dus dat gaat nie mee. Babybed overal te huur op hotels,appartementen,weekendhuisjes . Dus niet mee.

we zijn enkele jaren geleden met 2 koppels , met m'n s5 cabrio voor een week gaan skiien en alles paste perfect in de koffer, .... Zelfs nog wat plaats over.

en Ne dakkoffer no way , ge kunt daar maar 160km/h mee
                                          Iedereen heeft zo z'n eigen definitie van reizen hé.

Comment

Working...
                                          X