Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW F30 (3 reeks) of F10 (5 reeks)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW F30 (3 reeks) of F10 (5 reeks)

Ik ben toe aan een opvolger van mijn BMW 120d en ben aan het rondkijken voor een nieuwe wagen.
    Ik was van plan om voor een 3 reeks te bestellen met redelijk wat opties. Deze zou het M-Sport pakket hebben, Business plus pack met HUD, Comfort plus pack met de LED lichten, ...

Nu was ik aan het spelen met de configurator en eens een 5 samen gesteld. Tot mijn verbazing is de prijs van een 5 met het Techno Design Edition net iets goedkoper van de 3 wat ik had samen gesteld.

Ik weet dat er eind dit jaar een nieuwe 5 aan komt, maar voor de 3 reeks zal ook nog maar een jaar of 2 duren eer de nieuwe versie er aan komt.

Wachten op de nieuwe 5 reeks is geen optie, wetende dat deze buiten budget valt met de opties die ik wil.

Wat zouden jullie doen? Kiezen voor luxe wetende dat er een nieuw model uit komt, waardoor deze 5 reeks momenteel ook in het budget valt, of toch voor de 3 reeks gaan en langer een 'nieuwe' auto hebben? Kiezen voor volgens mij meer kwaliteit of meer sportiviteit?
    2016 BMW 320d F30 M-Pack 190 pk
    2013 BMW 120d F20 M-Pack 184 pk

2009 Opel Insignia 5drs sport 2.0 CDTI 160pk
    2007 Opel Astra GTC Sport 1.7 CDTI 100 pk

Je gaat toch niet zoveel betalen om straks met een oud model te zitten . Occasie geen mogelijkheid?

Comment

Ik heb een F31 gehad en een heb momenteel een F11 dus kan een beetje vergelijken en wat tips geven.
      De F31 was inderdaad wat sportiever en wat snediger dan mijn F11 maar echt sportief rijden zodat je daarin een verschil voelt doe je toch maar 0.1% van de tijd. Het meeste van de tijd rij je toch rechtdoor, op normale snelheid of stilstaand in de file en daarin komt het comfort van mijn F11 toch naar boven als nuttiger dan de sportiviteit (zeker als je comfortzetels bijneemt). Versta me niet verkeerd, de F1x gaat nog altijd snel en sportief door de bocht vergeleken met de concurrentie.
      Niet dat ik ontevreden was over mijn F31 maar na een uur moest ik daaruit wegens pijntjes overal (standaardzetels). Verder is het interieur van de F3x nog altijd zeer triest qua uitzicht en opbergmogelijkheden.

1. Neem absoluut de automaat, dat ding is zo goed dat je nooit meer een handbak wil.
      2. Minstens hifi upgrade, standaardaudio is niets waard
      3. Ik ken de standaardzetels in de F1x niet maar de comfortzetels zijn hun geld waard.
      4. Op de F1x kan je ook LED koplampen nemen maar zijn de meerprijs niet waard, de standaard xenons voldoen prima in ons land.

Uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze natuurlijk maar als sportieve chauffeur zijnde heb ik absoluut geen spijt dat ik voor de meer comfortabele 5-reeks heb gekozen.
      2014 F11 BMW 520dA Touring

Comment

Ik zou de 5 nemen. Dat daar een nieuw model van uitkomt in 2017 maakt mij geen bal uit. Ik vind dat een prachtige wagen.

Comment

De huidige 5 is nog steeds een dijk van een wagen.. op een oud model krijgt ge meer korting dus niet per se oninteressant.. en een nieuw model is niet altijd beter, de F30 is op sommige vlakken een achteruitgang tov de E90 (geen hydraulische stuurbekrachting, slechte geluidsisolatie om toch maar het gewicht - en dus de uitstoot - te verlagen..).
          ik zou met beiden eens gaan proefrijden en zien wat ge t plezantste vindt. De 3 is minder comfortabel maar wendbaarder.

Ik zou nu zelf persoonlijk geen bmw meer nemen omdat de F30 toch wat steken laat vallen qua comfort en afwerking en een F10 vind ik eigenlijk te groot.
          In de VAG stal is ook wel wat leuks te vinden, golf GTI, octavia RS, Passat 4-motion, Audi A4 quattro ...

met een occasie 5 kan je wel een goede zaak doen.
          Last edited by sunking; 02/08/2016, 14:05.

Comment

okkazie 5-en staan momenteel te duur naargelang je korting krijgt op een nieuwe en zolang het nieuwe model nog niet dagelijks in beeld komt

ook al heb ik lang gesmart, een grotere auto vind ik toch altijd wat rustiger rijden maar das een eigenschap die niet iedereen wel
            alleszins een 5 aan de prijs van een 3, tis toch een mooi aanbod

Comment

Voor mij zou het voornamelijk afhangen welke motor erin zit.

Ik dacht dat de f11 techno design enkel met de 18d motor ging.

Als het een 318d <=> 518d zou zijn, is voor mij de keuze rap gemaakt.

Als een 325d <=> 518d zou zijn, ligt het anders
              That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
              28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
              28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Ze hebben ook mooie aanbiedingen met die 100 years editions. En inderdaad, de tweedehandse zijn te duur in vergelijking met de nieuwe momenteel.

Comment

Zo is dat
                  minder dan 40k voor ene met Dakota leder, Navi professional, etc.
                  ge kunt niet sukkelen
                  en kinderziektes ga je ook geen last van hebben
                  F10/11 is sowieso een heel goede auto
                  2021 Taycan 4S
                  2021 Lexus UX250h

Comment

Alvast bedankt voor de feedback.

Juist al even in een 520 gaan zitten en dat is toch een serieus salon...

Morgen met beide wagens test rijden.
                    Motor is ofwel de x18 ofwel de x20.

Comment

x18 zal je de commentaar krijgen dat die te licht is. De x20 is een stukje krachtiger natuurlijk, maar 150 pk in een 5 serie is toch ook niet slecht te noemen. Mijn mening hee.

Comment

De 518d is geen stakker maar als je een 120d gewoon bent ga je toch wel de 520d verkiezen vermoedelijk.

Comment

is qua hardware identiek dezelfde motor mannen
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

Comment

Toen de E90 op zijn einde liep was ik mij eens een 316d gaan laten uittellen. De prijs die ze mij maakten was ongelofelijk interessant. Er stonden occasies van 2, 3 jaar op de parking die vele duizenden euro's duurder waren dan een nieuwe 3. Akkoord, het was maar een 316d, maar ik persoonlijk heb liever een lichte motor die nieuw is, dan een tweedehands van een paar jaar oud (mijn dagelijks vervoer moet niet snel zijn -> ik ben ouderwets op dat gebied: een diesel is niet om mee op te trekken).

Ik ga er dus vanuit dat de korting op een 5 die op zijn einde loopt ook héél groot is. Ik zou eens naar een dealer gaan en mij een 518d met automatic laten uittellen. Een configurator brengt u maar zover.

Dat gezegd zijnde ... Ik heb het toen niet gedaan omdat ik niet graag met een oud model wou rondrijden.

Comment

van een 1 naar een 5 wel een serieuze stap kwa omvang. als je die ruimte niet nodig hebt zal je waarschijnlijk wel gelukkiger zijn met de 3 serie
                              lets have some more member berries

Comment

Ja, besef dat het een heel stuk groter zal zijn. In oktober zullen we met ene meer zijn en daardoor was ik voor een 3 gaan kijken. Maar na spelen met de configurator en het zeer kleine prijsverschil was ik toch weer aan het twijfelen.

Dealer belde net dat de testrit met de 420d niet kon doorgaan, maar wel met de 5. Zullen morgen zien hoe dat aanvoelt.

Comment

BMW F30 (3 reeks) of F10 (5 reeks)

Als je een5 hebt voor hetzelfde geld als een 3.. Dan mag die 5 nog redelijk kaal zijn en 3 goed uitgerust ging ik nog resoluut voor de 5. De bmw 5 is een parel en klassewagen en een 3 is mja... een gemiddelde sedan die in mijn ogen niet bovengemiddeld is afgewerkt. Zal wel goed rijden maar dat doet de 5 waarschijnlijk ook. Een 3 kan zich enkel onderscheiden met een potente motor, anders begrijp ik niet waarom je er zo veel geld voor gaat betalen tov vele concurrenten. Maar dat is mijn mening.

Comment

en de 5 heeft geen evenwaardige concurrentie natuurlijk... als je graag kapitein van een ferryboot speelt zal een 5 idd beter rijden. en vergeet dan ook vooral de badge er niet op te laten zodat iedereen kan zien dat je met een 5 op baan zijt en geen simpele gemiddelde 3...
                                    het interieur is idd wat beter maar als je enkel op basis daarvan moet gaan kiezen...
                                    lets have some more member berries

Comment

Dat een drie minder afgewerkt is dan een vijf kan je niet omheen. Zou ook voor de vijf gaan, zeker met een kind op komst. Verschil in comfort is toch vrij groot. En een vijf rijdt niet als een boot hoor.

Comment

Working...
                                      X