Ik ben zelf van een F11(520d) naar een F36 (420d) overgestapt. Terwijl de F11 een geweldige auto was (en is), vind ik de F36 gewoon leuker om mee te rijden, en meer dan voldoende groot voor mijn behoeften.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW F30 (3 reeks) of F10 (5 reeks)
Collapse
X
-
Als daily vind ik de F10 zalig. Wij rijden wel veel met 3-4 in de wagen. Dan heb je liever een 5. Moest ik alleen of met 2 zijn zonder (grote) kinderen, zou een 3 reeks zeker volstaan, maar dan eentje met serieus wat opties en een deftig interieur. Een 5 is wat luxueuzer en beter afgewerkt. Als je dan in een 3 stapt ziet alles er toch wat magertjes uit. Een 3 rijdt wat wendbaarder en sportiever.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Ik ben met een F11 op vakantie geweest naar Frankrijk, kan helemaal niet zeggen dat dit een "boot" is, deze reed heel aangenaam en het was een 520d, die in mijn ogen ook genoeg power had (meer is natuurlijk altijd leuk).
Ik zou hier zeker voor een 5 gaan, staat zoals al veel gezegd toch wel een trapje hoger dan een 3.
Zelf rijd ik als daily ook met een 1 reeks, en moet zeggen dat ik me geen seconde verveeld heb in die 5, dus ik zou me in uw plaats (ook komende van een 1) geen zorgen maken en gewoon voor de 5 gaan!
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Comment
-
Net terug van een testrit met een 520d touring.
De testrit viel heel goed mee, helaas hadden ze geen 518d waar ik mee kon rijden.
De 5 is een klasse hoger dan de 3 en dat merk je goed binnen in de wagen. Het comfort in de wagen is enorm hoog en een 520d zou zeker voldoende zijn voor mij (met de automaat). Helaas valt deze net buiten budget en zou het gaan tussen een 518d of 320d.
het uitgebreide instrumentenpaneel is leuk maar wordt volgens mij niet veel gebruikt door het head up display. Groot navigatiescherm is mooi ingewerkt in het dashboard. Het 'boot'-gevoel dat iemand hier aanhaalde viel enorm goed mee. De wegligging is natuurlijk niet hetzelfde als mijn 120d met M-Sport ophanging, maar het comfort is hier wel stukke hoger. In zo'n auto verwacht ik geen kraakjes, iets dat ik bij een 1 of 3 wel zou kunnen verwachten.
Het wordt een heel moeilijke keuze.
Iemand een idee hoe het zit met de restwaarde van de 5 reeks na 4 jaar? Zal deze meer waard zijn dan een 3 reels die bij aankoop evenveel kostte (door de opties)?
Comment
-
Testrijden met zowel een 518d als een 320d lijkt mij de oplossing.
Vrees dat je toch een klein beetje op je honger gaat blijven zitten met een 518d. Koppel genoeg maar als je eens wil doortrekken zal je snel voelen dat hij dichtgeknepen is.
Heb zelf een 316i (136pk) en zou volgende keer toch minstens voor een 20i gaan, ok niet echt te vergelijken met diesel omwille van het koppel, maar een 316i is op papier nog net iets sneller dan een 518d, en dat is genoeg om vlot mee te gaan, maar je hebt weinig reserve.
Bij een testrit met de 320d (ze hadden geen benzine staan) had ik dan weer een behoorlijk wauw gevoel, toch voor de 316i gekozen omdat ik naft wou en het prijsverschil tussen 316i en 320i groot was, die 320d heeft bergen koppel in vergelijking met de 316i. Heb ook eens een 318d als vervangwagen gehad en die was niet echt sneller dan de 316i (die tegenwoordig 318i heet trouwens). Maar het verschil tussen 320d en 318d voelde ik wel heel duidelijk ('waw' versus 'ok').
420d geen optie?
Comment
-
Net de mail verstuurd om een testrit te gaan doen in Bornem met een 518d en een 320d.
Verkoper is vandaag in verlof, dus hopelijk heb ik morgen antwoord.
Comment
-
-
Zoals op de vorige pagina al staat, x18d en x20d is dezelfde motor (hardware), je kunt die 18d makkelijk softwarematig op 20d waardes laten zetten. Dat is strikt gezien zelfs niet eens 'chippen'
Dus als het 'probleem' is dat een 518d wel gaat maar een 520d niet dan is dat in feite geen probleem2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZoals op de vorige pagina al staat, x18d en x20d is dezelfde motor (hardware), je kunt die 18d makkelijk softwarematig op 20d waardes laten zetten. Dat is strikt gezien zelfs niet eens 'chippen'
Dus als het 'probleem' is dat een 518d wel gaat maar een 520d niet dan is dat in feite geen probleem
Comment
-
Ik heb een A6 1.9 TDI gehad met ocharme 110 pk (met logo !). Alleman was toen aan het zagen tegen mij dat ik een 2.5 had moeten nemen en dat een 1.9 te licht was voor die kas, ...
Blablabla. Zeik en zever.
Met een automaat was dat een sneltrein. Tenzij ge rijdt gelijk een raastige zot (dan is diesel sowieso al niet de beste keuze) en u zou aantrekken dat men u raar zou bekijken als ge moet zeggen dat het maar een 18 is, moet ge voor u de keuze maken: wil ik een recent model met minder comfort, of wil ik een comfortbak die volgend jaar verouderd is kwa design?
Zo simpel is het.
EDIT: ik moet wel zeggen, dat als de koffer volgeladen was met bussen van liters en liters olie (om bij te vullen), dan kwam hij wel wat te kort. Ba dum tss.Last edited by orange; 03/08/2016, 21:27.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk BerichtenIk heb een A6 1.9 TDI gehad met ocharme 110 pk (met logo !).
en natuurlijk mét logo, logoloos was nl een betalende optie bij audi (1114 bef ! ), al zal niemand dat ooit effectief betaald hebben en deed de garage dat wel gratis voor je...etaleerde wel de de terechte arrogantie én de weg die ze waren - met succes - ingeslagen bij de 4 ringen...nl de naam hebben van dure auto's te zijn
Comment
-
Ik weet niet waar men spel over maakt. 150 PK is zeker vlot genoeg. Geen racer, maar da's een 520D ook niet. Eén van mijn vorige Espaces had 150pk en die was ruim vlot genoeg. Woog 2 ton, had het frontaal oppervlak van een bestelwagen en toch was je sneller dan het verkeer. Nooit gevoel gehad underpowered te zijn. Een 520D in Brussel en Wallonie heeft ook maar 163 Pk, dus da's maar een klein verschil.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenIk weet niet waar men spel over maakt. 150 PK is zeker vlot genoeg. Geen racer, maar da's een 520D ook niet. Eén van mijn vorige Espaces had 150pk en die was ruim vlot genoeg. Woog 2 ton, had het frontaal oppervlak van een bestelwagen en toch was je sneller dan het verkeer. Nooit gevoel gehad underpowered te zijn. Een 520D in Brussel en Wallonie heeft ook maar 163 Pk, dus da's maar een klein verschil.
Sent from my D5803 using Tapatalk
Comment
-
Ikzelf heb een 520da (met de volle 184pk als Brusselaar), dat zal natuurlijk vlotter gaan dan een al dan niet geknepen 518d. Maar hoeveel procent van de tijd ga je die extra pk's nodig hebben? Denk dat ik 99,5% van de tijd niet meer dan 50 pk in gebruik heb en ik trek ook al graag eens door.
De inruilwaarde van een even dure 5-reeks zal net iets hoger liggen dan deze van een 3-reeks vol opties (een hele hoop opties maken een wagen niet perse meer waard op de tweedehandsmarkt)2014 F11 BMW 520dA Touring
Comment
-
De vraag is simpel, wil je een 'snelle' wagen of niet. Voor in het dagelijkse belgische verkeer mogen ze bij mij ook altijd een 518d voor mijn deur komen zetten.
Ivm de fiscaal vriendelijke versies, ik weet niet of de pk's op papier overeenkomen met het werkelijk vermogen.
Het werkelijke verschil tussen een fiscaal vriendelijke x20d met 163 pk en een x18d met 150pk zal toch nog groter zijn dan dat tussen een 136pk (fiscaal vriendelijke) en 150pk x18d. Je hebt ook nog altijd het verschil in koppel en dacht zelfs dat de fiscaal vriendelijke versies technisch in feite gewoon hetzelfde zijn. Of dacht je dat ze aparte software zouden hebben voor die versies en dat de belgische fiscus al die zogezegd geknepen exemplaren uitmeet op de rollenbank?
Comment
Comment