Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318d distributieproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    PSA distributieproblemen? Met de 1.6 benzine van bmw wel ja, met de rest niet.
    peugeot : fiabilité. Modèles et moteurs à problèmes.. Conseils, tests et essais automobile

De meeste hdi's: Usure prématurée sur la courroie de distribution

De site bevat ook info over de n47... lees en...
    Last edited by ; 24/07/2016, 23:47.

Comment

De 1.6 thp van PSA , in de basis hetzelfde blok dan de 1.6 van bmw en de mini, is een zeer problematisch geval. Toen bmw deze motor begon toe te passen onder de naam N13 in de 116i en 316i, had het al een aantal modificaties gedaan, o.a. een betere kettingspanner want de oude brak gewoon doormidden, wat leidde tot de "death rattle" en dus overlijden van het blok.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
        http://www.fiches-auto.fr/articles-a...te/peugeot.php

De meeste hdi's: Usure prématurée sur la courroie de distribution

De site bevat ook info over de n47... lees en...
        ik denk dat ge in de verkeerde kolom gezien hebt. Enige met distributieproblemen is de THP en die motor komt van bmw. Die heeft PSA ondertussen al voor meer dan 80% aangepast zodat die wel betrouwbaar is geworden.
        Heeft een auto in het begin distributieproblemen dan ligt het aan een constructiefout. Is het vanaf een bepaald hoger kilometeraantal dan is het gewoon te wijten aan achterstallig onderhoud. Een motor die veel moet afzien moet ook vroeger dan voorzien zijn riem laten wisselen. Net hetzelfde met de oliewissel en de rest van de slijtage onderdelen. Als ge een deftige garage hebt, waarschuwt u die daarvoor. Zo schrijft men voor de 1.6 hdi een onderhoudsinterval voor van 20K, maar wie de motor niet gebruikt volgens de juiste omstandigheden (en die staan netjes beschreven in de handleiding van de auto) moet elke 10K gaan. En dat zal niet enkel bij PSA het geval zijn. Andere constructeurs zullen ook wel dergelijke intervallen voorschrijven bij gebruik dat niet onder het normale valt (en daar zit ge vrij rap aan).
        Ik zou met mijn auto ook elke 30K op onderhoud kunnen gaan, net zoals de constructeur voorschrijft. Maar de gebruiksomstandigheden zijn er niet naar dat ik dat toelaat. Dus gaat de auto elke 20K op onderhoud. Distributieriem had vervangen moeten worden op 240K maar heb het laten doen op 200K. Deftig de handleiding lezen over de gebruiksvoorwaarden van uw auto kan wonderen doen. Maar voor de meesten is het lezen van een SMS al teveel, laat staan een handleiding van 110 pagina's en meer dik.
        www.peugeotforum.be

Comment

Wat zijn uw "gebruiksomstandigheden" waardoor ge vroeger een onderhoud laat doen?

Comment

dikwijls trekken van een aanhangwagen, te korte afstanden, veel stadsverkeer. Was niet het geval toen ik de auto kocht want toen deed ik voornamelijk autosnelweg en lange afstanden.
            www.peugeotforum.be

Comment

Staat echt wel bij de hdi motoren... Staat in de tekst...

Het is niet de bedoeling om de hdi motoren te bashen, want ik ben een liefhebber van de hdi's....

Comment

ik heb bij de commentaren welgeteld er eentje gezien die last had van te vroege slijtage aan de distributieriem. en dat was op een 1.6 hdi in een 207. Met die commentaren pas ik altijd op: hoe heeft die gereden? Motor altijd belast of niet? Dat zijn zaken die je nooit leest bij commentaren. Het is dan ook altijd de fout van de constructeur als de auto in de soep draait.
                PSA heeft trouwens voor de 1.6 hdi's een aanpassing gedaan aangaande de levensduur van de riem: ipv 240K en 10 jaar is het nu 180K en 5 jaar. En naar wat ik hoor vanuit mijn omgeving zijn dit nog steeds lange intervallen. Bij mijn auto heeft het trouwens welgeteld bij de officiële dealer rond de 600€ gekost. Da's wat men bij de andere merken betaalt voor een klein onderhoud als ik de prijzen zo lees in het onderhoudsprijzen-topic.

Dat men commentaar geeft of niet doet voor mij weinig ter zake. Als het terecht is dan geen probleem mee. Probleem is dat je hier op het forum met een grote schare premium lovers zit die niets slecht willen horen van hun merk (de mantel der liefde is zo dik dat ik er tijdens een poolwinter buiten mee zou kunnen slapen) en er in de omgekeerde richting alles aan doen om wat niet in hun kraampje past zwart te maken.
                www.peugeotforum.be

Comment

Daar komt bij dat je net een (serieuze) meerprijs voor een BMW en andere betaalt, opdat je dergelijke problemen met een motor niet zou voorhebben.

Comment

dan zou de goedkoopste dacia een rotslechte auto moeten zijn als men aankoopprijs als betrouwbaarheidscriteria zou hanteren
                    www.peugeotforum.be

Comment

Nee, een Dacia is net zo goedkoop omdat op alles is bespaard.

Comment

dan toch niet op de motoren want die moeten net zoals die van renault voldoen aan de normen. de rest is bulletproof technologie want komt van een clio II of III. Hun zijdeuren zijn voor alle modellen hetzelfde.
                        www.peugeotforum.be

Comment

ik heb bij de commentaren welgeteld er eentje gezien die last had van te vroege slijtage aan de distributieriem. en dat was op een 1.6 hdi in een 207. Met die commentaren pas ik altijd op: hoe heeft die gereden? Motor altijd belast of niet? Dat zijn zaken die je nooit leest bij commentaren. Het is dan ook altijd de fout van de constructeur als de auto in de soep draait.
                          PSA heeft trouwens voor de 1.6 hdi's een aanpassing gedaan aangaande de levensduur van de riem: ipv 240K en 10 jaar is het nu 180K en 5 jaar. En naar wat ik hoor vanuit mijn omgeving zijn dit nog steeds lange intervallen. Bij mijn auto heeft het trouwens welgeteld bij de officiële dealer rond de 600€ gekost. Da's wat men bij de andere merken betaalt voor een klein onderhoud als ik de prijzen zo lees in het onderhoudsprijzen-topic.

Dat men commentaar geeft of niet doet voor mij weinig ter zake. Als het terecht is dan geen probleem mee. Probleem is dat je hier op het forum met een grote schare premium lovers zit die niets slecht willen horen van hun merk (de mantel der liefde is zo dik dat ik er tijdens een poolwinter buiten mee zou kunnen slapen) en er in de omgekeerde richting alles aan doen om wat niet in hun kraampje past zwart te maken.
                          Een distributieriem is niet meer belast als de motor meer belast is, dient enkel om de nokkenas aan te drijven en of een of andere pomp.
                          Z4 M40i

Comment

belasting van de motor kunt ge heel breed zien. Dat heeft niet alleen te maken met het trekken van zware lasten.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                              Nee, een Dacia is net zo goedkoop omdat op alles is bespaard.
                              Nee dit komt omdat het beproefde onderdelen zijn die op het schap liggen bij Renault.
                              Z4 M40i

Comment

doe maar eens Ctrl f op die pagina en zoek eens... Er zijn er meerdere.

Comment

Als het terecht is dan geen probleem mee. Probleem is dat je hier op het forum met een grote schare premium loversen er in de omgekeerde richting alles aan doen om wat niet in hun kraampje past zwart te maken.
                                  Wat was er eerst, de kip of het ei... En zo blijft het maar doorgaan... Haantjesgedrag zeker...

En wat is erger, een merk verdedigen of een merk afbreken... Wat gaat de volgende stap.zijn, denk je... Ja persoonlijke aanvallen... Een verziekt forum.
                                  Last edited by ; 25/07/2016, 14:50.

Comment

Working...
                                  X