Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318d distributieproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 318d distributieproblemen

Ik ben van plan van een bmw 318d vn 12/2008.

Nu het ik wat research gedaan en kom op verschillende problemen uit met als meest zorgwekkende slijtage op de distributie. (...)

Het zou zich voordoen op de modellen vanaf 2007 maar weet niet tot wanneer.

En hoe herken ik de "slechte" motoren? Een collega vertelde me dat het de motoren met distributie langs achterkant zijn

Heeft iemand hier ervaring mee?

Is bij de BMW N47 motoren.
    Google N47 distributieketting, N47 timing chain etc.. Je zal er voldoende over vinden.

Komt er op neer dat de ketting vroegtijdig problemen / slijtage kan vertonen ongeacht kilometerstand if onderhoud.
    BMW erkent het probleem en vervangt de ketting en bijhorende onderdelen. Of dit het probleem volledig verhelpt voor de toekomst weet ik echter niet.
    Dit is wel enkel het geval als de wagen altijd bij een officiële BMW dealer gegaan is. Als de wagen elders op onderhoud ging kan het goed zijn dat ze moeilijker doen en niet of maar deels willen tussenkomen.

Reden dat het zo'n kostelijke affaire is omdat vervangen van distributieketting een 'engine out' job is. Motor moet er volledig uit om aan de ketting te kunnen die achteraan het blok gemonteerd zit (gedaan in de veronderstelling dat deze nooit hoeft vervangen te worden).

Bij elke wagen met N47 motor die te koop aangeboden wordt is dit de 'elephant in the room'. Werd de ketting al vervangen?? Al lijkt het alsof dit in vele gevallen maar weinig invloed heeft op de prijs..

Als je op zeker wil spelen is een model met M47 motor mogelijks een betere keuze. Technologisch minder vooruitstrevend maar geen gekende kettingproblemen. Indien stock kan je deze herkennen aan de uitlaatpijp die naar beneden wijst (ipv recht naar achter bij de facelift N47-modellen).
    Honda S2000 2002
    BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

Alle N47 motoren zijn rotzooi, zelfs de laatste modellen nog. Het gerespecteerd forumlid BlackHorse weet er alles van, uit eigen ervaring. Hij gaat dat in topic in geuren en kleuren uitleggen voor u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten

Als je op zeker wil spelen is een model met M47 motor mogelijks een betere keuze. Technologisch minder vooruitstrevend maar geen gekende kettingproblemen. Indien stock kan je deze herkennen aan de uitlaatpijp die naar beneden wijst (ipv recht naar achter bij de facelift N47-modellen).
        De E9x M47 met roetfilter heeft ook een rechte uitlaatbuis.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicoooo27 Bekijk Berichten
          Ik ben van plan van een bmw 318d vn 12/2008.

Nu het ik wat research gedaan en kom op verschillende problemen uit met als meest zorgwekkende slijtage op de distributie. (...)

Het zou zich voordoen op de modellen vanaf 2007 maar weet niet tot wanneer.

En hoe herken ik de "slechte" motoren? Een collega vertelde me dat het de motoren met distributie langs achterkant zijn

Heeft iemand hier ervaring mee?
          Een slechte motor herken je door eens goed te luisteren. En informeer of hij dealer onderhouden is... je kan het serienummer ook laten controleren bij je bmw garage...

Comment

de N47 heeft wel meer problemen dan enkel die ketting :p
            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              de N47 heeft wel meer problemen dan enkel die ketting :p
              Inderdaad, ik ben aan m'n tweede N47 bezig. Ik heb al meer in de garage gestaan dan wat anders.

Comment

Ondertussen ook dit gevonden;

Bedankt voor de snelle reacties!
                Last edited by ; 12/07/2016, 19:08. Reden: Bijvoeging

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Inderdaad, ik ben aan m'n tweede N47 bezig. Ik heb al meer in de garage gestaan dan wat anders.
                  Ik heb dat probleem ook, met alle bmw's die ik al heb gehad.
                  Ze staan meer in de garage, dan dat ze rijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Ik heb dat probleem ook, met alle bmw's die ik al heb gehad.
                    Ze staan meer in de garage, dan dat ze rijden
                    Voilà, dat is het!

Maar als ze rijden, dan blijven ze rijden!

Comment

N47 s?cks onwijs hard . Hier zijn jakhalzen die opscheppen over hoe betrouwbaar ze zijn terwijl ze er nog geen 100d km mee hebben gereden.
                      Ben er zeker van dat die personen ze ook weg gedaan hebben uit schrik dat hun motor vroeg of laat in de soep zou draaien.

Laat die kletterende tractor motor voor wat het is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        N47 s?cks onwijs hard . Hier zijn jakhalzen die opscheppen over hoe betrouwbaar ze zijn terwijl ze er nog geen 100d km mee hebben gereden.
                        Ben er zeker van dat die personen ze ook weg gedaan hebben uit schrik dat hun motor vroeg of laat in de soep zou draaien.
                        Da's waar, om dan opnieuw een N47 te kopen zeker.

Comment

Al lang zin in een 123d coupé, maar zal dat wegens bovengenoemde problemen waarschijnlijk nooit in huis halen..
                          Honda S2000 2002
                          BMW E30 318is 1990

VW Polo 1.9TDI 2006

Comment

één van de ergste evoluties die er ooit waren,die N47 motor....zo erg na de eigenlijk heel sterke M47. Heb verschillende exemplaren geweten met 500dkm...
                            ketting is een probleem maar ook olieverbruik heb ik al gehoord. Klopt dat?
                            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Mijn zoop alleszins 0,0 olie...
                              Ben dan ook een zeldzame tevreden N47 gebruiker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                Mijn zoop alleszins 0,0 olie...
                                Ben dan ook een zeldzame tevreden N47 gebruiker
                                Dan zijn we al met twee.

Comment

Dan zijn we al met twee.
                                  Met 3...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Met 3...
                                    En mijn pa ook, met 4 dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexis Bekijk Berichten
                                      Al lang zin in een 123d coupé, maar zal dat wegens bovengenoemde problemen waarschijnlijk nooit in huis halen..
                                      Ik ben nog geen alpina d3, d123d motor tegengekomen met kettingproblemen...

Comment

En mijn pa ook, met 4 dus.
                                        Op bimmerboard heb ik een topic aangemaakt om een inventaris te maken... Welgeteld 3 met problemen...
                                        Last edited by ; 13/07/2016, 10:02.

Comment

Working...
                                        X