Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 318d distributieproblemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    één van de ergste evoluties die er ooit waren,die N47 motor....zo erg na de eigenlijk heel sterke M47. Heb verschillende exemplaren geweten met 500dkm...
    ketting is een probleem maar ook olieverbruik heb ik al gehoord. Klopt dat?
    Toen ik mijn M47 ging kopen, las ik veel hororverhalen over turboproblemen... Raad eens... 200.000 probleemloze km's...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Toen ik mijn M47 ging kopen, las ik veel hororverhalen over turboproblemen... Raad eens... 200.000 probleemloze km's...
      Geloof ik graag,vond het supergoede motoren
      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Is dit dan de viercilinder motor in al zijn verschillende vermogensvarianten van de 3 en 5 reeks?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Dan zijn we al met twee.
          Meer in de garage gestaan, en toch tevreden gebruiker, hoe rijm je dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Meer in de garage gestaan, en toch tevreden gebruiker, hoe rijm je dat?
            Ongeveer iedere auto staat meer stil dan hij rijdt, en als hij in een garage gestald wordt, dus ook meer in de garage...

Comment

Bon, dat was me ontgaan dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                Geloof ik graag,vond het supergoede motoren

Alles is relatief... zo ook het n47 probleem...

Van iedere motor zal je probleemverhalen vinden... jammergenoeg...
                Last edited by ; 14/07/2016, 15:10.

Comment

Ik heb een M47 gehad. 120.000 km zonder ook maar één motorisch mankement, geen olieverbruik, niks... . Probleem is dat velen niet juist omgaan met hun wagen. Als ik sommige mensen met koude motor ooit zie vertrekken, dikwijls nog gedopeerd. Tsja, da's vragen om problemen.

Comment

Ik heb een M47 gehad. 120.000 km zonder ook maar één motorisch mankement, geen olieverbruik, niks... . Probleem is dat velen niet juist omgaan met hun wagen. Als ik sommige mensen met koude motor ooit zie vertrekken, dikwijls nog gedopeerd. Tsja, da's vragen om problemen.
                    Wanneer je motorische problemen hebt en op garantie hoopt, ga je niemand horen vertellen: hij is getuned, heb nooit "warm" gereden en heb onderhoudsbeuren overgeslagen...

2de hands kopen is vertrouwen op de verkoper....

Comment

waarom heb je die meest fantastische BMW ooit eigenlijk van de hand gedaan jakkel? 120k km is niks
                      lets have some more member berries

Comment

Laat me vrij om te antwoorden, de meest auto's verliezen in België het snelst hun waarde eens 6 jaar en 100.000km.

ofwel doe je ze sneller weg, ofwel rijd je ze op... Ik krijg het niet over mijn hart om ze weg te doen en rijd verder tot +- 190.000 km... ( met eerste remschijven...) anderen misbruiken hun auto omdat de leasing toch stopt, en ze zelf toch niet verder rijden met hun leasing met tuningbox ea...

na 190.000 km was er zelfs nog geen rammeltje...
                        Last edited by ; 14/07/2016, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                          waarom heb je die meest fantastische BMW ooit eigenlijk van de hand gedaan jakkel? 120k km is niks
                          1. Ik heb nooit beweerd dat m'n M47 'de meest fantastische BMW ooit' is.
                          2. Mensen willen soms eens iets nieuw, nieuwsgezind noemt dat, en Jakkel is ook zo.

Comment

1. Ik heb nooit beweerd dat m'n M47 'de meest fantastische BMW ooit' is.
                            2. Mensen willen soms eens iets nieuw, nieuwsgezind noemt dat, en Jakkel is ook zo.
                            Geef toe, toen je er mee reed was hij wel fantastisch...

Comment

Geef toe, toen je er mee reed was hij wel fantastisch...
                              Ik was daar inderdaad heel tevreden van.

Comment

Laat me vrij om te antwoorden, de meest auto's verliezen in België het snelst hun waarde eens 6 jaar en 100.000km.

ofwel doe je ze sneller weg, ofwel rijd je ze op... Ik krijg het niet over mijn hart om ze weg te doen en rijd verder tot +- 190.000 km... ( met eerste remschijven...) anderen misbruiken hun auto omdat de leasing toch stopt, en ze zelf toch niet verder rijden met hun leasing met tuningbox ea...

na 190.000 km was er zelfs nog geen rammeltje...
                                Ik heb nog niks gemerkt van een plotse snelle daling na 100k / 6j .. de hardste afschrijving is wanneer hij nieuw is, en ik ga er vanuit dat een wagen elk jaar 13 a 18% van zn waarde verliest, afhankelijk van de km's die er mee gereden worden...
                                De mijne zal nu na 3 jaar en 77k km nog +/- 55% van zn nieuwprijs waard zijn schat ik, denk niet dat er de komende 3 jaar nog eens 45% van de nieuwprijs af gaat zelfs staat ie dan op 200k km.

Comment

Wakker worden... na 2-3 jaar nog 50%, daarna 10 % van restwaarde per jaar vermindering.

In uw berekening is hij na 6 jaar al niets meer waard... 18% per jaar...

Ik heb me misschien niet zo goed uitgedrukt, na 6 jaar zal de afschrijving het laagst zijn, maar de onderhoudskosten het grootst.
                                  Last edited by ; 14/07/2016, 23:55.

Comment

De oude wagens zijn tegenwoordig aan een opmars bezig daar iedereen tegenwoordig denkt dat zijn stront van goud is.

Comment

Ik heb ook een N47 gehad (120d) en nooit problemen gehad. Zelfs geen druppel olie moeten toevoegen.

Mijn nieuwe 330d staat ook heel veel in de garage. Zoveel als ik kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                        De oude wagens zijn tegenwoordig aan een opmars bezig daar iedereen tegenwoordig denkt dat zijn stront van goud is.
                                        In uw geval zou het wel eens stront kunnen zijn.

Comment

Wakker worden... na 2-3 jaar nog 50%, daarna 10 % van restwaarde per jaar vermindering.

In uw berekening is hij na 6 jaar al niets meer waard... 18% per jaar...

Ik heb me misschien niet zo goed uitgedrukt, na 6 jaar zal de afschrijving het laagst zijn, maar de onderhoudskosten het grootst.
                                          Denk dat we elkaar niet zo goed begrijpen. Ik bedoelde eigenlijk 18% van de huidige waarde. Dus elk jaar de waarde vermenigvuldigen met 0,82. Dus dan krijg je 82% na 1 jaar, 67% na 2 jaar, 55% na 3 jaar, 45%, 37%, 30%, 25%, 20%, ... Dus komt eig wel redelijk goed overeen met wat jij zegt.

Bij duurdere wagens zou je na het 5e jaar al jaarlijks duizenden euro herstellingskosten moeten hebben om aan dezelfde totale kost te komen dan tijdens het 1e jaar.

Comment

Working...
                                          X