Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toeval of niet, maar collega van me heeft gisteren haar distributie ketting van haar X1 18d aan flarden gereden.
Bouwjaar 2011 en 86.000 km op de teller
Denk dat we elkaar niet zo goed begrijpen. Ik bedoelde eigenlijk 18% van de huidige waarde. Dus elk jaar de waarde vermenigvuldigen met 0,82. Dus dan krijg je 82% na 1 jaar, 67% na 2 jaar, 55% na 3 jaar, 45%, 37%, 30%, 25%, 20%, ... Dus komt eig wel redelijk goed overeen met wat jij zegt.
Bij duurdere wagens zou je na het 5e jaar al jaarlijks duizenden euro herstellingskosten moeten hebben om aan dezelfde totale kost te komen dan tijdens het 1e jaar.
Duurdere wagens, duurdere onderdelen... We begrijpen mekaar...
Blijkbaar heb ik een (te) optimistische verwachting dat een duurdere wagen kwalitatief goed genoeg zou moeten zijn om 8 jaar / 200k km te halen zonder een fortuin aan herstellingen.
Maar blijkbaar heerst hier de idee dat een auto na 5 jaar economisch per total is. (voor bmw's met distributiekettingen lijkt dat nog zo te zijn ook )
Of zal ik toch maar beginnen nadenken om m'n bmw na 3 jaar voor 50% van de nieuwprijs te verkopen gezien het leed ik de komende jaren mag verwachten. Tot hiertoe enkel nog maar een motorblok vervangen onder coulance, voor de rest nog niet eens een lampje kapot
Blijkbaar heb ik een (te) optimistische verwachting dat een duurdere wagen kwalitatief goed genoeg zou moeten zijn om 8 jaar / 200k km te halen zonder een fortuin aan herstellingen.
Maar blijkbaar heerst hier de idee dat een auto na 5 jaar economisch per total is. (voor bmw's met distributiekettingen lijkt dat nog zo te zijn ook )
Of zal ik toch maar beginnen nadenken om m'n bmw na 3 jaar voor 50% van de nieuwprijs te verkopen gezien het leed ik de komende jaren mag verwachten. Tot hiertoe enkel nog maar een motorblok vervangen onder coulance, voor de rest nog niet eens een lampje kapot
Na 3 jaar zal het moeilijk zijn om nog 50% te krijgen...
voor diesels wel tegenwoordig, met benzine heb je misschien meer geluk...
Oorspronkelijk geplaatst door hln.be
Een dieselwagen is in België na drie jaar nog bijna de helft (53 procent) van zijn nieuwprijs waard. Voor een benzinewagen is dat nog gemiddeld 60 procent. Dat blijkt uit een marktstudie van autozoekertjeswebsite AutoScout24, die in het kader van het autosalon van Brussel autokopers wil tonen wat de gemiddelde restwaarde van een auto is.
De grootste autosite van België met meer dan 115.000 nieuwe en tweedehandswagens onmiddellijk beschikbaar. Kosteloos en binnen 24 uur uw auto verkopen? Het kan met AutoScout24!
Blijkbaar heb ik een (te) optimistische verwachting dat een duurdere wagen kwalitatief goed genoeg zou moeten zijn om 8 jaar / 200k km te halen zonder een fortuin aan herstellingen.
Maar blijkbaar heerst hier de idee dat een auto na 5 jaar economisch per total is. (voor bmw's met distributiekettingen lijkt dat nog zo te zijn ook )
Of zal ik toch maar beginnen nadenken om m'n bmw na 3 jaar voor 50% van de nieuwprijs te verkopen gezien het leed ik de komende jaren mag verwachten. Tot hiertoe enkel nog maar een motorblok vervangen onder coulance, voor de rest nog niet eens een lampje kapot
"Enkel" een nieuw motorblok moeten steken ofwa??
Mensen wiens BMW na 5 jaar economisch perte totale is kunnen zich altijd melden in mijn PM inbox, ik neem hem graag voor nul euro over!
Toeval of niet, maar collega van me heeft gisteren haar distributie ketting van haar X1 18d aan flarden gereden.
Bouwjaar 2011 en 86.000 km op de teller
Niets leuker als een n47 die in de soep draait. Dat ze maar allemaal stuk gaan dan zijn we er van af.
Toen ik mijn M47 ging kopen, las ik veel hororverhalen over turboproblemen... Raad eens... 200.000 probleemloze km's...
Als je de carter ventilatie vervangde om de 80d km dan had je geen turbo problemen . Dat was een filter op de kleppendeksel dat verstopte. Koste maar ocharm een 50euro waar op bespaard werd.
Blijkbaar heb ik een (te) optimistische verwachting dat een duurdere wagen kwalitatief goed genoeg zou moeten zijn om 8 jaar / 200k km te halen zonder een fortuin aan herstellingen.
Maar blijkbaar heerst hier de idee dat een auto na 5 jaar economisch per total is. (voor bmw's met distributiekettingen lijkt dat nog zo te zijn ook )
Of zal ik toch maar beginnen nadenken om m'n bmw na 3 jaar voor 50% van de nieuwprijs te verkopen gezien het leed ik de komende jaren mag verwachten. Tot hiertoe enkel nog maar een motorblok vervangen onder coulance, voor de rest nog niet eens een lampje kapot
welke motor vervangen? je benzine blok? wat was de rede?
welke motor vervangen? je benzine blok? wat was de rede?
Benzinemotor ja, N13 . Plots ratelend geluid bij optrekken, leek van distributieketting te komen. Dealer zei dat de oliedruk was weggevallen en daardoor schade was ontstaan. Vreemd aangezien er nooit een melding van oliedruk gekomen is. Gezien de ratel en het feit dat de kleppentiming om zeep was vermoed ik wel dat de hydraulische kettingspanner zijn werk niet deed. Gebeurde 2 dagen na een groot onderhoud (2e beurt bij kmstand 62000) wat ik ook enigzins merkwaardig vind.
Benzinemotor ja, N13 . Plots ratelend geluid bij optrekken, leek van distributieketting te komen. Dealer zei dat de oliedruk was weggevallen en daardoor schade was ontstaan. Vreemd aangezien er nooit een melding van oliedruk gekomen is. Gezien de ratel en het feit dat de kleppentiming om zeep was vermoed ik wel dat de hydraulische kettingspanner zijn werk niet deed. Gebeurde 2 dagen na een groot onderhoud (2e beurt bij kmstand 62000) wat ik ook enigzins merkwaardig vind.
Pff....dat is idd een mindere ervaring. Ik zelf heb nog niets opgevangen van kettingproblemen bij benzines....En ja,zo iets kort na het onderhoud. Zal je nooit weten hé. Een dichting van het oliefilter dat fout zit kan idd zo iets veroorzaken ...maar ja,kan ook gewoon pech zijn hé.
Pff....dat is idd een mindere ervaring. Ik zelf heb nog niets opgevangen van kettingproblemen bij benzines....En ja,zo iets kort na het onderhoud. Zal je nooit weten hé. Een dichting van het oliefilter dat fout zit kan idd zo iets veroorzaken ...maar ja,kan ook gewoon pech zijn hé.
Welke bmw met directe injectie is wel betrouwbaar ?
Tja voor zover ik weet zijn er geen structurele problemen met die motor, in tegenstelling tot de tsi's met kettingen die uitrekken of de N47. Het blijft wel een fragiel stuk techniek, als het mis gaat is het ineens goed mis, maar als dat bv in 1 op de 100 gevallen gebeurt is het nog te overzien en heb ik gewoon pech gehad. Trouwens ben prima geholpen geweest door de dealer en bmw, gaan skien met vervangwagen, en enkel de vloeistoffen voor de nieuwe motor moeten betalen, ondanks dat de garantie voorbij was.
Vraag is wel hoe het geregeld wordt als de wagen pakweg 6 jaar oud is en 150k km heeft. Een blok + plaatsing kost 10000 euro, wat ongeveer de dagwaarde van de wagen is in zo'n geval.
Nu het ik wat research gedaan en kom op verschillende problemen uit met als meest zorgwekkende slijtage op de distributie. (...)
Het zou zich voordoen op de modellen vanaf 2007 maar weet niet tot wanneer.
En hoe herken ik de "slechte" motoren? Een collega vertelde me dat het de motoren met distributie langs achterkant zijn
Heeft iemand hier ervaring mee?
3 weken terug een 118d van 2008 gekocht. Distributie ketting: voorlopig nog niets van te horen of te merken.
Bij BMW de geschiedenis laten opzoeken + technische data van de motor. Motor heeft terug roepactie gekregen Waarbij het nodige werd gedaan. Verder zal de toekomst laten blijken van wat en hoe. Maar niet blindstaren op die N47... Er zijn maar sommige motoren die het voorhebben eh. Moest je het in kaart kunnen brengen zou het neerkomen op 20-25%??? Das nog altijd 75-80% probleemloze eh...
Naar blackhorse moet je zeker niet luisteren of op verder gaan... Die is gewoon triestig met zijn commentaren.
Er wordt zo gesproken over die N47 omdat hij van BMW komt... Blijkbaar een interessant onderwerp om over te blijven doorhameren. Lees en zoek het maar op... Audi, Mercedes, Ford, PSA,... Allemaal maken ze dit mee met hun motoren! Maar de N47 blijft de dupe op alle forums. Ik ben super tevreden met de mijne en ja ik weet ook wel dat het een tweedehands is en dat de kans groters is dat hij dit of dat... So be it.
Laat u niet teveel beïnvloeden door de slechte meningen, heb ze ook naast met neergelegd en ben nog steeds zeer tevreden met alle vertrouwen erin.
Comment