Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroen Xsara Picasso of Skoda Roomster?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

'k Zou gaan voor de Skoda Roomster 1.4 of de Nissan Note 1.4.

Comment

daarnet naar Ford-garage geweest. Dealer stelde ons een Ford Fusion voor, volgens hem ideaal voor ons omdat we 90% van de tijd in stad rijden en slechts 10.000 km op een jaar doen. Hebben getest met buggy en hij past er mooi in. En vooral: hij komt op 12.500 met verschillende opties erbij zoals airco, regensensoren, radio/cd etc ...

Goeie auto? Leek me wel, heb ook al enkele goede recensies gelezen. Kleiner dan de C-max, maar ja, 2000 euro is wel veel he, daar kan ik de omnium al mee betalen en nog eens goed op cafe mee gaan. Voor de c-max kon hij niet lager gaan dan 14.500 ...

Zaterdag volgen Skoda (voor de roomster) en Opel (voor de minerva).

Comment

Leuke wagen die Fusion!

Ik zou em zeker verkiezen boven een Meriva.

Comment

De fusion vind ik niet zo'n mooie auto, maar praktisch is hij wel, en z'n prijs valt ook goed mee. Toch begin ik het idee te hebben dat je beter een goedkopere 2de hands koopt. Mja, khoop dat je voor uzelf een goede beslissing neemt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478 Bekijk Berichten
            De fusion vind ik niet zo'n mooie auto, maar praktisch is hij wel, en z'n prijs valt ook goed mee. Toch begin ik het idee te hebben dat je beter een goedkopere 2de hands koopt. Mja, khoop dat je voor uzelf een goede beslissing neemt.
            Als je wil, moet je maareens een zoekopdracht doen op de bekende tweedehandssites en me eenvoorstel doen. ik vind geen enkele ruime wagen (monovolume) die niet te veel kilometers heeft (waar ik dus makkelijk 10-12 jaar mee kan rijden) en die veel in prijs scheelt met wat ik nu krijg aan saloncondities.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pillewuiter Bekijk Berichten
              ik vind geen enkele ruime wagen (monovolume) die niet te veel kilometers heeft (waar ik dus makkelijk 10-12 jaar mee kan rijden).
              Pas op, elke wagen kan op een bepaald moment problemen vertonen. Ook met een nieuwe wagen heb je niet de garantie dat je er minstens 10 jaar mee kan rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                Pas op, elke wagen kan op een bepaald moment problemen vertonen. Ook met een nieuwe wagen heb je niet de garantie dat je er minstens 10 jaar mee kan rijden.
                Da's waar, ben ik me ook van bewust. Maar ik vind een verschil van 2-3000 euro tussen een nieuwe en eentweedehandse van 2-3 jaar oud niet genoeg om een tweedehandse te kopen. Tenslotte heb je met de nieuwe 2 jar garantie + 3 jaar pechverhelping.

Maar als je inderdaad een volkswagen hebt die vlak na de staking van de band roldde, dan heb je een auto met waarschijnlijk meer gebreken dan wanneer de arbeieders een opslag hebben gekregen. Of ben ik nu te naiëf en denk ik nog dat de kwaliteit van een auto afhangt van de monteurs?

Comment

Die verkiezing van de gezinswagen van het jaar van VAB stelt geen zak voor en is enkel pure platte marketing voor de constructeur in kwestie. Was het vorig jaar of 't jaar 'd ervoor maar als ik me niet vergis is ook ooit de Clio genomineerd geweest.

Clio & gezinswagen...Sorry hoor maar in die koffer krijg ik geen 3 zakken & een kinderwagen!

Comment

Of ben ik nu te naiëf en denk ik nog dat de kwaliteit van een auto afhangt van de monteurs?
                    zou het eerder steken op de kwaliteitscontrole, maar je gedacht is niet naïef

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Die verkiezing van de gezinswagen van het jaar van VAB stelt geen zak voor en is enkel pure platte marketing voor de constructeur in kwestie. Was het vorig jaar of 't jaar 'd ervoor maar als ik me niet vergis is ook ooit de Clio genomineerd geweest.

Clio & gezinswagen...Sorry hoor maar in die koffer krijg ik geen 3 zakken & een kinderwagen!
                      het rijkt dan ook net wat verder dan alleen de grootte van de koffer (maar idd voor mij is die koffer ook veel te klein)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        het rijkt dan ook net wat verder dan alleen de grootte van de koffer (maar idd voor mij is die koffer ook veel te klein)
                        Ja dat weet ik. Maar in een gezinswagen moet er in eerste instantie plaats zijn voor 'n gezin. In de Clio is dat niet.

Comment

'k Vind het knap van de verkoper dat 'ie jou een model lager aanprijst dan datgene wat je van plan was om te kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Die verkiezing van de gezinswagen van het jaar van VAB stelt geen zak voor en is enkel pure platte marketing voor de constructeur in kwestie.
                            Ik ben zéér benieuwd naar een grondige fundering van deze uitspraak...

Comment

Ik denk dat je je het zou beklagen mocht je een Fusion kopen. Heeft een iets hoger bompa-gehalte dan een C-Max. Ok, 2000 euro is natuurlijk niet niks, maar de C-max staat duidelijk toch een trapje hoger én is stukken knapper dan de Fusion.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis Bekijk Berichten
                                Ik ben zéér benieuwd naar een grondige fundering van deze uitspraak...
                                De uitspraak heeft geen verklaring nodig.

Comment

Als je wil, moet je maareens een zoekopdracht doen op de bekende tweedehandssites en me eenvoorstel doen. ik vind geen enkele ruime wagen (monovolume) die niet te veel kilometers heeft (waar ik dus makkelijk 10-12 jaar mee kan rijden) en die veel in prijs scheelt met wat ik nu krijg aan saloncondities.
                                  Zeg even terzijde van een occasie, wat denk je van
                                  opel meriva. Aangezien je bij ford niet echt iets binnen je budget vind, denk ik dat dit wel een sterke kandidaat is;

1.4 16V Twinport 5-bak WR (90pk)
                                  Catalogusprijs: 17.395,00 Waarvan pack opties: 1.345,00 € Korting op pack: -1.345,00 € Salon korting: -1.965,00 € Green bonus: -1.200,00 € Salon prijs: 12.885,00 Prijzen incl. BTW (toon excl.)
                                  Je hebt nu trouwens een gratis advantage pack;

Advantage Pack 0,00 € Middenarmsteun, bestuurderszetel 75,00 € Electronic Climate Control (ECC)
                                  Incl: 100 amp. dynamo, Warmtewerende voorruit, 55 Ah. accu.
                                  600,00 € Elektrisch bediende en verwarmde buitenspiegels in carrosseriekleur 190,00 € In hoogte verstelbaar stuurwiel 130,00 € Cruise control 350,00 € Totale waarde : 1.345,00 € Uw voordeel : 1.345,00 €
                                  Dus met de gratis pack, met de salonkorting en met de eventuele green bosis heb je wel een mooie, ruime wagen voor een kleine prijs, vind ik. Je hebt veel opties vind ik, kheb er wel nog een metaalkleurtje bijgekozen, kwestie van de wagen wat op te fleuren. This trouwens een Enjoy versie, dus het kan nog goedkoper, maar dan heb je wel een heel kale en goedkoop ogende wagen.

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar een opel dealer gaan en een testritje maken of een kijkje en een offerte. Kijk ééns hoe laag hij kan gaan. O ja, wat doe je eigenlijk met je oude wagen? Verkoop je hem particulier of laat je hem overnemen? Mss krijg je nog wat meer korting (green bonus).

Dan weer op je vraag: wel ik kan je hier 1000den wagens voorstellen. Kga dan ééns kijke voor iets. Kzit nu zelf ook te denken wat het beste is. Bij een nieuwe heb je natuurlijk meer garantie, en aangezien je er heel lang mee wil rijden, is het mss beter om een nieuwe te kopen, alhoewel een 2dehands evengoed nog evenlang kan meegaan. Maar idd, een paar jaar oude wagen die je hier al genoemd hebt, gaan bijna evenveel of een nieuwe.
                                  Last edited by ; 25/01/2007, 21:03.

Comment

@Bossche,

nonedoeme, is inderdaad leuke configuratie. Ik keek altijd naar de benzine 16.000, maar die 14000 is inderdaad ook genoeg lijkt me voor zo'n wagen en om meestal in stad te rijden.

12885 is leuke prijs voor een waarschijnlijk grotere koffer dan de fusion.

Nog drie dagenn kijk er al naar uit, mijn hoofdpijn ook

Comment

als dat alles in zo'n fusion past... dan moet je in elk geval ook nog eens de andere alternatieven van pagina 2 doornemen...

de fiat idea is nog een dikke 1000 euro goedkoper dan de opel meriva

Comment

Probleem was dat ik tot daarnet altijd naar een 1.6 benzine keek, maar nu blijkt dat een 1.4 ook wel voldoende moet zijn voor ons profiel (80% stad, 20% autostrade, 10.000 km/jaar). Dat scheelt natuurlijk in prijs, joepi! Dit klopt toch he? Een 1.4 is voldoende voor ons gebruik? Verkoper daarnet zei dat het afhangt van welke auto (een 1.4 zou beter passen bij een fusion dan bij een c-max) maar dat dat voldoende is voor ons.

De Picasso is eigenlijk afgevallen uit ons lijstje. Door zowel het feit dat een model met airco 14.000 kost en je voor datzelfde geld goedkopere concurrenten hebt, door het feit dat mijn vriendin het interieur verouderd vindt en vooral door de negatieve reviews die ik overal op het net gelezen heb. Mischien laat ik me er teveel door lijden, maar zoveel negatieve reacties lijkt toch wel steek te houden.

Dus het gaat nog tussen de
                                        - Opel Meriva (12.885€) (met radio cd, volwaardig reservewiel, cruise control, en metaal kleurke)
                                        - Opel Note (exact bedrag vind ik nie, maar denk ook zoiets rond de 13.000). Heeft heel positieve reviews gekregen van zowel professionele testers als gebruikers!! Was hem uit het oog verloren, maar forumganger hierboven bracht hem weer naar de oppervlakte. Lijkt me ongeveer zelfde grootte als Meriva. (klein nadeel is dat cd/radio geen mp3's kan lezen, maar is natuurlijk detail).
                                        - Skoda Roomster (wil hem eens gaan bekijken, maar vrees dat hij voor dezelfde uitrusting rond de 14.500-15.000 zal komen, waardoor ik toch beter 1 van de twee vorige neem).
                                        - Ford Fusion (twijfelgeval: heb er vandaag ingezeten en vond hem mooi, maar denk dat de Meriva en Note minstens zo ruim zijn en 1-2000 euro goedkoper).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                          Oorspronkelijk geplaatst door jakkewibis
                                          Das makkelijk, zo kan iedereen uitspraken doen over alles, zonder argumentering. En zo een positief of negatief (in u geval meestal hettweede) beeld ophangen rond een merk, model, ... of dit nu dicht bij of ver van de waarheid ligt. Amai, chapeau!
                                          Ik dacht dat mijn referentie naar de Clio wel genoeg zou zijn als antwoord. Je blijkt nu toch nog verduidelijking nodig te hebben, ik probeer m'n uitspraak te verklaren.

De VAB verkiest dus de 'gezinswagen' van het jaar. Het gaat om een gezinswagen, dat houdt volgens mij dus ontegensprekelijk in dat in zo'n wagen een heel gezin mét gemiddeld 2 kinderen & ruim wat bagage moet kunnen plaatsnemen.

Nu moet jij mij eens uitleggen hoe men een Renault Clio kan verkiezen tot gezinswagen met een koffer waarin niet eens een kinderwagen past. Op dat moment valt de factor 'gezin' totaal weg want er past geen gezin meer in...

Tweede argument: enerzijds wordt de Clio genomineerd anderzijds de Volkswagen Passat. 't Gaat om een verkiezing voor één en dezelfde titel: gezinswagen. Nu moet jij mij eens uitleggen hoe je deze 2 auto's naast mekaar kan gaan zetten en ontegensprekelijk vergelijken.
                                          Ruimte? Een wereld van verschil
                                          Motoren? Een wereld van verschil
                                          Prijs? Een wereld van verschil

Ze vergelijken appelen met peren. Die verkiezing is dus enkel en alleen pure, platte marketing in 't voordeel van 't betrokken automerk in mijn ogen.

Graag had ik van jou nu ook een antwoord gehad op deze 2 argumenten.

Groeten
                                          Stef.

Comment

Working...
                                          X