Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroen Xsara Picasso of Skoda Roomster?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja, het staat al vast dat we een benzine kopen.
    Goh seg, zoveel keuze.

De Partners en Berlingo's vallen bij ons af omdat we dat toch net ietsjes teveel 'camionette" vinden, zonder de eigenaars te bekritiseren want ik begrijp waarom iemand zo'n wagen zo kopen. Maar nu met de kortingen scheelt de prijs tussen partners/berlingo's en monovolumes toch niet immens veel. Al is een paar duizend euro's uiteraard wel de moeite.

Die Ford C-max lijkt me nondedoeme ook wel de moeite. Het gaat dus nu voorlopig effe tussen Picasso, Roomster, Meriva en Ford Max.

Comment

Als ik uit voorgaand lijstje zou moeten kiezen, kies ik resoluut voor de Ford C-max. De knapste uit het rijtje.
      De Picasso zou ik zeker niet aanraden. Soms rij ik voor mijn werk met een Picasso en als je ziet uit welke materialen die gebouwd is... Ook het rijden is niet aangenaam.
      Last edited by ; 23/01/2007, 17:33.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pillewuiter Bekijk Berichten
        Ja, het staat al vast dat we een benzine kopen.
        Goh seg, zoveel keuze.

De Partners en Berlingo's vallen bij ons af omdat we dat toch net ietsjes teveel 'camionette" vinden, zonder de eigenaars te bekritiseren want ik begrijp waarom iemand zo'n wagen zo kopen. Maar nu met de kortingen scheelt de prijs tussen partners/berlingo's en monovolumes toch niet immens veel. Al is een paar duizend euro's uiteraard wel de moeite.

Die Ford C-max lijkt me nondedoeme ook wel de moeite. Het gaat dus nu voorlopig effe tussen Picasso, Roomster, Meriva en Ford Max.
        Wel dat lijkt me een mooi lijstje om uit te kiezen. Ga ééns naar de dealers informeren. Zet je er in en bekijk alles ééns goed. Beste van al is ze allemaal ééns test te rijden. Benzine is de verstandigste keuze. Laat van alles ééns een goed offertje maken, en zet de dealers tegenover elkaar met hun prijzen. Zo kan je wel wat van de prijs afdoen. Als je van die 15jarige passat komt, dan is elke nieuwe wagen eigenlijk voldoende. Tegenwoordig zit er toch al verschillende dingen die vroeger opties waren. Zoals elektrische ruiten en spiegels, airco, ... . Kmoet zeggen, kdenk wel dat de xsara picasso belange geen slechte keuze is. De ergste kinderziektes zijn er wel al uit denk ik.

De ford c-max is geen slechte keuze. Kdurf zelfs zeggen de betere keuze uit dit lijstje. Ze zijn mooi, degelijk, ruim genoeg en omdat er binnenkort een facelift zit aan te komen, zijn er momenteel mooie kortingen te krijgen. Bovendien moeten de stockmodellen buiten. Mss krijg je nu een diesel voor de prijs dat je normaalgezien een benzine koopt.

De roomster is mooi, maar als je naar je budget kijkt, denk ik dat je beter bij de concurrentie gaat zoals xsara picasso en ford c-max. Daar zijn meer kortingen te rapen want de roomster is nog maar net op de markt.

Meriva is ook niet mis, maar minder m'n ding. Liever een roomster of een c-max.

Comment

Ik zou tegen es gaan horen voor een golf plus 1.4 want die hun restwaarde ligt toch serieus boven de concurrenten. Maar hier is dat mss niet zo belangerijk, voor mij zit een c-max goed in mekaar. Een renault scenic is ook een alternatief. Alleen vrees ik dat je beide met airco moeilijk gaat kunnen aanschaffen voor 14.000€. Veel succes het is het moment om koopjes te doen.

Comment

Zou ik de volgende Ford C-max http://www.nl.ford.be/ie/focuscmax/c...ax_cool/-/-/-/- voor 14.000 euro kunnen kopen? Of gaan ze die 600 euro er niet meer afdoen?

Vind het echt de "max"! Bedankt aan de forumganger die deze aangeraden heeft, kende hem niet;

Comment

Zou ik de volgende Ford C-max http://www.nl.ford.be/ie/focuscmax/c...ax_cool/-/-/-/- voor 14.000 euro kunnen kopen? Of gaan ze die 600 euro er niet meer afdoen?
              Met te proberen verlies je niets.

Comment

Voo rhet werk rij ik ook soms met een cmax en daar is niets op aan te merken.
                Voortreffelijk rijgedrag voor een monovolume, goed afgewerkt,... kortom een Ford.

Uit het rijtje die je opnoemt, zou ik zeker de cmax kiezen!

Comment

moet zeker nog wat af te doen zijn hoor...

bij de dealer wle vermelden dat je weet dat er een facelift is, en dat je dus niet wilt rijden met en oud model e.d.... hij zla z'n rekenmachine wel bovenhalen dan.

Comment

Super, donderdag of zaterdag dus zowel fod c-max als Roomster gaan testen en dan een leuke prijs proberen te krijgen. Ik laat het jullie weten wat ik gekozen heb. De Picasso is mede door jullie beoordelingen afgevallen.

Bedankt, voel me nu al een beetje minder een auto-leek

Comment

Wow, bedankt al allemaal! Ik ken de dus niks van auto's en dat is nu bevestigd. Die Opel Meriva vind ik precies ook wel een mooie wagen en inderdaad groot genoeg lijkt me op twee kinderen in te zetten en buggy's in koffer te doen.

Bedankt nogmaals voor de tips, ook die Fiat ga ik eens bekijken.

Laat nog maar wat compacte monovolumes komen !
                      Een meriva kan ik zeker aanbevelen, heel goede binnenruimte, goede afwerking, rijdt aangenaam. Het enige minpuntje, maar dat kom je bij veel monovolume achtige wagens tegen, dat zijn de vooruitstijlen die het zicht wat belemmeren in bochten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                        Een meriva kan ik zeker aanbevelen, heel goede binnenruimte, goede afwerking, rijdt aangenaam. Het enige minpuntje, maar dat kom je bij veel monovolume achtige wagens tegen, dat zijn de vooruitstijlen die het zicht wat belemmeren in bochten.
                        Is die groot genoeg voor buggy's en twee kinderen en speelgoed en koffers? Mij lijkt het dat die Ople Meriva kleiner is dan Picasso, Focus C-max en Roomster.

Comment

Is die groot genoeg voor buggy's en twee kinderen en speelgoed en koffers? Mij lijkt het dat die Ople Meriva kleiner is dan Picasso, Focus C-max en Roomster.
                          Inhoud bagageruimte:
                          Opel Meriva 350-1410 l
                          Citroen Picasso 550-2128 l
                          Ford Focus C-Max 550-1620 l
                          Skoda Roomster 450-1555 l

Comment

Een roomster is niet veel ruimer dan een meriva...straf.

Comment

Je kan die achterbank verschuiven hé en klein mannen die nog in een stoeltje zitten hebben niet veel beenruimte nodig, dus kan de koffer direct een pak dieper worden. Die koffer is echt wel ruimer dan je op het eerste zicht zou denken. Ga eens langs bij een opeldealer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                Die koffer is echt wel ruimer dan je op het eerste zicht zou denken. Ga eens langs bij een opeldealer.
                                Die koffer is de kleinste van alle kandidaten, kijk maar naar mijn post een beetje hoger.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                  Inhoud bagageruimte:
                                  Opel Meriva 350-1410 l
                                  Citroen Picasso 550-2128 l
                                  Ford Focus C-Max 550-1620 l
                                  Skoda Roomster 450-1555 l
                                  Peugeot Partner 624 - 2800 l

(sorry, kon het niet laten)

Last edited by ; 24/01/2007, 16:23.

Comment

ik zou gaan voor de Skoda Roomster als ik moet kiezen uit die 2

anders zou ik eens kijken voor een Fabia of VW Polo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                                      Die koffer is de kleinste van alle kandidaten, kijk maar naar mijn post een beetje hoger.

Ja, de kleinste wel, maar ik wil maar zeggen, die koffer valt nog goed mee, overlaatst nog een pak onderdelen mee vervoerd en was geen probleem.

Comment

Ik heb zelf nog 10000km met zo een meriva'tje gebold en dat was geen straf (zelfs over en weer naar Portugal geweest met dat ding).
                                        En dat van die koffer is trouwens waar: die is klein.
                                        Maar enkel als je de achterzetels in twee splitst en volledig naar achter schuift. Maar je krijgt in ruil wel de beenruimte van een S-Klasse! (of het zal niet veel schelen ). Doe je het tegenovergestelde, dan krijg je een grote koffer waar je héél wat in krijgt. Die binnenruimte was echt ongelofelijk. Iedereen die meereed was verbaasd over de plaats die ze hadden!

Nuja, een C-Max blijf mss wel een categorie hoger en iets meer value-for-money. Als je die 690€ er nog kan afpietsen zou ik het wel weten...

Comment

Heeft er iemand reviews van Skoda Roomster door gebruikers? Heb alleen die ene van de eerste pagina van deze topci, maar vind er geen andere. De autorecensenten hebben hem de laatste maanden voluit getest en blijken positief, maar dat zijn ze over elke auto vind ik. Heb nog nooit een afbrekende test gelezen of gezien.

Dus graag links naar evaluaties van gebruikers.

Comment

Working...
                                          X