Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Citroen Xsara Picasso of Skoda Roomster?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Uit deze 2 zeker de roomster.
    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

De fiat idea: alteratief 1

de test ervan : http://www.rijtesten.nl/test.php?id=113

Comment

of deze nieuwkomer...

alternatief 2 : daihatsu materia

rijtest: http://www.rijtesten.nl/test.php?id=159

Comment

alternatief 3: Opel meriva

test: http://www.auto55.be/test/383-opel-meriva-1-6-16v/5339

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jann Bekijk Berichten
            of deze nieuwkomer...

alternatief 2 : daihatsu materia
            Is die niet veel kleiner?

Comment

Ik zou zeker de Nissan Note ook overwegen: leuk, goedkoop, degelijk en trendy..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xit2050 Bekijk Berichten
                Is die niet veel kleiner?
                ik denk het niet... door z'n kubusvorm heeft hij binnenin ook een zeee van ruimte... dat kan iedereen je beamen die er al heeft ingezeten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door El Thomaso Bekijk Berichten
                  Ik zou zeker de Nissan Note ook overwegen: leuk, goedkoop, degelijk en trendy..
                  secondje...

alternatief 4 : nissan note

test: http://www.rijtesten.nl/test.php?id=96

Comment

alternatief 5: mazda 2

test: http://www.rijtesten.nl/test.php?id=60

Comment

Wow, bedankt al allemaal! Ik ken de dus niks van auto's en dat is nu bevestigd. Die Opel Meriva vind ik precies ook wel een mooie wagen en inderdaad groot genoeg lijkt me op twee kinderen in te zetten en buggy's in koffer te doen.

Bedankt nogmaals voor de tips, ook die Fiat ga ik eens bekijken.

Laat nog maar wat compacte monovolumes komen !

Comment

tja... ze hebben allemaal wel hun positieve punten.

- De fiat is een nette wagen, geen schoonheidskampioen, maar door de lage verkopen krijg je er gigantische kortingen op, das altijd mooi meegenomen.

- de daihatsu is kraaknieuw, maar onverwoestbaar met een gigantische achterbank. maar wle een kleine koffer...

- de opel is een vaste waarde en een perfecte allrounder, alleen zal de wel tot 3000 euro duurder dan de Fiat en veel minder korting omdat het model zo goed loopt

- de nissan note is zeer ruim, veel ruimer dan z'n broertje de renault modus, maar ook weer iets duurder.

- de mazda is eigenlijk m'n minste keuze omdat ie klein is en niet echt zo goedkoop...

de beste manier is gewoon om een shortlist op te maken zoals je in bovenstande posts deed en om ze eens een voor een te gaan bekijken...

want de echt prijs vind je alleen maar bij de dealer...

veel succes met je zoektocht

Comment

De Mazda 2, Opel Meriva, Renault Modus of Fiat Idea hebben toch een stuk minder ruimte dan een Roomster.
                          Het is de eerste keer dat ik zo'n negatieve kritiek hoor over de Xsara Picasso. Maar toen wij zelf de Picasso naast de Berlingo zagen, viel de Picasso af. Hij is iets luxuezer, maar volgens de buitenafmetingen is er binnenin niet overdreven veel plaats.

Ik rij zelf met een Peugeot Partner. Daar heb je echt ruimte zat in. De Berlingo/Partner komen in zowat alle vergelijkende tests als beste koop in deze klasse auto's naar voor.
                          Wij hebben ook 1 kid, met een tweede op komst. Je kan een grote buggy, enkele weekendtassen (speelgoed, pampers,...) enz kwijt in de grote koffer en dan heb je nog ruimte zat binnenin.

De Nissan Note ziet er niet slecht uit en heeft blijkbaar wel succes. Zou ik ook overwegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                            De Mazda 2, Opel Meriva, Renault Modus of Fiat Idea hebben toch een stuk minder ruimte dan een Roomster.
                            Het is de eerste keer dat ik zo'n negatieve kritiek hoor over de Xsara Picasso. Maar toen wij zelf de Picasso naast de Berlingo zagen, viel de Picasso af. Hij is iets luxuezer, maar volgens de buitenafmetingen is er binnenin niet overdreven veel plaats.

Ik rij zelf met een Peugeot Partner. Daar heb je echt ruimte zat in. De Berlingo/Partner komen in zowat alle vergelijkende tests als beste koop in deze klasse auto's naar voor.
                            Wij hebben ook 1 kid, met een tweede op komst. Je kan een grote buggy, enkele weekendtassen (speelgoed, pampers,...) enz kwijt in de grote koffer en dan heb je nog ruimte zat binnenin.

De Nissan Note ziet er niet slecht uit en heeft blijkbaar wel succes. Zou ik ook overwegen.
                            het is waar dat ze minder ruimte hebben. maar voor 2 kinderen en buggy zijn ze net gepast...

Comment

Ja. Waarschijnlijk wel.
                              Ik merk op dat ze minder plaats hebben. Een vriend van me heeft een Meriva. Mooie auto, goed afgewerkt (beter dan m'n Pug, maar ook duurder). Maar toen ze eens naast elkaar stonden, zag je duidelijk het verschil.
                              Ze zijn wel iets meer "auto".

Comment

Ik snap ook de commentaar op de Xsara Picasso niet, voor passagiers is dat echt een heerlijke wagen. Voor de bestuurder is hij iets minder leuk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                  Ja. Waarschijnlijk wel.
                                  Ik merk op dat ze minder plaats hebben. Een vriend van me heeft een Meriva. Mooie auto, goed afgewerkt (beter dan m'n Pug, maar ook duurder). Maar toen ze eens naast elkaar stonden, zag je duidelijk het verschil.
                                  Ze zijn wel iets meer "auto".
                                  het is wel een interessant punt natuurlijk...

maar ik heb zoiets van, als de wagen groot genoeg is voor je behoeften, waarom dan nog groter kopen??

en in dit geval lijkt een mini monovolume wel een goede oplossing....

maar dat zijn keuze's die de topicopener eigenlijk voor zich moet maken...

Comment

Voor een deel speelt het gevoel van ruimte gewoon ook mee. Ik heb in de Partner boven mijn hoofd zeker nog een 30 cm ruimte en ik ben 1m78.
                                    Een goeie break biedt natuurlijk ook plaats.

Een auto kiezen doe je altijd voor een stuk met je hart/gevoel.

Comment

Een Ford C-Max valt ook te overwegen. De 1.6 benzine kan je voor 14.000 met mooie opties krijgen.

Comment

dat netjes...

zeker nu de facelift er is... kan je voor een dikke korting een stockwagen kopen...

en zo'n C-max is nu wel veel ruimer dan voorgaande alternatieven...

Comment

Ik zou ook zeker voor een benzine gaan... 10.000 km per jaar en hoofdzakelijk korte ritten.

Comment

Working...
                                          X