Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Euro 95, Superplus 98 of 98+ ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Euro 95, Superplus 98 of 98+ ?

Vroeg me dit overlaatst af, maakt het nu eigenlijk uit voor een benzinemotor welke "soort" benzine je tankt?

Verschillen in verbruik, prestaties?

Greetz
    72
    Euro 95
    25,00%
    18
    Superplus 98
    47,22%
    34
    V-power en andere toestanden
    27,78%
    20

Dat is afhankelijk van de motor

Comment

98 is zuiverder, en zou de prestaties verhogen, ik merkte alleen bij onze E46 318i dat er een verschil is, hij is dan veel stiller, maakt een mooier geluid en is iets vinniger
      Bij de andere wagens waarmee ik reed heb ik nooit een merkbaar verschil gevoeld...
      Verbruik zou ook iets lager moeten liggen...

Comment

ik heb een merkbaar verschil gevoeld toen ik in mijn 1.8Teetje van 95 naar 98 ben overgestapt, vinniger en zuiniger, en merkbaar

Comment

ik merk een heel groot verschil tussen 95 en 98 bij de Golf ... motor draait soepeler, is een beetje zuiniger maar klinkt vooral alsof hij zich beter voelt
          toch tank ik 95 o.v. het prijsverschil
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex Bekijk Berichten
            ik merk een heel groot verschil tussen 95 en 98 bij de Golf ... motor draait soepeler, is een beetje zuiniger maar klinkt vooral alsof hij zich beter voelt
            toch tank ik 95 o.v. het prijsverschil
            die 6 moet toch 98 zeker? of met loodvervanger zelfs?

Comment

In mijn 100 moet er sowiezo 98, dus die geef ik hem dan ook

Comment

Ik tank altijd 98+ met de koreaan.
                met de kever ook, al vraag ik me soms wel af of ik niet beter 95 zou tanken.
                Iemand ervaring daarmee?

Comment

Toen ik nog benzien reed, tankte ik ook altijd 98. De luttele keren dat ik 95 tankte, ondervond ik een lichtjes minder ronde vrijloop en een iets minder vinnig aanpikken in lage toeren. En minder verbruiken deed 'ie dan ook al niet, wel integendeel.

M'n ex-motor (een BMW R 1100 R), die draait op 95 gewoon slecht, vond in vrijloop geen vast toerental, sloeg bij erg hoge toerentallen (erg hoog voor die motor, bedoel ik dan) soms 'es een arbeidsslag over, en je voelde een érg duidelijk verschil in power.

Comment

En wat betreft gewone 98 vs. Duitse V-Power (als ik me niet vergis is dat 101 of 102 RON ?) : ik heb m'n vroegere telegeleide projectielen-op-vier-wielen (met een 23 en 26cc tweetakt motor) enkele keren op gewone 98 gereden (uiteraard gemengd met olie 1:25), en daarna ben ik dus op die Duitse V-Power overgestapt (met nog hoger octaangehalte dan hier in België, althans toen was dat toch zo), en ook daar was het verschil érg goed merkbaar. Beide met Castrol TTS gemengd op 1:25, en de V-Power reed zuiverder (minder rook), en trok een eind pittiger door.

Comment

en voor oldtimers?
                      de koreaan blijft op 98+ bollen, maar hebben oudere motoren niet liever 95.

Comment

ga de volgende keer eens 98 tanken, normaal doe ik altijd 95
                        eens zien of ie dan beter trekt in lagen toeren en zachter draait
                        vindt ze zo al heel soepel

Comment

Is het niet schadelijk als je 95 tankt dat je dan opeens 98 erin doet? Mss een domme vraag maar toch wil ik zekerz weten dan zal ik 98 ook eens proberen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                            en voor oldtimers?
                            de koreaan blijft op 98+ bollen, maar hebben oudere motoren niet liever 95.
                            Oude motoren lopen het mooist op, ron 98 met loodvervanger

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lotus freak Bekijk Berichten
                              Oude motoren lopen het mooist op, ron 98 met loodvervanger
                              aah? moet ik er iets bijkappen?

Comment

Idd dit

Dit was vroeger de rode Super maar deze is nu in alle pompen afgesloten omwille van milieu redenen.
                                In het vroegere autotje van mijn vriendin Renault R5 deed ik ook altijd Ron 98 met wyn's loodvervanger daarop liep het wagentje super.
                                Tankte ik 95 zonder lood in dit wagentje dat viel er bijna niet mee te rijden.
                                Loodvervanger zorgt voor een optimale klep smering, wel niet gaan gebuiken bij moderne motoren want dan zal je kat. niet lang mee gaan en als het goed is voor je blok weet ik niet
                                Last edited by ; 19/12/2006, 18:47.

Comment

In de Subaru Impreza doe ik altijd ron 98 van de Jet.
                                  In de Nissan Almera ron 95 van overal een beetje

Comment

In m'n 1.8 tank ik meestal gewoon 95. Maar ik kan bij deze auto de ontstekingsvervroeging regelen met een draaiknopje in het motorruim. Dus als ik dan 98 tank kan ik het tijdstip veranderen.

Comment

neen.

Comment

Cheap-ass 95!

Comment

Working...
                                        X