Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Euro 95, Superplus 98 of 98+ ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik tank altijd 95. De luttele liters benzine die ik er naast LPG ingooi zijn vrij beperkt... Met mijn huidige wagen heb ik eigenlijk nog nooit 98 getankt maar met mijn vorige, de Suzuki dus, heb ik dit wel gedaan. Het verschil was hier toch wel duidelijk merkbaar. Ik had het gevoel dat hij idd wat vinniger was zoals anderen ook al aangaven. Qua verbruik of geluid merkte ik eigenlijk niets van verschil.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

In principe maakt het niet veel uit. Uiteraard een hoger octaan gehalte zorgt voor een betere verbranding, meestal tot gevolg iets betere prestatie, soepelder en iets minder verbruik.

Uiteraard hangt het van de prijs af. Simpelste manier is zien hoeveel km's je rijd met elke soort en de prijs berekent.
      Meestal weegt het prijsverschil niet op en onder normale omstandigheden doe je best 95.

Hoog performance motoren kan je best inderdaad V Power of iets dergelijks gebruiken. Anderzijds iemand die zo'n hoog vermogen auto koopt is meestal iets minder bezorgd om de tankprijs.

Wel wil ik meegeven dat het wel belangrijk is waar je tankt. Er is bewezen dat JET en Shell stukken beter is. Dit komt door de simpele reden dat er een volgorde van laden is bij de "distributeurs". Een Shell of Jet vrachtwagen gaat laden als de tanks nog vol zijn. Laatste op de rij zit Esso, Pollet, ...
      Deze brandstof is "vuiler".

Weet wel niet of ik wel reclame mag maken.

Ik weet dit toevallig omdat mijn klanten de Petrochemische bedrijven zijn (Total Ato Fina, BP, Exxon Chemicals (=Esso), ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk Berichten
        Is het niet schadelijk als je 95 tankt dat je dan opeens 98 erin doet? Mss een domme vraag maar toch wil ik zekerz weten dan zal ik 98 ook eens proberen .
        Kan helemaal geen kwaad. Maakt helemaal niet uit. Vroeger had je gelode en ongelode, nu is alle benzine op dat gebied gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk Berichten
          Kan helemaal geen kwaad. Maakt helemaal niet uit. Vroeger had je gelode en ongelode, nu is alle benzine op dat gebied gelijk.
          Thx, moet morgen toch gaan tanken . Ik zal er eens 98 ingooien.

Comment

wat een zever, lpg heeft +100

ongeveer 103

àlle motoren draaien op alles

Comment

altijd 98!!

Comment

98 in mijn BMW.Ik heb ook al is 95 getankt maar echt veel verschil merk ik niet tussen 95 en 98 maar ik tank toch voor de zekerheid 98

Comment

dankje

Comment

Ik tank met de GTI altijd 98. Nog nooit iets anders getankt dus ik kan niets zeggen over het verschil met 95 of V-Power toestanden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      Ik ken iemand die benzine getankt heeft in de Touye tdi van zijn ouders die het tegenoverstelde beweert

Comment

Subaru moet 98 in,meestal doe ik ernog een octaanbooster bij
                        M3 e30 altijd 98 + Wynn's loodvervanger erin!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          wat een zever, lpg heeft +100

ongeveer 103

Zalig

De EM altijd 98
                          de 320 af en toe eens wat 95 erbij gooien. Ik rij altijd op gas. Starten op benzine. 40L gas verbruik ik een 4 liter benzine

Comment

Nooit nog 95!
                            Madam heeft een keer 95 ingedaan in de E36, het starten ging wat minder goed, draaide op 3 poten en dat tot de volgende tankbeurt met 98 zonder andere tussenkomst en probleem opgelost!

Comment

Het baasje drinkt veel lekkers, dus mag de wagen ook deftig spul hebben.

Ik tank V-Power of Excellium, als de nood hoog is gewone 98

Comment

bij de cadillac MOETEN wij 95 tanken en bij de saab 98

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                  neen.

Uitleg???

Sinds 15 februari 2003 geen Super met loodvervanger meer op de markt.
                                  Als je wagen na 1990 geproduceerd werd, is de motor hoogst waarschijnlijk gebouwd om loodvrij te lopen. Dan tank je best SuperPlus 98 of Eurosuper 95+.
                                  Maar deze kever is van ergens in de jaren 70' dus deze loopt het best op ron 98 met loodvervanger.

Comment

Ik tank altijd V-Power van Shell. Motor draait veel beter gewoon, en hij verbruikt minder (bij mij toch)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
                                      bij de cadillac MOETEN wij 95 tanken en bij de saab 98
                                      In mijn S40 MOET er volgens 't boekske ook 95, maar in 98 verslikt 'm zich nochtans niet. In 100 (VPower langs de AutoBahn) overigens ook niet, maar da's toch maar bij één keer gebleven want de motor was me iets té nerveus en responsief geworden.
                                      Ik vind 't in feite wat vreemd dat ze bij Volvo 95 aanraden, terwijl 98 toch de 'betere' benzine is ?

Ik heb een tijdje VPower in België getankt, maar da's maar bij een aantal tanken gebleven want 't was de meerprijs écht niet waard. Ik tank nu terug gewoon 95, 'k voel of hoor geen verschil met VPower. Hoewel, met VPower ging 'm stationair wel rond de 450rpm draaien, terwijl 't met 95 toch al 500rpm is.
                                      Life's too short. Not to. Live it.
                                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Ik lees interessante dingen hier... Volgende keer '98 kappen, 'k laat weten of ik verschil voel
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                                        Bestelt
                                        1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

Ik zeker.

Comment

Working...
                                          X