Ik tank altijd 95. De luttele liters benzine die ik er naast LPG ingooi zijn vrij beperkt... Met mijn huidige wagen heb ik eigenlijk nog nooit 98 getankt maar met mijn vorige, de Suzuki dus, heb ik dit wel gedaan. Het verschil was hier toch wel duidelijk merkbaar. Ik had het gevoel dat hij idd wat vinniger was zoals anderen ook al aangaven. Qua verbruik of geluid merkte ik eigenlijk niets van verschil.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Euro 95, Superplus 98 of 98+ ?
Collapse
X
-
In principe maakt het niet veel uit. Uiteraard een hoger octaan gehalte zorgt voor een betere verbranding, meestal tot gevolg iets betere prestatie, soepelder en iets minder verbruik.
Uiteraard hangt het van de prijs af. Simpelste manier is zien hoeveel km's je rijd met elke soort en de prijs berekent.
Meestal weegt het prijsverschil niet op en onder normale omstandigheden doe je best 95.
Hoog performance motoren kan je best inderdaad V Power of iets dergelijks gebruiken. Anderzijds iemand die zo'n hoog vermogen auto koopt is meestal iets minder bezorgd om de tankprijs.
Wel wil ik meegeven dat het wel belangrijk is waar je tankt. Er is bewezen dat JET en Shell stukken beter is. Dit komt door de simpele reden dat er een volgorde van laden is bij de "distributeurs". Een Shell of Jet vrachtwagen gaat laden als de tanks nog vol zijn. Laatste op de rij zit Esso, Pollet, ...
Deze brandstof is "vuiler".
Weet wel niet of ik wel reclame mag maken.
Ik weet dit toevallig omdat mijn klanten de Petrochemische bedrijven zijn (Total Ato Fina, BP, Exxon Chemicals (=Esso), ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door VaNdIe Bekijk BerichtenIs het niet schadelijk als je 95 tankt dat je dan opeens 98 erin doet? Mss een domme vraag maar toch wil ik zekerz weten dan zal ik 98 ook eens proberen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door info@asc-online.be Bekijk BerichtenKan helemaal geen kwaad. Maakt helemaal niet uit. Vroeger had je gelode en ongelode, nu is alle benzine op dat gebied gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenà lle motoren draaien op alles
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwat een zever, lpg heeft +100
ongeveer 103
à lle motoren draaien op alles
De EM altijd 98
de 320 af en toe eens wat 95 erbij gooien. Ik rij altijd op gas. Starten op benzine. 40L gas verbruik ik een 4 liter benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichtenneen.
Uitleg???
Sinds 15 februari 2003 geen Super met loodvervanger meer op de markt.
Als je wagen na 1990 geproduceerd werd, is de motor hoogst waarschijnlijk gebouwd om loodvrij te lopen. Dan tank je best SuperPlus 98 of Eurosuper 95+.
Maar deze kever is van ergens in de jaren 70' dus deze loopt het best op ron 98 met loodvervanger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichtenbij de cadillac MOETEN wij 95 tanken en bij de saab 98
Ik vind 't in feite wat vreemd dat ze bij Volvo 95 aanraden, terwijl 98 toch de 'betere' benzine is ?
Ik heb een tijdje VPower in België getankt, maar da's maar bij een aantal tanken gebleven want 't was de meerprijs écht niet waard. Ik tank nu terug gewoon 95, 'k voel of hoor geen verschil met VPower. Hoewel, met VPower ging 'm stationair wel rond de 450rpm draaien, terwijl 't met 95 toch al 500rpm is.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Ik lees interessante dingen hier... Volgende keer '98 kappen, 'k laat weten of ik verschil voel
Comment
Comment