Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Passat variant 1.6 105pk highl of V70 2.0 136pk momentum

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Passat variant 1.6 105pk highl of V70 2.0 136pk momentum

Nieuwe leaswagen ter vervanging van audi A4 avant. Keuze uit verschillende merken maar van belang is
    -groter koffer dan de huidige wagen.(anders was het een uitgemaakte zaak, bmw 318d touring). Zou graag een koersfiets zonder wielen plat in mijn koffer kunnen leggen.
    - C02 is toch wel belangrijk: passat 116/V70 119
    - 1.6 motor = 4j leasetermijn(max 160.000km) , 2.0 motor = 5j leasetermijn (max 200.000km). Doe 40 a 45.000km/j.
    Een jaar sneller een andere/betere......wagen kiezen is toch wel fijn, vandaar ook de 1.6 tegenover de 2.0 motor in mijn vergelijk.
    - V70 gaat me zowel door de iets hogere C02 als de hogere prijsklasse een €50/maand extra kosten in eigen bijdrage. ( bijna verwaarloosbaar, zou bij de bmw ook zijn en vind ik ondergeschikt als de wagen voordelen heeft of me meer aanspreekt.)
    - Ik weet dat ik met beide wagens inboet qua rijplezier, fiets moet soms in koffer kunnen(slecht weer, overnachting,....) dus altijd op fietsrek is helaas geen optie. Een sportievere A6/5-reeks is geen optie, niet opgenomen in mijn leasemogelijkheden.

Eventueel overweeg ik nog een 1.6 dsg motor (CO2: 122) of de 2.0 passat motor is ook nog een mogelijkheid.

Beide zijn vrij compleet uitgerust

VW Pass.Var.1.6CRTDi 105 Highl.
    Pack Premium (W34)
    - Zetelbekleding in Nappa leder (WL7)
    - Elektrisch bediend panoramisch opendak in glas (PS6)
    - Bandendrukkontrole (7K3)
    Pack Business Lounge (AW32/W64/PH2/8T2/7X2/PM1/PNB/RGY)
    - Kleurennavigatiesysteem 'RNS 315' (PNB-RGY)
    - Mobile Device Interface iPOD / iPhone (UF
    - Acoustic Parking System - parkeerhulp met behulp van u (7X2)
    - GSM-voorbereiding (9ZI)
    - Multifunktiestuur in leder (PM1)
    - Metaalkleur (MP)
    - Cruise control (8T2)
    CD-ROM West-Europa (7QL)
    Keyless Acess & Kofferdeksel met "Easy Open" funktie (PEV)
    - Keyless Access, Openen en sluiten en starten/stoppen v (4F2)
    Zwenkbare trekhaak, elektisch bediend (1M6)
    Dakhemel in het zwart (6NT)
    Zonder kentekens motor op de achterklep (0NB)
    Zonder identificatie van model/motor (0NA)
    CD-ROM Oost Europa (7QM)
    Bi-Xenon lichten (WXF)
    Verdonkerde zijruiten achteraan en achterruit (65% licht (4KF)

Volvo V70 2.0D D3 136 Momentum
    Winter Pack (WP)
    - Verwarmbare zitplaatsen voor (11)
    - Bi-Xenon koplampen met adaptieve bochtverlichting e (65+605)
    - Koplampreinigingsinstallatie (65)
    Motion pack (MOTP)
    - High Performance Multimedia audiosysteem met geïntegre (831)
    - RTI (Road and Traffic Information) navigatie- en verke (142)
    trekhaak
    Met Offblack leder bekleed driespaaksstuurwiel met silk (861)
    Rokers pakket (145)
    Zwarte roofrails (39)
    Metallic lak (MP)
    Getinte ruiten in achterdeuren en bagageruimte (179)
    - Getinte ruiten in bagageruimte (765)
    Select leder Offblack (E101)
    Savile Grey metallic (492)
    Weglaten motorembleem (30

V70 is best wel ruim genoeg, dus het beste van een Passat is niet meer zo een troef ten opzichte van deze volvo.
    terwijl de volvo comfortabeler is.

Comment

Van deze twee zou de Volvo mijn voorkeur hebben.

Comment

Als ik tussen deze 2 moest kiezen ging ik voor de V70.
        2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

De zuinige Passat uiteraard !

Comment

met de volvo ga je niets moeten inboeten aan rijplezier

het saaie onderstel van de passat daarentegen...
            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Addict Bekijk Berichten
              -groter koffer dan de huidige wagen.(anders was het een uitgemaakte zaak, bmw 318d touring). Zou graag een koersfiets zonder wielen plat in mijn koffer kunnen leggen.
              is dit echt niet mogelijk met een nieuwe 3-reeks?

passat met 1.6 zou ik echt niet willen, lijkt me echt te traag. dan leg ik wel even de zetels plat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ranger Joe Bekijk Berichten
                is dit echt niet mogelijk met een nieuwe 3-reeks?

passat met 1.6 zou ik echt niet willen, lijkt me echt te traag. dan leg ik wel even de zetels plat.
                Dan was mijn probleem verholpen...nieuw model, veel rijplezier, niet te groot voor mijn dagelijkse tripjes.Helaas, en zetel platleggen kan niet als er achteraan ook iemand moet zitten.

Comment

1.6 in de passat in geen 100jaar. Een passat zou ik alleen willen als het een 2.0tdi met dsg is

Comment

zoals je nu de dingen voorstelt: zeker V70

Comment

Als ik in de passat een 2.0 neem dan zou ik ook niet twijfelen om de v70 te nemen. Ook 5j ermee rijden en is de Volvo wel een klasse hoger ook al mis ik dan enkele opties tov de passat. 4j in a4 vind ik net goed, heeft nu 165000km en nog 2mnd te gaan.
                      1.6dsg vergeten? Iemand rijervaring mee?

Comment

Zou dit geen oplossing zijn? wel steeds een gedoe om die fiets in pakken maar kan precies wel recht op in de koffer. Ik wil maar zeggen dat daar toch een mouw aan te passen moet zijn...

Hier findest du eine große Auswahl an Carbon- und Aluminium-Rennrädern, Mountainbikes, Triathlonrädern, E-Bikes und mehr. Kaufe direkt beim Hersteller und lass es dir nach Hause liefern.

Comment

Mijn pa rijdt met een 1.6 Passat Highline als bedrijfswagen. Iedereen van het bedrijf moet daar helaas met een ecologische wagen rijden .

Mijn mening:
                          - Zeer ruime en comfortabele wagen
                          - Zeer degelijk afgewerkt interieur
                          - Zeer gunstig verbruik

Dan de keerzijde van de medaille

De 1.6 TDI valt veel te licht uit voor een model als de VW Passat. Acceleratie naar 100 km/h = boven de 12 seconden en optrekken gaat echt wel traag eens op toerental valt het mee maar vooral het optrekken is tergend traag. Als ik de keuze had zou ik kiezen voor een Passat met een 2.0 TDI onder de motorkap gekoppeld aan DSG. De Passat is een zeer degelijke, comfortabele en zuinige wagen geschikt voor veel kilometers waar het aangenaam in vertoeven is.

De Volvo V70 vind ik persoonlijk geen mooie wagen. Zeer ruim, geen slechte motor maar een Volvo zegt mij totaal niks. Voor een wagen in die prijsklasse vind ik het interieur van een Volvo toch wat ondermaats. Maar soit smaken verschillen.

Comment

Iemand een afbeelding van passat met zwarte dakhemel?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IDF Bekijk Berichten
                              Mijn pa rijdt met een 1.6 Passat Highline als bedrijfswagen. Iedereen van het bedrijf moet daar helaas met een ecologische wagen rijden .

Mijn mening:
                              - Zeer ruime en comfortabele wagen
                              - Zeer degelijk afgewerkt interieur
                              - Zeer gunstig verbruik

Dan de keerzijde van de medaille

De 1.6 TDI valt veel te licht uit voor een model als de VW Passat. Acceleratie naar 100 km/h = boven de 12 seconden en optrekken gaat echt wel traag eens op toerental valt het mee maar vooral het optrekken is tergend traag. Als ik de keuze had zou ik kiezen voor een Passat met een 2.0 TDI onder de motorkap gekoppeld aan DSG. De Passat is een zeer degelijke, comfortabele en zuinige wagen geschikt voor veel kilometers waar het aangenaam in vertoeven is.

De Volvo V70 vind ik persoonlijk geen mooie wagen. Zeer ruim, geen slechte motor maar een Volvo zegt mij totaal niks. Voor een wagen in die prijsklasse vind ik het interieur van een Volvo toch wat ondermaats. Maar soit smaken verschillen.
                              laat zo een Volvo en zo een Volkswagen nu net hetzelfde karakter hebben vind ik: vooral iets te duur voor z'n "klasse" (vind ik) Wagens die net aantonen dat "prijsklasse" niets meer betekent vandaag en je steeds voorbij de prijs moet kijken.

Comment

alternatief?

Comment

alternatief?
                                  Nieuwe Mazda 6 2.2 Skyactiv diesel 150 pk, Ford Mondeo, Kia Optima, Peugeot 508 ..

Comment

alternatief?
                                    dat moet jij eerst voor een stuk bepalen uit een lijst, niet? Of kan je gelijk wat kiezen?

Comment

volvo v70 rijdt comfortabel en is ruim ,terwijl passat toch iets minder comfortabel rijdt dan de volvo "persoonlijke mening"

Comment

Nieuwe Mazda 6 lijkt me ook een goed alternatief: vrij ruim (niet zo groot als Passat, maar toch), veel vlotter dan beide wagens (150pk en vooral 380Nm) en goedkoper (34.000€ voor Executive met ongeveer alles op)
                                        Daar kan een Passat of V70 nooit aan tippen, zeker omdat prijs ook een grote invloed heeft op je persoonlijke bijdrage.
                                        Interieur mag misschien iets mindere kwaliteit hebben, dat wordt ruimschoots goedgemaakt door rijplezier.
                                        Ik heb met een Passat 2.0 gereden, Mazda 6 vond ik pakken beter rijden.

Mondeo is een oud model en met 2.0 ook niet milieuvriendelijke.
                                        2.0 van 508 stoot ook nog vrij veel uit in vergelijking.

Naar CO2 is de 6 het meest interessant. BMW 3 en Mercedes C stoten nu ook net iets minder uit, maar 38.000€ voor een gefacelifte basis C tov 34.000€ voor een full option 6? Dan weet ik het wel.

Comment

Working...
                                        X