Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 6 GTI vs Golf V GTI Edition 30 vs Audi TT 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Golf 6 GTI vs Golf V GTI Edition 30 vs Audi TT 2.0

Ik ben al aan het nadenken over een opvolger voor mijn ///M3 E36 die te koop staat.
    Nieuw speelgoedje moet voldoen voor dagelijks gebruik (nu gebruik ik de ///M heel sporadisch aangezien we nog 2 andere wagens hebben voor dagelijks gebruik), maar moet ook de nodige fun bieden.

De (voorlopige) uitverkorenen:
    * VW Golf 6 GTI DSG
    * VW Golf 5 GTI Edition 30 DSG (Waarom? Blijkbaar gemakkelijk te tunen tot 300pk)
    *Audi TT 2.0 DSG

Welke zouden jullie aanbevelen?

Ik ben de Golf VI GTI ook aan het overwegen.
    Echter de kortingen zijn heel laag en dit voor een model dat later dit jaar vervangen wordt... Nieuwe GTI zou er zomer 2013 al zijn.

Een V zou ik nu toch niet meer kopen.
    Ik weet niet wat je budget is maar anders een VI edition 35 overwegen. Dat is dezelfde motor als de Golf R en Scirocco R maar met een lagere turbodruk. Kun je alleen al met een remap makkelijk voorbij de 300pk krijgen. Blijft wel FWD terwijl de R met hun AWD het vermogen veel beter gaan kwijt kunnen.
    Bij de "gewone" TFSI 211 is het tuningpotentieel wat beperkter door de kleinere turbo. 250-260 is het max. haalbare (is ook al goed, daar niet van)

Ik weet niet of je moet kijken naar het fiscale aspect maar de uitstoot van een TT is echt wel heel laag (wss. door het lage gewicht)
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

Comment

Blijft zo'n Golf V GTI Edition 30 niet redelijk waardevast?
      De VW Golf VI GTI Edition 35 is een droomwagen (velgen vind ik ook zeer knap), helaas boven mijn budget.

Comment

Ik zou alleen voor een V Edition 30 gaan indien je budget onder de 20k ligt.
        Andere gevallen zou ik liever een gewone VI GTI hebben dan

Tussen de VI en de V is er meer verschil dan je zou denken. De VI is echt feller (op de bank hebben ze allemaal meer dan 211pk) en ook die DSG is beter.

Waardevast bestaat niet meer dezer dagen. Kopen, rijden en genieten is de boodschap want de spelregels veranderen hier constant. Inruilwaarde zou het minste van mijn zorgen zijn. Daarom dat ik persoonlijk ook een Alfa QV en een Megane RS overweeg.
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Tja, das waar...
          Eigenlijk moet je met beide gereden hebben. Met de GTI VI is dat al gbeurt, met de V helaas nog niet...

Comment

Wachten op de opvolger van de Golf 6 GTI en anders zou ik voor de TT gaan...

Comment

Gezien ge wilt gaan tunen zou ik sowieso de optie DSG achterwege laten.

Comment

afweging GTI vs TT kunt ge toch al maken obv bruikbaarheid niet?

Comment

Is er geen verschil in de koppeling tss de V en de VI? In het voordeel van die eerste. De VI is natuurlijk wel een knap machine. Interieur en klank.

Sent from my HTC Radar.
                  120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                    afweging GTI vs TT kunt ge toch al maken obv bruikbaarheid niet?
                    Tja, een GTI is natuurlijk bruikbaarder dan een TT, maar we hebben nog een break, dus ja, heel belangrijk is dat niet...

Comment

neem dan maar de mooiere coupé ipv een doordeweekse hatch ...
                      TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Van waar ben je DTF?

Heb wel een manuele edition 30.
                        Is inderdaad gemakkelijk te programeren.

De TT zou ik achterwege laten, Heel toffe wagen, maar met extra personen en wat bagage ga je daar niet veel inkrijgen.

Ik zou voor de golf VI gti gaan. Bom van een wagen met die DSG. En betrouwbaar.
                        De meerprijs naar een edition 35 zou ik niet betalen. Kan geen optie kiezen, je moet ze nemen zoals ze zijn.
                        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                        2015 Golf 7 GTD

Comment

TT vanaf 2010 heeft motor met 211pk en vooral 350Nm, dit is 70 Nm meer dan in de golf.
                          Deze heeft het koppel onderin van een diesel maar met topend van een benzine.
                          Zou zeker voor deze gaan, is een sublieme motor. In het dagelijkse gebruik is een motor met veel koppel veel aangenamer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                            Van waar ben je DTF?

Heb wel een manuele edition 30.
                            Is inderdaad gemakkelijk te programeren.

De TT zou ik achterwege laten, Heel toffe wagen, maar met extra personen en wat bagage ga je daar niet veel inkrijgen.

Ik zou voor de golf VI gti gaan. Bom van een wagen met die DSG. En betrouwbaar.
                            De meerprijs naar een edition 35 zou ik niet betalen. Kan geen optie kiezen, je moet ze nemen zoals ze zijn.
                            Van Oudenaarde.
                            Qua prestaties, is er veel verschil eigenlijk tussen de GTI V Edition 30 en de GTI VI?
                            Dus volgens kermit954 zou de TT sneller zijn?

Comment

Als je de achterste zitplaatsen niet echt nodig hebt zou k voor de TT gaan. Ook al heb k zelf een Golf 5 , TT is toch een pak knapper en sportiever ogend.

Bij Edition 30 heb je voor weinig geld bijna 300pk
                              http://www.br-performance.be/nl-be/h...-edition-30th/
                              Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                              www.musclecarrent.be

Comment

Heb je zelf al getest, DTF? Toen ik mijn huidige wagen kocht, overwoog ik eerst een Golf VI GTI. Ben die toen ook gaan testen.

Sent from my HTC Radar.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Ik zou voor de audi tt gaan . Is knapper dan een golf. Liefst ééntje met quattro aandrijving voor betere tractie .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                    Gezien ge wilt gaan tunen zou ik sowieso de optie DSG achterwege laten.
                                    To the contrary mijn beste, de DSG kan veeeel beter met het hogere koppel en vermogen om dan de manuele bak Het is natuurlijk de bedoeling dat de tuner de sturing van de DSG eveneens aanpast

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                    Je mag die niet vergelijken want de Edition 35 heeft de motor van de R en dus de grotere turbo, kun je m.a.w. op een betrouwbare manier boven de 300pk duwen. Nogmaals, als dat wenselijk is bij een FWD Golf, da's iets anders.
                                    Je zal een V Edition 30 mss. ook wel richting 300pk krijgen maar ik zou het eerlijk gezegd niet doen.

Oorspronkelijk geplaatst door DTF Bekijk Berichten
                                    Dus volgens kermit954 zou de TT sneller zijn?
                                    Een TT zal zeker een pak sneller zijn dan een Golf met dezelfde motor door het veel lagere gewicht en de betere stroomlijn.
                                    TT is sinds de facelift van eind 2010 meer dan ooit een bloedsnel karreke.
                                    Een gewone TFSI 211 met quattro en s-tronic doet de 0-100 in 5,6...

Maar als een Golf VI Edition 35 buiten budget valt dan zal dat zeker zo zijn bij de TT.
                                    Voor minder dan 35k ga je geen TT 211 met quattro en S-tronic vinden...
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                      Heb je zelf al getest, DTF? Toen ik mijn huidige wagen kocht, overwoog ik eerst een Golf VI GTI. Ben die toen ook gaan testen.

Sent from my HTC Radar.
                                      Jep, rijdt zalig, de TT en de GTI Edition 30 nog niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                        To the contrary mijn beste, de DSG kan veeeel beter met het hogere koppel en vermogen om dan de manuele bak Het is natuurlijk de bedoeling dat de tuner de sturing van de DSG eveneens aanpast

Je mag die niet vergelijken want de Edition 35 heeft de motor van de R en dus de grotere turbo, kun je m.a.w. op een betrouwbare manier boven de 300pk duwen. Nogmaals, als dat wenselijk is bij een FWD Golf, da's iets anders.
                                        Je zal een V Edition 30 mss. ook wel richting 300pk krijgen maar ik zou het eerlijk gezegd niet doen.

Een TT zal zeker een pak sneller zijn dan een Golf met dezelfde motor door het veel lagere gewicht en de betere stroomlijn.
                                        TT is sinds de facelift van eind 2010 meer dan ooit een bloedsnel karreke.
                                        Een gewone TFSI 211 met quattro en s-tronic doet de 0-100 in 5,6...

Maar als een Golf VI Edition 35 buiten budget valt dan zal dat zeker zo zijn bij de TT.
                                        Voor minder dan 35k ga je geen TT 211 met quattro en S-tronic vinden...
                                        Waarom zou je de Edition 30 niet richting 300 pk sturen?
                                        Staan vele recente tweedehands GTI's & TT's te koop in Duitsland, zou deze daar wel eens durven zoeken...

Comment

Working...
                                        X