Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 6 GTI vs Golf V GTI Edition 30 vs Audi TT 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DTF Bekijk Berichten
    Van Oudenaarde.
    Qua prestaties, is er veel verschil eigenlijk tussen de GTI V Edition 30 en de GTI VI?
    Dus volgens kermit954 zou de TT sneller zijn?
    Das goed, kunnen misschien eens regelen voor een testrit.

Qua prestaties ga je niet veel verschil merken. Zeker als deze standaard zijn.
    De VI heeft dan wel een sper, iets betere ophanging enz. Een geupdate versie van de V.

De TT zal standaard mss iets sneller zijn, maar zet deze naast elkaar en deze ga mss een beetje van wegrijden.

Een edition 30 kan probleemloos naar 300 pk gebracht worden.

De mijne sta nu op 325pk en 450Nm.
    Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
    2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
    2014 Golf 7 R ---> Verkocht
    2008 BMW E91 335i --> Verkocht
    2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten

De VI heeft dan wel een sper, iets betere ophanging enz. Een geupdate versie van de V.

De TT zal standaard mss iets sneller zijn, maar zet deze naast elkaar en deze ga mss een beetje van wegrijden.

Great! 325pk & 450NM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DTF Bekijk Berichten
        Waarom zou je de Edition 30 niet richting 300 pk sturen?
        Standaard onderstel is daar niet op voorzien (+FWD) en het debiet van de turbo evenmin. Dan ga ik nog niet over de remmerij en voortijdige koppelingslijtage beginnen als je bvb. veel circuit gaat doen.

Let op, het is zeker mogelijk maar als je het goed/duurzaam wil doen, dan ga je er een bom duiten mogen tegenaan gooien.

Dan veel liever ineens een VI of een TT voor mij. Maar elk zijn goesting he....

Straf!
        Wat heb je daar al allemaal aan aangepast?
        Zal ook meer zijn dan enkel een remap denk ik (hoop ik)?
        Manueel of dsg?
        2021 Taycan 4S
        2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Gezien ge wilt gaan tunen zou ik sowieso de optie DSG achterwege laten.

Hier ga je wel even de mist in David, die DSG-bakken kunnen veel koppel aan.. als het zelfs al niet meer is dan de manuele versies.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten

Straf!
            Wat heb je daar al allemaal aan aangepast?
            Zal ook meer zijn dan enkel een remap denk ik (hoop ik)?
            Manueel of dsg?

Ik vermoed een stage 2: dus volledige (milltek?) uitlaat, intercooler en remap...
            Zijn de normale waardes die je met een 30-Jahre of Pirelli Edition haalt met een Stage2.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roter eristoff Bekijk Berichten
              Ik vermoed een stage 2: dus volledige (milltek?) uitlaat, intercooler en remap...
              Zijn de normale waardes die je met een 30-Jahre of Pirelli Edition haalt met een Stage2.
              Inderdaad, een stage 2.

Wat het onderstel betreft niets van problemen, al circuit mee gereden en rijdt echt super.
              Koppeling ook niets van problemen, nu al 10000 km gereden met herprogrammering. Remmen heb ik wel verzwaard door het circuit gebruik. Als je niet op circuit ga, zijn de normale remmen meer of voldoende.
              Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
              2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
              2014 Golf 7 R ---> Verkocht
              2008 BMW E91 335i --> Verkocht
              2015 Golf 7 GTD

Comment

Je mag hier ook altijd eens langskomen voor een testrit. Golf v gti dsg met bwa motor 265pk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TUNE*IT Bekijk Berichten
                  ik passeer daar wekelijks... heeft altijd mooie 2de-hands auto's staan...
                  en de GTI die daar staat is een hele mooie!

Comment

Ik ben helemaal geen gti kenner, maar ik geloof niet dat een gti-6 een mechanische sper heeft.

Comment

klopt een Golf VI heeft geen mechanische sper, maar een elektronisch gestuurde controle.
                      Het zou de werking van een sper moeten nabootsen, elektronisch gestuurd.
                      Lijkt mij nu toch nog net niet hetzelfde te zijn...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door evoIX Bekijk Berichten
                        Ik ben helemaal geen gti kenner, maar ik geloof niet dat een gti-6 een mechanische sper heeft.
                        Wel een elektrische op de voorwielen. Is natuurlijk niet hetzelfde, maar de meeste zijn er wel vol lof over .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                          Wel een elektrische op de voorwielen. Is natuurlijk niet hetzelfde, maar de meeste zijn er wel vol lof over .
                          Idd, werkt behoorlijk indrukwekkend als je van een FWD komt zonder elektronische sper.

Comment

Eigenlijk kun je niet langs een subaru impreza kijken.
                            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Comment

Gezien je nog een break hebt, anytime de TT.
                              Wel voor de face-lift gaan, dus modeljaar 2011 (gebouwd na september 2010 dacht ik).
                              2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeffrident Bekijk Berichten
                                Bij (ik dacht) AutoGids vonden ze het een beetje saai, dat elektronisch differentieel. Toen ik de Golf ging testen, voelde je het ingrijpen, net zoals je tractiecontrole voelt ingrijpen. Maar ik vond de Golf VI GTI wel degelijk een zalige wagen. Alleen, bij BMW kreeg ik betere voorwaarden. Ik dacht echt dat ik een GTI in huis ging halen, na die testrit.
                                120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                  Je mag hier ook altijd eens langskomen voor een testrit. Golf v gti dsg met bwa motor 265pk
                                  Thx

Comment

Simpele keuze, TT S-tronic quattro en dan chippen en je hebt een echt bommetje
                                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Een V zou ik nu toch niet meer kopen.
                                      Ik weet niet wat je budget is maar anders een VI edition 35 overwegen. Dat is dezelfde motor als de Golf R en Scirocco R maar met een lagere turbodruk. Kun je alleen al met een remap makkelijk voorbij de 300pk krijgen. Blijft wel FWD terwijl de R met hun AWD het vermogen veel beter gaan kwijt kunnen.
                                      Kleine correctie, Scirocco R is ook fwd, Golf R is wel awd.
                                      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                        Kleine correctie, Scirocco R is ook fwd, Golf R is wel awd.
                                        Klopt volledig!
                                        Wil je de beschikbare power ook effectief altijd kunnen gebruiken, dan zou ik ofwel voor een Golf R ofwel voor een TT Quattro kiezen
                                        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Working...
                                        X