Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Golf 6 GTI vs Golf V GTI Edition 30 vs Audi TT 2.0

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij deze een misschien rare wending...sinds vandaag een mooie BMW 123D gaan bezichtigen, en mag eveneens bij mijn lijstje toe gevoegd worden. Zo'n beestje heeft 204pk standaart, nu heeft ie er 225 gechipt. Dus denk ik dat qua prestaties deze ook wel top is, en dit met een miniem verbruik, met het BMW rijplezier, of vergis ik me?

Comment

Puur op prestaties gaat die (zeker gechipt) minstens de gelijke zijn van een GTI maar het snelheidsgevoel zal minder zijn door de kleine powerband.
      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
        Puur op prestaties gaat die (zeker gechipt) minstens de gelijke zijn van een GTI maar het snelheidsgevoel zal minder zijn door de kleine powerband.
        Kleine powerband?

Comment

Wel ja, t blijft een diesel he, twinturbo of niet. Alleszins een kleinere powerband als de GTI benzine.
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Audi zou ik links laten liggen, te klein, uitstraling waar ge fan van zeit of niet...

Wat betreft de VW's. De Gti 30 heb ik nog niet gereden de gewone 5 Gti wel. Heel aangename wagen maar niet super wauw, de civic type R was veel meer wauw met dezelfde pk's.
            De golf VI Gti rij ik mee op het werk. Dit is een doorontwikkelde 5 Gti, toch voor mij meer wauw! De looks zijn er, heel anoniem, brute motor met goede prestatie's (handgeschakeld) maar toch kan je hier ook heel rustig mee rijden. De Astra Turbo die we ook hebben is veel nerveuzer en agressiever in de toeren, doch de Gti is sneller.

Laatst ook de Gti eens getest tegen onze v70 d5 dewelke getuned is tot 245pk (automaat). wel de Gti heeft geluk dat hij een motor heeft die goed in de toeren gaat want de volvo was echt wel goed mee.

Moest ik van u zijn zou ik voor een 6 Gti gaan, echt een heel goede auto en ik durf zelf zeggen dat hij bij de top in zijn segment zit.
            BMW 118D E87 M-pack

Comment

Ik zou heel hard twijfelen tss de 6 GTI en Edition 30.

Als je het budget niet hebt voor een Edition 35,dan zeker ook niet voor een golf R.

Volgens mij is de motor van de Edition 30 dezelfde als van de R en 35.Dus +300PK= geen probleem.

Anders een R halen uit Duitsland.Vanaf 29000 heb je wel al eentje...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                Wel ja, t blijft een diesel he, twinturbo of niet. Alleszins een kleinere powerband als de GTI benzine.
                Correct. Is en blijft een diesel en nodigt daarom ook minder uit tot gas geven. Dan kan je imo net zo goed een 120d kopen.

DTF, wil je de vergelijking met een 120d maken, je weet me te vinden.

Sent from my HTC Radar.
                120d Hatch Edition Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                  Hier ga je wel even de mist in David, die DSG-bakken kunnen veel koppel aan.. als het zelfs al niet meer is dan de manuele versies.
                  Het maximale koppel voor de DSG is door de fabriek vastgelegd op 360Nm. Daarboven gaan is mogelijk maar dan moet de bak softwarematig aangepast worden en kan hij 420Nm aan. Bij veel 'tuners' wordt wel de motor opgekieteld en de bak niet met de gekende problemen.

Comment

Héhé ik zit hier ook al lang te twijfelen tussen Golf V ed30 of een 123D ... maar het moet een plezierauto worden en dat ga je niet echt verkrijgen van de 123D vrees ik ... idd te korte powerband en geen sound etc etc !!

Heb met de ED30 van Frederic onlangs meegereden en ik moet zeggen dat spel GAAT !! En ik kom uit een CSL hé Je moet de beleving voelen vind ik, ga je nu 100 of 200, het is de sensatie in de auto die van belang is... allé voor mij toch.

Maar ik denk nog even te wachten op de Golf VI R, binnen 2 jaar is de BIV belachelijk weinig, nu te veel naar mn zin. Daar heb je zelfde power op de 4 wielen en kan je dus de eerste 2 vitessen ook gebruiken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stevenvdw Bekijk Berichten
                      Maar ik denk nog even te wachten op de Golf VI R, binnen 2 jaar is de BIV belachelijk weinig, nu te veel naar mn zin.
                      2 jaar? Pfff daar heb ik in ieder geval al niet genoeg karakter voor om zo lang te wachten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk Berichten
                        2 jaar? Pfff daar heb ik in ieder geval al niet genoeg karakter voor om zo lang te wachten...
                        Ik ook niet hoor, komt wel een tussenoplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Integralekim Bekijk Berichten
                          Ik zou heel hard twijfelen tss de 6 GTI en Edition 30.

Als je het budget niet hebt voor een Edition 35,dan zeker ook niet voor een golf R.

Volgens mij is de motor van de Edition 30 dezelfde als van de R en 35.Dus +300PK= geen probleem.

Anders een R halen uit Duitsland.Vanaf 29000 heb je wel al eentje...
                          Een R halen voor een mooie prijs is niks.
                          Wel niet vergeten dat je elk jaar 1000 euro tax betaalt voor die R(voor een golf 5 R) waar je voor de andere (gti / edition) 385 euro betaalt.
                          Van de 6 weet ik het niet
                          Last edited by Gixxer; 09/03/2012, 14:01. Reden: aanpassing
                          den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                            Een R halen voor een mooie prijs is niks.
                            Wel niet vergeten dat je elk jaar 1000 euro tax betaalt voor die R(voor een golf 5 R) waar je voor de andere (gti / edition) 385 euro betaalt.
                            Van de 6 weet ik het niet
                            Een 6 R is gewoon een 2 liter hoor...
                            2021 Taycan 4S
                            2021 Lexus UX250h

Comment

Dus betaal je ook 385 € jaarlijkse taks voor een R...zo simpel
                              ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                Een 6 R is gewoon een 2 liter hoor...

Positief, dat scheelt meteen een pak geld aan taksen.
                                Wel jammer voor de mooie sound alhoewel ik nog geen 6 R heb gezien laat staan er één gehoord te hebben.
                                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Voor een audi s3 kun je ook gaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDCi Bekijk Berichten
                                    De golf VI Gti rij ik mee op het werk. Dit is een doorontwikkelde 5 Gti, toch voor mij meer wauw! De looks zijn er, heel anoniem, brute motor met goede prestatie's (handgeschakeld) maar toch kan je hier ook heel rustig mee rijden. De Astra Turbo die we ook hebben is veel nerveuzer en agressiever in de toeren, doch de Gti is sneller.
                                    Waar werk jij en zoeken ze nog volk?

Comment

Lokale politie? Heb al gestripete en anonieme gti VI gezien.
                                      Opel wordt ook wel redelijk veel gekocht door hen.

Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

Comment

FWD sucks

koop u gewoon een 123d biturbo ,fun verzekerd ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          FWD sucks

koop u gewoon een 123d biturbo ,fun verzekerd ..
                                          tussen 2000 en 4000 toeren dan toch
                                          2021 Taycan 4S
                                          2021 Lexus UX250h

Comment

Working...
                                          X