Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze: BMW vs. AUDI vs. MERCEDES

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
    Ik weet zelfs niet of dat nog zo vreemd is. BMW en MB vallen echt goed mee in leasing.

Het grootste nadeel bij alle merken van de VAG groep vind ik hun levertermijnen die ze niet halen. BMW geeft een datum (6 tot 8 weken voor en 3) en op die datum is de wagen er. Van MB weet ik het niet.
    Voor een leasebak is dat allicht ook niet zo heel belangrijk.
    Wat zeker zwaar doorweegt is de restwaarde na de leaseperiode. Lag voor de Benz duidelijk veel hoger dan voor de andere twee, hoewel hij in aankoop maar een fractie duurder was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DarthDavy Bekijk Berichten
      Pak die 6 weken bij BMW ook maar met een korrel zout. De verkoper zei tegen mij ook 6 weken (da's blijkbaar een standaarzinnetje dat ze bij hun verkopers bij BMW erin stampen) en het heeft 5 maanden geduurd voor ik mijn beemer had... En ik ben niet de enigste in dat geval...
      Hmm, bij mij toch al twee keer dag op dag juist.
      Op de dag opgegeven bij bestelling kon ik hem gaan afhalen.
      Den tweede keer zelfs iets vroeger.

Mijne patron zijne Q5 heeft 5,5 maand op zich laten wachten.
      Mijn broer heeft zijne Tiguan 6 maanden na de originele opleverdatum geanuleerd.
      Mijne kameraad zijne Superb was ook 3 maanden te laat.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

De BMW is veruit de leukste om te rijden, dus als dat er als criterium boven uit steekt moet je niet twijfelen. Echter op alle andere punten moet hij het onderspit delven: looks exterieur/interieur, binnenruimte, comfort en dan vooral het feit dat je binnen enkele maanden met het oude model rijdt. Dus tenzij dat rijplezier prioritair is en al de rest er weinig toe doet, kies je tussen de A4 en C.

Beiden zijn (zeer) recent gefacelift, IMO bij de Mercedes veel succesvoller dan bij de A4. Design van het exterieur is de C-klasse wat blijven surplacen (pre-fl had een cleanere look, fl is stoerder), echter het interieur is onherkenbaar veel verbeterd (meer dan je zelfs bij een moddelwissel zou verwachten, laat staan een fl). Echter het pre-fl was dan ook huilen met de pet op (ik rijd een pre-fl C200 A'garde - is het grote/enige minpunt van mijn wagen). Binnen is de C nu minstens even knap als de Audi, op de vormgeving van de zetels na misschien. De buitenkant van de A4 vind ik er met de facelift trouwens niet op verbeterd, de neus vooral lijkt me een pak minder sportief (misschien ingegeven door nood om met S-Line te differentiëren - die zie ik erg weinig op pre-fl wegens visueel weinig verschil).

Qua binnenruimte en comfort zijn ze gelijkaardig (en superieur aan de BMW). Mercedes heeft nog iets meer veercomfort, en stuurt stabieler op de snelweg. Echter het verschil is niet immens. Het schakelgevoel in de C vond/vind ik erg goed en beter dan de A4, maar ik heb een pre-fl van de 1e generatie (C200 motor en bak zijn later veranderd, nog voor de fl) - testrijden dus.

Dus waar het bij mij uiteindelijk op zou neerkomen, is vreemd genoeg opnieuw het rijplezier (na de 3 te elimineren wegens te oud, niet knap genoeg binnen/buiten en te klein). En dan kies ik resoluut voor de C-klasse. Een 3 rijdt zeker een pak leuker dan een C, maar een C rijdt (als RWD) dan weer een pak leuker dan een A4.

C-klasse dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
          Het verschil tussen de BMW en de Mercedes is, dat ondanks het feit dat beiden kunnen vanaf 18 jaar, er vanaf uw leeftijd al een belletje moet rinkelen dat ge geen klind blijft.
          Is dit humor ofzo ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
            Ik zou nooit de Audi kiezen.
            Risico is te groot dat je tijdens het rijden in slaap valt van saaiheid.
            Zalig
            Nochtans mooie autos

Vroeger

Comment

Working...
            X