Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze: BMW vs. AUDI vs. MERCEDES

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De BMW.
    Ik heb vorig jaar getwijfeld tussen een Audi A4 Avant en een BMW 318d touring. Uiteindelijk ben ik voor de BMW gegaan en ik heb het me nog geen seconde beklaagd.
    De enige reden waarom ik eventueel voor een Audi zou gaan is de interieurkwaliteit tov de BMW.
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Comment

Hoogstwaarschijnlijk zou ik toch voor de BMW gaan, hofdzakelijk omwille van z'n looks en rijplezier. Enige dat ik enigszins spijtig vind is het vrij sobere interieur. Ben nu eenmaal een fan van het 'cockpit-gevoel' dat ik vooral bij de audi heb. Verkoper in de audi garage vertelde me wel dat er een facelift aankomt van de A4, zal nog even wachten, maar hij vertelde me ook dat er minder knopjes zouden zijn , wat ik persoonlijk dus spijtig vind

Nu het volgende... de kleur. Hier twijfel ik voornamelijk tussen spacegrau, zwart en bluewater. Wit zal ik hoogstwaarschijnlijk niet kunnen kiezen. Hier ook suggesties/voorbeelden?

Comment

blue water,

Je spreekt over de facelift van de A4, maar je weet dat begin 2012 de nieuwe 3 uitkomt?
        2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
        2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
        2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
        2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
        2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Als de mercedes een automaat heeft sowiso de mercedes. Ik heb een paar keer lang met een C200cdi automaat gereden en ik vond dat die super reed en best vlotjes.
          Heb je met de andere twee ook gereden? Met de automaat?
          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
            Je spreekt over de facelift van de A4, maar je weet dat begin 2012 de nieuwe 3 uitkomt?
            Zo positief is dat nu toch ook niet weer?
            De nieuwe 3, waar hij waarschijnlijk minder auto zal hebben voor het budget in vgl met de huidige.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
              blue water,

Ik moet de auto bestellen in november, dus heb niet meteen de optie te wachten tot begin 2012...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oogworm Bekijk Berichten
                Ik moet de auto bestellen in november, dus heb niet meteen de optie te wachten tot begin 2012...
                Nee; dat begrijp ik.

Maar je valt een beetje over het feit dat de A4 binnenkort een facelift krijgt, maar binnen een paar maand komt er een gloednieuwe 3.

Als je je daaraan stoort denk ik dat de C de beste keuze is, vermits deze (dacht ik) net een grondige facelift heeft gehad.

Ik zou toch ook voor de 3reeks kiezen, maar ik zou wel wachten op de nieuwe (ik weet dat dat voor jou geen optie is)

De 3 rijdt fantastisch, was mijn vorige wagen en ik mis hem wel een beetje
                2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                  Ja, de C heeft automaat nodig.
                  Disagree. Hoewel iedere MB eigenlijk een automaat zou moeten hebben, vind ik een C200 een stuk sneller aanvoelen met manuele bak! Ik was echt onder de indruk toen ik voor het eerst met een manuele C200 reed (na al 100 keer met ene met automaat te hebben gereden). Auto voelt echt sneller aan!

Comment

Denk niet dat je nog lang de e90/91 serie nieuw zal kunnen bestellen. Stockwagens zullen er nog een hele tijd zijn maar nieuw te speccen wagens?
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Vandaag langsgeweest bij BMW- en Audi-dealer:

BMW:
                      Heb ondertussen een testrit gemaakt met een BMW 318d berline, handgeschakeld. Naar prestaties geeft deze auto een zeer degelijke indruk. Het is geen sportwagen, maar toch vrij vinnig naar mijn mening. Hetgeen me enigszins blijft 'storen' is het zeer sobere interieur. De wagen heeft een vrij basic dashboard en ook de middenconsole is bijzonder eenvoudig opgebouwd: versnellingspook, handrem en als je een navigatiesysteem hebt, de iDrive-button. Aangezien de 318d touring pas vernieuwd wordt vanaf januari/februari, zal je tot op heden enkel de 'oude' BMW 318d touring kunnen bestellen. De nieuwe berline kan je wel al bestellen. Levertermijn van de oude touring zou om en bij de 6 weken duren volgens de verkoper van dienst, wat een pluspunt is natuurlijk.

Audi:
                      De foto's van de facelift heb ik ondertussen kunnen bewonderen, en ze spreken me eerlijk gezegd wel aan. Het wordt allemaal wat hoekiger (cfr. A5-A6-A7). Het interieur blijft grotendeels behouden. Heb al eerder in dit topic gemeld dat het 'cockpit'-gevoel van de A4 me sterk aanspreekt. De testrit zal voor volgende week woensdag zijn. Dan kan ik specifiek eens de automaat van Audi testen, iets waarmee ik nog nog gereden heb.

De twijfel blijft hangen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maxime S Bekijk Berichten
                        Disagree. Hoewel iedere MB eigenlijk een automaat zou moeten hebben, vind ik een C200 een stuk sneller aanvoelen met manuele bak! Ik was echt onder de indruk toen ik voor het eerst met een manuele C200 reed (na al 100 keer met ene met automaat te hebben gereden). Auto voelt echt sneller aan!
                        alsof die autobak traag aanvoelt als je die rechtse écht vloert en vooral ni aarzelt

Comment

Ik vind het sobere interieur juist een plus.
                          Ik heb een hekel aan duizend-en-één knoppekes en hendelkes...
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door oogworm Bekijk Berichten
                            Vandaag langsgeweest bij BMW- en Audi-dealer:

BMW:
                            Heb ondertussen een testrit gemaakt met een BMW 318d berline, handgeschakeld. Naar prestaties geeft deze auto een zeer degelijke indruk. Het is geen sportwagen, maar toch vrij vinnig naar mijn mening. Hetgeen me enigszins blijft 'storen' is het zeer sobere interieur. De wagen heeft een vrij basic dashboard en ook de middenconsole is bijzonder eenvoudig opgebouwd: versnellingspook, handrem en als je een navigatiesysteem hebt, de iDrive-button. Aangezien de 318d touring pas vernieuwd wordt vanaf januari/februari, zal je tot op heden enkel de 'oude' BMW 318d touring kunnen bestellen. De nieuwe berline kan je wel al bestellen. Levertermijn van de oude touring zou om en bij de 6 weken duren volgens de verkoper van dienst, wat een pluspunt is natuurlijk.

Audi:
                            De foto's van de facelift heb ik ondertussen kunnen bewonderen, en ze spreken me eerlijk gezegd wel aan. Het wordt allemaal wat hoekiger (cfr. A5-A6-A7). Het interieur blijft grotendeels behouden. Heb al eerder in dit topic gemeld dat het 'cockpit'-gevoel van de A4 me sterk aanspreekt. De testrit zal voor volgende week woensdag zijn. Dan kan ik specifiek eens de automaat van Audi testen, iets waarmee ik nog nog gereden heb.

De twijfel blijft hangen...
                            Doen dan! Of past hij niet in het budget?

Comment

Ik zou nooit de Audi kiezen.
                              Risico is te groot dat je tijdens het rijden in slaap valt van saaiheid.

De BMW 3 serie wordt binnenkort op pensioen gestuurd, dus die zou ik nu niet meer kiezen al vind ik het wel een knappe wagen (mits wat opties) die heel leuk rijdt.

De Mercedes staan er om bekend om zeer aangenaam te rijden en heeft nog eens een enorm knap uiterlijk.

Conclusie: de Mercedes!

Comment

Hoe veel kilometers doe je per jaar? Als dat er veel zijn, lijkt comfort, ergonomie en uitrusting me belangrijker dan sportiviteit. En dan ben je bij BMW aan het verkeerde adres, want harder afgeveerd en hardere stoelen. Ik doe grofweg 50.000 km per jaar, en zou daarom de Mercedes kiezen. Ook al vind ik het merk een tikkeltje "bompa". Maar doe je "slechts" 10.000 km per jaar, dan gelden er heel andere regels, natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                                  Hoe veel kilometers doe je per jaar? Als dat er veel zijn, lijkt comfort, ergonomie en uitrusting me belangrijker dan sportiviteit. En dan ben je bij BMW aan het verkeerde adres, want harder afgeveerd en hardere stoelen. Ik doe grofweg 50.000 km per jaar, en zou daarom de Mercedes kiezen. Ook al vind ik het merk een tikkeltje "bompa". Maar doe je "slechts" 10.000 km per jaar, dan gelden er heel andere regels, natuurlijk.
                                  Kilometers per jaar zijn eerder beperkt (+/- 15000 km). Hoe meer ik erover denk, hoe meer ik naar de Audi neig. Tenslotte heb je dan het 'nieuwe' model terwijl je bij de BMW rond zou rijden met een model dat tegen begin 2012 verouderd is. Mercedes vind ik persoonlijk mooi, maar zegt me verder niks.

Comment

Audi, BMW of Benz, hoeveel keer zou die vraag hier al gesteld zijn ? Je moet gewoon je hart volgen, niet te veel rationeel over denken. Dat zijn allemaal goeie wagens. Dat je bij BMW bijna onmiddellijk met een oud model gaat rondrijden, vind ik wel een groot minpunt. Qua "imago" staat de Benz bij mij wel enkel trapjes hoger dan de Audi, anderzijds heb ik de break van de C-klasse nooit écht mooi gevonden (maar heb wegens de extra ruimte zelf ook met eentje gereden. Ik had eerder 5 jaar met een BMW gereden en wilde wel eens iets anders en de Audi was sowieso vreemd genoeg te duur in lease). Je neigt meer naar de Audi? Gewoon doen dan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Igor Bekijk Berichten
                                      de Audi was sowieso vreemd genoeg te duur in lease
                                      Ik weet zelfs niet of dat nog zo vreemd is. BMW en MB vallen echt goed mee in leasing.

Het grootste nadeel bij alle merken van de VAG groep vind ik hun levertermijnen die ze niet halen. BMW geeft een datum (6 tot 8 weken voor en 3) en op die datum is de wagen er. Van MB weet ik het niet.
                                      Voor een leasebak is dat allicht ook niet zo heel belangrijk.

Comment

De mercedes met AMG pakket, chipke derin en ge hebt 200pk en een berg koppel!
                                        Knapste, en rijdt ook nog eens super goed met de automaat.

Comment

Pak die 6 weken bij BMW ook maar met een korrel zout. De verkoper zei tegen mij ook 6 weken (da's blijkbaar een standaarzinnetje dat ze bij hun verkopers bij BMW erin stampen) en het heeft 5 maanden geduurd voor ik mijn beemer had... En ik ben niet de enigste in dat geval...

Comment

Working...
                                          X