Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat Break: 1.6 TDI Highline VS. 2.0 TDI Comfortline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW Passat Break: 1.6 TDI Highline VS. 2.0 TDI Comfortline

Eigenlijk een simpele keuze, maar ik geraak er niet uit:

Passat 2.0 TDI comfortline met leuke motor, maar basis qua uitrusting (enkel het fleet pack met GPS, bluetooth, ...) + 1.000 € opties.

Passat 1.6 TDI Highline met alle opties (fleet pack, audio 600 Watt, velgen, leer, open dak, ...).

Ik heb nu een 1.6 TDI als aanloopwagen en vind dat eigenlijk al best vlot ... maar heb deze morgen een 2.0 TDI gereden en das natuurlijk nog een pak vlotter.
    34
    1.6 TDI Highline
    50,00%
    17
    2.0 TDI comofrtline
    50,00%
    17
    Last edited by Caractere; 26/09/2011, 10:31.
    2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
    2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Dus dat is feitelijk kiezen tussen opties of motorvermogen?

Comment

lijkt mij zeer persoonlijke keuze.
      wat mis je het meest als opties?
      En wat kan je missen van opties?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
        lijkt mij zeer persoonlijke keuze.
        wat mis je het meest als opties?
        En wat kan je missen van opties?
        De opties die ik belangrijk vind zijn toch wel mooie velgen, lederen en verwarmde zetels, goede audio.

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
        Hangt ervan af wat voor chauffeur je bent, en hoe je je kms maakt.
        Voor mij zonder twijfel de 2.0, zeker in zo'n grote kas.
        Ik ben een sportieve chauffeur en maak veel autosnelwegkilomometers, maar net omdat die 1.6 me zo heeft verrast in positieve zin twijfel ik. Vermogen went natuurlijk snel maar dit is net zo met een 2.0 TDI.

Comment

Ik heb bij mijn keuze voor de nieuwe Peugeot 508 voor net hetzelfde dilemma gestaan.
          Bij mij kwam er dan nog de gerobotiseerde versnellingsbak bij , bij de 1.6 hdi.

Nu heeft de 508 wel 112 pk ipv de 105 van de passat, maar ik vond de meerwaarde van de 2 liter in normaal verkeer bijna nihil. Bovendien rijd ik echt wel veel snelwegkm's in Duitsland en ben ook best een sportieve chauffeur, maar voor mij is een ophanging van een auto, en de "goodies" erbij, toch onderhand veel belangrijker dan pure power.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
            De opties die ik belangrijk vind zijn toch wel mooie velgen, lederen en verwarmde zetels, goede audio.
            dus op de 2.0 zou je ofwel goede audio hebben ofwel velgen en geen verwarmde zetels.....

1.6 dan maar

!!! EDIT : en als je een golf variant pakt?

Comment

Die 1,6 in die aanloopwagen, zit die in een Passat?
              Ja, een passat sedan.

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Ik heb bij mijn keuze voor de nieuwe Peugeot 508 voor net hetzelfde dilemma gestaan.
              Bij mij kwam er dan nog de gerobotiseerde versnellingsbak bij , bij de 1.6 hdi.

Nu heeft de 508 wel 112 pk ipv de 105 van de passat, maar ik vond de meerwaarde van de 2 liter in normaal verkeer bijna nihil. Bovendien rijd ik echt wel veel snelwegkm's in Duitsland en ben ook best een sportieve chauffeur, maar voor mij is een ophanging van een auto, en de "goodies" erbij, toch onderhand veel belangrijker dan pure power.
              Tussen een 1.6 HDI en een 2.0 HDI vind ik het verschil wel nog veel kleiner dan bij VW ...

dus op de 2.0 zou je ofwel goede audio hebben ofwel velgen en geen verwarmde zetels.....

1.6 dan maar

!!! EDIT : en als je een golf variant pakt?
              Inderdaad, bij de 2.0 TDI zou ik nog eens goed moeten nadenken over de opties.

Een golf is echt een dikke klasse lager dan een passat!!!!

Het is altijd een kwestie van compromissen he...

In mijn geval zou ik nooit velgen boven een andere belangrijke optie verkiezen, je zit aan de binnenkant van je kar

BTW: Die 1,6 zal ook wel schelen aan je eigen bijdrage, niet?
              Ja, tzijn keuzes hé, ik heb graag een mooie auto Jouw auto zal fantastisch rijden, maar ik zou daar echt niet mee kunnen rijden. Een Skoda 2.0 TDI Elegance behoort trouwens tot de mogelijlkheden, mo ik vind die echt niet mooi en verouderd aanvoelen.

Comment

dan is motor niet zo belangrijk me dunkt

. Een Skoda 2.0 TDI Elegance behoort trouwens tot de mogelijlkheden, mo ik vind die echt niet mooi en verouderd aanvoelen.
                je bedoelt een superb
                heeft nochtans alles wat jij opsomt

Comment

dan is motor niet zo belangrijk me dunkt

je bedoelt een superb
                  heeft nochtans alles wat jij opsomt
                  Mja, ik vind die auto echt niet kloppen qua proporties. Is een een pak minder stil, heeft een mindere wegligging, een kleinere brandstoftank, het audiosysteem met 10 luidsprekers is echt niet super, ...

Comment

J...

...
                    Ik val niemand aan, en ik spreek enkel voor mij, maar klasse? in een Passat?.

Even verduidelijken: Ik heb niets tegen Passat rijders of zo he, maar als ik een Passat zie denk ik bedrijfswagen...

Natuurlijk zal een Passat heel goed rijden, kwalitatief goed in orde zijn en zo meer, maar mij zegt het niets.
                    Ik heb ooit ergens cijfers gelezen van bedrijfswagens, en het merendeel van de Passat's zijn inderdaad bedrijfswagens, en een kleine minderheid prive aangekocht.

Maar nogmaals, ik denk niet dat je bedrogen uitkomt met zo'n wagen!

Comment

Voor me de 1.6, is normaal vlot genoeg, en veel meer opties

Comment

Het is altijd een kwestie van compromissen he...

In mijn geval zou ik nooit velgen boven een andere belangrijke optie verkiezen, je zit aan de binnenkant van je kar

BTW: Die 1,6 zal ook wel schelen aan je eigen bijdrage, niet?
                        Qua bijdrage is er idd ook een verschil van 40 € per maand: 140 € in plaats van 100 €.

Comment

Als de 1.6 u positief verrast heeft zou ik die nemen met de betere uitrusting.

Comment

1.6 en Highline

Zeker als de 1.6 je bevalt. Die 2.0 dat is leuker voor 2 weken en dan ben je het weer gewoon. Ik ben van Passat Comfortline 2.0 naar Touran 1.6 in Highline gegaan met een pak opties en heb daar helemaal nog geen spijt van.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Aangezien de opties die je moet laten om een 2.0 TDI te kopen net die opties zijn die voor je van belang zijn, heb je weinig andere keus dan de 1.6 te nemen. Vermogen went maar kan ook op een bepaald punt als voldoende worden beschouwd. Een 1.6 is voor mij persoonlijk een nachtmerrie dus heb ik toch voor de 2.0 gekozen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                Aangezien de opties die je moet laten om een 2.0 TDI te kopen net die opties zijn die voor je van belang zijn, heb je weinig andere keus dan de 1.6 te nemen. Vermogen went maar kan ook op een bepaald punt als voldoende worden beschouwd. Een 1.6 is voor mij persoonlijk een nachtmerrie dus heb ik toch voor de 2.0 gekozen.
                                zeg nog eens welke wagens je hebt/rijdt?
                                2.0 is toch ook een nachtmerrie?

Dan liever die nachtmerrie met leder en open dak

Comment

zeg nog eens welke wagens je hebt/rijdt?
                                  2.0 is toch ook een nachtmerrie?

Dan liever die nachtmerrie met leder en open dak
                                  T'is niet omdat ik auto's met veel zwaardere vermogens heb dat ik alle auto's die minder performant zijn als een nachtmerrie omschrijf. Ik stap nog graag eens in mijn oude 320td compact waar mijn moeder nu mee rijdt alsook de 2.0tdi versie rijdt aangenaam.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Salokin Bekijk Berichten
                                    T'is niet omdat ik auto's met veel zwaardere vermogens heb dat ik alle auto's die minder performant zijn als een nachtmerrie omschrijf. Ik stap nog graag eens in mijn oude 320td compact waar mijn moeder nu mee rijdt alsook de 2.0tdi versie rijdt aangenaam.
                                    hmm, ok
                                    ik vraag me af aan wat dat "aangenaam" ligt. Lineair koppel?

Comment

Huh? Heb jij het over de Ocatvia, of de Superb?
                                      Ik heb een Superb, mijn collega een Passat.
                                      Kwa geluidsdemping zijn die echt aan elkaar gewaagd. Ik rij 850 kms met een tank dacht ik (en ben nog in rodage). Kwa wegligging heb ik niks te klagen en de audio is great. Pasop, hij heeft ook slechte kantjes, maar dat zijn er tot nu toe weinig en van klein belang.
                                      Hoelang heb je testgereden?
                                      Ik heb het voor- of nadeel van al een hele tijd zonder vaste auto te zitten. Zo heb ik een hele tijd (één maand dus zeker 6.000 km) met een Skoda Superd 2.0 TDI Elegance gereden en ik was teleurgesteld ten opzichte van de passat. De wegligging is toch echt iets minder, de tank iets kleiner, de audio (10 luidsprekers) zeker niet premium, die groene verlichting, de perforaties van de leren zetels, het kleine open dak, ... Tzijn mss allemaal kleine dingen, maar ze zorgen ervoor dat je het gevoel krijgt in een passat van de vorige generatie te rijden .. en das ni slecht, maar dan is de passat voor mij toch iets beter. En ik ben blijkbaar niet de enige want de passat is nieuw in onze car policy en sinds de introductie werd geen enkele superb nog besteld ... (terwijl de passat als 2.0 TDI een comfortline is of ze moten tevreden zijn met een 1.6 TDI).

Comment

Ik heb het voor- of nadeel van al een hele tijd zonder vaste auto te zitten. Zo heb ik een hele tijd (één maand dus zeker 6.000 km) met een Skoda Superd 2.0 TDI Elegance gereden en ik was teleurgesteld ten opzichte van de passat. De wegligging is toch echt iets minder, de tank iets kleiner, de audio (10 luidsprekers) zeker niet premium, die groene verlichting, de perforaties van de leren zetels, het kleine open dak, ... Tzijn mss allemaal kleine dingen, maar ze zorgen ervoor dat je het gevoel krijgt in een passat van de vorige generatie te rijden .. en das ni slecht, maar dan is de passat voor mij toch iets beter. En ik ben blijkbaar niet de enige want de passat is nieuw in onze car policy en sinds de introductie werd geen enkele superb nog besteld ... (terwijl de passat als 2.0 TDI een comfortline is of ze moten tevreden zijn met een 1.6 TDI).
                                        Was het wel een common rail? tot voor kort was de 2.0 140pk in de Superb weldegelijk vorige generatie.
                                        Kan je die niet met Pano dak bestellen?

Comment

Working...
                                        X