Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW Passat Break: 1.6 TDI Highline VS. 2.0 TDI Comfortline

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Caractere Bekijk Berichten
    Volgens mijn collega's het ultieme compromis:

VW Passat Break 2.0 TDI:
    - business blue pack (850 €)
    - 17 '' velgen Minneapolis (500 €)
    - VW Sound 300 Watt (300 €)

Ik wil vooral fantastische top notch zetels als ik 80k ga bollen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
      Top notch zetels?
      2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
      2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
        Ik vind ook dat je de moderne verkeerssituatie mee in overweging moet nemen.
        Ik ben ook altijd een vrij sportieve chauffeur geweest, maar ik vind het meer en meer overbodig aangezien meer vermogen toch zo weinig inzetbaar is.

Bovendien... als je altijd als eerste aan het stoplicht wil weg zijn, voldoen 136pk ook niet.
        Maw, een écht sportieve auto wordt het sowieso niet...dus zou ik ook voor de andere comfort items kiezen.
        Voila, dat zegt het eigenlijk voor mij. In mijn ideale wereld zou ik ook anders kiezen, maar zoals de situatie de dag van vandaag is op de baan pas ik mijn keuze van mijn wagen daaraan aan. Mijn wagen is absoluut niet mijn droomwagen maar binnen de limieten die ik heb is het wel datgene wat het meest aangepast is aan mijn dagelijks gebruik.

Je moet al voor een Golf GTD gaan of een 120d of zo om binnen dit budget voor een "snelle en sportieve" wagen te gaan. En dan zal je ook niet te gek moeten doen met de opties ...
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
          80K kms in lease met 17"?
          Probeer eens iets te configgen met 16"?
          Zal een pak schelen in Leasebudget. MEt dat budget kan je dan weer opties nemen.
          In ons budget maakt de maat van de velgen niks uit. We hebben zelfs winterbanden, maar da maakt NIKS uit. Ons systeem is gebaseerd op de aankoopprijs, de restwaarde en het verbruik, een heel moeilijk systeem met onlogische zaken zoals de velgen als gevolg.

Comment

Top notch zetels?
            ja, zeer goede zetels dus

Is daar verschil in bij de passat?

Comment

Volgens mijn collega's het ultieme compromis:

VW Passat Break 2.0 TDI:
              - business blue pack (850 €)
              - 17 '' velgen Minneapolis (500 €)
              - VW Sound 300 Watt (300 €)
              Wat zou de config zijn bij een 1.6?

Standaard heeft een Passat al heel degelijke stoelen (met lendensteun regeling), dus op zich zit je ook met een Comfortline wel goed. Persoonlijk vind ik de zetels van de Highline nog wel beter, maar dat is ook iets redelijk persoonlijks.
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Eigenlijk een simpele keuze, maar ik geraak er niet uit:

Passat 2.0 TDI comfortline met leuke motor, maar basis qua uitrusting (enkel het fleet pack met GPS, bluetooth, ...) + 1.000 € opties.

Passat 1.6 TDI Highline met alle opties (fleet pack, audio 600 Watt, velgen, leer, open dak, ...).

Ik heb nu een 1.6 TDI als aanloopwagen en vind dat eigenlijk al best vlot ... maar heb deze morgen een 2.0 TDI gereden en das natuurlijk nog een pak vlotter.
                Hoe zit het met het verschil in gebruikskosten ? Of moet je daar geen rekening mee houden ?
                Brandstof, verzekering, biv, verkeersbelasting

Comment

2nd that

1 woord....Volvo V60 summum ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Standaard heeft een Passat al heel degelijke stoelen (met lendensteun regeling), dus op zich zit je ook met een Comfortline wel goed. Persoonlijk vind ik de zetels van de Highline nog wel beter, maar dat is ook iets redelijk persoonlijks.
                    Dat hoop ik toch bij een trim hoger (comfort -> high)
                    en na 80 000km voel je dat verschil wel denk ik. Neen?

Comment

2nd that

Ja, Volvo is sterk in zetels voor de prijs.

Comment

Dat hoop ik toch bij een trim hoger (comfort -> high)
                        en na 80 000km voel je dat verschil wel denk ik. Neen?
                        Tgoh, dat is persoonlijk hoor, ik ben niet groot en niet smal en heb gemakkelijk last in mijn onderrug. Ik weet wat voor mij een goede zetel is, maar ik weet ook dat er zijn die in mijn auto stappen die even groot zijn maar de opstelling van mijn zetel maar niks vinden ...

Sommige mensen zitten graag laag en in een lederen zetel, ik zit liever hoog en in een stoffen of alcantara zetel.
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Wat zou de config zijn bij een 1.6?

Naast de ruime standaarduitrusting (lederen zetels, extra chroom, mooie velgen, ...):
                          + business blue pack
                          + 600 Watt audio
                          + panoramisch dak

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Hoe zit het met het verschil in gebruikskosten ? Of moet je daar geen rekening mee houden ?
                          Brandstof, verzekering, biv, verkeersbelasting
                          Daar moet ik geen rekening mee houden

Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                          Aankoop dan, geen lease? Of nog iets anders? Wel raar. Bandenbudget is nl absoluut niet gelijk tussen 16 en 17
                          Tis een lease, maar het budget wordt bepaald op de aankoopprijs, dus zelfs moest ik 18 '' velgen nemen maakt dat geen verschil.

Comment

Als je de dag van vandaag toch veel op de baan moet met de bedrijfswagen sta je toch veelal stil overal. Dus neem maar de 1.6TDI met de leuke opties zodat je kan genieten van die stereo in de file
                            Audi A6 Allroad 3.0TDI Quattro Tiptronic
                            Audi A5 Cabriolet 2.0TFSI Quattro S-Tronic
                            BMW 320d
                            Mercedes-Benz B180 CDI 'bompa'

Comment

2nd that

awel een goed gedacht,maar wel met een D3 voorin hé

van deze twee de tweeliter,het is niet de tijdwinst maar de vermogensontplooiing die een grotere cc aangenamer maken
                              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Mijn mening: als het budget het toelaat zou ik 1 optie zeker niet vergeten, zijnde de DSG.

Ik maal ook 50000 km/jaar af op de Belgische wegen met een Passat Variant 2.0 tdi met DSG. Boven leder, xenon,... is die DSG echt een zaligheid.

Mijn config: de comfortline in 2.0 tdi DSG met pack business blue en hopelijk nog wat. De comfortline zetels vind ik persoonlijk al ruim voldoende en met het business pakket heb je alle minimum opties.
                                '13 Audi A4 Avant 2.0TDI 136pk S-Line multitronic
                                '12 VW Tiguan 2.0TDI 110pk Sport & Style 6v

Comment

Working...
                                X